Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Game of Thrones (tv-serien)


Serien äger, sjukt grymt 9/10
A Spoonful of love
  • 0
Citerar Silke Neryn:
Ja Livlig, Arya är bäst, ingen tvekan om saken, ingen alls.


Sean Bean har dock hunnit visa upp mycket värme, och rent allmänt måste jag säga att jag är mer än lovligt nöjd och lite förvånad över den höga nivån på skådespelarinsatser. Fast ja Silke, ja.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
  • I
  • I
Citerar Elak Kyckling:
Ännu ett riktigt jäkla bra avsnitt.


Jag gillade verkligen scenerna vid muren, och Tyrion håller på att bli min favoritkaraktär.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar Livlig:
Sean Bean har dock hunnit visa upp mycket värme, och rent allmänt måste jag säga att jag är mer än lovligt nöjd och lite förvånad över den höga nivån på skådespelarinsatser.


Så blir det när man framförallt anlitar britter. Det finns ingen bättre skådespelarnation än England, inget land med en större aktörkultur, mer inbiten estradörfilosofi - där varje roll skall vara lika välspelad, oavsett storlek.

Och jag fortsätter hålla med, Sean Bean har varit oerhört laddad, på ett eftersträvansvärt känslosamt och tillbakahållet sätt. Och sedan är jag så glad att se Aidan Gillen i precis den roll han också borde haft. Yes och ja!
Esike desike luntan tuntan.
  • 0
Ah, Petyr Baelish! Min favorit bland de mindre karaktärerna. En intrigmakare och egoist utan dess like. ^^
  • 0
  • I
  • I
Citerar Elak Kyckling:
Citera inte spoilers DDDDD:


Jag råkade ha det markerat när jag skulle citera dig.
Ad finem ambulo.
  • 0
Såg nyss första avsnittet, men gillade det dock inte alls. Hänger väl kvar något avsnitt till för att se hur det utvecklar sig, men första intrycket var väl inget vidare.
  • 0
Nu känns det som serien verkligen kommit igång!
Intrigerna tätnar i King's Landing, Petyr är awesome och vi får veta historien om bröderna Clegane. Allt som allt, ett bra avsnitt.
  • 0
just det, denna serien hade jag glömt.
enda jag minns är att det var mycket snack och väldigt lite action.

kommit många avsnitt än?
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Citerar Viktor:
Nu känns det som serien verkligen kommit igång!
Intrigerna tätnar i King's Landing, Petyr är awesome och vi får veta historien om bröderna Clegane. Allt som allt, ett bra avsnitt.


SPOILERFUNKTION TILL VÄNSTER.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Viktor:
Nu känns det som serien verkligen kommit igång!


Jag håller verkligen med dig. Det senaste avsnittet var sjukt bra.
Ad finem ambulo.
  • 0
Jag har hört mycket om denna serie nu på sista tiden... får ta o se på något avsnitt snart.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Varnar bara massor med p12 att det finns en massa nakenheter i serien
Både hängtuttar och kurviga kvinnor förekommer det jajja
GaMe Ch00sEr
  • 0
Citerar Homer S:
SPOILERFUNKTION TILL VÄNSTER.

Mja, men det är ju ingen spoiler... Det enda jag avslöjar är att en del av handligen utspelas i King's Landing, att det finns en person som heter Petyr och två som heter Clegane.


Citerar Gamechooser:
Varnar bara massor med p12 att det finns en massa nakenheter i serien

Varför varna p12'orna? Det är väl just sådant de är ute efter...
  • 0
  • I
  • I
Citerar Josephus Flavius:
Khaleisin är stört snygg!


Jag vet.
Ad finem ambulo.
  • 0
Haha, jag tyckte att Legend of the Seeker var värdelöst redan innan jag såg Game of Thrones, men nu typ spyr jag galla så fort jag tänker på den skitserien...
Ah Seeker, how I loathe you
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Vafan??
(liten spoiler om man inte sett avsnitt 5)

Spoiler: Är renly och blomriddaren bögar?? När får man veta det i böckerna?? är på den tredje nu
  • 0
  • I
  • I
Citerar Josephus Flavius:
Spoiler


Spoiler:Nej, det känns verkligen inte som att han kommer klara sig. Han vet och frågar för mycket. Dock så gillar jag verkligen Tyrion, även om jag avskyr Jaime Lannister.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar Elak Kyckling:
Avsnitt 5 av ju helt underbart. Riktigt jävla bra serie this far.


Boobie, 10 åring. You know you liked it.
We own your fucking dreams!
  • 0
Åhå, ser fram emot att se avsnitt fem! Tyrion är en all time-favourite i böckerna, det enda jag inte gillar angående honom i serien är att han är "för snygg" jämfört med i boken. Men men. Och ja, khaleesi Daenerys är hemskt vacker och ett bra val av skådis! Däremot tycker jag inte att seriens Sansa är så söt som hon ska vara. Men jag är överlag mycket nöjd med hur de gjort hittills, hoppas att det fortsätter i högklass! <3

Spoiler:Testar inför framtiden, har aldrig använt funktionen förr.
Blå.
  • 0
Citerar pansionar:
Spoiler:Är renly och blomriddaren bögar?? När får man veta det i böckerna?? är på den tredje nu

Jag tror det hintas i första boken.
BokSpoiler:När Renly dör (i andra tror jag det är) så får man ju extra ledtrådar, även om det inte sägs rakt ut. Hela grejen när Renly gifter sig med Loras syster Margaery så står det mellan raderna. Du får vara med uppmärksam. ;P

Citerar I:
Spoiler:även om jag avskyr Jaime Lannister

Citerar Josephus Flavius:
Spoiler:Tyrion känns "god" eller vad man ska säga, han är en anti-Lannister Lannister. Jamie är usch.

Det här är varför jag älskar denna serien. Vänta ni bara! ^^
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!