Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Game of Thrones (tv-serien)


Hmm, bara sett första avsnittet utav säsong 3 . Fastnade aldrig. Har tröttnat gradvis sedan andra säsongen. Brist på favoritkaraktärer och roliga smådetaljer har väl dödat tv-serien. Martin själv har ju i stort sett dödat böckerna. Ska se till att se serien när den sänds på SVT bara. Tack o lov för Radiotjänst.
Stay out of my shed
  • 0
Citerar Trombley:
NintendorRemote

Du borde vara försiktigare med spoilers.


jag tog spoilervarning tror jag men det måste blivit något konstigt.

Tillagt 2013-07-24 21:34:
Citerar Sideshow95:
Haha, hur då?


läste att nån tyckte det och googlade det finns likheter, kommer till och med upp en sökruta om det. Några tycker att Daenerys Targaryen påminner om Sarah Palin.
  • 0
Citerar Mc Gregor:
Martin själv har ju i stort sett dödat böckerna.


Är du från vettet, människa? Är på femte boken atm, lätt den bästa hittills.
  • 0
Citerar Galdir:
Är du från vettet, människa? Är på femte boken atm, lätt den bästa hittills.


Fjärde och femte boken i serien är bedrövliga. Finns på 2000 sidor nästintill ingen progression i huvudhandlingen.
  • 0
Citerar Homer S:
Fjärde och femte boken i serien är bedrövliga. Finns på 2000 sidor nästintill ingen progression i huvudhandlingen.


Det känns som att fjärde och femte boken (har inte läst klart ADWD ännu) bygger upp till de nästkommande böckerna precis som AGoT och ACoK gjorde med ASoS.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Grisfröken, thats it. Vilken j*vla natthumor.

- så sant
  • 0
Citerar Homer S:
Fjärde och femte boken i serien är bedrövliga. Finns på 2000 sidor nästintill ingen progression i huvudhandlingen.


Lel. Tänkte kommentera men vill inte spoila för tv-folket! Var är tråden som behandlar böckerna? Hittar den inte.
  • 0
Citerar Galdir:
Lel. Tänkte kommentera men vill inte spoila för tv-folket! Var är tråden som behandlar böckerna? Hittar den inte.


Länk till spoilers-tråden och gruppen finns i startinlägget.

Här är den förstnämnda: http://www.gamereactor.se/forum/?forum=1&thread=330151&pag
e=1&last=2012-05-30+12%3A42%3A44
  • 0
Joffrey Baratheon är en riktigt Douchebag. Han har de mest douchiga ansiktsuttrycken i historien med. Exempel. http://www.complex.com/pop-culture/2012/04/gallery-game-of-thr
ones-joffrey-baratheon-douchiest-faces


Robb Stark är Nordens Kung. Cool och allmänt badass helt enkelt.

Renly Baratheon är kul också.
  • 0
Damn, min favoritkaraktär är nog fasen Tyrion Lannister. Mer klockren karaktär får man ju leta efer.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
Straholic: Han är skön ja
  • 0
Kika nyss klart på säsong 3 med blandade känslor. Serien är väldigt ojämn. Avsnitt 4 och 5 som regisseras utav Alex Graves håller en helt annan nivå än resten utav säsongen. En del avsnitt lämnar en hel del att önska och ingen utav de nya rollerna imponerar direkt. Sämst är helt klart Theon-delarna som jag inte förstår att de har med över huvud taget. Hoppas säsong 4 blir bättre, ser nu att Alex Graves regisserar 4 avsnitt i nästa säsong och även kunggubben Neil Marshal som låg bakom Blackwater i säsong 2 vilket bådar gott. Skulle vara synd om de slarvar bort Martins bästa bok!
Even if one's head were to be suddenly cut off, he should be able to do one more action with certainty - Ghost Dog
  • 0
Citerar Hroth:
Skulle vara synd om de slarvar bort Martins bästa bok!


Fast det har de ju redan gjort i princip. Många episka scener i boken var mediokra i serien.
  • 0
Citerar Galdir:
Citerar Hroth kulle vara synd om de slarvar bort Martins bästa bok!

Fast det har de ju redan gjort i princip. Många episka scener i boken var mediokra i serien.


Sant. Duellen mellan Dondarrion och hunden förblir nog min favoritscen från den här säsongen. Thoros och Dondarrion är förövrigt de trevligaste nya tillskotten.
Even if one's head were to be suddenly cut off, he should be able to do one more action with certainty - Ghost Dog
  • 0
Citerar Straholic:
Damn, min favoritkaraktär är nog fasen Tyrion Lannister. Mer klockren karaktär får man ju leta efer.


Älskar honom

Men

Spoiler poiler:Jag fällde nästan tårar när Rob dör, jag pallar inte se tortyrscenerna med Theon, jag behöver säsong 4 nu måste veta vad som händer
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Nu håller jag på Daenerys. Hon är cool.
  • 0
Ser fram emot Hordors nya äventyr i säsong 4.
  • 0
Jag håller på Daenerys eftersom hon är cool men egentligen stödde jag Renlys anspråk på tronen eftersom både Joffrey och Stannis är knäppa. Renly är den enda normala i Kings Landing utom Starks och Tyrion.
  • 0
Så, avsnittet visas klockan 5 PM östamerikansk tid.
Dags att börja peppa!
Another Kind Of Hero
  • 0
  • kraz
  • kraz
Brukar tycka att inledningarna är lite sega, förutom första avsnittet av första säsongen. Men jag tycker att den fjärde säsongen börjar riktigt riktigt bra. Jag tyckte att presentationen av Oberyn Martell var jävligt ostig (t.o.m för GoT) men annars var det riktigt shysst, speciellt den sista delen.

Fan vad jag rootar för Jamie och Arya nu, två toppenkaraktärer (:
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Jag tyckte att presentationen av Oberyn Martell var jävligt ostig (t.o.m för GoT) men annars var det riktigt shysst, speciellt den sista delen.


Vi har ju att göra med en man som är gjord av ost.
  • 0
Bara jag som reagerade över att Daario Naharis-skådisen blev utbytt mot en annan? I do not approve.
  • 0
Är det här jag kan fanboya över min nya favorit Oberyn Martell?
Laugh, and the world laughs with you. Weep and you weep alone.
  • 0
Citerar Genera:
Bara jag som reagerade över att Daario Naharis-skådisen blev utbytt mot en annan? I do not approve.


Approve:ar inte heller. Dåligt dåligt.
  • 0
Citerar kraz:
Jag tyckte att presentationen av Oberyn Martell var jävligt ostig (t.o.m för GoT)


Ja, det blev lite fånigt.

Citerar Genera:
Bara jag som reagerade över att Daario Naharis-skådisen blev utbytt mot en annan? I do not approve.


Nä, blev en helt annan karaktär.

Verkar som The Mountain också fått en ny skådespelare (för typ tredje gången).
Indecent exposure is fun.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!