Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Creative SB Audigy SE +men EAX då?


Var väl ett år sedan jag skaffa datorn men jag har aldrig fått EAX att fungera i spel med mitt "Creative SB Audigy SE".
Det stödjer EAX 3.0, 7.1 system och en jävla massa annat, men EAX har jag aldrig fått att fungera.

inte en aning om varför.

Tillagt 2010-06-06 16:34:
hm kanske har hittat en lösning (lite sent kanske du tycker, men jag har egentligen inte letat efter det tidigare).
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Drivrutiner?
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Provade att tanka ner ALchemy från creative labs men det gjorde inget.

Drivrutiner har jag de senaste.



när jag har EAX inställt i spelet (i detta fall Severance blade of darkness) så står det:

"Provider could not be initialized -- no 3D voices available
Possible casues;
No sound card installed (or not properly installed)
Wrong sound selected in the launcher

Program is about to quit"
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Citerar Black and White:
"Provider could not be initialized -- no 3D voices available
Possible casues;
No sound card installed (or not properly installed)
Wrong sound selected in the launcher

Program is about to quit"


Hum, det kanske inte är rätt installerat då? Du skulle kunna prova att installera om det.

Att köra ett dxdiag och se om den listar några problem under sound-sektionen är också att rekommendera.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
Själv har jag ett Asus Xonar DS i datorn men när jag försökte köra med hårdvaruacceleration eller något på och då blev ljudet jättemurkigt. Kör numera på inbyggda och det är ingen nämnvärd skillnad, men jag är ju halvdöv så.
Överlag verkar just ljudkort inte vara något spelutvecklare till pc lägger mycket tid på, få besvärar sig ens att fixa bra surround-ljud.
Triv
  • 0
skriver som det står på dxdiag.

Ljud 1
Enhet
Namn: Högtalare (SB Audigy)
Enhets-ID: PCI\VEN_1102DEV_00007SUBSYS_100A1102REV_0
Tillverkarens ID: 1
Produkt-ID: 100
Typ: WDM
Standardenhet: Ja

Drivrutiner
Namn: P17.sys
Version: 5.12.0001.2016 (Engelska)
Datum: 2009-04-21 14:58:06
WHQL-signerad: Nej
Andra filer:
Leverantör: CREATIVE

Anmärkningar
Filen P17.sys är inte digitalt signerad, vilket betyder att den inte har testats av Micorsoft Windows Hardware Quality Labs (WHQL).
Du kanske kan få en WHQL-signerad fil från maskinvarans tillverkare.

och på Ljud tabb 2 står det samma sak
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Citerar Trivalde:
Överlag verkar just ljudkort inte vara något spelutvecklare till pc lägger mycket tid på, få besvärar sig ens att fixa bra surround-ljud.


Creative är notoriskt dåliga med sina drivrutiner. Asus ska dock vara bättre. sägs det.

Citerar Black and White:
skriver som det står på dxdiag.


Om jag får gissa vilt tror jag att problemet är att de inte är WHQL-certifierade.

Enligt ditt dxdiag har du rutiner från 04/09, enligt Creative verkar dem senaste vara från 07/09. Har du provat att ladda ner dem (jag antar att det är rätt modell?)?
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
hm står det inte att de är från 9 juli 2007 (9 jul 07) och 2 juli 2009 (2 jul 09)?
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Citerar Black and White:
hm står det inte att de är från 9 juli 2007 (9 jul 07) och 2 juli 2009 (2 jul 09)?


Jag tänkte på dem från 2 juli 09. Förutsatt att du har 7 eller Vista, då.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
jag har vista-32bit

Tillagt 2010-06-06 21:23:
men det är de från 09 som jag har

Tillagt 2010-06-06 21:25:
får väl prova att installera dem igen då.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
Citerar Black and White:
jag har vista-32bit


Starta om datorn, tryck F8 när den bootar, välj "Disable Digital Driver Enforcement". Det borde lösa problemet.
Gamers may debate what is a "feature" and what is a "bug", but to programmers the difference is obvious. A "bug" is a feature you can revert, while a "feature" is a bug you can't fix.
  • 0
ok, ska testa
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
hittade denna tråden, på steam ska prova lite till.
http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=93341
8


tydligen så ska EAX inte fungera i Vista eftersom Microsoft inte valt att ha med det stödet, men om man har ALchemy kan man få det att fungera, bara det att jag inte fått ALchemy att fungera, får kika vidare.
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0
ALchemy stödjer bara vissa kort, jag har ett halvgammalt, sparade in på ljud när jag skaffa datorn, och det kortet finns inte med i den listan =/
Ett spel är inte Next-Gen förrens det har Realtime Shadows, ps. jag diggar verkligen inte nya GR.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!