Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Ta ställning till Kristdemokraterna!


Citerar M7Jagger:
Konservativa...


Det är inte ens konservativt, det är verklighetsfrånvändande!
Peace out booooiiiiiis! And girls..
  • 0
Maria Larsson är ju skrämmande efterbliven. Sveriges narkotikapolitik är lika dålig som henne. Heter inte "drugs is drug" kärringen också Maria Larsson?

Edit: Nej, hennes namn är Sofia Modigh. http://www.youtube.com/watch?v=fpm0Wn7fMJk

Usch
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Håhåjaja, det var knappast KD som initierade dagens förda narkotikapolitik. Så något med den verkar ju även tilltala andra politiker och partier.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Holmfrid:
Maria Larsson är ju skrämmande efterbliven. Sveriges narkotikapolitik är lika dålig som henne. Heter inte "drugs is drug" kärringen också Maria Larsson?

Edit: Nej, hennes namn är Sofia Modigh. http://www.youtube.com/watch?v=fpm0Wn7fMJk

Usch


AARGGHH, vill kasta mig ut ur fönstret så fort hon öppnar käften.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar Oxenstierna:
Håhåjaja, det var knappast KD som initierade dagens förda narkotikapolitik. Så något med den verkar ju även tilltala andra politiker och partier.


De som skriker högst. De som försvarar den mest.
Peace out booooiiiiiis! And girls..
  • 0
Citerar Black_prod:
http://www.youtube.com/watch?v=YzqMZ986LY4

Skrämmande att de är dessa moralistiska medeltidsmänniskor som styr över vår drogpolitik..


Det är ju bra.

Citerar themadmoose:
Citerar NintendorRemote:Citerar themadmoose:Jag hoppas kristdemokraterna får 3.9% nästa val.

Jag hoppas KD får 10 % minst vilket de inte får men ändå.

Anledningen till att jag vill att de får mindre än 4% är att då kommer de under spärren. Det gör att rösterna på KD vilket i sin tur är en röst på Alliansen vilket leder till att Alliansen får mindre inflytande vilket leder till att det blir mindre blockpolitik i Sverige. Med blockpolitiken så känns det som att vi går nämre och nämre USA och dess 2-parti styre vilket inte leder till några större förbättringar.


Ok
  • 0
Citerar NintendorRemote:
Det är ju bra.


Hur är det bra? Fler och fler brukar droger, det är efterbliven politik.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
KD har rätt enligt mig.
Citerar M7Jagger:
Citerar NintendorRemote et är ju bra.

Hur är det bra? Fler och fler brukar droger, det är efterbliven politik.
  • 0
Citerar NintendorRemote:
KD har rätt enligt mig.


Men hur kan KD ha rätt ifall fler brukar droger? Då är ju inte deras drogpolitik något bra.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar NintendorRemote:
KD har rätt enligt mig.


KDs (Och resten av partierna som står bakom denna politik) efterblivna, repressiva politik leder bara till fler problem för både samhället i stort och missbrukare.

Vår politik leder till att fler börjar inta droger och folk tvingas vända sig till en svart marknad som är helt omöjlig att kontrollera, trots ivriga försök. Missbrukare tvingas gömma sig för polisen för att de inte vill åka fast och folk vågar inte söka hjälp när drogerna tar över deras liv.

Samtidigt pumpas miljontals pengar in i skräckpropaganda om haschpsykoser, hjärnor som smält och "det börjar med en joint"-retorik som vem som helst ser igenom. Folk misstror staten, staten misstror sin egen befolkningen och de enda som tjänar pengar är kriminella ligor som finansierar andra aktiviteter med att sälja dessa droger.

Vetenskapen pekar snarare på att en avkriminalisering och en syn på missbrukare som sjuka snarare än brottslingar har visat sig fungera oerhört bra, eftersom folk som behöver hjälp får den samtidigt som polisen kan lägga energi på att stoppa införseln av tyngre droger som Heroin och amfetamin istället för att jaga folk som röker gräs och kollar på film.

Så förklara för mig hur KD har rätt i narkotikafrågan.
Så talade Waiiwan
  • 0
Jag är inte moderator; men mig veterligen ska dessa frågor inte diskuteras på forumet. Jag tror inte att praxis har ändrats.
"But if you work really hard, and you're kind, amazing things will happen."
  • 0
Citerar Oxenstierna:
Jag är inte moderator; men mig veterligen ska dessa frågor inte diskuteras på forumet. Jag tror inte att praxis har ändrats.


Det är lite otydligt. Vet att diskussioner kring narkotikapolitiken tillåtits innan sålänge man inte förespråkar eller romantiserar drog X eller Y. Eller vad fan, vad vet jag? Vi får låta en moderator säga sitt, helt enkelt.
Så talade Waiiwan
  • 0
KD är väl det enda någorlunda kristna alternativet men de behöver se över vissa saker, har en del synpunkter:

- Byte av partiledare
- De ska vara mer som när de hette KDS, mer konservativa
- Abortmotstånd eller åtminstone som SD: Nej till abort efter Vecka 12
- Vara mindre liberala, det behövs inte 5 vänsterliberala partier i Sverige, när KD var mer konservativa och hade Alf Svensson fick de 12 %, nu när de är mer vänsterliberala och ska göra alla nöjda ligger de på 4 %--spärren.

Ska vi ha ett kristet alternativ måste vissa saker ändras!
  • 0
Citerar NintendorRemote:
när KD var mer konservativa och hade Alf Svensson fick de 12 %, nu när de är mer vänsterliberala och ska göra alla nöjda ligger de på 4 %--spärren.

Eller så är det bara så att svenskar generellt sätt jäkla trötta på kristna abortmotståndare som sitter på sina feta löner och är handlingsförlamade. (((Stefam Attefall))) Att ha en bostadsminister som är KDare säger en del om alliansen.
"There's always should-haves where I'm going There's always could-haves where I've been."
  • 0
Citerar Williamo:
Citerar NintendorRemote:när KD var mer konservativa och hade Alf Svensson fick de 12 %, nu när de är mer vänsterliberala och ska göra alla nöjda ligger de på 4 %--spärren.
Eller så är det bara så att svenskar generellt sätt jäkla trötta på kristna abortmotståndare som sitter på sina feta löner och är handlingsförlamade. (((Stefam Attefall))) Att ha en bostadsminister som är KDare säger en del om alliansen.


Jag sitter själv inte på någon fett lön och är förhandlingsförlamad. Vill bara själv sänka till Vecka 12.
  • 0
Tycker man ska förbjuda abort. Det är ett Sveriges framtid förfan.
oh ho the ratlin bog - Franck
Citerar Inkvoterad:
Tycker man ska förbjuda abort. Det är ett Sveriges framtid förfan.


Förbjuda blir ju svårt för då blir det som på Irland men en sänkning är ett måste.
Citerar NintendorRemote:
Förbjuda blir ju svårt för då blir det som på Irland men en sänkning är ett måste.


Ett måste? Jag har blivit allt mer osäker på det här med gränser, då jag inte riktigt blir klok på hur de spelar roll etiskt.
  • 0
Citerar marten1000:
Ett måste? Jag har blivit allt mer osäker på det här med gränser, då jag inte riktigt blir klok på hur de spelar roll etiskt.


Nej, moraliskt sätt är Abort lika fel Vecka 12 som 18 men man kan minska antalet aborter då och de som gör dem kanske behöver det bättre än de som väntar till 18.
  • 0
KD är det absolut sämsta pariet som någonsin existerat. Och Abort borde inte ens män få uttala sig om eftersom det är kvinnans kropp. och enligt de mänskliga rättighetern så ska ingen bestämma över någon annans kropp. Abort är en av de bästa sakerna som finns i sverige.

Tillagt 2017-11-11 14:19:
KD Vänsterliberala? det var det roligaste jag läst. Ingen i alliansen är ens lite vänster. Knappt att man ens kan kalla S för vänsterliberala
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Åsikter möjligen men inte vara med och bestämma. det är lika illa att män ska bestämma om abort som att kvinnor skulle tvinga män att bli tvångskastrerade. man bestämmer över sin kropp. ingen annan.

Tillagt 2017-11-22 16:21:
Att drt finns viktigare frågor än abort? det finns alltid nåhon fråga som är viktigare än någon annan. då skulle man kunnat skita i det mesta för det finns alltid något viktigare. Skulle säga aborträtten är ungefär lika viktig som rösträtten.

Tillagt 2017-11-22 16:28:
Killar som vill behålla barnet får helt enkelt skita i att ha sex med de som är för abort. Skulle aldrig ha sex med abortmotståndare
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Och ett levande barn kostar mycket mer resurser än en abort. så då skulle du vara okej med att kvinnor slog igenom att alla män ska tvångkastreras?
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
varför ska du kunna rösta om kvinnokroppen om inte kvinnor ska kunna rösta om manskroppen?

Tillagt 2017-11-22 17:30:
Så att begränsa utgifterna är viktigare än att kvinnan äger sin egen kropp? Ägandet av sin egen kropp är en mänsklig rättighet.

Tillagt 2017-11-22 17:32:
Hade männ fött barn hadr det funnits abortkliniker på donken och upp till vecka 30
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
barnet tar energi av kvinnan, föder på kvinnan, och trycks ut ur kvinnan. Tar man ut barnet från kvinnans kropp förtidigt dör den. Så mannen har inte gett den näring under hela graviditeten. In och sprutat och sen kan mannen välja att dra, det kan inte kvinnan. Nä KD kan stanna under 4% bland resten av abortmotståndarna.

Tillagt 2017-11-22 18:29:
KD har kvinnofientlig politik
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!