Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Tråkigaste sporten?


  • ica
  • ica
Vattengymnastik, gång och allt som börjar på "långfärd" är ruskigt tråkigt.
Hälsa din syster tack för senast!
  • 0
Golf.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar Radim:
MotoGP, dakar, F1 och liknande är riktiga sporter enligt mig. Varje minut så kan det ändras vem som leder, och allt har med skicklighet och mod att göra. Fegar du eller mesar vid en kurva så kommer du förlora en placering, har du däremot övermod så kommer du åka in i väggen.


Jag har dock sett rätt många F1-lopp där föraren i pole position är i ledning under hela loppet om man bortser från de "ordinarie" depåstoppen. Sedan är väl motorsporter mer materialsport än någon annan sport. Så vet inte riktigt om allt har med skicklighet och mod att göra.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Gör något så enkelt som att kör go-kart på någon bana och jämför dina tider med andras så ser du hur mycket skicklighet spelar in. Bilar i motorsporter måste ofta följa en viss standard, därför är dom identiska i vissa tävlingar. Låt oss säga att du tycker du kör skitsnabbt och får en jättebra tid på en bana, kanske 32s. Då kan det mycket väl vara någon som har fått 20s med samma go-kart ifall jag kan använda det exemplet.
  • 0
Sport är kul att själv hålla på med, men att titta på andra som gör det är helt meningslöst.
  • 0
Citerar Radim:
Gör något så enkelt som att kör go-kart på någon bana och jämför dina tider med andras så ser du hur mycket skicklighet spelar in. Bilar i motorsporter måste ofta följa en viss standard, därför är dom identiska i vissa tävlingar. Låt oss säga att du tycker du kör skitsnabbt och får en jättebra tid på en bana, kanske 32s. Då kan det mycket väl vara någon som har fått 20s med samma go-kart ifall jag kan använda det exemplet.


Skicklighet spelar naturligtvis en stor roll och jag är medveten att de finns standarder att följa. Det är fortfarande i allra högst grad en materialsport där sådant föraren inte kontrollerar kan ha ett enormt stort inflytande på slutresultatet. Till skillnad från sporter där det enda som kan hända är att man råkade ta på sig ett par skor i fel storlek.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
Skicklighet spelar naturligtvis en stor roll och jag är medveten att de finns standarder att följa. Det är fortfarande i allra högst grad en materialsport där sådant föraren inte kontrollerar kan ha ett enormt stort inflytande på slutresultatet. Till skillnad från sporter där det enda som kan hända är att man råkade ta på sig ett par skor i fel storlek.


Jag gissar på att du menar fel i bilarna. För när dom är på banan så är dom lika bra, ingen är sämre än den andra. Alltså har det bara med förarens skicklighet att göra. Finns många undantag, såklart. Den skickligheten förare i motogp har kan man egentligen kalla för perfektion. På en 2 minutersbana så kan det skilja en sekund från att du vinner till att du inte kommer med på prispallen. Där det handlar om att dra ner varvtiden med ett tiotal hundradelar för att komma i ledningen. Det är väldigt imponerande. Och det är inte många sporter där spelarna håller likadan nivå. Och det är endast skicklighet som spelar roll ifall allt går rätt. Det kan jag inte säga om fotboll där det handlar om sammarbete, mesande (känner att det är rätt ord), taktik och skicklighet.

Tillagt 2011-04-04 17:52:
Citerar -Ando:
Titta på annan fotboll är mitt råd.


Tipsa om någon match så kan jag kolla in den och återkomma för att uppdatera mina tankar om fotboll.
  • 0
Nästan alla sporter, förutom kampsporter. Alltid lika intressant.
The knife master
  • 0
Får ta och kolla in. Ifall det är snabbt tempo och det inte är poänglöst i en mindre evighet så ändrar jag vad jag skrivit. Måste man däremot vänta en halvtimme på att någon ska sparka in bollen i målet så är det väldigt väldigt drygt. Det är lite därför som fotboll aldrig passat mig. 30 minuters väntan på att en sak ska hända känns inte tilltalande för mig.
  • 0
Intressant att folk inte nämner Orientering. En av världens tuffaste sporter om ni frågar mig, tyvärr tråkig att utöva om man inte har en stark vilja och fruktansvärd att bevittna om man inte förstår något. Med andra ord en väldigt professionell sport.

Bandy är helt klart en bättre tv-sport än fotboll. Planen är lika stor, men med mycket snabbare spel och mer spännande resultat. Att det är svårt att se bollen ibland är inget att skylla på. Golf är skittråkigt att se på, likaså tennis. Alpinskidåkning är riktigt sömnigt, och handboll är för hackigt.

Världens bästa tv-sport är enligt mig skidskytte. Så mycket spänning, aldrig långdraget och varierande resultat. Det bästa kommentatorparet är helt klart Jakob Hård och Anders Blomquist.
Sen kallade han tysken för "liftwaffe", och sen sa han att han inte kunde förstå hur man kan va så stöddig när man har förlorat två världskrig
  • 0
Citerar TiipX:
Bandy är helt klart en bättre tv-sport än fotboll. Planen är lika stor, men med mycket snabbare spel och mer spännande resultat. Att det är svårt att se bollen ibland är inget att skylla på.


Att det är svårt att se bollen ibland är väl en alldeles ypperlig anledning att skylla på om man inte gillar det som tv-sport? Jag gör åtminstone det när jag tycker att det är en av de tråkigaste bollsporterna att se på. Samtidigt som det blir trist när det är så otroligt få utövare och bara koncentrerat till en väldigt specifik del av världen.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Speedway är bara meningslöst.
Life is unfair, kill yourself or get over it.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Domino
I just dont know what went wrong
  • 0
Citerar TiipX:
Bandy är helt klart en bättre tv-sport än fotboll. Planen är lika stor, men med mycket snabbare spel och mer spännande resultat. Att det är svårt att se bollen ibland är inget att skylla på. Golf är skittråkigt att se på, likaså tennis. Alpinskidåkning är riktigt sömnigt, och handboll är för hackigt.


Jag skulle säga att det är ett rätt stort problem att man inte kan följa bollen ordentligt. Det blir lite känslan: Hoppsan, nu blev det mål. Hur gick det till?
  • 0
Formel 1 är så äckligt tråkigt som det kan bli.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Radim:
Får ta och kolla in. Ifall det är snabbt tempo och det inte är poänglöst i en mindre evighet så ändrar jag vad jag skrivit. Måste man däremot vänta en halvtimme på att någon ska sparka in bollen i målet så är det väldigt väldigt drygt. Det är lite därför som fotboll aldrig passat mig. 30 minuters väntan på att en sak ska hända känns inte tilltalande för mig.


Det finns så mycket mer att uppskatta i en fotbollsmatch än målen.
Call it.
  • 0
Cricket.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Schack
Yeah, well, you know, that's just like your opinion man.
  • 0
Konståkning
  • 0
Bilsporter. Finns inget tråkigare.
Tonårsmutantninjasköldpaddor!
  • 0
Curling
Alla forummedlemmar skapar glädje, vissa när de loggar in andra när de loggar ut
  • 0
Biljard.
Johnny ain't so crazy. He's always got a line for the ladies.
  • 0
Fotboll
Fader, förlåt dem, de vet inte vad de gör
  • 0
Den tråkigaste TV-sporten jag upplevt måste vara golf, tätt uppbackad av cricket och längdskidåkning, möjligtvis bilsporter med varv - på varv - på varv-banor... Kanske är de bättre live?
  • 0
  • mamz
  • mamz
Curling, extremt megatråkigt helt enkelt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!