Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Filmdiskussionstråden


Ett riktigt hett tips som jag precis fick på mailen är att

This is England för ynka 159:-

nu går att köpa på blu-ray på webhallen.
Det är enligt min åsikt en väldigt bra film som jag tycker att många ska se. Förut har man bara kunnat beställa den från England eller annat land, så passa på
Fullt ös
  • 0
Längtar innerligt mycket till Clash Of The Titans. Blir att se den som nästa film för den typen av action de ger en är guld värd.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Bagarn:
This is England


Dead Mans Shoes är tio gånger bättre, köp den istället.
I <3 Billy Bob
  • 0
Citerar argetlam319:
Snabb fråga.

Vilken är den läskigaste filmen ni alla har sätt?


Jag är skiträdd för Hajen och The Shining.
I was cured, all right!
  • 0
Citerar SexBoy:
Dead Mans Shoes är tio gånger bättre, köp den istället.


Båda kan man köpa
Fullt ös
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar godzilla-kid:
Citerar argetlam319 nabb fråga.

Vilken är den läskigaste filmen ni alla har sätt?

Jag är skiträdd för Hajen och The Shining.


The Shining är ju inte läskig, enligt mig. Hajen är lite mer realistisk, ju mer realistisk desto läskigare.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
  • Phip
  • Phip
2012 var riktigt kass, man kan tro att det är en komedi. Ja, så dålig är den. Jag trodde folk var rädda för världens undergång. En stark 2/10.

Se den inte, You've been warned!!!
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
2012 var riktigt kass, man kan tro att det är en komedi. Ja, så dålig är den. Jag trodde folk var rädda för världens undergång. En stark 2/10.

Se den inte, You've been warned!!!


Finns knappt nå bra med filmen nej! sen stör jag mig på att de alltid ska vara som om att amerikanarna är de bästa människorna i världen! är ju i och för sig nästan så i alla amerikanska filmer dock...
Don't ever back down
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Ironfist00:
Längtar innerligt mycket till Clash Of The Titans. Blir att se den som nästa film för den typen av action de ger en är guld värd.


Originalet är kasst.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar Phip:
2012 var riktigt kass, man kan tro att det är en komedi. Ja, så dålig är den. Jag trodde folk var rädda för världens undergång. En stark 2/10.

Se den inte, You've been warned!!!

Sämsta skådespeleriet, skrikande människor, åka flygplan nära marken och att se en vulkan explodera på kilometers håll och bara "wow".

Coola effekter, men bedrövliga karaktärer.

Har någon sett filmen The Boondock Saints? Måste varit en av de bästa filmerna jag sett.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
sämsta jag sett var någon som hete Black Down med Steven Segal otroligt usel i alla aspekter!
Don't ever back down
  • 0
Black Dawn

Steven Seagal är en Wanna-Be Bruce Lee och huck Norrisa då han tror att bara för att man har svart bälte i karate så är man bäst på filmduken, vilket han inte är då han är pinsam.

Är regissör åt filmer han är med i.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
Citerar Ironfist00:
Citerar Phip:2012 var riktigt kass, man kan tro att det är en komedi. Ja, så dålig är den. Jag trodde folk var rädda för världens undergång. En stark 2/10.

Se den inte, You've been warned!!!
Sämsta skådespeleriet, skrikande människor, åka flygplan nära marken och att se en vulkan explodera på kilometers håll och bara "wow".

Coola effekter, men bedrövliga karaktärer.

Har någon sett filmen The Boondock Saints? Måste varit en av de bästa filmerna jag sett.


Jag har sett The Boondock Saints, otroligt bra.
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Ironfist00:
Har någon sett filmen The Boondock Saints? Måste varit en av de bästa filmerna jag sett.


Helt okej resultat av Post-Tarantino vågen.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar Ironfist00:
Har någon sett filmen The Boondock Saints? Måste varit en av de bästa filmerna jag sett.


Troy Duffy, en Tarantino-efterapare som till och med är sämre än Guy Ritchie. Nej, tack.
I <3 Billy Bob
  • 0
Citerar SexBoy:
Citerar Ironfist00:Har någon sett filmen The Boondock Saints? Måste varit en av de bästa filmerna jag sett.

Troy Duffy, en Tarantino-efterapare som till och med är sämre än Guy Ritchie. Nej, tack.


Guy Ritchie och Tarantino är inte alls lika, så man kan inte jämföra dom. Det är precis som om man skulle jämföra en basketspelare och en fotbollsspelare.
  • 0
Usch när jag tittade på film helvetet så undra man ju efter en kvart om det här var parodi eller inte!

(Black down)
Don't ever back down
  • 0
Citerar alzo_93:
Guy Ritchie och Tarantino är inte alls lika


Ritchie skulle aldrig ha gjort Lock, Stock eller Snatch om det inte vore för Tarantinos Pulp Fiction, nuff said.
I <3 Billy Bob
  • 0
Citerar SexBoy:
Citerar alzo_93:Guy Ritchie och Tarantino är inte alls lika

Ritchie skulle aldrig ha gjort Lock, Stock eller Snatch om det inte vore för Tarantinos Pulp Fiction, nuff said.


Okok men Lock stock and two smoking barrels har otroligt sköna dialoger, roliga karaktärer medans Tarantino har otroligt dryga dialoger och allmänt dryga filmer tycker jag. Dom gör inte alls likadana filmer. Guy Ritchie är mästare på sånt.

Big Chris: All right, son: roll them guns up, count the money, and put your seat belt on.

Plank: Ah! They fucking shot me!
Dog: Well, fucking shoot 'em back!

Dog: I'll find you... I'll find you.
Bacon: 'Course you will sweetheart!
[Ties Dog's hands behind him]
Dog: I'll find you.
Bacon: What d'you think this is? Fucking hide and seek?

Gary: Shotguns? What, like guns that fire shot?
Barry the Baptist: Oh, you must be the brains of the operation. Yes, guns that fire shot.

Eddie: They're armed.
Soap: What was that? Armed? What do you mean armed? Armed with what?
Eddie: Err, bad breath, colorful language, feather duster... what do you think they're gonna be armed with? Guns, you tit!

Magi av Guy Ritchie och inte drygt en enda sekund(till skillnad från Tarantino)
  • 0
  • ses
  • ses
Tarantino och Guy Ritchie är ju i princip identiska, bara det att den ena råkar vara Britt.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Tarantino och Guy Ritchie är ju i princip identiska, bara det att den ena råkar vara Britt.


Aja, jag tycker inte det iaf. Många tycker samma som mig. Konstigt då dessutom att jag gillar Guy Ritchie men hatar Tarantino.
  • 0
Älskar i alla fall karaktärerna i filmen, Rocco var ju otroligt bra och humorn var jämn hela vägen.

Påminde lite om Crank ibland, adrenalinframkallande.
"The sky is not the limit, it's just the view"
  • 0
  • Phip
  • Phip
Donnie Darko
Donnie Brasco
Rear Window
Léon

är beställda.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!