Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Festivalsommar '11


Citerar SteelSpoon:
Arvika, någon?

Jag ska dit. Endast för Aphex Twin, det kommer bli grymt som fan! Men andra band kan nog också bli kul, tex Front 242.
  • 0
Någon som jobbat som funktionär på Peace & Love eller Hultsfred, och kan berätta lite hur det var? Beror ju på vilket område man var på, såklart.
  • 0
Vet någon om det finns några billiga tält att köpa i affärere (kedjor) som finns i de flesta städer?
  • 0
Vad gött att The Bloody Beetroots uppträder på Emmaboda.
Hoppas på att Butter, Cornelius och I Love The Bloody Beetroots visas upp med stenhårda beats på festivalen.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
http://www.hovefestival.com/artister/

Awesome festival för dubstep-fans. Deadmau5, Magnetic Man och Chase & Status kommer! Skulle gärna vilja gå på den. Synd att den är i Norge.
Have you ever tried to eat a clock? It's very time consuming.
  • 0
Har ni glömt skriva in Where The Action Is?
Coldplay, Glasvegas, Brandon Flowers, Paulo Nutini...
It is better to have a lion at the head of an army of sheep, than a sheep at the head of an army of lions.
  • 0
Whoops.
Have you ever tried to eat a clock? It's very time consuming.
  • 0
  • Penn
  • Penn
Nu är det snart igång på allvar!

Min topp fem i sommar:

Foo Fighters
Graveyard
Meshuggah
Coldplay
Wolfmother

+ då Roger Waters som jag redan sett.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Blir, som sagt, Emmabodafestival i sommar. Någon mer som ska dit?


Fo shuuw
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Blev Sweden Rock för mig
  • 0
Citerar Penn:
Roger Waters


<3
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
  • V
  • V
Ska vara funktionär på Peace & Love, hoppas bara att jag har vettiga arbetstider. ^^

Vill helst se:
Bob Dylan (igen)
Movits!
Kvelertak
The Strokes
YAWP!
  • 0
Blev bjuden på en P&L-biljett i år och det va ju passande att de hade bäst lineup också.

Ser mest fram emot:
CunninLynguists
M.I.A.
Looptroop
Patrick Wolf
Sage Francis
Atmosphere
Journey
Kapten Röd

Sen är ju i princip resten av artisterna softa dom med.
  • 0
För min del blir det Sonisphere. Samt Iron Maiden och The Big Four. Funderar även på att ta en roadtrip ner till Metaltown första dagen.
"Shop smart, shop S-mart!"
  • 0
Citerar thording:
Journey


Själv ska jag till Emmaboda, men skulle enkelt kunna ha köpt en biljett till P&L enbart för Don't Stop Believing
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Kort om Siesta.

Bästa band -

Wolfmother - Spelade The Who och The Doors. Överlägset bäst. Kändes som man var tillbaka på 70-talet. Förutom att det inte var någon lukt av droger.
Graveyard - Samma sak här, kändes som 70-talet, kändes som Sabbath, såg ut som Sabbath. Mycket bra!

Sämsta band -

Håkan Hellström - Har han någonsin gjort något bra?
The Kooks - Små töntar, fula frisyrer, vill vara något de inte är. Musiken ska jag inte ge mig in på, det är bara för dem att lägga ner. En skam för Storbritannien.

Skönaste band -

Riddarna - Kaaaaaaos

Sedan ska Henrik Berggren ha en liten känga också pga. den exremt korta tiden. Tror inte han spelade med än 30 min max. Tydligen ska han gjort så på tidigare konserter också.

Nästa stop blir Torsdagen på Hultsfred - Beady Eye, Suede, Primal Scream, The Prodigy, Beach House, Peter, Bjorn & John och The Drums. Kommer att bli en dag att komma ihåg!
  • 0
  • Penn
  • Penn
Citerar Sally Cinnamon:
Wolfmother - Spelade The Who och The Doors. Överlägset bäst. Kändes som man var tillbaka på 70-talet. Förutom att det inte var någon lukt av droger.

Bäst.

Andra gången jag såg dem, stod längst fram. Fick även skaka hand med och prata med Andrew Stockdale efter spelningen. Jag var i himmelriket. Superkul att de bla. lirade Baba o Riley och en ny låt med.

Citerar Sally Cinnamon:
Graveyard - Samma sak här, kändes som 70-talet, kändes som Sabbath, såg ut som Sabbath. Mycket bra!

Skitbra gig. Också längst fram här, kul att de fick så bra respons från publiken med, och de fick lira på skönaste scenen på området.

Citerar Sally Cinnamon:
The Kooks - Små töntar, fula frisyrer, vill vara något de inte är. Musiken ska jag inte ge mig in på, det är bara för dem att lägga ner. En skam för Storbritannien.

Jag tyckte att de gjorde en rejält bra spelning. Iofs så var jag rätt packad, men andra har tyckt samma sak. En klar positiv överaskning gör min del.

Citerar Sally Cinnamon:
Riddarna - Kaaaaaaos

Jävligt bra, de vet hur en slipsten ska dras om man säger så. Synd att det inte kom mer folk dit bara.

Annars så var Meshuggah roliga att se. Kul att Kleerup (som lirat tidigare under dagen på samma scen) dök upp uppe på scenen under Bleed och skulle stagediva ut i publiken innan en vakt kastade sig upp och hindrade honom.

Han befann sig nere vid räcket och moshen under hela resten av konserten.


Även the Ark gjorde ett sjukt fett gig, även om det var lite för mycket messias-känsla över det enligt mig.

Sämst:
Plain White T's var bara tråkiga. Spelade låtar som lät som Green Day light, och hade en osynlig keyboardspelare/playback.

Slagsmålsklubben, ett gäng berusade snubbar som står och gör inget till playback. Emellanåt så häver du ur sig lite fyllesnack. En polare till mig festade med en av dem och bekräftade att han var ett as.
  • 0
Citerar Penn:
Även the Ark gjorde ett sjukt fett gig, även om det var lite för mycket messias-känsla över det enligt mig.


Ola Salos prat var nog det största skitsnack jag någonsin hört.

Citerar Penn:
Jag tyckte att de gjorde en rejält bra spelning. Iofs så var jag rätt packad, men andra har tyckt samma sak. En klar positiv överaskning gör min del.


Var också rätt berusad då, däremot har jag (tyvärr) enbart fåtalet gånger ändrat mitt första intryck på artister och mitt första intryck av The Kooks för några år sedan var bland de värsta någonsin.

Sedan såg jag inte Slagsmålsklubben den här gånger. Kändes inte rätt kl. 17.00 och helt ljust. Om det var Frej som han festade med har jag hört och hörde liknande historier.
  • 0
Handlar man för 300 kr i butiken Shock i Göteborg får man tydligen en biljett till West Coast Riot. Intressant eftersom det är ungefär då jag kommer hem från Rhodos. Dessutom är det ett smaskigt erbjudande. =)
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Bokade just biljett till Roskilde.
Klappa fina katten?
  • 0
Nu är allt klappat och klart med Getaway Rock Festival. Blir festivalbussen och campa i tre dagar med några polare. Längtar.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Någon som har erfarenhet från way out west och vet om det finns sovplatser i närheten till hyfsade priser?
  • 0
Ska till Putte i parken!
  • 0
Fan dom skulle bytt SOAD mot Volbeat på lördagen så hade lördagen varit perfekt
  • 0
Nån som har en bra gissning på hur länge way out west-biljetter finns att köpa? De skrev på sin fb-sida att de ligger ungefär en månad före i biljettförsäljning jämfört med förra året, tror ni man kan vänta en tio dar till?
Though heavily outnumbered, our hero manages to take control over the turntables. Once more the groovy sounds of disco music is heard in the lil' big city!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!