Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Game of Thrones (tv-serien)


Citerar Calle92:
Inte så lätt att veta att dolda och väl markerade kommentarer som behandlar böckerna inte är tillåtna om man inte följer tråden slaviskt.

Om ni förväntar er att alla som kommer till tråden ska veta det borde det stå i rubriken.
Att varna eller stänga av folk som kommer hit och döljer sina spoiler och förklarar vad de handlar om utan att tydligt annonsera att det är helt förbjudet är rätt puckat eftersom det inte är säkert att man läst alla sidor eller hållit sig uppdaterad om vad som står i det första inlägget..

Spoiler:gör om, gör rätt om ni vill nå fram till alla.


Det känns dock som att just läsa startinlägget är en förutsättning för att ens skriva i tråden från början. Common sense, liksom. Inte särskilt svårt, inte särskilt jobbigt.

EDIT: Ah, såg de olika två uppdateringarna från moderatorerna. Vet inte exakt hur nyligen den som ligger högst upp är tillagd, men är den helt ny, kan du ignorera vad jag sa.
  • 0
Citerar M7Jagger:
Förmodligen för att det är ganska dum regel.


Nej, jag har inte läst böckerna, ser bara varje nytt avsnitt på måndagar, så läser jag här inne så vill jag vara helt hundra på att ingen kan spoila för mig.
One swallow does not make a summer
  • 0
Citerar antonfusk:
Nej, jag har inte läst böckerna, ser bara varje nytt avsnitt på måndagar, så läser jag här inne så vill jag vara helt hundra på att ingen kan spoila för mig.


Men om man gör det klart att det man markerat som spoiler är ifrån boken (som jag gjorde) så borde det vara lugnt imo.

Jag tycker det är löjligt att man separerar på spoilers ifrån serien och ifrån boken, allt man ser i den här tråden är ändå bara en massa text som är spoilermarkerat, varför inte ha en tråd som innehåller alla slags spoilers och en tråd för dom som enbart tittar på serien och är uppdaterade när dom kollar den tråden för att diskutera vad som hänt i det senaste avsnittet?
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
(som jag gjorde)


Nej.

Citerar M7Jagger:
varför inte ha en tråd som innehåller alla slags spoilers


Det finns.

Citerar M7Jagger:
och en tråd för dom som enbart tittar på serien


Det är den här tråden.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Men herregud, ska det vara så svårt att acceptera riktlinjer för tråden? Visste man inte vad som gäller, be då ödmjukast om ursäkt för misstaget istället. Annars ta diskussionen på annat håll.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Nej.


Hur exakt var det inte tydligt? Skrev klart och tydligt att en stor spoiler var påväg.

Citerar Mr Smiley:
Det är den här tråden.


Ändå så är den full av massa spoilermarkerad text? När du citerar mig som du gjorde så missar du hela min poäng, min poäng är att man inte ska behöva markera allt som handlar om det senaste avsnittet. Det man ska markera är sådant som inte hänt än, ungefär som på got's reddit.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar M7Jagger:
Det man ska markera är sådant som inte hänt än


Eller så tar man bara det i en annan tråd. Bokspoilers förbjöds för att folk inte kunde sluta spoila.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Citerar M7Jagger et man ska markera är sådant som inte hänt än

Eller så tar man bara det i en annan tråd. Bokspoilers förbjöds för att folk inte kunde sluta spoila.


Eller så läser man det som är spoilermarkerat på egen risk, som i precis alla andra fall där någon varnar för spoilers.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Okej, slutdiskuterat. Roligt med alla olika åsikter, men för att minimera risken för att någon ovetandes blir spoilad av något en annan skriver så skiljer vi tv-serien från böckerna. I denna tråd får man skriva allt spoiler-relaterat om tv-serien, med spoiler-taggar då. Tråden som länkas i första inlägget är sedan till för de som vill diskutera allt spoiler-relaterat, inklusive böckerna då.

Om man påstår att det är svårt att veta att man inte får spoila böckerna bör man skaffa glasögon, då det står klart och tydligt på första sidan till denna tråd. Behöver jag citera det för er?

Så, inget mer tjafs om det för då tvingas vi varna, eller stänga av, er.
  • 0
Jättebra avsnitt

Spoiler:Trodde att Sam dödade Magnar of Thenn. Thennarna ser ju fan likadana ut. Blev besviken när han dök upp igen. INTE ENS DET KUNDE MAN GE SAM. Blev också besviken på att han där där auktoritära nights watch-mannen blev däckad av Tormund så snabbt. Man märker ju att manusförfattarna hatar honom, så osympatisk som de har gjort honom.
  • 0
Avsnittet kunde gärna ha slutat såhär istället:
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Har precis börjat titta på GoT. Väldigt bra av det jag har tittat på hittills. Det är ganska lätt att komma in i karaktärerna (att förstå hur de är) vilket är ett plus.
  • 0
Citerar Linus98:
Har precis börjat titta på GoT. Väldigt bra av det jag har tittat på hittills. Det är ganska lätt att komma in i karaktärerna (att förstå hur de är) vilket är ett plus.


Hur långt har du tittat?
  • 0
Citerar Genera:
Hur långt har du tittat?

Är på andra avsnittet nu. Första säsongen.
  • 0
FINAL!

Så jävla sugen. Måste ses innan läggdags haha. Epic shit. Söker livestream..
Harmony is the way of winning
  • 0
F***ings Hell Potato. Säsongs finalerna är alltid så grymma. Nu är det bara att börja vänta igen. Snyft.
Jag vet att du läser det här! =_0 och någon gång kommer du att läsa det igen!
  • 0
Så himla fantastiskt avsnitt! Extra plus för underbart ljudspår i slutet.

Spoiler:Don't die on me, Tywin. Snälla.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Ska strax se avsnittet, gör mig inte besviken GoT! Fan om min favorit dör bara.
"Don't just teach your children to read...Teach them to question what they read.Teach them to question everything." -George Carlin
  • 0
Fuck vilket bra avsnitt.
  • 0
Då var det slut. Sista avsnittet var... bra. Vissa saker gillade jag väldigt mycket. Andra saker var en ganska stor besvikelse. Tyvärr. Men ett bra avslut i helhet.

Spoiler:Men vadfan hamnade Bran i för RPG-äventyr? Jisses.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Andra saker var en ganska stor besvikelse


Åååh, vad för något?

Citerar Mr Smiley:
Spoiler


HAHA
  • 0
Citerar Lurkman:
Åååh, vad för något?


Spoiler:Tyrion-grejen. Jag visste att serien skulle göra saker annorlunda men... man missar detaljerna som gör ögonblicket så mycket tyngre och mörkare i boken. Fast det var ganska bra ändå. Jag är bara petig. Sen hoppades jag verkligen på att man skulle avsluta med... det där. Du vet. Men man verkar spara på det.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Spoiler


Spoiler:-----------------------------------------------------------------------------
------------------------Tyckte att han släpptes ut väldigt hastigt. Helt plötsligt klippte det till Tyrion och Jamie kom och då skulle han ut - jaha ja! Måste ha varit förvirrande ifall man inte visste vad som skulle hända. Men den andra grejen, ja, jag tänkte att det nog var det.

Tycker att det var sjukt coolt med SKOGSBARNET och den treögda korpen. Det är också alltid intressant att se Hodor i stressade situationer. Gud. Jättebra avsnitt. Sen vad det en del som jag kanske BORDE vara kritisk mot men jag känner bara att jag gärna sväljer det med huller och hår istället.
  • 0
Bra final. Nu jävlar tog det fart i serien.

Och bara jag som tyckte outrolåten var epic deluxe?
  • 0
Det bästa i sista avsnittet var Spoiler:Brienne går helt apeshit på The Hound.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!