Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Nya My Little Pony-rebooten


Jag såg nyheten för någon dag sedan, men har inte haft tid att läsa den förrän nu. Jag tänkte på dig när jag såg den dock. Förhoppningsvis, ifall det nu visar sig stämma, så gör det väl som sagt att projekt såsom ditt kommer tas på större allvar i framtiden. Tummarna är fortsatt hållna.

---

Läste lite mer hästserier förresten. Sjörövar-Dash var hyfsat trevlig, liksom bokmalshistorien, men inte i klass med seriens toppar.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Har inte varit online på länge; fint väder, trasig dator, ponnytorka och att jag just påbörjade ett treårigt program på universitetet bl.a. har hjälpt distrahera mig från vad som verkligen betyder nåt.

Citerar Turambar400:
Midnight Mares. En del imponerande talang, som vanligt(i framtiden), men smärtsamt röstskådespel och direkt olidligt tvärusel karaktärsdesign gör att jag omöjligt kan se fram emot det.

Du sa det. De kanske gör några omtagningar av replikerna, men alla omtagningar i världen kan inte rädda dem från den där karaktärsdesignen.

Visst, felet ligger kanske först hos Hasbro som började ta bort alla animationer som liknade serien för mycket, och originalseriens stil är svårslagen. Men det ursäktar inte vad som helst.

Citerar Turambar400:
Och jag gömde Fluttershy i ett träd igår.

Kul initiativ, jag älskade såna saker när jag var liten. Att hitta någons lilla skattgömma, och förundras över hur den hamnade just där.

Citerar Ree:
Det är även högre chans att den tas på allvar när jag börjar få några riktigt övertygande resultat

Kom bara ihåg vilka dina riktiga vänner är när du slukas upp i kändisskapets förströelser. Vilka som höll dig om ryggen från allra första början.

Citerar Turambar400:
Sjörövar-Dash var hyfsat trevlig, liksom bokmalshistorien, men inte i klass med seriens toppar.

Sjörövar-Dash var bra, bokmalen har jag inte läst klart än. Jag kan tänka mig att den något lägre kvaliteten beror på att de inte sträcker sig längre än två volymer, de har inte riktigt tid att bygga upp samma känsla av spänning och allvar som den första gjorde.

Men flera korta är inte fy skam det heller.

---
  • 0
Citerar Mr Bestway:
jag just påbörjade ett treårigt program på universitetet


Vilken utbildning?

Citerar Mr Bestway:
Kul initiativ, jag älskade såna saker när jag var liten. Att hitta någons lilla skattgömma, och förundras över hur den hamnade just där.


Koordinaterna är N 57° 46.804 E 014° 12.474 ifall du är sakletarsugen. Ta med något att byta mot ifall du plockar med dig henne. Själv hittade jag en smurf. I... ett träd. Hmm...
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Mr Bestway:
Kom bara ihåg vilka dina riktiga vänner är när du slukas upp i kändisskapets förströelser. Vilka som höll dig om ryggen från allra första början.

Efter 15 år av festande, knarkande och inte mindre än 3 äktenskap kommer jag göra det..... och knacka på din dörr för att låna lite pengar.
  • 0
Citerar Turambar400:
Vilken utbildning?

Innovativ programmering.

Det stod att man inte behövde någon tidigare erfarenhet, men jag spenderade hela sommaren med att plugga i alla fall. Trots det är alla andra där mycket bättre än vad jag är.

Citerar Turambar400:
Ta med något att byta mot ifall du plockar med dig henne.

Hmm, får en dakimakura plats?

Citerar Ree:
Efter 15 år av festande, knarkande och inte mindre än 3 äktenskap kommer jag göra det..... och knacka på din dörr för att låna lite pengar.

Jösses, besök om 15 år! Får se till att börja städa upp här hemma.
  • 0
Citerar Mr Bestway:
Det stod att man inte behövde någon tidigare erfarenhet, men jag spenderade hela sommaren med att plugga i alla fall.


Nööööööööörd!!!

Citerar Mr Bestway:
Hmm, får en dakimakura plats?


Allt går att lösa med vilja, våld och vaselin. En med RD-motiv skulle matcha min musmatta dessutom.

---

Ett par videor från augusti månad som jag uppskattade i varierande grad:

Mentally Advanced Series: Episode 20

Guardian

Leaving the Stable - Fallout Equestria [SFM]
Kan tänka mig att Fallout Equestria-fans gillar den här.

CARTOON HORSE PROGRAM!!
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Det är lite aktivitet här i alla fall

förresten är det någon av er som spelar destiny? specifikt på PS4?
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0
Citerar vipereas:
Det är lite aktivitet här i alla fall


Med betoning på 'lite'. Torkan fortsätter och det är kanske bara bra att folk kan ta en liten paus och bygga upp ett begär inför starten av nästa säsong.

Med det sagt så offentliggjordes ju nyligen underbara nyheter:

MLP: FiM får en animerad långfilm med biopremiär 2017.

Inte Equestria Girls, utan Friendship is Magic. Full on horse-mode.

Frågan är ju då bara vad handlingen kommer kretsa kring. Med en sådan sen release så kan ju serien hinna få både en, två och till och med tre ytterligare säsonger. Kommer filmen utspela sig efter säsong 6? Eller 7? Har de, och med 'de' så menar jag Meghan, planerat så långt framåt? Eller betyder det att vi har en torka framför oss, efter säsong 5, som kommer få de tidigare att framstå som ett ögonblick i jämförelse?

Hursomhelst så hittade jag den här officiella statyetten av Fluttershy och Discord, som kan vara en av de bästa jag har sett.

Och namnet på den här tröjan lyfter ganska lätt ett ögonbryn eller två ifall man råkar surfa omkring med hjärnans språkcentra inställt på svenska.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Och namnet på den här tröjan lyfter ganska lätt ett ögonbryn eller två ifall man råkar surfa omkring med hjärnans språkcentra inställt på svenska.


Vill inte vetta vad som förgår i din hjärna
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0
Citerar vipereas:
Vill inte vetta vad som förgår i din hjärna


Jag ska inte tortera dig med för många detaljer i så fall, men här är en screenshot av min att-göra-lista.

---

Jag såg EqG: Rainbow Rocks igår förresten. Om inte annat så för att lindra abstinensbesvären, samt dämpa min ärligt talat skenande manlighetsfaktor(folk börjar stirra ute på stan).

Hursomhelst så var det en helt OK film. Tror jag gillade den bättre än den första i alla fall. Lite snyggare i allmänhet, med lite bättre animationer och ljussättning. Det finns även ganska gott om fanservice(den barnsäkra sorten) i form av populära bakgrundskaraktärer, referenser och liknande. Ett par av låtarna var väl helt OK de också.

På minussidan så hittar vi väl saker såsom den fortsatt mindre lockande karaktärsdesignen, den obetydliga handlingen, samt att Flash Sentry fortfarande är med på ett hörn utan att något som helst försök görs till att ge honom en personlighet.

Det finns även något av en twist med, efter eftertexterna, som säkert kommer spela en betydande roll i nästa EqG-film.

Överlag så skulle jag väl ge den 2.5/5, eller något åt det hållet. Att se den är klart valfritt.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
^ Haha, dem tabs.
  • 0
På västfronten intet nytt. Som vanligt, i framtiden.

Utöver, såklart, det faktum att Humble Bundle just nu erbjuder en helt jäkla massa åsneserier(typ allihop, eller nåt) för sammanlagt cirka 113 kronor. Kanske läge att slå till ifall någon tidigare har väntat på det rätta tillfället. https://www.humblebundle.com/books

Annars har jag väl bara lite krimskrams att dela med mig av:

# De två bästa mjukdjuren hittills? Mycket möjligt.

# Äldre CMCs med cutie marks i officiellt utgivet recept för chokladpopcorn? Inte enbart i drog-inducerade feberdrömmar. Kanske en profetia om vad som komma skall?

Torkan fortsätter...
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
The drought is real.

Borde de inte utannonserat när den nya säsongen dyker upp vid det här laget? Känns som en evighets en man såg (eller hörde något om) MLP. o_o
  • 0
jo det borde väl komma något snart. Med tanke på teasern eller vad man ska kalla det som kom i somras.

Var på Dreamhack förresten och såg ett antal pers med pony t-shirts så "brony kulturen" lever fortfarande även om det ligger på sparlåga.
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0
Citerar vipereas:
Var på Dreamhack förresten och såg ett antal pers med pony t-shirts så "brony kulturen" lever fortfarande även om det ligger på sparlåga.


Lustigt, jag reagerade på att det var osedvanligt många unga koreanska killar på bussen på väg till jobbet. Tog tills alla hoppade av utanför Elmia som jag fattade att det var dags för Dreamhack.

Annars kan jag inte undgå att bli lite orolig inför ett så vagt releasedatum som "2015". Förhoppningsvis betyder det någonting i stil med mars månad, vilket i så fall borde utannonseras snart, men tänk ifall de syftar på typ november? Hemska tanke.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Hårt på animationsfronten. Gravity Falls är lite på efterkälken också. Senaste var hysteriskt roligt, men jag saknar när det var varje vecka. Adventure Time kommer typ en gång i månaden numera. MLP hade ändå så mycket momentum (hype) att de borde satsat rätt hårt på det, tycker man. *shrugs*
  • 0
Citerar Ree:
Hårt på animationsfronten.


Jag ska se till att komma med lite åsikter i animationstråden nu inatt. Jag har legat efter lite på sistone, men nu är jag ikapp igen.

Jag drog igenom de fem första MLP: Friends Forever-tidningarna förresten.

#1 med AJ & Pinkie var inget speciellt. Ingen av de fem första serierna såg fantastiska ut, men den här var nog minst imponerande av alla. Jag får däremot känslan att färgläggaren kan ha dragit ner utseendet i det här fallet. Ganska tråkig och ointressant i övrigt också.

#2 med CMC & Discord hade inte mycket till handling att skryta med, mest lustiga scener och märkliga situationer. Bättre tecknad och färglagd den här gången dock.

#3 med Spike & Celestia har ett OK upplägg och tar upp ett par intressanta ämnen gällande de bådas respektive roller som sidekick och lärare, men utförandet kunde ha varit bättre. Såg väl helt OK ut också.

#4 med Twilight och Shining Armor kan ha varit den bästa av de fem. Inte jättebra, men kan ändå vara värd att kolla in ifall man känner för det. Småmysig handling med lite inslag av mysterium, och utseendet ska jag inte klaga på heller - den ser rätt bra ut.

#5 med Fluttershy och Zecora har inte mycket mer att stå på än skämt om talande djur och Zecoras rimmande. Inget dåligt nummer, men inte mycket att skriva hem om heller. Godkänd utseendemässigt.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Hej allihop, tänkte bara droppa in och tipsa om humblebundles MLP-erbjudande nu innan det försvinner om ca ett dygn, men jag ser att Turambar varit snabbare. Gott! Nu kan jag äntligen komma ikapp i serierna.
Nu var det dags igen...
  • 0
Citerar Yumipon:
Gott! Nu kan jag äntligen komma ikapp i serierna.


Dela gärna med dig ifall det är någonting som du tycker är anmärkningsvärt med något utav numren. Alltid kul att läsa andras åsikter.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Ree:
School Rumble


Ja!!! School Rumble <3

Sorgligt hur majoriteten har glömt bort denna juvel till serie. Kommer ihåg hur alla snacka om den och de olika SR-forumen som fanns på nätet under 2004-2007.

School Rumble for life!
Färska grönsaker.
  • 0
Citerar Farre V:
Sorgligt hur majoriteten har glömt bort denna juvel till serie. Kommer ihåg hur alla snacka om den och de olika SR-forumen som fanns på nätet under 2004-2007.


Har för mig att den kom upp relativt ofta på gamla BCManga. Särskilt under den tiden som serien gick i Manga Mania. Nuförtiden är den väl för gammal för att diskuteras regelbundet, men jag tycker ändå att man brukar se lite kärlek slängas omkring de gånger som den dyker upp i konversationer.

---

Här är lite smått och gott:

# Lite information dök för ett tag sedan upp gällande MLP: FiM:s etthundrade(!) avsnitt, och det verkar som att det kommer att bli ett avsnitt med fokus på Ponyvilles invånare i allmänhet och helt kommer sakna allt vad Mane 6 heter. Kul tycker jag.

# Maud Pie kommer även att dyka upp i ett kommande Hearths Warming Eve-avsnitt.

# Andy Price delar med sig av ett helt gäng trevliga skisser och teckningar. Bland annat denna ponnyfiering av en väldigt omtyckt DC-figur.

# Sen tror jag de släppte typ en trailer för nästa säsong också, eller nåt.

# Ganska försenat, men här är i alla fall en länk till videon för The Top 25 Pony Videos of 2014. Finns en del som jag gillar ganska mycket faktiskt, även om allt inte riktigt går hem hos mig.

# Och här är The Top 25 Pony Songs of 2014 också. Den har jag inte lyssnat igenom dock. Kanske återkommer med åsikter vid ett senare tillfälle.

På återseende.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
*Dammar av tråden*

Well, vet inte hur "brony" jag är längre, men kommer fortsätta se de nya avsnitten tills dess att kvalitén gått i botten..... och det här inte hänt än. =D Nya avsnittet (dubbelavsnitt) var helt okej, och hade en del roliga skämt och uttryck (särskilt Pinkie). Har saknat serien lite. =3

http://www.dailymotion.com/video/x2lqwd7_my-little-pony-friendsh
ip-is-magic-s05e01-02-cutie-markless-parts-1-2_animals
  • 0
Så den nya säsongen är alltså igång okej dags att kolla up alltså
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0
I form av kvalster/dammallergiker så skulle jag skulle vilja tacka Ree för avtorkandet av tråden.

Höll faktiskt på att missa att säsongen hade dragit igång. Efter ett helt jäkla år av torka hade jag mer eller mindre slutat hålla ett öga på allt vad hästrelaterade nyhetssidor heter. Men, nu är ordningen återställd och mikroåsnorna har gjort sin efterlängtade comeback i allas vår gemensamt ensamma och grå(i femtio nyanser) vardag. Kul.

Personligen blev jag däremot inte jätteimponerad av det inledande dubbelavsnittet. Det hade sina stunder, javisst, flera stycken till och med, men överlag lyckades det inte med att dra igång någon hype inför den övergripande handlingen som vi kommer få under resten av säsongen. Deras blinkande cutie marks blev dock mer underhållande när jag fick reda på att internet har gett dem smeknamnet 'booty calls'. Låt oss hoppas på att kommande 'uppdrag' kommer nysta upp ett mer intressant mysterium eller dilemma för gruppen att ta sig ann.

Tredje avsnittet gillade jag mer. Mysigt och ganska roligt. Twilight fick en fräsig frisyr, gruppen i övrigt betedde sig som om de aldrig träffat henne förut(med jag sitter och skriker "Täck hela stället från golv till tak med böcker för bövelen!") och Spike fick lära sig hur det känns att varsamt våldsamt bäras fram mellan två rediga pectoralis major.

Citerar Ree:
Well, vet inte hur "brony" jag är längre, men kommer fortsätta se de nya avsnitten tills dess att kvalitén gått i botten..... och det här inte hänt än.


Jag har ändå alltid föredragit att säga att jag gillar en serie framför att identifiera mitt intresse som en meningsfull del av min identitet. Ogillar etiketter i allmänhet. Jag ser dock fram emot att återigen kunna avsluta kommande lördagar med lite pastellfärgade perissodactyla.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Tyckte att tredje avsnittet tjändes som att det redan var gjort. Men kul att det är igång igen.
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!