Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Game of Thrones (tv-serien)


Citerar Hallowed:
Grymt bra premiäravsnitt av säsong 3!


Sannerligen! Ser verkligen fram emot nästa avsnitt.
Per Aspera Ad Astra
  • 0
  • I
  • I
Citerar Hallowed:
Grymt bra premiäravsnitt av säsong 3!


Jag tyckte att det var ganska mediokert. De har, som alltid, ändrat väldigt mycket från boken, och inget hände.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Jag tyckte att det var ganska mediokert. De har, som alltid, ändrat väldigt mycket från boken, och inget hände.



+1
  • 0
Citerar I:
Jag tyckte att det var ganska mediokert. De har, som alltid, ändrat väldigt mycket från boken, och inget hände.


Det stora antalet berättelser börjar komma ikapp dem. Man hinner inte berätta något på ett avsnitt när man har tio olika platser man måste vara på.

För övrigt var väl inte skillnaderna från böckerna direkt till det sämre, men det är inte ett ämne för den här tråden.
  • 0
Citerar I:
Jag tyckte att det var ganska mediokert. De har, som alltid, ändrat väldigt mycket från boken, och inget hände.


Instämmer till fullo. Första avsnittet var ytterst mediokert då det egentligen inte var någonting alls som hände.

Citerar marten1000:
För övrigt var väl inte skillnaderna från böckerna direkt till det sämre, men det är inte ett ämne för den här tråden.


Du får gärna skriva ändringarna i ett PM till mig!
  • 0
Citerar Aaandy:
Du får gärna skriva ändringarna i ett PM till mig!

Och till mig...
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar marten1000:
För övrigt var väl inte skillnaderna från böckerna direkt till det sämre


Nej, ändringarna kändes nödvändiga. Dock var Spoiler:Jon Snows tal till Mance om varför han vill lämna Night Watch rejält mycket sämre.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Jag gillade avsnittet. Visst, inte mycket hände men GoT har alltid alternerat mellan avsnitt med mycket action och avsnitt som bygger upp inför de avsnitten. Margaery hade jag inte alls förväntat mig mycket av, men den berättelsen verkar bli rätt så spännande.
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Nej, ändringarna kändes nödvändiga.


Det är en grej som jag inte riktigt förstår varför de har infört. Annars har jag inget emot dem.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Det första avsnittet var helt okej men jag förväntade mig faktiskt lite mer. De tidigare säsongspremiärerna har känts betydligt maffigare. Men men, tror och hoppas fortfarande att denna säsong blir kanon.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar Lurkman:
Det är en grej som jag inte riktigt förstår varför de har infört.


Vilken grej?
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Vilken grej?


edit: Det är så jävla dumt att även spoiler-markerade grejer syns vid forumöverblicken på startsidan.

Äeeh, är ju OT men kan snabba mig.

Spoiler:Robb och Cat i Harrenhal.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Nej, ändringarna kändes nödvändiga. Dock var Spoiler:


Ja, men den händelsen skedde aldrig i serien, så det hade ju inte fungerat.
  • 0
Citerar Lurkman:
Spoiler


Aha. Ja. Vi får se vad de har kokat ihop.

Citerar marten1000:
Ja, men den händelsen skedde aldrig i serien, så det hade ju inte fungerat.


Vad hade inte fungerat? Spoiler:Allt Mance gör i boken är att berätta. Man hade kunnat göra exakt samma sak i serien.
Indecent exposure is fun.
  • 0
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Fan va fint första avsnitt! Den armén verkar helt sjuk. Precis som dess ledare. '^'
  • 0
Nu snackar vi! Riktigt bra andra avsnitt.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Ja. Jag tror att jag ska se det igen nu.

Fyfan vad jag älskar Joffrey. Fantastiska scener med honom i det här avsnittet.

Spoiler:Särskilt det med Margaery och armborsten.
  • 0
Var ser ni säsong 3?

Får vänta till nästa år då SVT köper in serien.
  • 0
Det är väl lagligt att se på streams i Sverige? Använd en sådan i så fall.
  • 0
Citerar Homer S:
Var ser ni säsong 3?

Får vänta till nästa år då SVT köper in serien.


Hbo Nordic.
  • 0
Citerar Homer S:
Var ser ni säsong 3?

Får vänta till nästa år då SVT köper in serien.


Wow.. I wonder.

Bra avsnitt men vill se lite action nu. Känns som att det är 6-8 olika platser som dom måste ha med samtidigt. Skulle nästan kunna delas upp i egna serier. Vill se mycket mer av Khaleesi! Hon är cool och allt med henne känns intressant.
  • 0
Bättre avsnitt än första.
  • 0
Spännande andra avsnitt.

Spoiler:Jag måste ha glömt bort det, men vem/vilka är det som håller Theon Greyjoy fången?
Vik hädan, troll.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!