Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Vi som växte upp på 90-talet, minns ni?


Kommer ni ihåg hur det var på goa gamla 90-talet när man växte upp?
Tidiga lördagmorgon med Nicke och Mojje. Pokemon och Digimon, Hitz for kidz i julklapp, Nickelodeon med all that och Keenan och Kel, bröderna Fluff, "sola och bada i pina colada", när greven på Greveholm var skitläskig, REA testar, sikta mot stjärnorna på fredagskvällarna, Damöd, Noas ö, s-s-s-stövlar som fixar allt, Göstas korsord bakom jordhögen, Rummel och Rabalders detektivbyrå, Gameboy, 5an i tillbaka till vintergatan, "Go, go power rangers" och mycket mer.

Känner du igen dig? Bra. Då har du kommit rätt. I den här tråden diskuterar vi allt som man kan komma på ifrån sin uppväxt på 90-talet.
"Nu blir vi farliga!" - Darkwing Duck
  • 0
Magväska, kepsen bak och fram, tröja knuten runt magen, freestyle... 90-talet mins man allt.
  • 0
Animaniacs & Freakazoid <<3
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Bert och Sune
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
"Kosmos, doktor kosmos. På en grön moped kommer här världens bästa veterinär"
<3
"Nu blir vi farliga!" - Darkwing Duck
  • 0
Julkalendrarna som pwnade 2000-talets<3

Pelle Svanslös
Mysteriet på greveholm
Karusellerna sover, osv.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Åh, vad hette morgonprogrammet i fyran med Markoolio och den här killen från Gladiatorerna nu igen?
Ett extra lås, om svärmor kommer.
  • 0
Citerar Sandbergjanzonigen:
Åh, vad hette morgonprogrammet i fyran med Markoolio och den här killen från Gladiatorerna nu igen?



FF!
  • 0
Björnes magasin, Estoniakatastrofen samt Y2K minns jag. 90-talet var ett underligt årtionde med en krånglig börsmarknad, hysteri över ravepartyn, spända politiska förhållanden i USA och mellanöstern samt hela milleniumrädslan då datorerna skulle ta över världen.
Det kan man ju veta, att när högfärden är inne stugan, så står olyckan redan och lurar ute i förstun.
  • 0
Citerar Sandbergjanzonigen:
Åh, vad hette morgonprogrammet i fyran med Markoolio och den här killen från Gladiatorerna nu igen?


FF. Tvekar dock på att det är 90-tal. Är nog snarare början, eller mitten av 00-talet. Men grymt var det. Älskade varje gång det var spelrecension.
  • 0
Björnes magasin, som tidigare nämnt. Med RIKTIGA Björne-rösten. Den snälla halvljusa originalrösten som idag bara lever kvar i form av P3 Deluxes imitation ("jag hatar snigel!"). Och i våra hjärtan.

Så minns man ju, som också tidigare nämnts, julkalendrarna. Vissa säger att dagens är sämre för att man vuxit upp. Bullshit, de är bara sämre. Punkt.

Just det ja, hur många kommer ihåg Windows 3.1, och med det det underbara spelet Ski, som alltid slutade med skidåkarens makabra och oundvikliga död som middag till en trevlig lokal Yeti?
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Så minns man ju, som också tidigare nämnts, julkalendrarna. Vissa säger att dagens är sämre för att man vuxit upp. Bullshit, de är bara sämre. Punkt.


Ja, verkligen! Som Greveholm kan ju även en vuxen person uppskatta. Såg det faktiskt när SVT sände det i höstas, eller vad det var. Nog gillade jag det bra mycket mer än till exempel Ronny & Julia. Nu är det så himla riktat mot små, små barn. Förr var det ju lite mer för alla.
  • 0
Citerar Lennon:
Ja, verkligen! Som Greveholm kan ju även en vuxen person uppskatta. Såg det faktiskt när SVT sände det i höstas, eller vad det var. Nog gillade jag det bra mycket mer än till exempel Ronny & Julia. Nu är det så himla riktat mot små, små barn. Förr var det ju lite mer för alla.


För mig var måttet verkligen rågat när Alram Est blev julkalender. Var som hämtat från någon sliskig edutainment på barnkanel.

"En banan, en banan, en liten, liten banan!"

GAH!
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Pokémonkort och GoGos var skiten!
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
Pokémonkort och GoGos var skiten!


Haha, ja på den tiden gick det ju i väldigt tydliga vågor vad som var inne

Pokemonkort, folk som stod på skolgården i små hopar och bytte. Någon/några månader senare var det likadant, fast med spelkulor som plötsligt blivit på modet igen. Och sedan skulle alla ha en jojo ^^ Och den som inte hann med att byta trend och stod där med pokemonkort när alla andra hade spelkulor blev utpekad som världens tönt (*Hostar och låtsas att det inte var jag* )
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Pokemonkort, folk som stod på skolgården i små hopar och bytte.

Och ingen hade den blekaste aning om hur man spelade med dem.
SHUT YOUR MOUF!
  • 0
Växte jag upp under 90-talet? Det var som fan. Hade jag inget minne av.
  • 0
Ahh... Sweet ol' 90s!
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
Och ingen hade den blekaste aning om hur man spelade med dem.


Jag bytte till mig de som glänste, har för mig att det var de som var starkast...och coolast såklart. Jag har kvar min gamla hockeypärm fullproppad med såna kort
"Nu blir vi farliga!" - Darkwing Duck
  • 0
Citerar mygga_med_stil:
Och ingen hade den blekaste aning om hur man spelade med dem.


I mina kvarter kastade vi korten - korten som kom längst vann den andres kort. Jag spelade alltid med ett glitterkort (som var extra tungt) och totalröjde...
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Hade en kompis som hade gjort en spelbräda av flera A4-papper till pokemonkorten. Gick hyfsat bra...
Per Aspera Ad Astra
  • 0
http://www.youtube.com/watch?v=K6GCU6wqWWs

Kommer aldrig glömma när jag såg denna video på Voxpop. Låten har ett sjukt stort nostalgi-värde för mig även fast jag inte är ett jättestort fan utav The Offspring.
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Mysteriet på greveholm <3


Jag kommer även ihåg ett sommarlovsprogram som utspelade sig i kloakerna. Kommer tyvärr inte ihåg vad det hette. Någon som minns?
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!