Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Linkin Park


Citerar Chaos_Lord:
Därför att....?


Chesters röst låter helt fel. Han låter för lugn och avslappnad. Hela låten är dessutom ett stort sömnpiller. Texten stinker, likaså videon om vi ska ta det ett extra minus.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Chesters röst låter helt fel. Han låter för lugn och avslappnad. Hela låten är dessutom ett stort sömnpiller. Texten stinker, likaså videon om vi ska ta det ett extra minus.


Jag kan hålla med om att videon inte är utav högsta kvalitet, men i övrigt så gillar jag allt med låten.
  • 0
Minutes To Midnight är pinsamt dålig.

de enda bra låtarna på den är Bleed It Out, No More Sorrow och Given Up.

Annars gillar jag de äldra skivorna och jag tror de jobbar på nytt material nu.
  • 0
Jag tycker att "Leave out all the rest" och "In the End" är riktigt bra låtar.
Om jag någon gång ser en leende joggare så ska jag överväga saken - Joan Rivers
  • 0
Citerar BlargHonk:
de enda bra låtarna på den är Bleed It Out, No More Sorrow och Given Up.

Annars gillar jag de äldra skivorna och jag tror de jobbar på nytt material nu.


Håller inte med, minutes to midnight är bra, minst lika bra som deras andra enligt mig.
  • 0
Citerar Chaos_Lord:
Citerar BlargHonk:de enda bra låtarna på den är Bleed It Out, No More Sorrow och Given Up.

Annars gillar jag de äldra skivorna och jag tror de jobbar på nytt material nu.

Håller inte med, minutes to midnight är bra, minst lika bra som deras andra enligt mig.



ja, alla har rätt till sin egen åsikt
  • 0
Citerar BlargHonk:
ja, alla har rätt till sin egen åsikt


Givetvis.
  • 0
Citerar Chaos_Lord:
Håller inte med, minutes to midnight är bra, minst lika bra som deras andra enligt mig.


Där håller jag inte med. MTM är ett skämt jämfört med Hybrid Theory och Meteora. Linkin Park borde tänka på vad de är bäst på att skapa, och det är Alternative-Metal.
Förhoppningsvis så släpper de nytt material snart och återgår till sin gamla stil.
MTM var inte en dålig skiva, men det kändes inte riktigt som om det var Linkin Park.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
MTM var inte en dålig skiva, men det kändes inte riktigt som om det var Linkin Park.

Jag håller med. Var väldigt besviken på Minutes To Midnight. Visst, det var som sagt inte en dålig skiva, men jag upplevde den som aningen seg. Och det lät inte som Linkin Park.

Men jag tror att det blir en återgång till det man var/är bäst på. Fansen vill ha det, och jag tror även att bandmedlemmarna vill det. Faktiskt.
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
Följande är min åsikt:

jag tror.. att med MTM har Linkin Park vänt sig till en yngre publik eftersom de av någon anledning tror att det är där pengarna ligger.
Personligen anser jag att budskapet i What I've done är bra.. men hela låten, texten... ger en Fjortis-vibes.

det blir så.. jättemånga bra band blir 'lugna' om man får säga så,
många band som börjar sina karriärer med att skrika och är helt hardcore, väljer att.. (många på sina tredje album) att köra lugnare.. försöka få nya lyssnare som kanske inte dras till den hårdare musiken.
men som sagt.. bara vad jag tycker..
  • 0
Citerar BlargHonk:
Följande är min åsikt:



det blir så.. jättemånga bra band blir 'lugna' om man får säga så,
många band som börjar sina karriärer med att skrika och är helt hardcore, väljer att.. (många på sina tredje album) att köra lugnare.. försöka få nya lyssnare som kanske inte dras till den hårdare musiken.
men som sagt.. bara vad jag tycker..


Pfft, Metallica.

Citerar Teddan:
Men jag tror att det blir en återgång till det man var/är bäst på. Fansen vill ha det, och jag tror även att bandmedlemmarna vill det. Faktiskt.


Du vet väl att de medvetet valde att göra MTM lugnare? De ville satsa på en lugnare musikstil. Förstår inte varför de skulle ha ändrat sig nu.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Vann de på det, eller förlorade de på det?
  • 0
Citerar Artillery Force:
Du vet väl att de medvetet valde att göra MTM lugnare? De ville satsa på en lugnare musikstil. Förstår inte varför de skulle ha ändrat sig nu.

Jag är medveten om det ja, men om jag förstått det rätt så ville man testa något nytt. Nu har man gjort det och kanske känner de nu att de vill gå tillbaka till det man hade innan. Kanske lite av ett önsketänkande från min sida dock, men möjligheten finns.
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
Citerar BlargHonk:
Vann de på det, eller förlorade de på det?


De vann nog på det, tyvärr.

Citerar Teddan:
Jag är medveten om det ja, men om jag förstått det rätt så ville man testa något nytt. Nu har man gjort det och kanske känner de nu att de vill gå tillbaka till det man hade innan. Kanske lite av ett önsketänkande från min sida dock, men möjligheten finns.


Möjligheten finns, men saker som man gärna vill brukar inte gå i uppfyllelse.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Möjligheten finns, men saker som man gärna vill brukar inte gå i uppfyllelse.

Nej, tyvärr inte.
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
aja.. vi kan inte mer än hoppas på att de återgår till ursprungsstilen med nästa album
  • 0
Citerar BlargHonk:
aja.. vi kan inte mer än hoppas på att de återgår till ursprungsstilen med nästa album


Hoppas kan man ju alltid. Hursomhelst så finns det ju annan musik.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Hoppas kan man ju alltid. Hursomhelst så finns det ju annan musik.



haha, naturligtvis... bättre sådan oxå
  • 0
jag lyssnade på dem förut men nu tycker jag att dem är dåliga
Den man ligger med får bädda
  • 0
Citerar roxas1113:
jag lyssnade på dem förut men nu tycker jag att dem är dåliga


Varför då?
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Någon som lyssnat på deras nya låt New divide som är med i Transformers 2? Kvart i tio igår kväll gick det att lyssna på låten gratis genom deras hemsida. Två timmar senare släpptes den på iTunes och gick efter det bara att lyssna på en sample på hemsidan.

Betalade 12kr för låten igår kvart i tolv och hittills har det varit värt det
  • 0
Citerar Wizzer90:
Någon som lyssnat på deras nya låt New divide som är med i Transformers 2?

Japp, jag har självklart hört den. Bra låt.
Ted Hinterleithner / Gamereactor
  • 0
Jag har inte hört den. Länka.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Jag får väl lyssna igenom den då.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!