Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Game of Thrones (tv-serien)


Fruktansvärt nöjd med serien än så länge, den håller nästan lika hög kvalite som böckerna. Sansa karraktären har jag aldrig varit förtjust i, varken i serien eller böckerna. Men det är lite det som är själva lockelsen med sagan, att ingen är god och ingen är heller riktigt ond. Även moralkärringen Ned Stark har sina mörka stunder.

Spoilern innefattar information från långt in i böckerna. /mod
Eventuell överspoiling poiler poiler:Det är svårt att hålla någon favoritkarraktär i Ice and Fire eftersom verkligen alla dör. Just nu är det dock Danaerys som man hoppas på skall gå segrandes ur stridigheterna. Tror jag genom böckernas gång tappat räkningen på vilka antagonister som jag hållit närmast hjärtat.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Viktor:
Det här är varför jag älskar denna serien. Vänta ni bara! ^^


Tro mig, jag väntar spänt på nästa avsnitt.
Ad finem ambulo.
  • 0
Nu har jag inte läst böckerna, det måste erkännas, men av alla dom fantasyserier som jag har sett så tar nog denna ändå priset, den är otroligt bra och valet av skådespelare är också otroligt bra! Dock så kan jag väll säga att jag redan har fått två favoriter faktiskt, och det är Jon & Tyrion. Jag vet egentligen inte varför jag gillar Jon, han verkar bara vara en sån som försöker göra så att det blir så bra som möjligt för människor omkring sig. Tyrion däremot.. Enligt mig är han bara så klockren som man kan vara, och så känns han bara annorlunda mot alla andra Lannisters.

Spoiler:Helt ärligt, klarar sig bara Tyrion & Jon på ett sätt eller annat, så kan man säga att jag är nöjd, även om det nog inte skulle bli en så bra serie med bara dom.
"Reality is merely an illusion, although a very persistent one" - Albert Einstein.
  • 0
Fantastisk serie än så länge, följer den religiöst. Min ända invändning skulle väl kunna vara att det finns lite väl många rövhål bland karaktärerna.
:3
  • 0
Skall se det senaste avsnittet ikväll. Tyrion är bäst, fast Arya är rätt skoj, också. Man är ju också liksom rätt tvungen att digga Eddard, Sean Bean och allt liksom.
To Dare is To Do
  • 0
Jag vill uppmana alla som spoilar något ut böckerna (alltså sådant som ännu inte har hänt i serien) att skriva ut det innan spoilern, just nu har jag nämligen en hemsk lust att bränna ner Tobiblix100 hus och misshandla honom med en träslev.
Vik hädan, troll.
  • 0
Ja, det är är viktigt att skriva ut om spoilern gäller TV-serien eller boken. Speciellt i en serie som A Song of Ice and Fire. I vanliga fall skulle jag utdelat en varning. Istället vill jag bara upplysa dig Tobiblix100 att vara tydlig med vad det är du spoilar. Jag ändrar startinlägget för att förtydliga för alla.

Nedanstående spoiler bör inte läsas av någon som inte sett det senaste avsnittet.
Spoiler:Jag tycker dock om Jamie som karaktär. Narcissistisk, egoistisk men ändå med några varmare sidor. Till skillnad från Cersei och Tywin Lannister verkar Jamie genuint älska sin bror. Medan Tywin mest troligt endast eller till störst del bryr sig om Tyrion för att Tyrion är hans, så bryr sig verkligen Jamie om Tyrion. Detta, från Jamies sida, visas upp bra i det senaste avsnittet.

Med det här menar jag inte att Jamie Lannister på något sätt har goda kvalitéer som överväger hans negativa (ännu?) men med hans karaktär är det speciellt tydligt att ingenting är svart eller vitt i serien. Det återstår dock att se vilka vägar alla karaktärer tar - det skulle bli intressant om vissa av de "goda" favoriter blev "onda", och vice versa.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
  • I
  • I
Citerar Livlig:
Jag ändrar startinlägget för att förtydliga för alla.


Jättebra!
Ad finem ambulo.
  • 0
Ber om ursäkt om min spoiler skulle ha förstört någonting för dem som tittar på serien. Trodde dock inte att det som stod i spoilern tog upp någonting som de flesta inte redan visste. Saker som varit välkännt och som varit någonting som Martins själv tagit upp vid flera tillfällen samt något som dem flesta nämnt tidigare i recensioner av serien och böckerna.

Men som sagt ursäktar mig om det skulle ha förstört för någon och skall se till att vara tydligare med vad det är som spoilerna gäller. Kan säga att jag inte tänkte mig så mycket för eftersom när vi disskuteras serien bland vännerna alltid pratar om vad som kommer att hända längre fram i serien eftersom dem flesta alltid frågar efter det. Då man måste läsa böckerna för att få ut allt av serien.
  • 0
Det nyaste avsnittet var awesome Den sista scenen var nog en av de mest episka jag sett

yttepyttespoiler som egentligen inte spoilar nåt, men bäst å va på säkra sidan...
Spoiler: fy fan vad obehaglig den var...men har ändå längtat efter den sen serien startade
  • 0
Hmm, jag hade förväntat mig en annan stor händelse... De kanske väntar med den till nästa vecka då.

BokSpoiler: Trodde King Robert skulle dö nu, med allt prat om hans jakt...
  • 0
Mycket bra avsnitt.
Ischlo Pischlo!
  • 0
  • I
  • I
Spoiler:Jag gillade scenen när V-någonting (hur stavar man hans namn?) dog. Den var ganska äcklig, men riktig välgjord.
Ad finem ambulo.
  • 0
Senaste avsnittet var mycket bra, men! Det fanns vissa saker jag blev lite halvstörd på.



Spoiler:Dels, att inte Jon var med alls. Ja, han är min favoritkaraktär, och därav tycker jag att det är rätt trist när han inte är med. Å andra sidan, att se att Tyrion fick bli fri var riktigt bra! Sen så tyckte jag verkligen att Viserys fick vad han tålde. Han ville ju ha en gyllene krona! Och sen kom jag nog fram till samma sak som Ned kom fram till i slutet. Att den lilla prinsen är ett litet kärleksbarn mellan kusinerna Lannister istället för Roberts och Drottningens. Kan det vara det Arryn tog reda på?
"Reality is merely an illusion, although a very persistent one" - Albert Einstein.
  • 0
Citerar Crobos:
Spoiler: Och sen kom jag nog fram till samma sak som Ned kom fram till i slutet. Att den lilla prinsen är ett litet kärleksbarn mellan kusinerna Lannister istället för Roberts och Drottningens.

Spoiler:Kusiner? De är tvillingar.


Citerar I:
Spoiler:

Hm, vem menar du? Riddaren i torneringen?
  • 0
Citerar Viktor:
Hm, vem menar du? Riddaren i torneringen?

Spoiler:
Tror han menar Viserys.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Viktor:
Hm, vem menar du? Riddaren i torneringen?


Spoiler:Som Labanero skrev, så syftade jag på Viserys. Jag visste bara inte hur man stavade hans namn.
Ad finem ambulo.
  • 0
Viktor: Spoiler:Aha, det är så det är! Något jag missat alltså. Dock gör det ju inte saken bättre, snarare så blir den ju sämre, för dom.
"Reality is merely an illusion, although a very persistent one" - Albert Einstein.
  • 0
Citerar I:
Spoiler:Som Labanero skrev, så syftade jag på Viserys. Jag visste bara inte hur man stavade hans namn.

Ah, hur kunde jag glömma den. xD
Jag tycker det var synd att vi inte fick se Thoros från Myr i torneringen, med sitt brinnande svärd.

BokSpoiler:Han följer ju med Beric Dondarrion för att jaga Gregor Clegane, och han är med när vi träffar dem igen i bok 3, när Beric är odöd. Det är ju Thoros som återupplivar honom dessutom, utöver det skulle det nog vara lättare att komma ihåg dem. Beric är ju bara en i mängden.
  • 0
Hade vi inte lika gärna bara kunnat döpa om tråden till spoiler-tråd and be done with it, liksom?

Spoiler:Also, Tyrion is awesome. Gillade hans "champions" lilla dialog där.
Cateryns syrra, vafan hon nu heter: "You do not fight with honour!"
Tyrions champion, kikandes ned för hålet i marken: "No. He did."
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Inarion:
Spoiler:Cateryns syrra, vafan hon nu heter: "You do not fight with honour!" Tyrions champion, kikandes ned för hålet i marken: "No. He did."

Precis, den lilla dialogen fångar upp hela temat i serien.
  • 0
Citerar Inarion:
Hade vi inte lika gärna bara kunnat döpa om tråden till spoiler-tråd and be done with it, liksom?


Ja? Så länge folk inte spoilar från böckerna då bara.
  • 0
Spoiler:Hallå!!! Vad är det med er?? Skriv VAD spoilern handlar om innan ni använder funktionen, jag vill inte komma in här efter att ha sett senaste avsnittet och sen bli spoilad av någon som läst böckerna så man vågar ju inte läsa något inlägg överhuvudtaget.
  • 0
Är det bara jag som nästan ångrar att man började kolla på serien medans den fortfarande håller på? Den är så sjukt spännande och man blir så insugen att man vill se nästa avsnitt så fort det senaste slutat. Jag skulle ha väntat tills alla avsnitt fanns ute och då plöjt igenom allt på en gång. :} Gjorde samma misstag med Spartacus, satt ivrigt och väntade varje vecka på ett nytt avsnitt. Fast å andra sidan är det skönt att ha något att se fram emot på måndagar.
  • 0
Citerar Labanero:
Är det bara jag som nästan ångrar att man började kolla på serien medans den fortfarande håller på?


Jo, typ. Förstår exakt hur du menar.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!