Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

The Walking Dead


Ikväll ska jag ta mig en titt på pilotavsnittet igen, för att sedan plöja igenom den första säsongen och se ifall gamla åsikter lever farligt.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
4 minuter lång trailer på säsong 3 om nån inte har sett än

http://www.youtube.com/watch?v=ShQz68Zkb3Y
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Säsong 3 börjar idag!! Helvete vad taggad man är
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Ett av de bättre avsnitten hittills i serien måste jag säga. Det var mycket, mycket, efterlängtat att äntligen få se ett sådant uppskruvat tempo. Gillas!

Promo för E02: http://www.youtube.com/watch?v=vKw62HvjsTI

Sneak Peek #1 för E02: http://www.youtube.com/watch?v=wFLmwLPVFGE
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Andra avsnittet var också bra, klar uppryckning från den tidigare säsongen och den tredje känns än så länge väldigt lovande.

Spoiler: Jag känner mig hyfsat positiv till Ricks ändring vad gäller attityd, från mjuk till betydligt hårdare. Agerar och bryr sig om sin grupp på ett helt annat sätt.

Promo för E03: http://youtu.be/tu1DKdUQeRk

Samt en kort Sneak Peek: http://youtu.be/QmoWDDS0rmM

Spoiler: Merle tillbaka alltså...
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Säsong 3 har varit grym hittills.
  • 0
Mycket mer action och spänning. Säsong 2s första del var riktigt dålig då det enbart handlade om drama och den jädra ungen.

Zombies och återigen zombies. Så ska de va!
  • 0
Helvete vilket bra avsnitt.
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Jag vet inte vad jag ska tycka om hur de hanterar Rick och hans utveckling. Det skiljer sig väldigt mycket från serietidningen och... well... Jag tycker inte om den här Rick då han förfallit lite väl mycket lite väl snabbt (iofs tycker jag inte om någon av medlemmarna i familjen Grimes).

Och allt tjat om att det är äntligen är action och att Zombies ska dö... Det som gjorde serietidningen intressant var karaktärerna och att man följde dom, deras utveckling och kamp om att få behålla sin mänsklighet. Det fanns zombie-slakt. Gott om det, men det var aldrig det som gjorde serien intressant eller bra utan snarare dramat och människornas kamp som råkade innehålla slaktandet av odöda, inte att det var det serien gick ut på.

MEN... Säsong 2 sög ändå, för det hände verkligen ingenting, knappt ens med själva karaktärerna samt att många av dom bara var irriterande istället för intressanta.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Och allt tjat om att det är äntligen är action och att Zombies ska dö... Det som gjorde serietidningen intressant var karaktärerna och att man följde dom, deras utveckling och kamp om att få behålla sin mänsklighet. Det fanns zombie-slakt. Gott om det, men det var aldrig det som gjorde serien intressant eller bra utan snarare dramat och människornas kamp som råkade innehålla slaktandet av odöda, inte att det var det serien gick ut på.


Nervkittlande action har ändå varit en del av serietidningen, så att en hel del zombies stryker med och vi får se lite mer intensiva och djuriskt aggressiva möten med andra människor tycker jag inte är någonting illa. Prick Grimes utveckling i TV-serien är dock helt klart betydligt snävare än den har varit i tidningen, och där har jag förståelse för dina invändningar. Gällande utvecklingen så tror jag att den beror mer på interaktionen mellan Shane som var mer långvarig och påtaglig här.

För övrigt anser jag Lori Grimes vara en av de sämst skrivna karaktärerna i en TV-serie på länge, men det ser bättre ut nu i den andra säsongen. Det kanske är för att de nästan helt har tagit bort hennes repliker, och att hon har flyttats från rampljuset till bakgrunden. Vilket är helt okej.

Spoilern gäller för #48(-ish) utav serietidningen, och spekulerar kring denna säsong (och det mesta kring fängelset). Spoiler: Jag hoppas Lori råkar ut för samma öde som i serietidningen, fast lite tidigare kronologiskt. Manusförfattarna har verkligen slarvat bort karaktären och jag tror att deras missar är omöjliga att råda bot på. Bara att döda och börja om på nytt.
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Jag är ute efter den där nervkittlande känslan som jag får när dem blir omringade av zombies och panik uppstår.

Rick har dock verkligen gått och blivit hård. Väldigt hård. Jag undrar hur han mår egentligen. Blir spännande att se. Väldigt intressant att följa ungens utveckling med. Stackarn måste bli vuxen redan vid 10års ålder(eller vad han nu är).
  • 0
Tredje avsnittet var bra, ska bli väldigt intressant att se vad som händer med karaktärerna och hur de skiljer sig från serien.
#48Spoiler:Ja jag håller med Livlig, hoppas kärringen dör. Har dock inte läst längre än nummer 48, så var försiktig med spoilers efter det
Another Kind Of Hero
  • 0
Citerar Livlig:
Nervkittlande action har ändå varit en del av serietidningen, så att en hel del zombies stryker med och vi får se lite mer intensiva och djuriskt aggressiva möten med andra människor tycker jag inte är någonting illa.


Absolut, jag syftade mera på fokusen som vissa har som helt tycker att serien är bra igen bara för att det finns action när serien egentligen ska handla och fascinera en med vad som händer och hur det påverkar överlevarna.

Citerar Livlig:
Prick Grimes utveckling i TV-serien är dock helt klart betydligt snävare än den har varit i tidningen, och där har jag förståelse för dina invändningar. Gällande utvecklingen så tror jag att den beror mer på interaktionen mellan Shane som var mer långvarig och påtaglig här.


Fast det är fortfarande lite väl mycket om man räknar med den med utdragna hanteringen av Shane-situationen. Rick i TV-serien har inte gjort i närheten lika mycket som Rick i serietidningen men är fortfarande mer ett psykfall med aggresssionsproblem.

Citerar Livlig:
För övrigt anser jag Lori Grimes vara en av de sämst skrivna karaktärerna i en TV-serie på länge, men det ser bättre ut nu i den andra säsongen. Det kanske är för att de nästan helt har tagit bort hennes repliker, och att hon har flyttats från rampljuset till bakgrunden. Vilket är helt okej.


Hon tappar fortfarande bort Carl hela tiden... Hon har typ ETT jobb men kan inte ens sköta det
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Köpte precis spelet på Steam. Ska bli härligt att få klicka sig fram bland zombies och clementiner mellan studierna.
Another Kind Of Hero
  • 0
Citerar Calle92:
Köpte precis spelet på Steam. Ska bli härligt att få klicka sig fram bland zombies och clementiner mellan studierna.


Du kommer verkligen inte att ångra dig.
  • 0
Bra, men lite småsegt avsnitt. Men längtar likt förbaskat till nästa!
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
  • Zime
  • Zime
Vilken kanal sänder säsong 3?
  • 0
Citerar Zime:
Vilken kanal sänder säsong 3?

AMC sänder det i USA, tror inte det kommer sändas i Sverige på ett bra tag.
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
De väldigt tråkigt dock att jag inte kan se avsnitten från AMC någonstans.. lyckades i allafall hitta de 2 första avsnitten från säsong 3 men den senaste kan jag inte se, någon som kan länka den till mig? Hade varit sjukt tacksam!
''If you want 100 italians to be quiet, shoot one. If you want 100 albanians to be quiet, shoot ninety-nine'' - Lord George Byron (UK)
  • 0
Okej, avsnitt 3 sög ganska hårt.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
  • Zime
  • Zime
Citerar Danny 217:
AMC sänder det i USA, tror inte det kommer sändas i Sverige på ett bra tag.


Okaj. Hoppas den är bra mycket bättre än säsong 2
  • 0
Citerar Inkvoterad:
Okej, avsnitt 3 sög ganska hårt.

Tyckte det var RIKTIGT bra, det var ett grymt introduktionsavsnitt för att se vem Spoiler:guvenören var för en typ. Gillade också att vi fick en liten paus från Spoiler:Rick.
It is the mind that really creates the body. It is the mind that makes you work out those 4-5 hours a day. It is the mind that visualises what the body want to look like as the finished product. - Arnold Schwarzenegger
  • 0
Vart tittar ni ens på avsnitten?
''If you want 100 italians to be quiet, shoot one. If you want 100 albanians to be quiet, shoot ninety-nine'' - Lord George Byron (UK)
  • 0
Citerar Insidious:
Vart tittar ni ens på avsnitten?


Gissa.
oh ho the ratlin bog - Franck
  • 0
Var kan man se säsong 3 i Sverige, tack i förhand!
/Gibbis
Noooooo.....
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!