Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Skivåret 2011


Radioheads senaste var ju inte mycket att hurra över.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Citerar Moose:
2 dagar kvar till Dropkicks "Going Out In Style". Spottade ur sig en preview på låten "Peg O' My Heart" för en stund sedan - jävlar, vad det låtar bra.


Håller med, låter hur bra som helst.

Citerar Moose:
Hade missat det där. Förskräckligt namn som passar bättre hos ett tyskt power-metal band.


Exakt, varken namnet eller omslaget känns särskilt Flogging Molly. Tråkigt.

Citerar Penn:
Avdelning: Skryta över vem jag festar med.


"It's funny because it's true."

Citerar Moose:
Lotus, har du haft möjlighet att lyssna igenom "Going Out In Style" någonting?

I min mening så är plattan beviset på varför Dropkick delar första platsen i keltpunk/celtic-punk/whatever genren - än så länge. Jag ska ge det många, många genomlyssningar till innan jag är redo att ge det ett rättvist utlåtande, men efter de sista raderna på "The Irish Rover" rullar, så står det klart att jag har oroat mig i onödan.


Nej, och jag börjar oroa mig för att riksmongona på CDON har försenat min order, beställde för över en vecka sedan och på deras hemsida står det att de inte har skickat än. Men det låter ju oerhört lovande, 2 av de 3 låter som jag har hört i sin helhet har varit riktigt bra, och Memorial Day var helt okej, så jag är inte särskilt orolig.
Vik hädan, troll.
  • 0
Lyssnade igenom "Going Out In Style" igår, grym platta, verkligen!

Citerar Moose:
I min mening så är plattan beviset på varför Dropkick delar första platsen i keltpunk/celtic-punk/whatever genren


Fast hur stor konkurrens är det..?
42
  • 0
Citerar Colabaronen:
Radioheads senaste var ju inte mycket att hurra över.


jo, det är ju ett väldigt bra album för att vara radiohead

Tillagt 2011-03-01 15:01:
Citerar Lotus:
CDON har försenat min order, beställde för över en vecka sedan och på deras hemsida står det att de inte har skickat än. Men det låter ju oerhört lovande


är det någon principfråga, eller varför lyssnar du inte på albumet ändå?
er ist diess Meer, in ihm kann eure große Verachtung untergehn
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Fast hur stor konkurrens är det..?


Inte särskilt stor om man bara ser till de största banden, men gräver man ner sig lite i genren så finns det massvis med bra band.

Citerar neptunusfisk:
är det någon principfråga, eller varför lyssnar du inte på albumet ändå?


Ungefär så, om jag nu har betalat för albumet så kan jag lika väl vänta med att lyssna på det tills jag har det i handen...
Vik hädan, troll.
  • 0
Flyttade kommentaren till en annan tråd
  • 0
Citerar Lotus:
Ungefär så, om jag nu har betalat för albumet så kan jag lika väl vänta med att lyssna på det tills jag har det i handen...


jag känner med dig!
om jag nu har betalat för ett album måste jag ju vänta extra länge för att höra det!
cdon är bra kassa alltså!
er ist diess Meer, in ihm kann eure große Verachtung untergehn
  • 0
Citerar Lotus:
"It's funny because it's true."


Mm, visst. (:



Citerar Colabaronen:
Radioheads senaste var ju inte mycket att hurra över.


Plattan finns inte på Spotify. );
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar neptunusfisk:
jag känner med dig!
om jag nu har betalat för ett album måste jag ju vänta extra länge för att höra det!
cdon är bra kassa alltså!


Onekligen. Sen så väntar jag ju knappast för väntandets skull, utan för att det känns som ett förbannat slöseri med pengar att köpa ett album om man ändå laddar ner det det innan man hinner få skivan.
Vik hädan, troll.
  • 0
Tycker att R.E.M:s smakprov lovar gott.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
The Strokes nya singel bör komma ikväll.
Ett extra lås, om svärmor kommer.
  • 0
Tog en titt på Dropkick Murphys senaste verk, riktigt bra skiva som bör kollas in av folk som gillar deras musik.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Fick läsa att det norska bandet Leprous ska släppa sin andra skiva till sommaren, ett av världens absolut mest missade band. Ta en titt på debuten.

http://open.spotify.com/album/29UtiaEY8AWi6SVNkN5h4Q
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Så, då var Going Out in Style äntligen genomlyssnat och jag kan bara konstatera Dropkick Murphys fortsätter att hålla en oerhört hög klass, både rent instrumentellt och textmässigt. Kan mycket väl hålla platsen som 2011 års bästa skiva året ut, just nu ligger den i alla fall överlägset bäst till.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Lotus:
Så, då var Going Out in Style äntligen genomlyssnat och jag kan bara konstatera Dropkick Murphys fortsätter att hålla en oerhört hög klass, både rent instrumentellt och textmässigt. Kan mycket väl hålla platsen som 2011 års bästa skiva året ut, just nu ligger den i alla fall överlägset bäst till.


Recenserat den, kan ta och läsa den snart på Resonance Valley.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Alla här MÅSTE lyssna på Noah and the Whales senaste. Har väl lyssnat minst trettiotalet gånger hittills, och det är fruktansvärt bra - faktiskt.
Jag vaknade upp och insåg direkt att jag hade fått ett fel.
  • 0
Citerar Lotus:
Så, då var Going Out in Style äntligen genomlyssnat och jag kan bara konstatera Dropkick Murphys fortsätter att hålla en oerhört hög klass, både rent instrumentellt och textmässigt. Kan mycket väl hålla platsen som 2011 års bästa skiva året ut, just nu ligger den i alla fall överlägset bäst till.


Absolut. Jag väntar med domen till Flogging Molly spottar ur sig sin platta, men ju mer jag lyssnar på GOIS, desto bättre blir den. Den växer hela tiden.

Citerar Linus Ohlsson-99:
Fast hur stor konkurrens är det..?


Väldigt sent svar, men på ytan - knappt någonting, men som nämnts tidigare... Det finns otroligt mycket mer längre ner bland populariteten. Band som verkligen förtjänar att nämnas i samma mening som Dropkick och Flogging Molly.

Namedropping är onödigt, men det jag menade var att gamla Boston-punkarna står över dessa med sin nya platta.
  • 0
Cavalera Conspiracy - Blunt Force Trauma är kung.

Evil Is Back
  • 0
Skapunk-veteranerna Citizen Fish har släppt en ny skiva vid namn Goods som absolut är värd att kolla in.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar Colabaronen:
Radioheads senaste var ju inte mycket att hurra över.


Tycker det i helhet är ett bra album, även om låtarna är ganska trista. Men albumet är ingenting jämfört med deras tidigare.

I övrigt hoppas jag verkligen på nytt från Mumford och sönerna.
Indecent exposure is fun.
  • 0
har inget jag ser fram emot direkt 2011, även om det säkert lära komma många bra album. håller tummarna för en ny skiva + turné från ett återförenat the libertines, att makthaverskans nya kommer och att henrik berggren släpper sin soloskiva (även om det inte lär hända under mänsklig livstid).

bob hund ska ju släppa nytt också, blir säkert roligt.

Citerar neptunusfisk:
jo, det är ju ett väldigt bra album för att vara radiohead

är du go eller? vadå "bra för att vara radiohead"?

Radiohead har ju släppt några av de bästa albumen någonsin, som the bends, ok computer och kid a. alla är fantastiska.

har dock inte lyssnat på senaste skivan ännu, då jag fortfarande inte känner att jag lyssnat mig mätt på deras mästerverk från 90-talet.
shit yeah its cool!
  • 0
Är det någon som har Children of Bodoms senaste och tycker att den är värd ett köp? Har bara hört Shovel Knockout och Was It Worth It? och de lär ju vara de bästa låtarna på skivan.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
SRM hade med den i den där listan där 6 recensenter betygsätter skivan. Den hade ungefär 5/10 i snittbetyg.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Mumford och sönerna.


Deras debut är otroligt bra, längtar till deras framtida verk.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!