Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Nya My Little Pony-rebooten


Citerar Ree:
Jag har gjort en custom pony.

Riktigt imponerande!

Citerar Ree:
Lite av Abb_elitens stil, men jag tycker den blev bra.

Ja, tycker du lyckades riktigt bra med att inte fastna i min halvtaskiga stil.

Citerar Ree:
Det är Abb_eliten som gjort den

23 timmar och 57 minuter. Enligt mig kan ditt samvete fortfarande räknas som rent ^^

Citerar Människa:
Helt sjukt snygg. Vilka material använde du? Nu när det är sommar kanske man skulle pyssla ihop en häst

Vanligtvis använder jag Super Sculpey till det mesta och ProCreate epoxy till detaljer (ögonfransarna bl.a.). Skulle vara väldigt kul att se ditt resultat om du bestämmer dig för att testa

Och tack så mycket!

Citerar Ree:
A true brony. <3

Äsch!
  • 0
Som redan har sagts redigt fräkt. Skulle kanske försöka mej på något nu när man har semester i juli
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0
Hade nyligen ett litet snack med kusinen för första gången på två år. Det visar sig att hon fortfarande gillar mlp, vilket glädjer mig. Hon är den enda jag känner irl, utöver småsyrrorna, som jag kan diskutera serien med.

Vi kommer så bra överens, synd att vi bor så långt ifrån varandra och snackar så sällan.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Du får bjuda in henne till tråden, även om den spontant övergår till diskussioner om krångliga fysiska begrepp. What's not to like though? :3

Spoiler:Kommer få ekonomisk hjälp att bygga en ny prototyp. Fungerar den bra är det inte helt osannolikt att jag avslöjar uppfinningen för världen.
  • 0
Mikro-serien för Pinkie Pie finns nu på nätet för de som är nyfikna. Mycket mys och fin art http://imgur.com/a/a48pd#0
  • 0
Citerar Människa:
Mikro-serien för Pinkie Pie finns nu på nätet för de som är nyfikna. Mycket mys och fin art


Ska ta och läsa igenom den när jag får lite tid. Förhoppningsvis ikväll.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Människa:
Mikro-serien för Pinkie Pie finns nu på nätet för de som är nyfikna. Mycket mys och fin art http://imgur.com/a/a48pd#0


Ponyacci? Det låter bekant...
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Citerar swedish_jedi:
Ponyacci? Det låter bekant...


Dessutom:

I heard joke once: Man goes to doctor. Says he's depressed, life is harsh and cruel. Says he feels all alone in threatening world. Doctor says, "Treatment is simple. The great clown Pagliacci is in town. Go see him. That should pick you up." Man bursts into tears."But doctor" He says, "I am Pagliacci." Good joke. Everybody laugh. Roll on snare drum. Curtains.

^ Garanterat inspirationskällan till serien. Namnet kommer däremot vad jag förstått ursprungligen ifrån nämnda opera.

Ganska bra miniserie förövrigt. Ingenting fantastiskt och lite ont om lustigheter i bakgrunden, men att se Pinkie sakta bli begravd under Twilights matvaror var ganska kul. Hyfsat trevlig sensmoral också.

---

Grattis till Abb_eliten förresten, för inkluderingen i Equestria Daily's Artisan Pony Crafts Compilation. Starkt jobbat!

Här är ett par andra statyetter/modeller som jag inte skulle ha något emot att äga.

Discord
Fluttershy and Angel
Rainbow Dash is not Amused
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Likt en zombie återvänder jag från de döda, dock bara för ett ögonblick. Tänkte bara tipsa om det är någon som är sugen på att köpa pony-grejer så finns svenska hemsidan Comics Heaven. De säljer T-shirts, dom där vinylfigurerna och även MLP-serietidningarna. Rimliga priser också, kan vara värt att kolla in.

http://www.comicsheaven.se/start-i-44.aspx
Gröt? Är du helt knäpp eller?
  • 0
Citerar crazy in wii:
Rimliga priser också, kan vara värt att kolla in.


180 spänn för en serietidning är kanske lite mycket för mig, men 219 för en vinylfigur är ganska intressant.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Ree:
Jag har gjort en custom pony. Lite av Abb_elitens stil, men jag tycker den blev bra.

http://i.imgur.com/Ttj3x8m.jpg


Jättefin! Använde du samma typ av material som Abb_eliten?

Tillagt 2013-06-24 22:56:
Citerar crazy in wii:
Likt en zombie återvänder jag från de döda, dock bara för ett ögonblick. Tänkte bara tipsa om det är någon som är sugen på att köpa pony-grejer så finns svenska hemsidan Comics Heaven. De säljer T-shirts, dom där vinylfigurerna och även MLP-serietidningarna. Rimliga priser också, kan vara värt att kolla in.

http://www.comicsheaven.se/start-i-44.aspx


Tack för tipset! Adventure Time också!
Nu var det dags igen...
  • 0
Citerar Turambar400:
Grattis till Abb_eliten förresten, för inkluderingen i Equestria Daily's Artisan Pony Crafts Compilation.

Tacktack! Någon gång ska jag hamna på omslagsbilden. Punkt.

Citerar Turambar400:
Fluttershy and Angel
Rainbow Dash is not Amused

Älskar hennes (VIIStars) stil. Intressant val att göra baksidan av benen kantiga.

Tack för länken, ciw Kul att vågen sprider sig till svenska butiker också.
Jag kommer ihåg när butiker som säljer samlarfigurer började lägga upp förbokningar på pony-blindbags
  • 0
har bokat derpy och fluttershy som vinyl figurer på sfbok men dom har inte fått in dom ännu. och dom vet inte när heller.
det bästa sättet att få ihopp en mindre förmögenhet är att börja på en större
  • 0
Citerar Abb_eliten:
Equestria Girls finns tydligen uppe på YouTube nu.
Rätt usel kvalitet dock.

All positiv feedback skrämmer mig!
Tänk om filmen faktiskt är bra, det skulle rasera hela min världsbild!

---

Den här bilden fick mig att fnittra högt och hjärtligt:
http://lurarin.deviantart.com/art/Shingeki-no-Uma-380610034
  • 0
Citerar Abb_eliten:
Rätt usel kvalitet dock.


Bättre! http://www.youtube.com/watch?v=w3yLQVdzUt0

Jag ska nog ändå ge den en chans till kvällen, människohästar till trots.

EDIT.
Den var..acceptabel, tror jag. Trevliga skämt mest hela tiden och mycket mys. Tycker dock att människomodellerna är helt hysteriskt fula och skulle hellre sett en renodlad ponyfilm.

Dunno, den var bättre än väntat!
  • 0
Citerar Människa:
Jag ska nog ändå ge den en chans

Det ska jag också göra, så smånigom. Jag gav ju FiM en så...
Frågan är om man ska vänta tills det finns "bättre källor"...

På tal om det, så har börjat kolla lite smått på Gravity Falls och tycker det är bra mycket svårare att hitta avsnitt i bra kvalitet jämfört med MLP.
Är det bara jag som inte har koll, eller är det en sån skillnad?
  • 0
Citerar Abb_eliten:
Är det bara jag som inte har koll, eller är det en sån skillnad?


Disney Channel är nog mer vanligt förekommande hemma i folks TV-apparater än The Hub, så det är nog inte samma behov av att ha allting tillgängligt online. Sen är det nog även så enkelt som att Gravity Falls inte har ett internetbaserat community av samma storlek som MLP:FiM. Större efterfrågan medför större utbud.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Hmmm, såg EQG. Var väl helt okej faktiskt. Scratched that MLP itch quite well I'd have to say.

Båda "techno"-låtarna var gudomliga. Rös båda gånger.
  • 0
Jag ska ta och se den där filmen när jag får lite tid över. Det känns ändå lite tryggt att de flesta åsikterna verkar vara någorlunda positiva.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
I brist på något bättre att göra såg jag också EQG. Kan inte påstå att det var en höjdarfilm, men den var inte så hemsk som jag först antog. Det sagt, hoppas jag verkligen att Hasbro inte gör något liknande i framtiden. Filmen var menlös.

Citerar Abb_eliten:
På tal om det, så har börjat kolla lite smått på Gravity Falls och tycker det är bra mycket svårare att hitta avsnitt i bra kvalitet jämfört med MLP.
Är det bara jag som inte har koll, eller är det en sån skillnad?

Alla avsnitt som hittills har sänts bör finnas tillgängliga här: http://www.watchcartoononline.com/anime/gravity-falls
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Animationsprojektet Children of the Night ska nu, glädjande nog, vara mycket nära ett färdigställande. Spännande.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Det känns ändå lite tryggt att de flesta åsikterna verkar vara någorlunda positiva.


Jag har ännu inte sett den själv, men det största klagomålet jag har hört är att den köper sig in i könsroller för småflickor lite väl mycket. Vilket är en stor kontrast mot Fausts vision om att göra en serien för småflickor som inte var fokuserad på kläder/prinsessor/skolbaler/etc. Någon här som har sett filmen och kan bekräfta om den är stereotypisk i jämförelse med serien?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!