Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Nya My Little Pony-rebooten


  • Ree
  • Ree
Citerar Turambar400:
Bra försök, men tro inte att du kommer undan så lätt. Du har misslyckats med att uppnå dina åtaganden och din MLP-licens är härmed indragen - du har 24 timmar på dig att lämna in din Rainbow Dash-tröja.

Agreed. Och eftersom det är jag som styr MLP-fandomen i Sverige blir det min uppgift att "beslagta" tröjan tills dess att Trogs manlighet återetablerats.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Nu hänger jag inte alls med. Hur kan det vara fel att "spara" ihop några avsnitt, så att man senare kan avnjuta flera i taget?

Förrförra helgen kollade jag och några kompisar på MLP i Värmlands filmsförbunds lokal, som är en liten biosal. That was awesome!
I just dont know what went wrong
  • 0
Tålamod tyder på begränsat engagemang. Hur kan man medvetet gå tre veckor utan ponny liksom? Riktiga fans(som jag själv) ser ett avsnitt tre gånger innan 1080p-versionen ens finns tillgänglig.

Men eftersom du är relativt ostraffad hittills så antar jag att du kan gå fri den här gången.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Så man är mer fan ju fler gånger man ser på ett avsnitt, och mindre om man gör som jag har gjort. Nu känner jag av en stämning jag inte alls gillar. Sånt här kan man ju förvänta sig av andra, men inte av my fellow bronies.
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar Trog:
Så man är mer fan ju fler gånger man ser på ett avsnitt


Japp. Men enbart kvantitet räcker inte, fort ska det gå också. Inga pauser.

Citerar Trog:
och mindre om man gör som jag har gjort.


Exakt. Det är en bra tumregel.

Citerar Trog:
Nu känner jag av en stämning jag inte alls gillar.


Det man inte dör av gör en starkare.

Citerar Trog:
Sånt här kan man ju förvänta sig av andra, men inte av my fellow bronies.


Men det är ju just det du har MLP till - verklighetsflykt från skitstövlar som jag. Försök att se det ifrån min synvinkel, jag överdoserar ponny för att komma bort från mig själv! Det är ett hårt liv ska jag säga dig. Du har det lätt i jämförelse.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Nä, vet ni va. GR va det enda stället (förutom RL) som jag träffade bronies och pratade MLP. Men nu är det slut med det. Känner mig riktigt ovälkommen här nu. Tack.
I just dont know what went wrong
  • 0
  • Ree
  • Ree
^ Du är medveten om att han (vi) skämtar, eller hur?

http://www.penny-arcade.com/comic/2007/03/21

Turambar> Ett klargörande kanske vore i sin ordning?
  • 0
Citerar Ree:
^ Du är medveten om att han (vi) skämtar, eller hur?

Jag vet inte, det lät i kommentarerna som om han tog det väldigt seriöst. Trog, kom tillbaka! Vi saknar dig redan.

---

Är det någon här som brukar titta kika på Bunis internetserier? Den är inte specifikt centrerad kring My Little Pony-kulturen men den har den rätta brony-andan och den verkar ibland innehålla små, men märkbara, referenser.
  • 0
Förutom att ha tagit ett fruktansvärt kallt vårdopp har jag idag skapat lite mer ponies. Här är två bilder jag slängde ihop:

Lyra & Bonbon vid slottet; http://i6.lbp.me/img/ft/9c6b3d9a5be7d0037b460ebfede686fff7e323
d5.jpg


Applebloom & Sweetie Belle gör en underlig upptäckt; http://i8.lbp.me/img/ft/5e8dd004c76bfe93f044198d6b64a3c8c7b62
592.jpg
  • 0
Citerar Ree:
Turambar> Ett klargörande kanske vore i sin ordning?


But being an asshole is all part of my manly essence.

Spoiler poiler:Förlåt mig. Snälla, förlåt mig.

Citerar Mr Bestway:
Jag vet inte, det lät i kommentarerna som om han tog det väldigt seriöst.


Vore ju jäkligt trist ifall jag har missuppfattat stämningen och faktiskt lyckats driva bort honom ifrån tråden. Jag får erkänna att jag är jäkligt dålig på det där med att läsa av andras känslor även irl.

Kompis: F*n va sur hon var då.
Jag: Va, var hon?

True story.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Jag kan inte fatta att säsong 2 är över! Vad ska man nu göra? Se om allt från scratch kanske. Vad gör ni för att tillfredsställa ponny-behoven?
''The eye reveals a time when dinosaurs roamed the earth and wandered the landscapes. It was a time when earth was controlled by circle of life and nature, not by mankind''
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Människa:
Applebloom & Sweetie Belle gör en underlig upptäckt

Yay, bonus!

Lova oss nu att du släpper det här nästa månad. Väntar ivrigt på lite gameplay-filmer (äger inte spelet tyvärr ), och på att spelet kommer bli en internationell hit. Som jag fattat det är det många spel under utveckling (Fighting Is Magic, kart-spelet och MMORPG-spelet (m.fl?)). Du har världens chans att komma först bland dom.
  • 0
Citerar Ree:
Lova oss nu att du släpper det här nästa månad. Väntar ivrigt på lite gameplay-filmer (äger inte spelet tyvärr ), och på att spelet kommer bli en internationell hit. Som jag fattat det är det många spel under utveckling (Fighting Is Magic, kart-spelet och MMORPG-spelet (m.fl?)). Du har världens chans att komma först bland dom.


Nog ska jag släppa det här nästa månad alltid. Efter dryga fem månaders skapande till och från ska det bli helt underbart att äntligen bli klar med spektaklet. Efter helgens arbete är både racets start samt tutorialen (Derpy undervisar i hur man hoppar, groundpoundar, skjuter bomber och boostar i en slags dockteater. ) i princip klar.

Allt som nu återstår är spelets slut då de där citaten vi pratade om cisådär två månader bakåt i tiden kommer att användas, en liten in-game trailer alternativt en video som introducerar själva showen samt en stor, stor del polerande.

Men jag är snart klar. Relativt snart!
  • 0
Citerar Threedrake:
Vad gör ni för att tillfredsställa ponny-behoven?


Citerar Människa:
Som jag fattat det är det många spel under utveckling (Fighting Is Magic, kart-spelet och MMORPG-spelet (m.fl?)).


Du glömde Fiends from Dream Valley.

Så där har du svaret på din fråga, Threedrake. Spela spel. Jag kommer nog också hinna se om båda de första säsongerna under sommaren.

Citerar Människa:
Men jag är snart klar. Relativt snart!


Som sagt, försök få upp lite gameplay på youtube, Människa. Jag har ingen PS3.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar swedish_jedi:
På andra plats kommer Love is in Bloom, jag gillade en låten och jag tyckte det var en fin avslutning på säsongen.

Jag tror ett skäl till att jag fastnat vid den är just för att den markerade slutet på säsongen.
Brukar bli lite senimental vid sådana tillfällen

Männsika: Underbara karaktärer som vanligt.

Ska också se igenom allt en gång till när jag blir ledig.
Jag har faktiskt bara sett de flesta avsnitten en gång.
Hoppas jag klarar mig undan bannlysning
Jag har en för övrigt ponnytät fritid, jag lovar!!
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Turambar400:
Fiends from Dream Valley

Ugh, försökte spela det här om dagen. Ingen hit direkt. Bara en sidescroller med lite konstig fysik.

Citerar Människa:
Nog ska jag släppa det här nästa månad alltid

Ok ok, ta inte an dig en "omänsklig" arbetsbörda bara.
  • 0
Citerar Ree:
Ok ok, ta inte an dig en "omänsklig" arbetsbörda bara.


http://www.youtube.com/watch?v=I0e7V2hzqI0

Sorry

Btw, jag hoppas ni har koll på Pinkies födelesedag imorgon.
Jag ska försöka leta rätt på ett ställe som säljer cupcakes dagen till ära
  • 0
Min ponnyhysteri har lagt sig något enormt (Tog en paus vid episod 13 och började titta igen igår, ska dra igång med episod 20 och framåt) gillade inte The Last Roundup så mycket och inte heller The Flim Flam Brothers-låten föll mig sådär jättemycket i smaken, men jag tittar vidare på serien all the same. Come at me, bronies.

Ska dock sägas att de andra avsnitten var lite bättre och i vissa fall mycket bättre, men det känns liksom inte som samma sak som säsong ett för min del och rent allmänt så har jag slutat följa communityn. MLP:FiM är en underhållande serie, men den är inte så mycket mer fantastisk än andra serier jag följer och fanbasen är inte nödvändigtvis mindre rabiat och högljudd än andra fanbases, men visst är det väl fortfarande trevligt, Fighting is Magic verkar ju awesome och det kan vara trevligt att sätta på lite ponnyremixes ibland. Men magin är borta och nu får serien stå på egna ben, om man säger så.
*gråter och skär mig i armhålorna med en träslev*
  • 0
  • Ree
  • Ree
http://i.imgur.com/hr76s.gif

Spoiler poiler poiler:2 inlägg till för sida 100!

Citerar crazy in wii:
Jag ska bli den som får äran att ta oss till sidan hundra! Dubbelposter räknas inte!

Posta inget from. nu. crazy_in_wii väntar bara på att någon ska posta så att han kan posta direkt efter det. Om ingen postar måste han sitta och kampa.

Edit: Titta på tiden det här inlägget är ändrat, sen tiden Mr Bestway postade.
  • 0
Jag ska bli den som får äran att ta oss till sidan hundra! Dubbelposter räknas inte!

EDIT: Jag väntar ända till säsong 3 börjar om det behövs!

EDIT 2: Jag vet att du själv sitter och väntar på det gyllene tillfället Ree. Det är bara att ge upp!
Gröt? Är du helt knäpp eller?
  • 0
Citerar Threedrake:
Vad gör ni för att tillfredsställa ponny-behoven?

Som tidigare nämnts tänker flera se om tidigare avsnitt, det finns ju trots allt 52 stycken att välja utav, det låter ju inte som en helt dum idé. Sedan får man ju inte glömma allt fantastiskt fanmaterial, de här två släpptes ju inte långt efter finalen:
Epic Wub Time: Musicians of Ponyville
Two Best Sisters Play Portal 2
Kungligt är bara förnamnet och mer lär det ju bli!
Sedan får man ju inte glömma att det finns duktiga bronies här i tråden också som tillfredsställer ponnybehovet genom att skapa, t. ex. Abb_eliten som ritar så fint och Människa som gör sitt eget lilla ponnyspel.

Citerar Kolmilan:
Min ponnyhysteri har lagt sig något enormt [...]

Jag känner igen känslan. Magin, vanligen kallad "nyhetens behag", som fanns där när man började se på serien är i princip helt borta för mig. Däremot känner jag fortfarande att serien håller precis samma, om inte högre, kvalitet som innan och fansen är fortfarande några av de mest välkomnande jag stött på på internet så jag känner inget som helst behov av att sluta.
  • 0
YAY!



Citerar Mr Bestway:
Abb_eliten som ritar så fint

Hehe...
Glöm inte bort dina egna seriestrippar som jag hoppas se mer av
  • 0
  • Ree
  • Ree
100 sidor koncentrerad ponny. Kunde inte vara stoltare. *group hug*

Citerar Abb_eliten:
Glöm inte bort dina egna seriestrippar som jag hoppas se mer av

? Vadvadvad?

Sen är Människa något av en konstnär också, med det kommande spelet. http://i.imgur.com/pYvx0.jpg

Tillagt 2012-05-02 23:18:
100 sidor koncentrerad ponny. Kunde inte vara stoltare. *group hug*

Citerar Abb_eliten:
Glöm inte bort dina egna seriestrippar som jag hoppas se mer av

? Vadvadvad?

Sen är Människa något av en konstnär också, med det kommande spelet. http://i.imgur.com/pYvx0.jpg
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!