Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Game of Thrones (tv-serien)


Helt okej avslutning, tycker de lyckades knyta ihop säcken rätt bra men samtidigt lämna en i ovisshet. Säsongen i sin helhet tycker jag har varit lite upp och ner, de första avsnitten var rena sömnpillren men efter 4-5 avsnitt tog den verkligen fart och blev riktigt spännande. Allt som allt en väl godkänd säsong som dock var långt ifrån att komma upp i samma grad som den första säsongen.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
En spoilerfråga(avsnitt 10): Spoiler:Någon som hörde vad killen från nights watch som Stark-grabben dödar säger?
  • 0
Citerar cbx den store:
En spoilerfråga(avsnitt 10):


Spoiler:We are the watchers of the wall
"If you will it, it is no dream; and if you do not will it, a dream it is and a dream it will stay" /Theodor Herzl
  • 0
S02E10. Spoiler:Bara jag som reagerade på att elden kändes väldigt mycket budget?
  • 0
Aaandy: Nej. Vissa av effekterna ser verkligen ingen vidare ut, blev inte särskilt imponerad av Spoiler:the white walkers heller.

För övrigt, var det inte ganska konstigt att Spoiler:Stannis lyckades ta sig från Kings Landings murar, tillbaka till sitt slott utan att bli infångad av Tywin Lannisters armé som höll till utanför?
Vik hädan, troll.
  • 0
Lotus: Spoiler: Man såg aldrig hur striden såg ut nedanför stegarna, bara vid porten, borde ju inte ha varit så svårt för honom ha hoppat ner igen och tagit en tapper reträtt om han hade tillräckligt av sina egna soldater runt sig,
  • 0
Citerar Lotus:
Aaandy: Nej. Vissa av effekterna ser verkligen ingen vidare ut, blev inte särskilt imponerad av Spoiler:


Spoiler:Inte hur snygga som helst, nej, men betydligt bättre än elden i House Of The Undying!

Citerar Lotus:
För övrigt, var det inte ganska konstigt att Spoiler:


Spoiler:Jag tog det som att de män som greppade honom i förra avsnittet var hans egna, och att de drog honom med sig bort från slagfältet då de uppenbarligen förlorat!
  • 0
Citerar Lotus:
Bra säsongsavslutning. Jag kan dock inte låta bli att irriteras lite över Spoiler:


Spoiler:Ingen visste att drakarna kunde vara så farliga. De sågs nog som små bäbisar bara. Inte ens vi visste det, det enda de gjort innan var att försöka hosta upp lite eld för att för att grilla en tärning kött. Men hon trodde på dem.
  • 0
Vikkan och Aaandy: Spoiler:Nej, man fick ju aldrig se var de befann sig i förhållande till muren, men det känns ändå som att det inte kan ha rört sig om några så enorma sträckor. Nåja, jag tyckte mest de kunde ha visat mer utförligt vad som hände, som det ser ut nu så var han på murarna, fienden kom och krossade hans armé någonstans i närheten och vips så var han hemma igen.
Vik hädan, troll.
  • 0
Spoiler:Håller med Lotus här, det var lite som att han respawnade.
  • 0
Spoiler:Regissören sa i Empires podcas att de valde att ta upp Stannis på muren för att få lite "egentid" med Stannis (står inget i boken om vad han faktiskt sysslar med under striden). Men det var ju knappast så att hela hans armé utrotad, den var ju ganska stor även om. Hans egna soldater tog ju tag i honom i slutet och såg väl till att få honom till säkerhet.
  • 0
Citerar filipjulin:
Riktigt jäkla bra slut!

Spoiler:


Som FAN! Sjukt lik.
GejmandeVåfflan!
  • 0
Alla fans av serien (men främst böckerna)! Nu kan du köpa ett exemplar av A Dance With Dragons, signerat, för 100 USD inkl. frakt från Wild Spirit Wolf Sanctuary. Pengarna går till att stödja arbetet med vargar i New Mexico.

För er som inte vill köpa boken igen eller inte har råd finns det ett billigare alternativ.

För 10 USD får du den tjugosidiga promonovellen Captain of the Guards, som är inledningskapitlet till A Feast for Crows. Den har aldrig sålts i butik utan endast delats ut på mässor, så det är en rolig liten sak att äga.

Sen har George R R Martin sagt att några Starks får leva längre om du stödjer vargflocken, fast det uttalandet kanske man får ta med en nypa salt.

http://www.wildspiritwolfsanctuary.org/georgemartin_bookfund.php
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Citerar Livlig:
Nu kan du köpa ett exemplar av A Dance With Dragons, signerat, för 100 USD inkl. frakt från Wild Spirit Wolf Sanctuary. Pengarna går till att stödja arbetet med vargar i New Mexico.


Slutsåld!

Inte för att jag är ett så stort fan av serien, men ett sådant exemplar hade varit häftigt att äga.
You've been left on your own - Like a Rainbow in the Dark
  • 0
Citerar Luddinator:
Inte för att jag är ett så stort fan av serien, men ett sådant exemplar hade varit häftigt att äga.


Signerad förstautgåva, jo man tackar! Trodde dock att det bara var de personifierade signeringarna som var slut, men där ser man!
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Då har man sett säsong 2 och jag måste säga att den var briljant men nådde inte riktigt upp till samma nivå som säsong 1.
Kan bero på att många intressanta karaktärer försvann från serien under säsong 1. Men det introducerades några bra karaktärer i säsong 2 som till exempel Jaqen H'Gar.

Spoiler:Tyvärr så lämnade han men jag hoppas att han är tillbaks under säsong 3. Har inte läst böckerna så jag har ingen aning om vad som kommer att hända.



Lång väntan på säsong 3. Vill veta vad som händer så jag har funderat lite på böckerna. Är det värt att läsa dem?
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar pBEAR:
Lång väntan på säsong 3. Vill veta vad som händer så jag har funderat lite på böckerna. Är det värt att läsa dem?


Ja. Absolut! Är på tredje boken just nu. Småskakade av lite allt möjligt (glädje, spänning, you name it) efter ett nyss avslutat kapitel. Böckerna är otroligt bra.
  • 0
Den första säsongen av Game of Thrones får en fin specialutgåva.En större, snyggare box som även innehåller ett drakägg. Tillkommer gör även det första avsnittet från säsong två! Man får även serien digitalt. Annars är det inte mycket nytt - och förmodligen har George W. Bushs "huvud" redigerats bort från säsongsfinalen.

Game of Thrones S1: Collector's Edition

Citerar pBEAR:
Är det värt att läsa dem?


Absolut! Fast det råder ju delade meningar om det. Det enklaste sättet att ta reda på ifall det är värt att läsa böckerna är att... läsa böckerna. Men jag rekommenderar dem helt klart. För alla som läser på svenska kommer Drakarnas Dans ut i oktober, bara så ni vet.

electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Citerar Braff:
Ja. Absolut! Är på tredje boken just nu. Småskakade av lite allt möjligt (glädje, spänning, you name it) efter ett nyss avslutat kapitel. Böckerna är otroligt bra.


Citerar Livlig:
Absolut! Fast det råder ju delade meningar om det. Det enklaste sättet att ta reda på ifall det är värt att läsa böckerna är att... läsa böckerna. Men jag rekommenderar dem helt klart. För alla som läser på svenska kommer Drakarnas Dans ut i oktober, bara så ni vet.


Jo, jag är riktigt nyfiken men jag har bara en fråga till er två; Läser ni böckerna på svenska eller engelska?

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0345529057

Blir nog ett köp snart då väntan på säsong 3 blir alldeles för lång annars.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar pBEAR:
Jo, jag är riktigt nyfiken men jag har bara en fråga till er två; Läser ni böckerna på svenska eller engelska?


Jag kan inflika att jag läser dem på engelska.
  • 0
Citerar pBEAR:
Läser ni böckerna på svenska eller engelska?


Engelska. Men jag är näst intill fascist när det kommer till att läsa böcker på engelska. Personligen tycker jag att det ger mer att läsa författarens egna ord snarare än översättarens tolkning, men kör i vind på språket du brukar läsa på.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag kan inflika att jag läser dem på engelska.


Citerar Livlig:
Engelska. Men jag är näst intill fascist när det kommer till att läsa böcker på engelska. Personligen tycker jag att det ger mer att läsa författarens egna ord snarare än översättarens tolkning, men kör i vind på språket du brukar läsa på.


Läser faktiskt inte alltför ofta men när jag väl gör det så är det oftast på svenska. Men äh, jag prövar att läsa på engelska istället då språket inte verkar vara alltför svårt efter att ha läst ett litet utdrag på Amazon.

Men jaja, nog om böckerna nu.
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar pBEAR:
Jo, jag är riktigt nyfiken men jag har bara en fråga till er två; Läser ni böckerna på svenska eller engelska?


Även jag läser på engelska. Tror inte jag skulle klara av den svenska versionen med alla "underbara" översättningar jag hört talas om.
  • 0
Heter Wildlings stråtrövare i boken på svenska? Stör mig fett på att de hette det i översättningen till tv-serien. Stråtrövare kopplar jag betydligt mer med engelskan "highwayman" och som det står på wikipedia: Stråtrövare anfaller vägfarande och har funnits lika länge som man använt vägar för handel mellan långa sträckor.
  • 0
Vad besviken jag blev när jag såg Spoiler:'The Others'. De liknade de där fiskvarelserna i Pirates of The Caribbean. Kunde inte se sämre ut, känns det som...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!