Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

The Walking Dead


Tyckte avsnittet var bra, jag trodde också att pojken skulle bli stångad av rådjuret

Jag hoppas nästan att gruppen splittras, tror serien skulle bli lite mer intressant då.
Like a BOUSE!
  • 0
Har dessvärre inte så mycket kärlek för denna serie. Manuset och skådisar är skit rakt igenom vilket leder till trista karaktärer som är omöjliga att tycka om.
Jag är ett stort fan av originalserien(serietidningen) och tycker att det är väldigt synd att det inte är bättre än vad det egentligen är, då det finns mycket potential i källmaterialet.
Alla storyavvikelser (ifrån originalet) är onödiga och Andrea har gått ifrån att vara trovärdig, kompetent och badass till något totalt patetiskt. TV-seriens kvinnosyn är otroligt misogynisk.
:3
  • 0
Tyckte avsnittet var skitbra. Sen är jag inte den som analyserar det jag ser så mycket utan tycker jag det är bra ser jag på det utan att tänka på saker. Förstår dock ^:s poäng.

En grej, om något, som jag stör mig på är den flat-morsan, fan va jobbig hon är.
  • 0
Högst medioker början av säsong två. Inte imponerad.
Det man inte minns tar man ingen skada av.
  • 0
Riktigt bra start på säsong 2!
Even if one's head were to be suddenly cut off, he should be able to do one more action with certainty - Ghost Dog
  • 0
Kan mycket väl vara den mest överskattade serien på TV just nu.
Raise broken hands to all past glory
  • 0
Väldigt bra första avsnitt, så nöjd vi har en zombie serie som denna så jävla glad jag kan uppskatta en bra serie
  • 0
Spoiler:Näj. Taskigt att göra så mot Otis jöh.
Starve The Ego, Feed The Soul
  • 0
Spoiler:Modi20: Näj. Taskigt att göra så mot Otis jöh.

Inte bara taskigt. Fantastiskt korkat. Han förlorade mer tid att brottas med honom än han hade förlorat på att ha honom med, med tanke på att bilen var så nära.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Spoiler:Witch King: Inte bara taskigt. Fantastiskt korkat. Han förlorade mer tid att brottas med honom än han hade förlorat på att ha honom med, med tanke på att bilen var så nära.

Man fick ju aldrig se avståndet till bilen. Och dessutom så kunde han lika gärna falla ihop på den korta sträckan dit. Och bli attackerad när han försökte hoppa in i bilen. Han löste det genom att Otis blev till Zombie-föda - fritt fram för han att lämna. Men fett taskigt
Starve The Ego, Feed The Soul
  • 0
Spoiler:Witch King: Inte bara taskigt. Fantastiskt korkat.

Han räknade väl med att chocken skulle sköta resten. Otis var väldigt kämpig för att just ha blivit skjuten i benet - inte minst av en person han litade på dessutom. Vad som var ännu dummare var att han inte sköt honom i huvudet, när Otis ändå skulle dö kan han väl få dö snabbt hellre än att bli sliten itu av zombies. Shane kunde emellertid fortfarande ha klandrat Otis för Carls olycka och tyckte att jäveln förtjänade att bli sakta uppäten.

Zombierna var rätt hack i häl på de också, så Shane tänkte nog inte så rationellt i den situation han satt i. Inte minst att han ser Carl som sin egen son också ville han nog inte riskera att ingen av de två skulle komma tillbaks med föremålen de behövde till operationen. Den skräcken övertog honom helt, vilket vi får se att han inser vid avsnittets slut.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Jag lade till spoilermarkeringar. Använd gärna spoilertaggarna när ni talar ingående om nya avsnitt.

Angående avsnitt tre. Spoiler: Anledningen till att han blev skjuten i benet och inte i huvudet har föreslagits vara för att zombies är mer intresserade av levande och rörande byten, snarare än döda kroppar.

Jag tycker att Shanes beslut är felaktigt, fast mest av allt stör jag mig på att det var ungefär 10 zombies inuti skolan. Det märks att serien har drabbats hårt av nedskärningarna när det klart och tydligt är en handfull statister i zombiesmink. Kaoset infinner sig aldrig, och rädslan för horden finns inte kvar.

Det är trevligt med lite nytt folk, delvis för att det gör rum för att bli av med baggage men minst lika mycket för att det är trevligt med nya ansikten. Jag hoppas de stannar kvar vid det lilla huset ett tag, att några av de gamla blir uppätna och att några nya följer med. Mest av allt önskar jag att serien hittar till rätta. Jag tyckte om premiäravsnittet som ändå fick blandad mottagning, men avsnittet som följde var mindre bra än dåligt. Det tredje var ett sömnpiller med ett enda stort ögonblick, som inte var helt oväntat med tanke på att Shane verkar utvecklas till seriens moraliska grå.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Jag håller med att serien går utför just nu, tyvärr.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Andra avsnittet av säsong 2 var verkligen inte bra och var det klart sämsta i serien hittills. Tredje avsnittet gillade jag dock, även om det var långt ifrån ett mästerverk.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Serien har tyvärr gått och blivit sämst. Det gäller även bildkvalitén, trots x264 i mkv.
Medborgare låter så sovjetiskt.
  • 0
Säsong 1 började starkt. Men sedan gick det snabbt utför. Det som hade kunnat bli en spännande "lone-man in his struggle for survival in an zombie-infested world" blev snabbt till en tragglig soppa av stereotypa karaktärer med märkliga ageranden sett till situationerna.

Nej, känns otroligt synd. För det hade kunnat bli så bra.
Simon Eriksson / Gamereactor
  • 0
Efter att ha sett om det första avsnittet i den andra säsongen och sett de fyra utgivna är jag inte längre lika imponerad. Serien har fortfarande höjdpunkter, men de kommer dessvärre för glest och är inte i närheten av lika frekventa som utfyllnadsscenerna. Det märks att de inte har lika mycket pengar att röra sig med. Det märks tydligt och klart.

Fram till och med avsnitt tre (säsong två) nedan.
Spoiler: De nya överlevarna är som en frisk fläkt, men jag vet inte om det är för att de är riktigt bra eller bara andra personer än skaran vi är vana vid. Change is good i vilket fall som helst. Lite moralslakt i det tredje avsnittet är en del som delvis räddar serien, även om jag självklart skulle sett mer av Pruitt Taylor Vince än tråkfarbron Jon Bernthal. Horden av zombies i det första avsnittet och atmosfären som kom av den är också härligt, men förstörs av logikmissar som T-Dogs blodfontän.

För mig som ändå konsumerat min beskärda del (läs: hur mycket som helst) zombiefilm är ändå The Walking Dead fortfarande okej. Det finns så mycket värre saker där ute och serien lyckas ändå göra mycket bra. Men när mycket mer är sämre så förlorar jag lite av mitt hopp för serien. Den minskande kvalitén i kombination med Darabonts avhopp gör mig tveksam till hur länge jag följer serien --detta trots att jag har svårt att avsluta vad jag har börjat.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Någon som har sett det femte avsnittet?
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
Någon som har sett det femte avsnittet?


Ja, måste säga att säsong 2 har blivit lite bättre från och med avsnitt 3. Inte riktigt på samma nivå som första säsongen ännu, men jag tror att det kan komma att lossna lite.
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Citerar Jailbird:
Citerar Mr Clint:
Någon som har sett det femte avsnittet?


Ja, måste säga att säsong 2 har blivit lite bättre från och med avsnitt 3. Inte riktigt på samma nivå som första säsongen ännu, men jag tror att det kan komma att lossna lite.


Spoiler: Hoppas att saker börjar hända nu med tanke på hur avsnittet slutade. Lite skumt dock att ingen hörde stönande från ladugården, den ligger ju inte så värst långt från huset, och samtidigt känns det som ett väldigt sammanfallande att ingen av överlevarna från säsong 1 ens har närmat sig ladugården så länge de har stannat där nu.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
Spoiler:


Ja, jag tänkte samma sak.
"MOO" Because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
"I'm shocked your group has made it this far."

Så sant.
  • 0
Måste säga att avsnitt fem är det överlägset bästa från säsong två än så länge, tycker hela säsongen har varit rejält medelmåttig (tyvärr).
  • 0
Något jag starkt börjar tröttna på vid detta laget är det evinnerliga upprepandet; Spoiler:Det känns som att varje avsnitt i säsong två är uppbyggt likadant. Det börjar med att hela gruppen sticker ut och letar efter flickan och varenda eviga gång är det någon som skadas. Resten av avsnittet fokuseras på hur den personen sedan skall klara sig! Nä, jag vill gärna att dem kommer på något bättre med nästa avsnitt!
  • 0
Den här serien trampar så oerhört mycket vatten att det bara är löjligt. I allmänhet banala karaktärer med banalt agerande, med få undantag. Jag gillade första säsongen men den här har hittills gått åt helt fel håll.
Abstract art: a product of the untalented sold by the unprincipled to the utterly bewildered.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!