Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Festivalsommar '11


Prodigy till Hultsfred för helskotta. Det skulle inte sitta fel att åka dit.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Hultsfreds lineup är ju helt jävla galen nu. Snudd på landsförräderi att inte åka dit nästan.
Ett extra lås, om svärmor kommer.
  • 0
Fan vad mycket fjortisar det kommer att komma nu... Ett väntat bandsläpp förövrigt.
  • 0
Citerar Sally Cinnamon:
Fan vad mycket fjortisar det kommer att komma nu...


Haha, det är Hultsfred du pratar om.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Citerar Caleb:
Haha, det är Hultsfred du pratar om.


Visserligen, men med ett antal britpop-band som sina "större" bokningar så kändes det som en liten nystart. Och lite hoppades jag på att dessa inte skulle tycka det var speciellt roligt med dessa... Men där dog den drömmen.
  • 0
När hålls Hultsfredsfestivalen i år? En polare är sugen på att dra dit och har man pengar över så vore det trevligt att för andra gången åka österut till de småländska skogarna.

Edit: Blev klar med mitt projektarbete som handlar om just musikfestivaler för några dagar sedan. Riktigt trevligt och peppande inför sommaren.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
När hålls Hultsfredsfestivalen i år?

14-16 Juli
  • 0
  • Penn
  • Penn
Någon som vet en bra köp & sälj-sajt utöver blocket/tradera?

Letar Siestabiljetter så billigt jag kan få tag i dem, men då jag är en paranoid människa så vill jag inte beställa sådant via brev. Letar efter mer närbelägna säljare än de som finns där helt enkelt.
  • 0
Citerar Penn:
Letar Siestabiljetter så billigt jag kan få tag i dem, men då jag är en paranoid människa så vill jag inte beställa sådant via brev. Letar efter mer närbelägna säljare än de som finns där helt enkelt.


Paranoid? Du kan ju använda sätt som gör att han inte får pengarna förrän du fått rätt vara.
Ischlo Pischlo!
  • 0
  • Penn
  • Penn
Citerar Tihtala Isil:
Paranoid? Du kan ju använda sätt som gör att han inte får pengarna förrän du fått rätt vara.

Hmm, I guess. Som vad typ?

Är naught but an oerfaren näthandlare. Det finns ju inte så mycket tjänster implementerade i blocket, utan det är ju typ. Mejla, sen får ni deala själva.
  • 0
Arvika, någon?
A Spoonful of love
  • 0
Citerar SteelSpoon:
Arvika, någon?


Lirade inte Depeche Mode där 2009? Det hade varit något att se. =P
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Citerar SteelSpoon:
Arvika, någon?


Lirade inte Depeche Mode där 2009? Det hade varit något att se. =P


Såg dom, det var episkt. Inte lika episkt som Nine Inch Nails dock ;)
A Spoonful of love
  • 0
Morrissey kommer både till Sundspärlan (Helsingborg), samma dag som Hultsfred startar och till Hultsfred den 16.

Jag som hade hoppats att bara behöva stanna en dag på Hultsfred...
  • 0
Är faktiskt riktigt sugen på Metaltown. Ska bli riktigt spännande att se hur det nya området är. Och nu finns det ju en camping också. =P
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Fan vad det hade varit gött att åka till Siesta!-festivalen nu i början av Juni. The Kooks, Wolfmother och Håkan hade alla varit awesome att se live.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Söndag = Slayer, Megadeth och Metallica. Följande vecka blir det en roadtrip från Götet för att slutligen hamna i Gävle och Getawayrock! Det blir jävla fint..
Constants and variables
  • 0
  • Penn
  • Penn
Citerar Glass Simon:
Fan vad det hade varit gött att åka till Siesta!-festivalen nu i början av Juni. The Kooks, Wolfmother och Håkan hade alla varit awesome att se live.

Hehe, har biljett dit. Du glömde Meshuggah och Graveyard. Hellström ger jag personligen inte mycket för.

Har faktiskt sett Wolfmother innan. och iochmed att den spelningen var helt sjuk så var det en stor faktor för mig att åka dit.
  • 0
Det blir nog enbart Lule-kalaset för min del. Ska jobba så mycket förmodligen.
  • 0
Riktigt många fina festivaler i år om jag får säga det själv. Sweden Rock Festival hade varit det självklara valet för mig, gubbrockare som jag är. Men tyvärr så sätter ekonomin käppar i hjulet för mig verkar det som.

Istället blir det Åmåls Bluesfestival för fjärde året i rad. Alltid lika roligt på den festivalen och musiken är fantastisk. <3 Rolf "Roffe" Wikström <3

Eventuellt blir det också Putte I Parken, har en hel del bra bokningar och dessutom till ett rimligt pris. Paramore, Nationalteatern, Veronica Maggio, Sator, Dan Hylander, Dia Psalma och Electric Boys är några av artisterna där som jag verkligen skulle vilja se.
  • 0
Citerar Chaplin:
Sen såg jag dom på P&L förra året, och de var inte alls bra. Den största besvikelsen på hela festivalen imo, och då fick ett av mina favoritband sin redan korta speltid förkortad med en kvart pga teknikstrul. Så jag var rejält besviken på Kooks, med tanke på att jag var sjukt besviken på att Khoma fick sin spelning förkortad.


Man kan ju gissa på att de kommer lira låtar ifrån den nya skivan där nu, vilket bara det vore ett skäl till att se dem. Sen har jag hört ifrån andra att deras spelning på P&L var riktigt awesome, så det är väl en fråga om tycke och smak antar jag!
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Is Tropical bokade till Emmaboda, fan vad fiiiiint!
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
  • Penn
  • Penn
Nytt bandsläpp till Where the Action is!

Jenny And Johnny
Paolo Nutini
Sahara Hotnights
Serenades
Royal Republic
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!