Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Terrordåd i Oslo


shit........
  • 0
Citerar Lurkman:
Intressanta saker han skrivit:

Ideologien multikulturalisme (kulturell marxisme) er en anti-Europeisk hatideologi som har som formål å ødelegge Europeisk kultur, identitet og kristendom forøvrig. Jeg sidestiller dermed multikulturalisme med de andre hatideologiene: nazisme (anti-jødisk), kommunisme (anti-individualisme) og Islam (anti-kafr).

---

Primærdoktriner:

Kritisk til multikulturalisme (Anti-kulturmarxistisk)
Anti-rasistisk
Pro FrP (kanskje Høyre)
Pro Israel (+ støtte til Armenia, kristne Koptere/Maronitter/Assyriere, kulturkonservative Indere, støtte til opprettelse av en kristen stat Biafra, Sør Nigeria og støtte til opprettelsen av en kristen stat i Sudan, støtte til Russlands/Thailands/Filipinenes/Kinas + kamp mot Jihad)
Anti-FN
Anti-EU
Kritisk til kulturmarxistiske medier (alle)
Pro fri marked
Pro kristelig

(Han menar att det bör skapas en tidning med dessa värderingar, i motsats till "PK-media" som han beskriver som "kulturmarxistisk")


Minst sagt intressant. Mest med tanke på att han är väldigt lik mig i de flesta av sina ståndpunkter.
Raise broken hands to all past glory
  • 0
Undrar om inte Sverigedemokraterna är besvikna över att det var en arier som låg bakom attentatet i Oslo...

På många forum var det många som satte sina kommentarer i halsen när de fick se att det var en "arier" som hade utfört attentatet.
  • 0
Citerar Ashley Riot:
Minst sagt intressant. Mest med tanke på att han är väldigt lik mig i de flesta av sina ståndpunkter.


Fyller på med tiden. Framförallt tycker jag att det är intressant att han kallar sig både anti-rasist och anti-auktoritär - helt i motsats till hur t.ex. aftonbladet beskrivit denne.
  • 0
Herrejävlar, över 90 döda? Det här kan mycket väl vara Europas värsta seriemördare någonsin.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Lurkman: Visa mig en person som själv kallar sig rasist.
  • 0
Citerar FraGile:
Inte för att det egentligen är roligt på något vis, men jag kan inte hjälpa att tycka det åtminstone är LITE roligt att läsa folks kommentarer på diverse forum kort efter sprängningen och skottlossningen i Norge om hur hemsk denna jävla mångkulturella mardröm är och att muslimerna fan ska bort härifrån. Så visar det sig att den skyldige är en synnerligen vit 32 år gammal nynazist. Som heter Anders.


Bara att instämma.

Citerar Lurkman:
Notera "Anti-auktoritär", vilket bör innebära att högerextrem är fel benämning på denne person.


Beskrivningen du postade är ju högerextrem så det bara sjunger om det. Att han kallar sig anti-rasist framstår som uppenbart bullshit om man läser resten av vad han tycker.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar Christofer Olsson:
Lurkman: Visa mig en person som själv kallar sig rasist.


Jag förstår hur du menar. Anti-rasist brukar ju dock ofta vara synonymt med just "kulturmarxist" för individer med i övrigt samma värderingar som GM. Se flashback.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Beskrivningen du postade är ju högerextrem så det bara sjunger om det. Att han kallar sig anti-rasist framstår som uppenbart bullshit om man läser resten av vad han tycker.


Absolut. Men föraktet mot högerextrema verkar samtidigt vara en tydlig del av hans ideologi. Han uttrycker heller inget våldsamt hat mot vänstern i sin predikan - till skillnad från vad dådet har visat.
  • 0
Själv utförandet verkar förvisso ha lyckats, men jag är lite osäker på vilket "terroreffekt" attacken kommer ha. Genom att så kallt och beräknat åka ut på en ö och skjuta ihjäl ungdomar framstår gärningsmannen, tror jag, i omvärldens ögon mer som en psykiskt sjuk människa än en terrorist. Och ifall han ändå ses på som en terrorist har han bara visat att allmänheten ska vara lika rädda för extremhögern som islamister. Vilket, om jag får anta lite, borde motverka vad han vill.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
En till man är gripen.
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
Själv utförandet verkar förvisso ha lyckats, men jag är lite osäker på vilket "terroreffekt" attacken kommer ha. Genom att så kallt och beräknat åka ut på en ö och skjuta ihjäl ungdomar framstår gärningsmannen, tror jag, i omvärldens ögon mer som en psykiskt sjuk människa än en terrorist. Och ifall han ändå ses på som en terrorist har han bara visat att allmänheten ska vara lika rädda för extremhögern som islamister. Vilket, om jag får anta lite, borde motverka vad han vill.


Exakt, kan inte annat än att hålla med. Kontentan är ju att extremister är farliga oavsett vad dem har för ståndpunkt.
He got that ambition baby look in his eyes This week he mopping floors next week it's the fries
  • 0
Källa tack, Lurkman!
Gå hemm alla ?? Fakju på ditt död i helvete ??
  • 0
Mannens politiska åsikter spretar ju nått så in i helvete, man får ju fan inget grepp på honom.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Citerar Lurkman:
En till man är gripen.


Det är väl inte bekräftat än? Alltså om han har med detta att göra menar jag.
  • 0
Citerar Lurkman:
Hela hans ideologi. Han föraktade ironiskt nog alLa hatiska ideologier (I vilka han såg islam och nazism). Dådet är troligen direkt relaterat till Norges erkännande av palestina, vilket väckte vrede hos denne. Han var även sionist.


Det här lär ju gå jättebra hos media... Foliehattarna kommer kalla det för sionistkonspiration.
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Citerar Jack of all trades:
Det är väl inte bekräftat än? Alltså om han har med detta att göra menar jag.


Nepp, mitt budskap var bara att en till person var gripen. Men att han bar kniv nära överlevande (och en jävligt välbevakad statsminister) medan det samtidigt finns överlevande som hävdar att det var två personer på ön gör det hela anmärkningsvärt.
  • 0
Nu fruktar jag bara att folk kommer säga att sionismen ledde till detta...
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
Jag tror att folk kommer lägga mer krut på att anklaga högerextrema än sionister Jose.
Gå hemm alla ?? Fakju på ditt död i helvete ??
  • 0
84 personer dog på ön (som man hittat), ändå kan han inte få högre än 21 år i fängelse.

Helt jävla sjukt.
"Grymt" bra kommentar ^^
  • 0
Citerar Christofer Olsson:
Lurkman: Visa mig en person som själv kallar sig rasist.


Halva Flashback. Det är uppenbart att det inte var rasism i ordets rätta bemärkelse som drev honom till detta.

Citerar ChrizZz:
Beskrivningen du postade är ju högerextrem så det bara sjunger om det. Att han kallar sig anti-rasist framstår som uppenbart bullshit om man läser resten av vad han tycker.


Du har med 100% säkerhet inte läst ett ord av det han skrivit på det där forumet. "Högerextremism" är totalitärt och han hatade allt sådant.
Raise broken hands to all past glory
  • 0
Citerar Coco Dude:
Jag tror att folk kommer lägga mer krut på att anklaga högerextrema än sionister Jose.


Själv tycker jag att det är svårt att kategorisera honom som högerextrem. Som Caleb skrev har han väldigt spretiga åsikter.
  • 0
Citerar Coco Dude:
Jag tror att folk kommer lägga mer krut på att anklaga högerextrema än sionister Jose.


Jag kan bara hoppas, för såna "vänner" behöver ABSOLUT INTE Israel i nuläget.
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!