Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Game of Thrones (tv-serien)


Walder Frey <3
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Jets are like comets at sunset
  • 0
Spoiler:Jag tror aldrig jag har blivit så skrämd av en låt som när dörrarna stängdes och orkestern började spela The Rains of Castamere. Man insåg liksom direkt att det var kört. Hemskt avsnitt. Fantastiskt avsnitt.
Vik hädan, troll.
  • 0
Hur skulle ni betygsätta det senaste avsnittet?
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Spoiler:Nu suger denna serien.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Börjar undra om det här kanske inte är en serie för mig.

Spoiler:Samtidigt som det är spännande att inte veta vad som kommer att hända så blir det lite tråkigt att alla karaktärer man "hejar" på måste dö. Skulle inte förvåna mig om Khaleesi dör snart också.

Citerar Danny 217:
Hur skulle ni betygsätta det senaste avsnittet?


4/10
Svenskarna följer tydligen en klubb som heter Zlatan.
  • 0
Alla dessa fanboys som är så jääävla butthurt
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Kapten Varg:
Alla dessa fanboys som är så jääävla butthurt


Okej, ska du komma med någonting vettigt nu?
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Spoiler:Det var ju de två absolut tråkigaste karaktärerna som dog. Särskilt Robb var ytterst långtråkig i både böckerna och tv-serien.

Citerar Danny 217:
Hur skulle ni betygsätta det senaste avsnittet?


9/10
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Spoiler


Spoiler poiler:Fast detta innebär väl också slutet för Starks i kriget?
Svenskarna följer tydligen en klubb som heter Zlatan.
  • 0
Citerar Kanutus:
Okej, ska du komma med någonting vettigt nu?


Lika vettigt som ditt inlägg? Går nog inte.

/ironi

Spoiler:Trots att jag på något sätt gillade Robb, antagligen bara för han var en Stark, så tyckte jag ändå detta var bra. Det är just sådana här händelser som gör boken och serien så fruktansvärt bra. Tror inte det var många, som inte läst boken, som väntade sig detta.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Spoiler


Spoiler:Och korkade som sjutton. Man blev irriterad på dem vad de än gjorde. Jag och min bror hade sett fram emot RW i serien eftersom vi var så trötta på Robb (när man redan har läst så vet man ju dessutom hur jävla dumma alla hans beslut är) och det kändes nästan lite tillfredsställande på förhand, men bröllopet i serien var ju så brutalt och hemskt att man ångrade att man önskat honom döden.

Citerar Kapten Varg:
Spoiler


Spoiler:I boken hintades det lite mer. Man kände på sig att något skulle hända i.o.m. att Catelyn var så mån om att de skulle käka bröd och få guest rights, och sedan så framhävdes massor andra konstiga saker, men jävlar, i serien slog det till på en gång!
  • 0
Ärligt talat Spoiler:skulle jag ge detta avsnittet 0/10, missförstå inte detta, avsnittet är självklart bra gjort och mycket händelserika saker händer. Men i slutet av avsnittet blir det bara deprimerande. Jag funderar helt seriöst på att droppa denna serien, jag mådde ärligt talat skitdåligt efter att avsnittet var klart.
Vissa säger att det är denna känsla man får som gör att serien blir bra, men man måste fan vara masochist för att gilla detta.
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar xX C0d lover 4 l1fe Xx:
Spoiler:


Spoiler:Vem vet.

Citerar Lurkman:
Spoiler:


Spoiler:Precis. Hade han bara svalt sin stolthet och gift sig med Walderflickan så hade ju allting löst sig, men nej, istället offrar man allt för någon random bondflicka han ändå kunde ha haft vid sidan av, eller helt enkelt väntat med tills efter kriget, då han inte längre hade varit i lika desperat behov av Walders stöd. Och Catelyn som man ändå tycker borde vara lite klokare av sig, ställer ju till med lika mycket skit.

Citerar Danny 217:
Ärligt talat Spoiler


Spoiler:Tur att du inte läser böckerna då.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Spoiler:Tur att du inte läser böckerna då.


Spoiler poiler:Är böckerna värre? . Personligen tycker jag ändå att saker som händer visuellt är värre än när man läser.
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Citerar Danny 217:
Spoiler:


Spoiler:Det är värre på så sätt att man har spenderat mycket mer tid på karaktärerna i boken. Du lär känna dem betydligt bättre, vilket såklart gör det hela mycket värre när de dör.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Angående senaste avsnittet:

Spoiler:För er som är intresserade så kan man läsa Red Wedding-delen från boken HÄR. Personligen gillar jag den versionen mer just för att man kan beskriva scenen mer metodiskt och det blir något slags kaotiskt lugn av det hela. Särskilt det sista med Catelyn är väldigt bra. Serie-versionen lyckas dock med att chocka betydligt bättre. Jävlar vilket blodbad.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Angående senaste avsnittet:


Antar att det avsnittet visats eftersom att alla är så upprörda?

Jämförelse med boken:
Spoiler:Boken försöker dock aldrig att chocka på det sättet, med tanke på att Martin skickligt lägger in många förvarningar i kapitlena innan. Blir man chockad av boken är man inget annat än plågsamt ouppmärksam.
  • 0
Citerar Homer S:
Spoiler


Spoiler:Man anar såklart att något inte står rätt till, men man blir ju fortfarande överraskad av att Stark-befälet utplånas.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Shiet vilket avsnitt. Jag har aldrig känt mig så förvirrad, är både lycklig och olycklig på samma gång. Jag satt och hade ont i magen hela avsnittet för att jag kände på mig att något skulle hända... ååh.

Spoiler:Även om jag varit tokless på Rob hela säsongen så känns det helt SJUKT att det skulle sluta på det här sättet. Jag förstår inte hur hela kriget ska utvecklas nu... och har Bolton varit på Lanisters sida hela tiden? Ååh, så många frågor! Vart ska Arya ta vägen? Har det här något att göra med Stanis konstiga blodritual förra veckan? Vart stack John? Shieeet.

Så sjukt läskigt när de började spela den där sången då de stängde dörren. Jag trodde jag skulle kräkas. Hade varit on edge halva avsnittet för att jag kände på mig att det skulle hända något dåligt. Aldrig att det hade gått sådär smooth liksom. Men shit... ja.


Citerar Danny 217:
Hur skulle ni betygsätta det senaste avsnittet?


10/10
ett av de bästa avsnitten i en serie någonsin... verkligen. Skrämmande, spännande och helt fantastiskt.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Missat denna del av forumet helt

10/10 Här med

Var riktigt jävla bra även om jag avskydde vad som hände. I själva studen vill man inte att något sådant ska ske men såhär på efterhand är det alltid något man tar med sig från det och inte glömmer. Har till slut lyckas lugna ned mig, haha.
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar Homer S:
Boken...


Spoiler:För mig var det inte oväntat att något hemskt skulle hända där, men att det skulle vara så brutalt och att 3 så pass viktiga personer skulle dö kunde nog ingen ha gissat i förväg utan att ha läst böckerna. Bolton skulle ju inte ha släppt iväg Jamie om han inte skulle byta sida strax efteråt, för det är omöjligt att hålla en sådan sak hemlig när hela Harrenhal sett honom. Även om jag hade mina föraningar om vad som egentligen hände vid Winterfell kan man ju nu ganska lätt lista ut det med.
Do you have any good old ham?
  • 0
Kom ihåg, bokdiskussioner är inte tillåtna i denna tråden. Bara en liten påminnelse.
  • 0
Folk är fan dåliga. Undrar hur många gånger det har skrivits nu att denna tråden inte är till för bokdiskussioner eller jämförelser med böckerna...

Spoiler:Undrar för övrigt hur det ska gå för The North's arme nu när Robb är död. Tar någon annan över befälet eller ansluter de sig till något annat hus? Tywin känns inte som typen som förlåter övriga upprorsmän (i alla fall inte ledarna) och låter dem gå hem.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Spoiler:


Spoiler:Jag funderar på samma sak! Med tanke på att befälet är utrotat och Bolton mutad, så tror jag nästan att han kommer få ta över The North. Eller åtminstone någon del av det området. Kriget lär om inget annat gå i stöpet och Lannisters ses antagligen som segrare.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!