Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Terrordåd i Oslo


Citerar DavyG:
Kan inte påstå att jag respekterar ditt beslut heller, men nej det var inte speciellt snyggt gjort av dina kollegor. Sköt dig själv och skit i andra liksom.

Mitt beslut behöver du inte respektera. Det anser jag inte heller att mina kollegor behöver. Att det är beslutet jag fattat vill jag dock skall respekteras.
  • 0
Citerar Liquid Lion:
Citerar DavyG:Kan inte påstå att jag respekterar ditt beslut heller, men nej det var inte speciellt snyggt gjort av dina kollegor. Sköt dig själv och skit i andra liksom.
Mitt beslut behöver du inte respektera. Det anser jag inte heller att mina kolegor behöver. Att det är beslutet jag fattat vill jag dock skall respekteras.


Kan du inte utveckla lite? Vad är det för människosyn du besitter då, som är så annorlunda gentemot dina kollegors?
  • 0
Citerar Agadez:
Kan du inte utveckla lite? Vad är det för människosyn du besitter då, som är så annorlunda gentemot dina kollegors?

Min förståelse för deras människosyn är inte särskilt god, då de ej ville delge sig den.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Ketz
Citerar ApeWithSniper:
Hur kan antalet bekräftade döda sjunka? Bra nyhet, såklart, men konstigt.


Norsk polis valde att gå ut med en högre siffra över antalet dödade på Utöya. Anledningen var att det cirkulerade uppgifter i medierna om tio personer mist livet.
- På fredag eftermiddag och kväll var det en oöversiktlig och akut situation. Vi var tvungna att hitta skadade. De döda låg ju dels i grupper där ute och därför var det svårt att få en översikt. Man kom fram till ett tal som inte stämmer, någon kan ha blivit räknad två gånger, säger polischef Öystein Mäland.
Stoppa tråk-tortyren, innan jag faller i trams-trans.
  • 0
Citerar Liquid Lion:
där jag aktivt värderade de förlorades liv högre än människor förlorade i andra tragedier (då tysta minuter inte har hållits för dem). Jag hade helt enkelt inte känt mig bekväm i situationen och lät därför de som ville deltaga göra detta, utan att jag störde.


Varför citerade du mitt första inlägg? Jag förklarade vad jag menade ju:

Okej. Respekterar självklart din åsikt, men känns samtidigt underligt och aningen onödigt att uttrycka din syn på saken genom att inte delta. Då vore det väl egentligen bättre att visa missnöje vid ett annat tillfälle? Det är förståeligt att folk reagerade på att du inte deltog, tolkas lätt som att dessa människor inte var värda din respekt. Även om så inte var fallet.

Som sagt, har förståelse för ditt val - hade inte gjort likadant själv och jag förstår att man reagerade som man gjorde, men förstår ditt resonemang.
  • 0
Citerar Parrot:
Varför citerade du mitt första inlägg?

Då jag själv finner det frustrerande när jag ej får svar. Jag ber om ursäkt för missförståndet.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Ketz
Liquid, om någon i din familj hade varit bland offren, hade du struntat i en tyst minut då också? Eller hade det känts som en handling där du aktivt värderade de förlorades liv högre än människor förlorade i andra tragedier.

Jag kommer att tänka på den här fjanten i rött lite: http://www.youtube.com/watch?v=AWPwgjhENXI&feature=player_
embedded


Börja titta från 6:50 in i videon.
Stoppa tråk-tortyren, innan jag faller i trams-trans.
  • 0
tyst minut idag ( kl:12) på mitt jobb i strömstad (en timme från gränsen) och man kunde känna den tunga atmosfären som fanns i strömstad då
Sic Parvis Magna
  • 0
Jag tänkte delta i den tysta minuten, dock kom jag på att den var idag föränn ungefär en timme efter.
Å andra sidan satt jag och spelade klockan 12 så jag hade den nog då ändå, så att säga.

Angående straff så tycker jag själv att man bara så släppa ut honom på gatan i en folkmassa och låta den göra vad fan de vill med honom, dock funkar det inte så i demokratiska samhällen.
Här döms man till 10 år på hotell och släpps efter 3 år på grund av gott uppförande.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Inte för att verka rå och okänslig - Men detta med en tyst minut överallt känns som ganska mycket... Hycklande på något sätt. Hur många håller en tyst minut över de som igår dog i Kina i tågolyckan? Över de som ständigt dör överallt i världen?

Citerar Ketz:
Liquid, om någon i din familj hade varit bland offren, hade du struntat i en tyst minut då också?


Är ju dock en väsentlig skillnad på om det är någon i sin egen närhet det drabbar eller inte.

Folk sörjer på olika sätt. Att göra det till en offentlig sak kan jag tycka känns onödigt, i alla fall om man inte är konsekvent med när man håller dem. Annars är det som att sätta värde på människoliv. Vissa får en tyst stund medan andra inte får det.
I'm going to leave the planet burning.
  • 0
Citerar Denati:
Inte för att verka rå och okänslig - Men detta med en tyst minut överallt känns som ganska mycket... Hycklande på något sätt. Hur många håller en tyst minut över de som igår dog i Kina i tågolyckan? Över de som ständigt dör överallt i världen?


Det har du faktiskt sjukt rätt i.

"Men vadå, vem bryr sej om nått jävla kina-land herpi derp"
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Ketz:
Liquid, om någon i din familj hade varit bland offren, hade du struntat i en tyst minut då också?

Pathos, en typ av argument som ofta används på det sätt du just gör. Innan jag svarar på frågan vill jag klargöra följande:

Jag anser det som hänt vara hemskt, tro inget annat. Anledningen till att jag valde att stå utanför den tysta minut som arrangerades av min arbetsgivare var för att jag anser de vara selektiva med vilka de ger tysta minuter, på ett sätt som jag ej vill stå bakom. Jag söker inte respekt för mitt val, utan respekt för att jag har gjort detta val. Fundera kring skillnaden.

För att återgå till din fråga, vilket jag kallade argument av typen pathos, så måste jag säga att jag inte riktigt förstår mig på dess syfte. För det första kan jag väl säga att någon tyst minut inte hade varit aktuell, precis som då jag förlorat nära tidigare. Jag känner helt enkelt inte att jag vill hedra människor på det sättet eftersom ett intellektuellt obehag infinner sig i mitt sinne. För det andra vill jag att du förklarar på vilket sätt din hypotetiska jämförelse är relevant för mitt sätt att agera.
  • 0
Jag börjar faktiskt förstå Lions tankegång, "värre" grejer händer varje vecka i U-land osv. men det är liksom, skit.
Glory to Arstotzka!
  • 0
det var iallafall tur att de fick honom levande så han inte blev en martyr, dvs. någon slags inspiration till andra människor som har samma syn på islam som denna man. Att slutföra hans ''uppdrag'', eller liknande.

Sen håller jag med om att trotts att det är hemskt så är detta något som ständigt händer i U-länderna utan att någon blir berörd, jag menar vi har väll alla samma värde och då borde egentligen personerna i somalias död vara lika hemsk som personernas i Norge. Men nu händer inte detta varje dag som det gör där heller, vilket man kan vara tacksam för.

Jag insåg att jag hade fördomar när den första tanken som slog mig när jag hörde om bomben var att det helt klart var en muslim.
Fuck Yeah.
  • 0
Självklart ställer sig alla världens mäktigaste länder vid Norges sida och sörjer. De vill ju åt oljan! Nej men skämt åsido så är det väl inte så konstigt att det arrangeras tysta minuter här i Sverige? Då de faktiskt är vårat grannland som vi har ett nära samarbete med och har mycket mer gemensamt med än många andra länder. Men jag förstår er och jag håller med, värre saker händer hela tiden runt om i världen men ingen bryr sig, som sagt.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar Humanisten:
Amerikaner är så smarta.

No shit.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Ni kanske visste redan om det, men dödssiffran har justerats. 76 döda, varav 8 avled när en byggnad sprängdes i Centrala Oslo.
  • 0
Citerar Humanisten:
http://www.youtube.com/watch?v=Iljva1EoVzc&feature=feedu

Amerikaner är så smarta.


Wow. Och folk betalar för att se på G. Becks radioprogram.
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Citerar Humanisten:
http://www.youtube.com/watch?v=Iljva1EoVzc&feature=feedu

Amerikaner är så smarta.


Den där Glenn Beck kan ta och kasta sig med huvudet före ner i ett hav av glasskärvor.

Ett socialdemokratiskt sommarläger för ungdomar låter tydligen märkligt "typ lite som Hitlerjugend eller nått"...MEGAFAIL AV ASTRONOMISKA PROPORTIONER!
Gör musik.
  • 0
Tycker det var väldigt kul att läsa på CNN (Tror jag det var) precis efter att bomben exploderat. Med stora bokstäver stod det BOMB IN OSLO, NORWAY. 7 PEOPLE KILLED och scrollade man en bra bit ner så såg man en liten notis: Bus fire in China kills 50. Intressant hur man värderar nyheter egentligen.

Förövrigt är jag glad över att killen var vit, högerextrem norrman för en gångs skull istället för muslim. Vi behöver knappast mer hat riktade mot muslimer.

Någon här som läst manifestet och har något intressant att berätta förresten? Har bläddrat igenom det och skumläst lite här och var och jag finner det intressant hur han berättar om inbördeskriget i Jugoslavien som om serbernas främsta mål var att utrota alla muslimer och på så sätt förhindra Islamifiering, trots att deras mål egentligen var att skapa ett Storserbien. Bland annat sköt serberna katolska bosnier, något han helt och hållet tycks ha missat (Eller ignorerat). Killen lider uppenbarligen av hybris och ren narcissism, med tanke på att han ser sig själv som någon ädel utilitaristisk befriare av Europa från den hemska postmarxismen (Eller Kulturmarxismen, som han väljer att kalla det, liksom många andra), Frankfurtsskolan och framförallt Islamism.
Så talade Waiiwan
  • 0
Many argue that Mr. Breivik was in fact executing orders from Mossad, to punish the Palestine-loving Marxist-governed Norway, but first and foremost to create a false banner for misinformed right-wing extremists to unite under, and that what he was doing was a "false flag" operation.

His manifest is vast, some 1500 pages, and he is pretty thorough in both what he says and what he did. There are a few facts that doesn't make sense to me. How can he list all the problems caused by different Jews in our history and yet fail to mention even one of them with a single word in his manifest? He attacks the symptoms of the disease Europe is suffering under, but not the cause of the disease.

He is a Freemason too, and that certainly doesn't make any sense whatsoever. Freemasonry is international Jewry at it's worst; they too are working for a de-construction of all nations on Earth, and to build a global Hebrew temple, enslaving us all under the will of the Jews and their servants, the Freemasons. Well, this explains why he doesn't say a word about the creators of all the different religions and ideologies now set up to fight against each other.

He is a Christian too. Now, in a sense that does make sense, but why does it make sense? The Jews created Christianity as a religion for non-Jews to follow, so that they too would become worshippers of their Hebrew false "God", so that the unruly Pagan Europeans would become servants and a powerful tool for the Jews. Whether the Jews created Islam too, or whether they just saw an opportunity coming when it was created is not known, but we do know that the Jews have always promoted conflict between these two religions - and indeed they still do. When the Christians grow too strong the Jews support the Muslims to weaken the Christians. When the Muslims grow too strong the Jews support the Christians to weaken the Muslims. They often support both sides too, if both sides are too strong, and they often do in secret. Christians then kill Muslims, and vice versa, whilst the Jews laugh safely in the background, profiting from it all.

Mr. Breivik either went straight into their trap, like so many Christians have done in the past and still do, or he works knowingly for them, again like so many Christians have done in the past and still do. The Christians and the Muslims, ladies and gentlemen, are but soldiers/cannon fodder for the Jews in their mission to enslave us all under their rule.

What Mr. Breivik has said is largely true, in all except in what he doesn't say; he doesn't tell us that the Jews are the origin to all these problems, and that they were created by the Jews to hurt us. All we have to do to make this act of violence favourable to us is to make this clear to everyone; the Jews created Marxism, feminism, Christianity (need I tell you that Jesus and not least Paulus/Saul were both Jews?), so-called psychology, banking ("money lending"), the hippie-movement and all other ideologies and movements which are aimed to destroy and de-construct all nations in Europe. Behind each and every one of them you will find a Jew (or some times a Freemason)!

How could you miss that out, Mr. Breivik?

Working for the Jews, are you Mr. Breivik, to unite all European right-wing extremists under your false banner? To make sure the focus on the Jewish enemy of Europe is moved to something else? Or maybe you don't even know that you have been used by sinister Jews?

So now not only Christians kill Muslims, and vice versa. Right wing extremists are supposed to kill left-wing extremists too - and vice versa I assume? Is that the plan? You did this to recruit and make even the right-wing extremists fight for the Jews?

benefits from this? Israel does! The Jews do! None of our aggression will be directed at them - were it all should be directed. We will be fighting each other instead, whilst they move about in the background, out of the spotlight, and profit from our suffering, and in secret tighten the chains of slavery around our waists and ankles.

Oh, and by the way; true nationalists don't kill children of their own nation, even if someone tries to brainwash them, like AUF did. They were not (yet) Marxist extremists; they were just children.

Varg Vikernes
Bergen the 24th of July 2011



Haha, Varg vikernes skriver sin åsikt om dådet. Som vanligt så pladdrar han bara på om judarna...
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Haha, Varg vikernes skriver sin åsikt om dådet. Som vanligt så pladdrar han bara på om judarna...


Jo men så är det ju alltid med dessa jävla antisemitiska retards.
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Varg Vikernes <3
  • 0
Han tyckte i alla fall gott om Modern Warfare 2.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!