Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Nya My Little Pony-rebooten


Det fjärde avsnittet var riktigt bra i min mening. Att det inte hade gjorts tills nu är i sej förvånade med tanke på att det finns många fanfics med liknande teman.
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0
Citerar vipereas:
Tyckte att tredje avsnittet tjändes som att det redan var gjort.


Efter att ha låtit det sjunka in lite så har min åsikt om det avsnittet faktiskt sjunkit något. Det har ett par problem, såsom att det mer eller mindre saknar en riktig konflikt. Det var nästan så att det var ett typ av avsnitt som man hade kunnat förvänta sig av tidigare generationer, och jag förväntar mig egentligen bättre av FiM. Fortfarande mysigt dock, och det hade ett par roliga skämt.

Citerar vipereas:
Det fjärde avsnittet var riktigt bra i min mening. Att det inte hade gjorts tills nu är i sej förvånade med tanke på att det finns många fanfics med liknande teman.


Jo, bra avsnitt. Och i och med detta så har dessutom samtliga CMC blivit besökta av Luna under en dröm. Något som dock stör mig lite, lite grann är att de nu möjligtvis har sumpat chansen att göra ett lite mer känslosamt avsnitt ifall någon utav dem faktiskt skulle få sitt cutie mark längre fram i serien. Jag har säkert nämnt det förut, men någonting i stil med hur Aria the Origination skötte temat med att någon når ett gemensamt mål innan de andra hade varit grymt.

Citerar Ree:
cartoon horse program!


Jag tror jag kan se den videon hur många gånger som helst. Fantastiskt.

---

Senaste avsnittet, Tanks for the Memories, var nog förövrigt mitt favoritavsnitt hittills den här säsongen. Riktigt roligt, troligtvis de flesta nya ansiktsuttrycken under ett avsnitt sedan Lesson Zero, och om man sedan tidigare är bekant med de fem stadierna av sorg och förlust så var det både fantastiskt och känslosamt att se Dash gå igenom hela hela processen under avsnittets gång. Vid ett första intryck så kändes det som ett väldigt välskrivet avsnitt, men jag har inte kollat upp vad folk i allmänhet(på internet) har haft för åsikter - så vad tyckte ni andra?

Ett av favoritögonblicken var när pegaserna/pegasussarna/pegasüsslorna demonstrerade att det kan vara besvärligt att diskutera vädret när alla har väderrelaterade namn. Kul att de tre dessutom spelades av Cathy, Tabitha och Ashleigh.

Samt såklart:

- Applejack cries on the inside!
- It's true.


Ganska bra sång också, samt lustigt att RD verkade helt komma undan med att orsaka vad som verkade vara ganska ordentligt med oreda och diverse skadegörelse.

Ingenting speciellt, bara fyra bilder som jag snubblade över som jag fann vara ganska fina.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Bästa var ju att de andra började gråta först när Fluttershy började. "I can't bear to watch Fluttershy cry!" samtidigt som RD har bölat ögonen ur sig. XD

Ah, trött. Mer imorgon. =3
  • 0
Tänkte bara tipsa om att Comixology just nu och fram tills på måndag erbjuder halva priset på MLP-serier.

Jag ser även att man får $5 i presentkort ifall man tipsar någon om sidan, så dela gärna med er av någon email-adress som ni inte är så måna om. Mig kan ni nå på [email protected].
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
^ Inte så intresserad av serier själv, men du får tipsa mig om du vill. Tror du har min e-post.

Anyway, senaste avsnittet var ett höjdaravsnitt. Många roliga miner, roliga skämt och söta scener (sad RD is sad). Lite klassisk slapstick över hela fabrikdelen, vilket var välkommet. Känns som att serien är tillbaks helt enkelt. <3

Nu vill jag ha en T-shirt som hintar om MLP, Rick & Morty, Gravity Falls, Star vs. the forces of evil, Steven Universe och Adventure time. Samtidigt. =)

Hmm... portaler. Varför så många portaler?
  • 0
Jag är ingen expert på vampyrfilmer så jag är inte helt säker på vad alla referenser i det här omslaget är. Jag skulle gissa på:

Pinkie - Nosferatu
Dash - The Lost Boys/David Bowie
Applejack - Bela Lugosi
Rarity - Vampirella/Zardoz
Twilight - Interview with the Vampire/Austin Powers
Fluttershy - Vet inte.
Lådan - True Blood

Någon som vet bättre?
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
^ Wat. Kan inget sånt här. =P

Käppen såg ut som käppen från den relativt nya TV-serien "the strain". Liten googling senare hittar jag detta: https://www.fashionablecanes.com/blog/?p=252

Ser tom. ut som bilden artisten använt som referens. =P
  • 0
Citerar Ree:
Käppen såg ut som käppen från den relativt nya TV-serien "the strain". Liten googling senare hittar jag detta:


Bra fynd.

---

Jag har varit lite halvljummen inför de senaste två avsnitten. Långt ifrån dåliga avsnitt, tvärtom klart dugliga sådana, men ingenting som fick mig att trilla av stolen heller.

Discord är ju till exempel alltid underhållande, men jag tycker ändå att han kändes lite för tam senast. Lite mer galen och kaotisk vill jag nog att han ska vara.

Jag gillar dock alltid när någon, såsom Rarity i det har fallet, helt plötsligt reagerar på att de är nakna ifall de blir av med kläderna. Lustigt hur det helt plötsligt känns opassande att ta bort någonting som vanligtvis inte finns där. Och på tal om en smygande känsla av att någonting är oförklarligt opassande - när en tecknare ritar en ponny med aningen för mycket betoning på höfter och midja. Dock fullt sfw såklart.

Var det däremot någon som kände igen de ståuppkomiker som Discord refererade? På rak arm, och ifall jag inte minns fel, så tror jag att jag såg Jerry Seinfeld, Eddie Murphy och Gallagher. Glömmer jag någon?

Några fler bilder som jag gillat på sista tiden.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
HOLY SHIT YES, GILDA!
  • 0
Citerar Ree:
HOLY SHIT YES, GILDA!


För bövelen, Ree - Spoilervarning!

Med det sagt så får det mig egentligen bara att se fram emot avsnittet ännu mer.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Dom gångna avsnitten har varit helt ok som sagt blev dock helt såld på metal gear referensen från Discord avsnittet. Och Treehugger som verkar vara hög under alla hennes scener. Men att att en ponny skulle passa så pass bra i dreads trodde jag aldrig.

Och det senaste så kan jag bara säga att flashbacken gjorde så att det gamla slitna uttrycket "diabetes framkallande" kom till användning.

Men Trubleshoes avsnittet var inte riktigt min grej dock.

Väntar fortfarande på avsnitt med antigen Fluttershys eller Dash föräldrar har ett framträdande. För den där scenen från Games ponys play räknas inte kan lika gärna var hennes brorsa.
Fram tills dess utgår jag ifrån att Pegasusar föds som Orcher under en sten.

Det var det för mej dyker upp igen när någon skriver något här. Är värdelös på att spontan snacka up diskussioner
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0
  • Ree
  • Ree
Jag försökte, men /spoiler funkade inte

vipereas, trevligt att ses igen. :3
  • 0
Citerar vipereas:
blev dock helt såld på metal gear referensen från Discord avsnittet.


Jag har själv aldrig spelat särskilt mycket MGS, så jag reagerade egentligen inte mycket mer än Cap.

Citerar vipereas:
Men att att en ponny skulle passa så pass bra i dreads trodde jag aldrig.


Någonting säger mig att Treehugger skulle komma bra överens med ponnyerna ifrån Raritys micro series.

Citerar vipereas:
Och det senaste så kan jag bara säga att flashbacken gjorde så att det gamla slitna uttrycket "diabetes framkallande" kom till användning.


Mini-Gilda var verkligen farligt söt, japp. Kul att vi fick se henne igen förresten. Tog dem bara 4,5 år.

Annars tyckte jag att det var ett helt OK avsnitt, men det känns inte som att griparna fick fullt tillräckligt med tid. Jag skulle vilja att vi återser dem framåt slutet av säsongen och får en glimt av hur de har lyckats styra upp sin civilisation. Fast det finns väl en risk att något sådant inte kommer att komma förrän nästa säsong antar jag.

På tal om nästa säsong i och för sig...

Eftersom den övergripande handlingen denna säsong verkar vara knuten till cutie marks - vad tror ni om chansen att CMC kommer att spela en större roll framåt säsongsavslutningen? Personligen så skulle jag inte ha någonting emot ifall de äntligen fick sina pubertetstatueringar nu; det börjar verkligen höras att Claire, Madeleine och Michelle inte är så små längre. Så ifall de äntligen når sitt mål, och nästa säsong sedan börjar efter ett kort tidshopp under vilket de har vuxit till sig lite, så skulle deras röster i alla fall passa bättre igen. Det skulle funka för mig.

Citerar vipereas:
Väntar fortfarande på avsnitt med antigen Fluttershys eller Dash föräldrar har ett framträdande.


Jag vill se en Flutterdad som är en stenhård krigsveteran från flygvapnet och som aldrig riktigt har accepterat att Fluttershy lever på marken. RDs föräldrar är båda någonting i stil med supermjuka dagislärare, eller nåt, och hon tycker de är enormt pinsamma(medan hon ser upp till Flutterdad). Vore kul.
¨
Citerar vipereas:
Det var det för mej dyker upp igen när någon skriver något här. Är värdelös på att spontan snacka up diskussioner


Jag har ofta någonting att säga, men jag ogillar att posta två inlägg efter varandra, så det är bara toppen ifall någon smiter emellan ibland och lägger upp en schysst assist. Jag sköter gärna resten.

Citerar Ree:
Jag försökte, men /spoiler funkade inte


Det är ingen ursäkt. Det blir fem minuters timeout i skamvrån. Och ingen TV. Spoiler:på 1000 år.

Citerar Ree:
vipereas, trevligt att ses igen.


Äsch, vipereas ser dig säkert varje dag, Ree. Han är nog bara lite av en lurkare som föredrar att observera och mest flika in en tänkvärd kommentar(med en kirurgs precision) just när den behövs. Om du bara koncentrerar dig så kan du nog till och med känna hans andedräkt i nacken efter att du släckt den sista lampan för natten och är på våg mot sängen. Du vet, lite som med den där gamla kvinnan utan ansikte som i hemlighet bor i ditt hem.

Och jag såg förresten att du och jag, vipereas, blev medlemmar här på GR för 3267 respektive 3266 dagar sedan. Vi är även lika gamla...

Spoiler:Säg inte att du även är född i maj, för då tror jag att vi måste duellera för att avgöra vem som är alfa-tvillingen.

Anneli Heed(bland annat svenska Spitfire) verkar förövrigt ha spelat in en sång, till synes 'in character', och hon gör ärligt talat ett riktigt jäkla bra jobb. Ruskigt fin röst. https://www.youtube.com/watch?v=T26NWnTcGJk
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Hej hallå, är det någon spelar mlp ccg här?
Nu var det dags igen...
  • 0
Citerar Yumipon:
Hej hallå, är det någon spelar mlp ccg här?


Hallå där, Yumipon!

Tyvärr inte, dessvärre(oturligt nog). Jag har inte riktigt tid, ork eller budget för att sätta mig in något sådant inom den närmsta tiden.

Jag skulle däremot kunna tänka mig att pröva Twilight Sparkles Secret Shipfic Folder. Det verkar vara ett riktigt lättsamt och lustigt spel som är lätt att sätta sig in i. Samt billigt(gratis?), vilket är ett plus. Kanske jag ger det en chans en vacker dag...
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Citerar Yumipon:Hej hallå, är det någon spelar mlp ccg här?

Hallå där, Yumipon!

Tyvärr inte, dessvärre(oturligt nog). Jag har inte riktigt tid, ork eller budget för att sätta mig in något sådant inom den närmsta tiden.

Jag skulle däremot kunna tänka mig att pröva Twilight Sparkles Secret Shipfic Folder. Det verkar vara ett riktigt lättsamt och lustigt spel som är lätt att sätta sig in i. Samt billigt(gratis?), vilket är ett plus. Kanske jag ger det en chans en vacker dag...


Synd! Kortspelet är kul men har tyvärr den sämsta inlärningskurva jag stött på! Manualen som ingår är inte mycket till hjälp så jag fick kolla på guide efter guide på youtube tills det mesta fastnade. Det spelet du länkade till kände jag inte alls till, tänk vad man missar. Verkar roligt så det ska jag testa.
Nu var det dags igen...
  • 0
Citerar Yumipon:
Kortspelet är kul men har tyvärr den sämsta inlärningskurva jag stött på!


Jag har hört liknande saker även från andra. Tydligen långt krångligare än vad det kanske borde ha varit. Tyvärr så har jag ju dock ingen egen erfarenhet att utgå ifrån.

Citerar Yumipon:
Det spelet du länkade till kände jag inte alls till, tänk vad man missar. Verkar roligt så det ska jag testa.


Bronyville-gänget intervjuade skaparna av spelet i avsnitt 176(tror jag) av deras podcast, ifall du är intresserad.

Oturligt nog för mig så är de enda andra fansen av FiM i min närmaste bekantskapskrets mina två systrar(6 respektive 10 år gamla), och det känns helt enkelt inte riktigt OK att spela den typen av kortspel med dem riktigt ännu. Inte för att det verkar vara ohejdat nsfw eller så, men mer eller mindre gränslös shipping med karaktärerna från ett barnprogram känns ändå lite opassande för ett sådant sällskap. Annars hade jag nog gett det en chans.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Bronyville-gänget intervjuade skaparna av spelet i avsnitt 176(tror jag) av deras podcast, ifall du är intresserad.

Oturligt nog för mig så är de enda andra fansen av FiM i min närmaste bekantskapskrets mina två systrar(6 respektive 10 år gamla), och det känns helt enkelt inte riktigt OK att spela den typen av kortspel med dem riktigt ännu. Inte för att det verkar vara ohejdat nsfw eller så, men mer eller mindre gränslös shipping med karaktärerna från ett barnprogram känns ändå lite opassande för ett sådant sällskap. Annars hade jag nog gett det en chans.


Trist! Jag är iaf glad att ha en fru som också är ett FiM-fan, men hade varit trevligt med ännu fler likasinnade. Får se på comic con om det syns några fler!
Nu var det dags igen...
  • 0
Citerar Yumipon:
Trist! Jag är iaf glad att ha en fru som också är ett FiM-fan, men hade varit trevligt med ännu fler likasinnade. Får se på comic con om det syns några fler!


Tur du har. Känner inte heller någon som gillar serien men det blir det nog ändring på för eller senare.
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0
Citerar Yumipon:
Får se på comic con om det syns några fler!


Så du ska dit alltså? Trevligt. Den utflykten skulle man ju själv vilja ta någon gång.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Jag ser verkligen fram emot dagens avsnitt, Slice of Life, ska bli kul att få se alla bakgrundskaraktärer skina lite i rampljuset. Jag räknar med stora mängder av både referenser, meta-humor och krossade head-canons.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
100:e avsnittet hype! Om hur många timmar sänds det? =3

Snart nya Steven Universe och Gravity Falls-avsnitt också. Samt... nån till jag glömt. Edit: Kan ha varit Star vs. Helt okej serie faktiskt, om än bara animationsmässigt. =P

Edit: Redan ute, redan sett. Derpy får sin 3:e röst. =P
  • 0
Fan-service the episode.
Kan klassas som spoiler
Finns fortfarande en möjlighet att Lyra och Bonny är ihop. För dom väldigt närgångna för att bara vara vänner plus det att dom verkar bo ihop.
Men det är väl bara jag som försöker läsa in för mycket i det. Det är ju trots allt en amerikansk barn serie så några homosexuella relationer är nog tyvärr bara att glömma. Men man kan ju alltid hoppas.
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!