Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

U2 (bandet)


Citerar Edenhorn:
31:a Juli, kan du inte komma snabbare?


Håller med, det verkar grymt!
Ischlo Pischlo!
  • 0
Jag ska iväg och se dem den 1 Augusti! Någon mer som ska dit?
Tufft ju.
  • 0
Citerar Kazeus:
Om du lyssnar på ett sånt tråkigt band är du det, menade han nog.

Hah, precis.
  • 0
Citerar Tecrom:
Jag ska iväg och se dem den 1 Augusti! Någon mer som ska dit?


Ja. Det är väl runt 50 000 till.
Ischlo Pischlo!
  • 0
Citerar Tihtala Isil:
Ja. Det är väl runt 50 000 till.


Ja det är ju jag och mina polare då.

Nej uppenbarligen frågar jag om någon av er ska gå och se dem.
Tufft ju.
  • 0
Jag ska se dem den 31:a, har ståplats. Igår, dagen efter att jag såg Barcelonakonserten på stream fick jag en insikt om vad jag kommer att få uppleva, började nästan böla. Jag kapitulerar fullständigt inför U2 som gör den bästa turnén någonsin. Jag började också tänka på när konserten är slut, då har man liksom varit med om höjdpunkten i sitt liv, hur ska någonting kunna matcha det?

Ikväll har de förresten spelat Electrical Storm, Party Girl och Desire!
  • 0
Citerar Tailgunner:
Jag ska se dem den 31:a, har ståplats. Igår, dagen efter att jag såg Barcelonakonserten på stream fick jag en insikt om vad jag kommer att få uppleva, började nästan böla. Jag kapitulerar fullständigt inför U2 som gör den bästa turnén någonsin. Jag började också tänka på när konserten är slut, då har man liksom varit med om höjdpunkten i sitt liv, hur ska någonting kunna matcha det?


Gött! Själv har jag ingen aning om vilken platser vi har, hoppas bara att jag får stå/sitta nära.

Jo man har ju hört en hel del bra saker om öppningen på U2's turné. Låt listan ser helt briljant ut, scenframträdandet kommer att bli något enormt och upplevelsen i säg är något av det största man kommer att få uppleva i livet, en milstolpe helt enkelt. Länge har jag älskat bandet och har blvitit lika fylld av lycka som sorg på grund av deras låtar. Utan dem är vardagen inte komplett. Att nu få se dem live (blir första bandet jag kommer se på scenen för övrigt) känns som en hästspark i magen, det är så omtumlande att jag fortfarande har svårt för att smälta det.

U2 kommer att uppträda på topp det vet jag och inget utav fansen kommer att lämna stadion utan att elden i hjärtat verkligen fått brinna fritt. U2 är kärlek och kärlek är livet, vad mer kan man säga?
Tufft ju.
  • 0
Citerar Tailgunner:
Jag ska se dem den 31:a, har ståplats.


Samma här, ska bli grymt!
Ischlo Pischlo!
  • 0
Citerar Tihtala Isil:
Samma här, ska bli grymt!


Fan vad roligt! Tror faktiskt inte jag vill stå längst fram, utan satsar nog på att stå antingen utanför eller innanför rampen i mitten nånstans. Jag vill ju kunna se det makalösa scenbygget!

Konserten igår var tydligen också helt tokig, såg den inte på stream men såg kommentarer live. Kul att de varierade sig så pass mycket mellan kvällarna.
  • 0
Tänkte bara uppmärksamma om att LP-utgåvan av deras senaste album säljs för halva priset på CDON nu, http://cdon.se/musik/u2/no_line_on_the_horizon_(2lp)-4073609

Även deluxeutgåvan av albumet ingår i deras lagerrensning, http://cdon.se/musik/u2/no_line_on_the_horizon_(limited_box_editi
on)-4070193
  • 0
Citerar Mäkuz:
titta på detta: http://www.youtube.com/watch?v=e3pabHOa-ds&feature=channel_
page


Drooooooooool


Jag var grymt skeptisk när jag fick höra att de skulle spela en remix av Crazy. Men satan, den är ju hur bra som helst! Bandet har kul, publiken har kul, det kan inte bli bättre!
  • 0
22 dagar kvar, 22 av olidligt väntande ...
"Then our aims aline."
  • 0
Jag har, för att värma upp inför konserten, lyssnat igenom No Line on the Horizon en del gånger och jäklar vad albumet har växt för mig. Jag börjar gilla Get on Your Boots ... lite. Dock så är Moment of Surrender, Magnificent och I'll Go Crazy fortfarande bäst, tätt följt av FEZ-Being Born och Stand Up Comedy. Annars så är de andra låtarna faktiskt bra
"Then our aims aline."
  • 0
Hörni, jag hoppas ni har börjat tagga till lite! Själv ska man bege sig till Götet imorgon, när jag är där är det bara 4 dagar kvar! Scenbygget har påbörjats, de har behövt förstärka garaget under arenan, och kontoren i har stagats upp. Det kommer bli drag alltså! Setlisten blir suverän hur de än gör, de har bara spelat grymma låtar i år.

Och förresten, ni har väl inte missat att ni ska vifta vitt under första låten under de 2 konserterna? Vi på U2.se:s forum har bestämt att vi ska köra samma tifo som senast de var här, alla i publiken ska vifta med vita föremål för att skapa ett stort vitt hav under första låten. Ni kan ta med vad ni vill att vifta med, gamla lakan, näsdukar, papper, ballonger, vad som helst, bara det är vitt! Och jag hoppas verkligen inte att ni har missat det, för det har stått i expressen, de har sagt det på radio, och det finns en stor facebookgrupp. Spana in den! http://www.facebook.com/photo.php?pid=2188483&id=562688140&
ref=mf#/group.php?gid=104549630431&ref=ts


Så nu hoppas jag verkligen ni gör allt för att höja stämningen genom att vifta vitt! Ses där!
  • 0
Den här veckan smäller det

Ullevi HERE I COME!!
Där ser man, sa den Blinde till Den Döve.
  • 0
Citerar Maiden666:
Och jag hoppas verkligen inte att ni har missat det.


Är dagligen inne på U2.se för att inte missa något, så oroa dig inte ;)
Gud vad jag längtar, jag är dock besviken på att de slopade I Still Haven't Found What I'm Looking For, riktigt besviken, annars så kan det inte bli bättre.
"Then our aims aline."
  • 0
Så nu har jag, efter en massa lyssnande kommit fram till min ultimata albumslista. Jag har postat 2 innan tror jag och nu kan jag faktiskt säga att de vara bara onödiga. För i ärlighetens namn måste man ge ett album tid och har jag nu gjort.

5. U2 - No Line On The Horizion
Har bara växt, växt och åter växt för mig, detta har gått från ett bra album till ett litet mästerverk. Magnificent och Moment of Surrender är fantastiska, I'll Go Crazy är underbar och likaså är White as Snow.

4. U2 - War
Mina gamla etta har sjunkit lite, inte för att albumet har blivit sämre, utan för att de som har tagit dess plats är bättre. War är dock fortfarande ett mästerverk även om Red Light samt Surrender är ganska svaga. Sunday Bloody Sunday är och förblir en av tidernas bästa sånger.

3. U2 - Pop
Pop är inget annat än ett mästerverk, detta album är bortglömt och smutskastat, men varför? Den technoinspirerade musiken är underbar. Låtar som Mofo, Do You Feel Loved och Discothèque är störtbra. De riktiga mästerverket är dock Wake Up Dead Man, texten är något av det vackraste jag något hört.

2. U2 - Achtung Baby
Skulle egentligen varit etta, då låtar som Wild Horses, So Cruel och One är bortom gudomliga. Det enda problemet är de flesta låtarna på albumet stannar på kanon, medans ettan har fler låtar som står ut och är riktiga mästerverk.

1. U2 - The Joshua Tree
Förvånande, nej? The Joshua Tree hör till det mest omtyckta albumet av fansen och det är helt förståeligt. Vad som dock inte är förståeligt är hur alla låtar efter introtrion är som bortglömda. Jag menar Red Hill Mining Town, Bullet The Blue Sky, Exit, Running To Stand Still, alla är så förbannat bra, eller nej, alla är gudomliga mästerverk på tidernas bästa platta.
"Then our aims aline."
  • 0
Kommer det vara förband på Ullevi "ele"?
Där ser man, sa den Blinde till Den Döve.
  • 0
Citerar Maiden666:
Kommer det vara förband på Ullevi "ele"?


Jodå det är det, har inte en aning om vilket, men ärligt, vem bryr sig. Det är U2 man vill se ;)
"Then our aims aline."
  • 0
Citerar Maiden666:
Kommer det vara förband på Ullevi "ele"?


snowpatrol är förband.

Ska se båda Göteborg konsererna plus Los Angeles konser. Blir najs, U2 och deras 360 scen kommer bli fantastiskt.
Hej
  • 0
Pride och Still havent found what Im looking for äger...
Hjärtat sitter till vänster
  • 0
Citerar Sir_badcop:
snowpatrol är förband.

Ska se båda Göteborg konsererna plus Los Angeles konser. Blir najs, U2 och deras 360 scen kommer bli fantastiskt.


Så hette dem, aja. Trevligt att du ska se dem så många gånger!

Citerar BananKisEn:
Pride och Still havent found what Im looking for äger...


Oh ja, Still Haven't Found är en av de bästa låtarna som skrivits, Pride är fantastisk den med
"Then our aims aline."
  • 0
Nu är det inte många timmar kvar. Befinner mig i göteborg nu.
Ischlo Pischlo!
  • 0
Nu spelar dom
Där ser man, sa den Blinde till Den Döve.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!