Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Nya My Little Pony-rebooten


Såklart ska inte My Little Human ha någon påverkan på ens uppfattning av FiMs kvalitet, men säg att de hade gjort en annan typ av spin-off som t ex. "My Little Daring Do", "My Little Derpy" eller "My Little Alicorn" (Celestias och Lunas barndom) etc. Det hade fångat mitt intresse på ett annat sätt och antagligen väckt mer av mitt intresse för FiM på samma gång.

Känns som ett bortkastat tillfälle, om ryktet visar sig vara sant.

---

Två små, trevliga ponnyvideor:
drink your milk angel
My Little Pony - Good Wizard Meets Naughty Wizard
  • 0
Citerar Mr Bestway:
"My Little Daring Do", "My Little Derpy" eller "My Little Alicorn"


Även om jag också hade föredragit något åt det hållet så förstår jag varför det inte kommer hända. En till serie med liknande tema för samma publik vore ett slöseri med pengar. Hasbro vill locka folk utanför FiMs målgrupp, inte göra ännu en serie för de som redan är fans - därav My Little Human/Equestria Girls.

Citerar Mr Bestway:
My Little Pony - Good Wizard Meets Naughty Wizard


Den där var allt ganska lustig.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Hasbro vill locka folk utanför FiMs målgrupp, inte göra ännu en serie för de som redan är fans

Sorgligt men sant. Jag kan dock inte undgå att se ironin i det då FiM redan har en publik som är allt från 3 år till 50 år gamla.

Mest önsketänkande, särskilt kul hade det varit att se den mer action/äventyrsinriktade Daring Do-serien. Kommer ihåg att många andra sa samma sak efter att avsnittet hade visats.
  • 0
Är det kanske möjligtvis någon här som skulle ha lust att förklara detta fenomen? För jag hänger inte med. Jag älskar tecknade serier, det har jag gjort i hela mitt liv. Jag tittar fortfarande ofta på serier som Teen Titans, Fosters Home for Imaginary Friends, Power Puff Girls... Tom & Jerry är det roligaste jag vet, i princip. Jag fattade också tycke för båda Avatar-serierna, utan att hoppa med i tåget att det var det bästa som någonsin gjorts.

Men Friendship is Magic... jag hänger inte med. Det är inte så bra som jag alltid får höra. Jag har sett säsong 1 och 2... men fattar fortfarande inte. Vad missar jag? Det är en charmig serie med trevliga karaktärer och en del skojig komik. Men där tar det stopp. Det är långt ifrån det bästa som animerats, och även om det vore, så förstår jag fortfarande inte hur man kan gå vild i taket över så mycket.

Twilight ska få vingar. Okej, kul för henne, I guess.
"WOW OMFG HOLY SHITE YAO MAN HASBRO IS RUINING MLP
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Det är en charmig serie med trevliga karaktärer och en del skojig komik. Men där tar det stopp.

Och du säger att Fosters Home for Imaginary Friends eller Power Puff Girls inte är det?

Jag tror inte att någon här i tråden skulle påstå att Friendship is Magic är den absolut bästa serien som någonsin har skapats eller gå i graven för att försvara dess heder. FiM är en underhållande tecknad serie som lyckas fånga upp och behålla många fans just p g a. dess stora och kreativa community.

Angående kontroversen med att Spoiler: Twilight Sparkle får vingar och blir en prinsessa skulle jag säga har att göra med de flesta inte uppskattar att Hasbro gör seriens huvudkaraktär till en Mary Sue. Ett beslut de tog enbart för att sälja fler rosa leksakshästar, utan att ta hänsyn till seriens narrativ.

Kan jämföras med om DC Comics en dag beslutade att Batman från och med nu skulle få superkrafter såsom övermänsklig styrka, lasersyn och riktiga fladdermusvingar, enbart för att sälja fler actionfigurer. Jag tror inte att det skulle gå hem hos fansen.
  • 0
Citerar Mr Bestway:
Och du säger att Fosters Home for Imaginary Friends eller Power Puff Girls inte är det?

Nope! Och det är just det som är grejen. Båda två är hyggligt kända, speciellt PPG, men inte inte ens i närheten av vad MLP hat blivit. Och det är just den biten som jag inte fattar.

Citerar Mr Bestway:
FiM är en underhållande tecknad serie som lyckas fånga upp och behålla många fans just p g a. dess stora och kreativa community.

Och varför blev just denna series community så stort? Som sagt, de flesta tycker nog som sagt inte att det är det bästa som någonsin gjorts, så varför blev det ändå ett sådant högvarv?

Citerar Mr Bestway:
Kan jämföras med om DC Comics en dag beslutade att Batman från och med nu skulle få superkrafter såsom övermänsklig styrka, lasersyn och riktiga fladdermusvingar, enbart för att sälja fler actionfigurer. Jag tror inte att det skulle gå hem hos fansen.

Nu tar du väl ändå i. Det ändrar trots allt hela tonen på Batman. Batman skulle gå från en brottsbekämpande vigilant till en supertråkmåns... det skulle inte fungera i Batmans-universum. I MLP finns det trots allt massor av flygande ponisar, och och par som även har horn. Det fungerar, även om jag verkligen förstår ditt resonemang.
There will always be people that say mean words because you are different. But there are many more people that do not judge a person based on how they look, or where they came from. Those are the people whose words truly matter.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
Och varför blev just denna series community så stort?

Ja, säg det. Finns dock massor av artiklar samt en dokumentär som försökt förklara fenomenet.

Citerar Tom 2mat:
det skulle inte fungera i Batmans-universum.

I Batmans universum finns det vampyrer, ödlemänniskor och formbytare m.m. Så omöjligt skulle det i alla fall inte vara.

Citerar Tom 2mat:
I MLP finns det trots allt massor av flygande ponisar, och och par som även har horn. Det fungerar, även om jag verkligen förstår ditt resonemang.

Ja och nej. Till en början var det, som du vet, tänkt att enbart prinsessorna Celestia och Luna skulle ha både horn och vingar som ett slags manifest för deras gudomliga krafter att kunna kontrollera himlakropparna. Alltså var vingar+horn reserverat för gudar och kungligheter. Alla resterande ponnyer fick nöja sig med ett par vingar, ett horn eller ingetdera.

Sedan valde alltså Hasbro att att introducera prinsessan Cadance (som var Hasbros påhitt; inte författarens eget) samt göra seriens huvudkaraktär Twilight till en prinsessa/gudinna. Det krockar med den världsbild som Faust byggde upp i början av serien. Det är svårt att se någonting positivt i den förändringen.
  • 0
Citerar Tom 2mat:
varför blev just denna series community så stort? Som sagt, de flesta tycker nog som sagt inte att det är det bästa som någonsin gjorts, så varför blev det ändå ett sådant högvarv?


Svårt att svara på. Jag har följt serien sedan allra första början och sett dess community växa explosionsartat, men jag har inget svar på varför det har blivit som det blivit.

Jag skulle kunna tänka mig att tidpunkten var precis rätt för serien. När cynism och pessimistisk ironi hade regerat en längre tid så fanns det kanske många som fann det en uppfriskande upplevelse att uppriktigt uppskatta något för ingen annan anledning än att det var mysigt, optimistiskt och ärligt i sitt utförande. Neo Sincerity har det kallats, och det var nog en ganska kittlande ny erfarenhet för många. Att det sen var en nystart av en tidigare bespottad franchise med nytt kompetent folk bakom ratten har nog också väckt mångas nyfikenhet.

Det verkar också som att detta är det första community som många fans har tagit del av(jag har i alla fall hört många säga just det). Så fansen kan möjligtvis te sig så förvånansvärt många därför att flera av dem kommer utifrån den sedan tidigare etablerade nördskaran.

Synergieffekten av fansens kreationer i kombination med det gensvar man fått ifrån seriens skapare har nog även det fått många fans att vara mer delaktiga än vad de kanske tidigare har varit.

Citerar Tom 2mat:
Nu tar du väl ändå i. Det ändrar trots allt hela tonen på Batman.


Jag tror att liknelsen fungerar för att beskriva många fans känslor. De tar huvudkaraktären, en socialt osäker bokmal, och gör henne till vad i serien nästan kan ses som en halvgud samt därtill härskare över hennes vänner, som i sin tur blir undersåtar. Folk är nog rädda att det kommer förändra hennes roll och förhållande till resten av karaktärerna alltför mycket. Visst kan författarna försöka förneka hennes nya status gentemot de andra, men det kommer förbli en ständig gnagande känsla i bakhuvudet.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Det är nog inte mer än en serie turliga (eller oturliga beroende på vem man frågar) händelser som lett till att det blivit som det blivit.
Jag har aldrig kunnat ge ett koncist svar när folk frågar varför jag följer serien.
Som sagt kan jag inte heller säga att den utklassar andra serier i någon aspekt, utan mer har en hög kvalitet överlag.

Alla har såklart sin anledning, men för mig är det någonting med kombinationen av serie/fandom som fortfarande håller mig kvar (mycket pga all den kreativitet som finns och som verkligen satt fart på min skaparglädje).



...vad gör man när man har tillgång till det största CAD-programmet inom bil- båt- och flygindustrin?
I think the answer is pretty obvious...
  • 0
Citerar Abb_eliten:
...vad gör man när man har tillgång till det största CAD-programmet inom bil- båt- och flygindustrin?
I think the answer is pretty obvious...


Indubitably.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar Abb_eliten:
Som sagt kan jag inte heller säga att den utklassar andra serier i någon aspekt, utan mer har en hög kvalitet överlag.

Där måste jag säga ifrån. Jag kollar på andra serier då och då för att se om de är något att ha, typ Justice League (Unlimited), de olika Batman-serierna, amerikanska tecknade filmer, anime, datoranimerade filmer etc. Men MLP:FiM håller nog det högsta kortet bland dessa, med undantag för ett par, kanske 1-2 animeserier jag verkligne älskar (Akagi t.ex.).

Men då räknar jag säsong och 1 och 2 främst. 3 drar ner betyget lite.

PS. För första gången kände jag att mina öron faktiskt brann när jag åt något som har ett så vackert namn som "Satans nuts". Precis som TS i första avsnittet mao. :3 http://www.fimfiction-static.net/images/story_images/37764_r.jpg?
1341987394


PPS. #%/¤/"¤&%!11 Prototyp 2 (rymdraketer och flygande bilar åt alla) är klar och testad, men tyvärr felkonstruerad och effekten blev för låg. Jag kan öka energin i systemet, men det är lite halvfarligt att göra det, så jag kommer eventuellt bara... ja, göra en miniatyrmodell. Istället för att jag ska *göra nånting* får jag försöka återskapa experimentet på liten nivå. Då behöver jag inte börja om med prototyp 3. *suck* Jobbade 1½ vecka på prototyp 2...
  • 0
Citerar Ree:
Men MLP:FiM håller nog det högsta kortet bland dessa, med undantag för ett par, kanske 1-2 animeserier jag verkligne älskar (Akagi t.ex.).


Personligen tror jag inte att MLP: FiM ens skulle platsa in på min topp-tio-lista. Den skulle däremot komma betydligt högre upp ifall det endast gäller västerländsk animation. Jag har visserligen svårt att minnas vilka västerländska serier som jag har sett(trots att de är så få), men jag tror att FiM och Wakfu skulle utgöra två av mina tre favoriter för tillfället. Avatar var också helt OK, men jag vet inte...

Jag har dock inte sett Spoiler:Adventure Time, Oban Star-Racers, Venture Bros., Star Wars: Clone Wars, Sym-Bionic Titan osv. osv.

Skämmes tamefan?

Skämmes tamefan.

Vad mer bör jag kolla in?

Citerar Ree:
För första gången kände jag att mina öron faktiskt brann när jag åt något som har ett så vackert namn som "Satans nuts".


Jag kände något liknande när jag åt Hot Pot i Chengdu, Kina. Fruktansvärt.

Citerar Ree:
Istället för att jag ska *göra nånting* får jag försöka återskapa experimentet på liten nivå. Då behöver jag inte börja om med prototyp 3. *suck* Jobbade 1½ vecka på prototyp 2...


Ta det lugnt, skala upp det hela när du är redo.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Ree:
Där måste jag säga ifrån. Jag kollar på andra serier då och då för att se om de är något att ha, typ Justice League (Unlimited), de olika Batman-serierna, amerikanska tecknade filmer, anime, datoranimerade filmer etc. Men MLP:FiM håller nog det högsta kortet bland dessa, med undantag för ett par, kanske 1-2 animeserier jag verkligne älskar (Akagi t.ex.).

Men då räknar jag säsong och 1 och 2 främst. 3 drar ner betyget lite.

FiM är inte överlägset bäst på allt, men är väldigt bra i de allra flesta avseenden vilket gör den till en av de få serier jag ser på just nu, var väl budskapet jag ville få fram
Musiken är en av de saker som är strået vassare än mycket annat enligt mig dock.
  • 0
Citerar Abb_eliten:
Musiken är en av de saker som är strået vassare än mycket annat enligt mig dock.

Amen.

Lite synd att vi inte har fått fler låtar under säsong tre förutom Babs Seed och Raise This Barn. The Crystal Empire var visserligen full av sånger men ingen av dem stod ut särskilt avsevärt.

Dock vet jag att det ska spelas en ny låt under sista avsnittet.
  • 0
Citerar Ree:
Jag kollar på andra serier då och då för att se om de är något att ha, typ Justice League (Unlimited), de olika Batman-serierna, amerikanska tecknade filmer, anime, datoranimerade filmer etc. Men MLP:FiM håller nog det högsta kortet bland dessa, med undantag för ett par, kanske 1-2 animeserier jag verkligne älskar (Akagi t.ex.).

Men då räknar jag säsong och 1 och 2 främst. 3 drar ner betyget lite.

Jag kan konstatera direkt att jag inte håller med dig. Batman och Justice League slår MLP flera gånger om med ett överlägset manus och story. Nu är det förstås inget fel på MLP:s manus, men det är ganska tydligt ett barnprogram och tillför egentligen inte mycket till en vuxen publik bortsett från ett par referenser och skämt.

Det som har dock gjort MLP mer speciellt är det att serien aktivt har haft referenser som syftar direkt till fandom. Justice League och Batman tror jag tillför mer till vuxna genom Bruce Timms traditionella mall "manus och dialog för vuxna, action och spänning för barn". Batman är framförallt en av de f serier som jag växte upp med som tillförde mer till mig när jag såg om den som vuxen.

Jag skrev för ett år sen en topplista över mina 15 animerade favoritserier. Om jag idag skulle göra om den (funderar på det) och lägga till MLP:FiM i den listan, uppskattar jag att den skulle hamna mellan plats 25-30.

Citerar Turambar400:
Jag har dock inte sett Spoiler:

Se dem! Jag rekommenderar samtliga serier starkt!
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Citerar swedish_jedi:
Se dem! Jag rekommenderar samtliga serier starkt!


Det är så tänkt att jag ska se dem så småningom.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
  • Ree
  • Ree
Citerar swedish_jedi:
och skämt.

PP is best pone. Skämt är viktiga för mig. I den där listan finns många serier jag själv gillar, men de som står ut är Futurama och Simpsons, men det är bara pga. skämten, som ofta kommer på rullande band där. Men det är inte bara skämten.. det är något jordnära med MLP, något man kan associera till på ett sätt man inte kan med Simpsons och Futurama.

Visst, de små sensmoralerna är ofta övertydliga och lite ostiga, men läxorna är ändå såna man lär sig i verkligheten. Futurama-avsnittet med Amazon-kvinnorna är en av mina favoriter, men bara för att det är så roligt (snoo-snoo!). Med MLP är några av favoritavsnitten ändå de som handlar om typiska vardagssituationer, som att passa in, eller hur man hanterar vanliga vardagskonflikter. Det blir lättsmält, associerbart, och med skämten... mmm~, magnifique.

Citerar Turambar400:
Jag har dock inte sett

AT har ett par bra avsnitt, men resten känns det som om jag vuxit ifrån.... sa killen som ser MLP. Se de tecknade Batman: The Dark Knight Rises-filmerna. De äger.

PS. Stack ut till varmgaraget och körde 'the thing' med 3x energi än vad jag tänkte, vilket var bucking apfarligt och dumt, men det gick bra ändå (jag lever! ), meeen pga. designfelet måste jag nog börja på prototyp 3 ändå. Men lyckligtvis kan jag använda delar från den nuvarande prototypen till denna. Miniatyrprojektet blir nog inte av pga. detta.
  • 0
Var tvungen att se vad det här var. Förstår varför barn tycker det här är bra. Men varför skulle en vuxen karl vilja titta på det här? Förstår charmen men skulle aldrig sitta och kolla på det här, inte ens om jag var hög. Eller kanske är det de som krävs?
  • 0
Citerar Knaan:
Var tvungen att se vad det här var. Förstår varför barn tycker det här är bra. Men varför skulle en vuxen karl vilja titta på det här? Förstår charmen men skulle aldrig sitta och kolla på det här, inte ens om jag var hög. Eller kanske är det de som krävs?

Efter lite grävande i arkivet hittade jag svaret på din fråga
Vi kanske borde fixa en FAQ?
  • 0
Citerar Abb_eliten:
Men varför skulle en vuxen karl vilja titta på det här? Förstår charmen men skulle aldrig sitta och kolla på det här, inte ens om jag var hög




Du... förstår charmen, men inte varför det skulle vara tillräckligt för någon annan?

Vad mer utöver uppskattning behövs i ett val av underhållning? Behöver man ytterligare motivering? Ditt ordval får det nästan att låta som att man måste berättiga sina val av tidsfördriv för någon annan än sig själv.

Men, ja, drogerna har vi redan slagit fast som ett massivt dragplåster. Jag äter lite knark just nu faktiskt.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Citerar Turambar400:
Du... förstår charmen, men inte varför det skulle vara tillräckligt för någon annan?

Vad mer utöver uppskattning behövs i ett val av underhållning? Behöver man ytterligare motivering? Ditt ordval får det nästan att låta som att man måste berättiga sina val av tidsfördriv för någon annan än sig själv.

Men, ja, drogerna har vi redan slagit fast som ett massivt dragplåster. Jag äter lite knark just nu faktiskt.

Vad är det du inte förstår i mina ordval? Jag skriver varför skulle en vuxen karl vilja titta på barnprogram. Alltså, inte grejen att bara du gör det, utan så många, många andra. Det finns bra barnprogram, det finns bra filmer.
I min värds bild så vill inte vuxna karlar titta på sånt här. Inte heller Disney filmer hela tiden. Smaken är som baken, såklart. Men det är ju så många som du skriver i första inlägget, som gillar just denna omanliga serie.
Bara för att jag förstår charmen betyder det inte att jag förstår varför vuxna män ska titta på det. Det är charmigt, precis som många andra barnprogram kan vara.

Jag ser inget speciellt i det här. Men ska titta lite mer på det, har bara sett ett avsnitt och kan väll inte uttala mig mer.

Tillagt 2013-02-15 00:36:
Kanske har lite dåliga ordval ändå märker jag, missförstå mig rätt. Utöver vad jag har sett så verkar det här inte vara något speciellt. Så varför skulle det vara bättre än något annat kan jag inte förstå.
Varför män tycker om detta trots deras manlighet i sig, och inte andra charmiga barnprogram.

Ska röka, och kolla igen.

  • 0
Mycket trevligt att creepa i bakgrunden och läsa den här tråden. Kudos för att alla är typ..vettiga. Plus i kanten för Ree som är en galen vetenskapsman
  • 0
Det jag inte förstår är hur du själv erkänner att serien verkar ha en viss charm, samt att barnprogram inte nödvändigtvis måste vara skräp, men att det inte skulle räcka som motivering för att vuxna människor skulle vilja se något sådant.

Citerar Knaan:
I min värds bild så vill inte vuxna karlar titta på sånt här.


Här har vi nog en av orsakerna till våra meningsskiljaktigheter - din världsbild är uppenbarligen ganska verklighetsfrånskild.

Att klassificeringen av ett populärkulturellt verk på något sätt skulle ha en inverkan på mitt val av underhållning är för mig ett främmande koncept. Menar du att en eventuell stigmatisering skulle hålla vuxna karlar ifrån att konsumera sådant som inte direkt är marknadsfört till deras målgrupp? Låter ganska ryggradslöst ifall du frågar mig. Vuxna människor(inte bara män) ser på vad tusan de vill och struntar blankt i om det inte passar in i andra personers världsbild. Ifall man känner att ens manliga status överhuvudtaget är relaterad till vad man ser på TV så är man troligtvis inte särskilt manlig till att börja med.

PBSideachannel gjorde förövrigt en ganska intressant video som tar upp MLPs schism med vad som anses manligt.

Citerar Knaan:
Inte heller Disney filmer hela tiden.


Jag är inte världens största fan av Disney, men de har gjort en del trevliga filmer genom åren. Var du får "hela tiden" ifrån vet jag dock inte. Jag ser till exempel precis 22 minuter My Little Pony i veckan(under pågående säsong), vilket är betydligt mindre tid än vad jag tillbringar tillsammans med Top Gear eller min pull up-stång.

Jag tror inte heller att jag är ensam här i tråden om att ha fler intressen än enbart barnprogram. Av min erfarenhet att döma så har vi alltifrån idrottare till konstnärer och reinkarnationer av bombastiska serb-amerikanska uppfinnare.

Citerar Knaan:
Bara för att jag förstår charmen betyder det inte att jag förstår varför vuxna män ska titta på det.


Jag vet att jag inte borde hänga upp mig för mycket på enstaka ord, men ordet 'ska' hör inte hemma i den meningen. Vuxna män ska inte titta på någonting över huvud taget. De är nämligen fria att tillbringa sin tid med precis vad de än känner för - vare sig det handlar om att virka eller avverka skog med bara händerna.

Citerar Knaan:
Jag ser inget speciellt i det här. Men ska titta lite mer på det, har bara sett ett avsnitt och kan väll inte uttala mig mer.


Gör det ifall du känner för det, men känn dig inte tvungen att plåga dig själv ifall du inte vill- ibland behöver man helt enkelt acceptera varandras olikheter och komma överens om att inte dela varandras åsikter.

Citerar Knaan:
Utöver vad jag har sett så verkar det här inte vara något speciellt. Så varför skulle det vara bättre än något annat kan jag inte förstå.


Som vi nyligen diskuterade här i tråden så skiljer sig åsikterna åt om just hur bra MLP: FiM är gentemot andra animerade serier. Vissa tycker att den håller absolut toppklass, medan andra föredrar annat.

Citerar Knaan:
Varför män tycker om detta trots deras manlighet i sig, och inte andra charmiga barnprogram.


Vi gillar väl vissa andra charmiga barnprogram också? I alla fall så gör jag det.
I'm just a blind man on the plains, I drink my water when it rains, and live by chance among the lightning strikes.
  • 0
Det handlar inte om att man är just vuxen och tittar på barnprogram. Utan att just så många vuxna, just; män gillar det här framför något annat.

"Det är roligt hur hela internet verkar ha fattat intresse för den, och det på något sätt har gått och blivit manligt att se den. "Jag är så manlig och säker i mig själv att jag kan se den här, sådetså", ungefär."

Men varför just nu på det här?
Har upplevt att män, oavsett vad dom gillar och sysslar med tycker om det här.

Det här är inte Gudfadern eller Pulp Fiction, Sagan om Ringen eller Avatar. Utan sånt här karlar med ett manligt ego vanligtvis skrattar åt.

Citerar Turambar400:
Här har vi nog en av orsakerna till våra meningsskiljaktigheter - din världsbild är uppenbarligen ganska verklighetsfrånskild.

Nej, du har nog snarare missat att vårt samhälle formar män och kvinnor. Tror inte vi blivit mycket bättre heller.

Det går att kritisera något för dennes popularitet. (Vi kan ta tex Justin Bieber.) Jag gillar Justin Bieber hans musik är bra och han är charmig, trots att hans musik främst fokuserar på att sälja till tonåriga flickor. Och jag är inte ensam, fler män tycker detsamma. Där skulle jag dock reagera precis likadant om plötsligt massor ("alla") vuxna män skulle börja gilla honom, och prata om det i samma usträckning. För ni är verkligen många.

Jag skulle undra vad som gjorde han bättre än Usher eller Jonas Brothers, eller vem som helst.

Jag förstår att man som man kan tycka om det här.
  • 0
Men du har ändå rätt. Jag kan faktiskt inte säga att den är charmig, men ändå inte förstå varför folk skulle gilla att se den och uppleva de charmiga.

Citerar Turambar400:
Jag vet att jag inte borde hänga upp mig för mycket på enstaka ord


Jo men jag hör själv hur det låter när jag på efterhand läser det jag skrivit. Att skriva och samtidigt formulera mig är jag dålig på.

Och jag borde se lite mer. Och jag får känslan av att man kan fastna i vilken serie som helst som bara är bra, egentligen.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!