Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Filmdiskussionstråden


Citerar Moose:
Är "Edge of Tomorrow" någonting att ha?


Jag tycker att den var ruskigt underhållande.
hånobing
  • 0
Citerar zwqase:
Citerar Chaan:Något på g med Blade Runner

En uppföljare är på gång. Killen bakom Prisoners ska regissera och Harrison Ford är tillbaka. Det ryktas att man ska börja filma nästa år. För bara någon dag sedan anslöt Roger Deakins som cinematographer, vilket är sjukligt bra nyheter då han är en av de absolut bästa i branschen.


Ja jag läste också att Ridley Scott ska producera istället för regissera som var tänkt innan (när det skulle bli en prequel), vilket verkar strålande. Jag tycker ju han har sabbat i övrigt intressanta filmer, men å andra sidan brukar filmerna bli färdiga vilket inte är självklart. Tydligen är det pga krocken med Prometheus 2 (arbetsnamn?) (den förväntar jag mig inget av)

Men nu var ju frågan varför det görs en uppgradering av uppgraderingen från 2007 Eller om det bara är fiske efter åsikter för att se om det vore kommersiellt, men det är så starkt varunamn att det givetvis skulle fungera tycker jag (trots att jag inte tyckte originalet var spännande)
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Någon här som har sett Home? Lade upp en blogg om filmen för ett par veckor sedan, men ingen verkade bry sig om den.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar over:
Den har iofs varit på gång i flera år dock har det krånglat massor och det har aldrig blivit nått av.
Så även om jag hoppas på att det blir av denna gången så förblir jag skeptisk.


Det är helt sant att det varit i planeringsstadiet länge, men den senaste tiden verkar det ha rört sig. Roger Deakins, ny regissör, Harrison ombord. Det ser betydligt ljusare ut än tidigare.

Tillagt 2015-05-24 23:18:
Citerar Moose:
Är det bara pang-pang och aliens som flyger hit och dit eller finns det någon finess i storyn sådär eller?


Det är väldigt mycket action, men det är inte nödvändigtvis Tom Cruise som är mest badass i Edge of Tomorrow. Oblivion, från året innan med Tom Cruise i huvudrollen, hade mer finess och handling i största allmänhet, men utförande i Edge of Tomorrow är långt mycket bättre.

Tillagt 2015-05-24 23:26:
Citerar Chaan:
men det är så starkt varunamn att det givetvis skulle fungera tycker jag (trots att jag inte tyckte originalet var spännande)


Blade Runner är dock en ganska smal titel, jämfört med exempelvis Alien. Jag tror inte namnet är nog för att sälja en uppföljare såhär många senare.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar zwqase:
Blade Runner är dock en ganska smal titel, jämfört med exempelvis Alien. Jag tror inte namnet är nog för att sälja en uppföljare såhär många senare.


Tja det har ju gjorts flera versioner redan.

Blade Runner - Director's Cut (1992)
Blade Runner - The Final Cut (2007)

Så om de inte är nöjda fortfarande är det inte så konstigt att de försöker få till det igen. Eller vad menar du trailern (2015) är till för? Däremot stämmer det att det är en av hans kultfilmer som inte är en enorm hit, däremot har den visats på svensk tv ungefär vartannat-vartredje år ända sedan 80-talet.

Såhär djupt rotat är varunamnet:
Titeln (och inget annat) kommer från novellen Blade Runner (a movie) av William S. Burroughs till vilken Ridley Scott köpte rättigheterna. Burroughs hade i sin tur byggt sin novell på romanen The Bladerunner av Alan E. Nourse. Numera ges romanen Androidens drömmar (originaltitel: Do Androids Dream of Electric Sheep?) av den amerikanske författaren Philip K. Dick ofta ut under namnet Blade Runner. K. W. Jeter har dessutom skrivit tre uppföljare som heter Blade Runner 2. Blade Runner 3 och Blade Runner 4. Dessa böcker är inte fortsättningar på Androidens drömmar utan är uppföljare till filmen.

Hittade ett intressant citat från Ridley Scott
- Jag gör inte filmer för andra, jag gör filmer för mig själv. Och det har gått ganska bra hittills, för jag är fortfarande här efter 35 år, säger han.

Det är enkelspårigt. Och inte sant. Han får inte 200 miljoner kronor i budget för sin egen underhållning. Har man nollbudget eller nära så kan man ju dock göra filmer för sig själv, och om det tycks vara allmänintresse, visa det för allmänheten...........
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
  • over
  • over
Citerar zwqase:
Det är helt sant att det varit i planeringsstadiet länge, men den senaste tiden verkar det ha rört sig. Roger Deakins, ny regissör, Harrison ombord. Det ser betydligt ljusare ut än tidigare.

Ja det är bara o hålla tummarna, vi behöver mer cyberpunk filmer
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
  • Bewi
  • Bewi
Ni som sett nya Mad Max, vad tyckte ni om den? Jag själv har bara sett trean och det var bra längesen men är väldigt sugen på Fury Road, hur skulle ni säga att den står sig mot de tre tidigare?
  • 0
Citerar Bewi:
Ni som sett nya Mad Max, vad tyckte ni om den? Jag själv har bara sett trean och det var bra längesen men är väldigt sugen på Fury Road, hur skulle ni säga att den står sig mot de tre tidigare?


Överlägset bästa delen.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Chaan:
Något på g med Blade Runner, de har lyckats få det att se knivskarpt ut
https://www.youtube.com/watch?v=KFGDQotoUdg


Jag hittade lite info, det är tydligen digitalfilm!

2K re-release (known as The Final Cut) of the original film is coming to select cinemas [...] + nation-wide in the UK
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
  • Bewi
  • Bewi
Citerar AG Jati:
Citerar Bewi:Ni som sett nya Mad Max, vad tyckte ni om den? Jag själv har bara sett trean och det var bra längesen men är väldigt sugen på Fury Road, hur skulle ni säga att den står sig mot de tre tidigare?

Överlägset bästa delen.


Utan att ha sett vare sig ettan eller tvåan kan jag ändå säga, vilken jäkla uppryckning sen trean alltså! Såhär underhållen har jag inte blivit på bio på evigheter. Grym film!
  • 0
Citerar Bewi:
Utan att ha sett vare sig ettan eller tvåan kan jag ändå säga, vilken jäkla uppryckning sen trean alltså! Såhär underhållen har jag inte blivit på bio på evigheter. Grym film!


Det är verkligen en två timmars adrenalinrusning rakt in i pannloben. Var småsvettig och utmattad i en timme efteråt.

Mad Max 2: Road Warrior är väl den del av originalrullarna som är vassast. Egentligen den enda som är någonting att ha också. Ettan är mer en utdragen prolog som man lika gärna kan läsa sig igenom. Road Warrior är en genuint bra film och Fury Road har ju byggt vidare på det som gjorde den filmen bra; bensin, eld, snabba inzoomningar och en hälsovådlig dos med hederlig action.
  • 0
Kolla så mycket potential den här filmen har att bli en riktig klassiker. Jorden invaderades av en massa pixlar. Vem förstör då det hela? Jo, herr Sandler!
https://www.youtube.com/watch?v=eIOcWZOQL5M
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
  • over
  • over
Citerar AG Jati:
Kolla så mycket potential den här filmen har att bli en riktig klassiker. Jorden invaderades av en massa pixlar. Vem förstör då det hela? Jo, herr Sandler!
https://www.youtube.com/watch?v=eIOcWZOQL5M

Du har iofs inte sett den än så det kan du inte vara säker på, även om sandler aldrig varit en jätte höjdare så har han gjort en del bra också.
The time you enjoy wasting is not wasted time.
  • 0
Parodi på debatten om dataspelsvåld.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Pixels ser bra ut. Ser vackert ut med dessa pixlar, om de blir ett mästerverk är en fråga. Men jag gillar tanken.
  • 0
I skräckfilmer kommer det ofta brunt geggigt vatten ur kranarna. Spontant tänker jag att det beror på att någon mixtrar med ledningarna, för då brukar rost lösas ur rören och komma som brunt vatten (irl). Varför är detta läskigt? För att det kan komma något ännu läskigare som blod eller arsenik? Någon som vet?
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Vad tycker ni om Mad Max? Jag tyckte 1:an var otroligt kaxig och härlig film rakt igenom, den förtjänar toppbetyget 10/10 verkligen.
  • 0
Citerar Misternice:
Vad tycker ni om Mad Max? Jag tyckte 1:an var otroligt kaxig och härlig film rakt igenom, den förtjänar toppbetyget 10/10 verkligen.


Agreed! Toppfilm. Kommande Terminator kommer nog väntat bli årets besvikelse.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Chaan:
I skräckfilmer kommer det ofta brunt geggigt vatten ur kranarna. Spontant tänker jag att det beror på att någon mixtrar med ledningarna, för då brukar rost lösas ur rören och komma som brunt vatten (irl). Varför är detta läskigt? För att det kan komma något ännu läskigare som blod eller arsenik? Någon som vet?

Det kanske är just för att något har mixtrat med ledningar i sitt egna hus, eventuellt ingen som varit där pålänge. Kanske som du säger, att det kan komma blod. Ett tecken att allt inte riktigt är som det ska, att något börjar bli fel.
En intrudition av de kommande skräck moment.
  • 0
Citerar Knaan:
Citerar Chaan:I skräckfilmer kommer det ofta brunt geggigt vatten ur kranarna. Spontant tänker jag att det beror på att någon mixtrar med ledningarna, för då brukar rost lösas ur rören och komma som brunt vatten (irl). Varför är detta läskigt? För att det kan komma något ännu läskigare som blod eller arsenik? Någon som vet?
Det kanske är just för att något har mixtrat med ledningar i sitt egna hus, eventuellt ingen som varit där pålänge. Kanske som du säger, att det kan komma blod. Ett tecken att allt inte riktigt är som det ska, att något börjar bli fel.
En intrudition av de kommande skräck moment.


Ja när jag tänker mer på det ger det en vibb av att någon kopplar in egna ledningar (på husets gamla), och att rost därför löses ut. Sen är det kanske ett problem att ledningarna håller på att gå sönder? Förr i tiden gjordes väl vattenledningar av järn/stål? Nu brukar det ju vara koppar med krom på utsidan (mot just korrosion antar jag)
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
  • Bewi
  • Bewi
Citerar Moose:
Citerar Bewi:Utan att ha sett vare sig ettan eller tvåan kan jag ändå säga, vilken jäkla uppryckning sen trean alltså! Såhär underhållen har jag inte blivit på bio på evigheter. Grym film!

Det är verkligen en två timmars adrenalinrusning rakt in i pannloben. Var småsvettig och utmattad i en timme efteråt.

Mad Max 2: Road Warrior är väl den del av originalrullarna som är vassast. Egentligen den enda som är någonting att ha också. Ettan är mer en utdragen prolog som man lika gärna kan läsa sig igenom. Road Warrior är en genuint bra film och Fury Road har ju byggt vidare på det som gjorde den filmen bra; bensin, eld, snabba inzoomningar och en hälsovådlig dos med hederlig action.


En andrealinkick var ordet, ja! Jag var också utmattad.

Såg The Road Warrior för några dagar sen och den var också riktigt bra måste jag säga, av de anledningar du nämner.
  • 0
Är det värt ens att se Terminator Genesys och Jurassic World eller blir man enbart besviken?
  • 0
Citerar Misternice:
Är det värt ens att se Terminator Genesys och Jurassic World eller blir man enbart besviken?


De är båda underhållande popcorn-rullar, men förvänta dig inget som lever upp till föregångarna, de är inte ens nära. Däremot, som sagt, så går de ner en bakissöndag.
Så talade Waiiwan
  • 0
Är Bone Tomahawk någonting att ha?

Behöver annars ha mig ett stycke kostymfilm med snyggt foto ikväll, känner jag. Gärna någonting som utspelar sig runt den stora depressionen - utan att för den sakens skull vara sådär jättedeprimerande för det orkar jag inte. Tänker typ Bonnie & Clyde, Lawless och O Brother, Where Art Thou. Genre spelar ingen vidare roll egentligen. Kanske inte supersmöriga kärleksdramor.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!