Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Filmdiskussionstråden


Såg Monsters University på bio i London, jag garva nästan ihjäl mig! Sjukt rolig film!
To be, or not to be, that is the question
  • 0
Någon som minns tv-serien som sändes under 90-talet som handlar om två helikopter piloter som går ut i strid i princip? Kommer inte ihåg vad den heter och jag letar även efter låten. Jag gillade serien som ung.
  • 0
Captain Philips verkar ju vara en rätt underhållande actionrulle. Får väl ta en titt.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Har plötsligt alla nördar här slutat fattat intresse för film?
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Alright, mina favoritfilmer är:

2001: A Space Odyssey
12 Angry Men
American Beauty
Cloud Atlas
The Pianist
Schindler's List
Sagan om Ringen-trilogin
V for Vendetta
Fantasia
Clockwork Orange

Vad rekommenderar ni?
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Vad rekommenderar ni?


Sett La Haine?
Klappa fina katten?
  • 0
Citerar Mästerkatten:
Sett La Haine?


Den har jag inte sett och den ser intressant ut så tack för tipset.
Det finns 10 typer av människor, de som förstår binära tal och de som inte gör det....
  • 0
Citerar AG Jati:
Har plötsligt alla nördar här slutat fattat intresse för film?


Nja tråden blev inaktiv som andra trådar.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Har någon här sett Guds Stad? Extremt bra brasiliansk film som berör.
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Nja tråden blev inaktiv som andra trådar.


Alla andra trådar, menar du va? Det känns som om aktiviteten på forumet minskat med runt 95 % det senaste året. Väldigt synd.

Jag såg 300: Rise of an Empire förut, förresten. Aldrig sett en så värdelös film förut. Herregud vad dålig den var!
  • 0
Citerar n00b-gamer:
Alright, mina favoritfilmer är:

2001: A Space Odyssey
12 Angry Men
American Beauty
Cloud Atlas
The Pianist
Schindler's List
Sagan om Ringen-trilogin
V for Vendetta
Fantasia
Clockwork Orange

Vad rekommenderar ni?


Romper Stomper.
  • 0
Citerar noiseman:
Har någon här sett Guds Stad? Extremt bra brasiliansk film som berör.


Jag gillar den!


MItt tips för dagen är The Warriors från 1979. Riktigt soft efterfest-film.
Klappa fina katten?
  • 0
Katten, har du spanat in trailerna till Sly Cooper och Ratchet & Clank? Ska bli spännande att se vad de kan göra utav de bästa plattformsserierna i filmformat. Jim Ward som gjorde rösten till Captain Qw(u)ark kommer dessutom finnas med.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Katten, har du spanat in trailerna till Sly Cooper och Ratchet & Clank? Ska bli spännande att se vad de kan göra utav de bästa plattformsserierna i filmformat. Jim Ward som gjorde rösten till Captain Qw(u)ark kommer dessutom finnas med.


Nu har jag sett de! Verkar kul! Har typ ingen relation till Ratchet & Clank men trailern var ju rolig så kan säkert bli bra. Sly har jag alltid gillat så jag hoppas verkligen att de lyckas med den.
Klappa fina katten?
  • 0
Citerar Mästerkatten:
MItt tips för dagen är The Warriors från 1979. Riktigt soft efterfest-film.


Måste ju vara en av de härligaste filmerna någonsin. Lågbudget, skitnödiga skådisprestationer och så jävla kult.

Måste få tummen ur och se Inside Llewyn Davis; är det ett semi-porträtt (eller finns det tydliga drag) av någon folkmusiker, i.e. Dylan, Seeger och Donovan eller handlar det om folkscenen i största allmänhet med rent fiktiva karaktärer? Musikfilmer av den här sorten brukar vara min absoluta svaghet och bröderna bakom kameran står för fler än en av mina högst hållna rullar.
  • 0
Citerar Moose:
Måste få tummen ur och se Inside Llewyn Davis; är det ett semi-porträtt (eller finns det tydliga drag) av någon folkmusiker, i.e. Dylan, Seeger och Donovan eller handlar det om folkscenen i största allmänhet med rent fiktiva karaktärer?


En ung Bob Dylan gör en väldigt diskret cameo, men annars är allt helt påhittat med inspiration från verkliga händelser.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar Moose:
är det ett semi-porträtt (eller finns det tydliga drag) av någon folkmusiker, i.e. Dylan, Seeger och Donovan


Llewyn Davis ska vara inspirerad av Dave Van Ronk (som jag inte vet vem det är), men jag tror man främst pratar om musiken då och inte personen i sig.

Filmen borde du definitivt se, ja. Helt fantastiskt.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar zwqase:
En ung Bob Dylan gör en väldigt diskret cameo, men annars är allt helt påhittat med inspiration från verkliga händelser.


Låter lovande. Blev helt blåst av stolen när jag såg O Brother, Where Art Thou och går väl in med rätt höga förväntningar nu, måste jag säga. Får studsa in här med en recension imorgonkväll. Stämmer du in i den gosskör av lovord som omgärdar filmen?

Citerar Mr Smiley:
Llewyn Davis ska vara inspirerad av Dave Van Ronk (som jag inte vet vem det är), men jag tror man främst pratar om musiken då och inte personen i sig.

Filmen borde du definitivt se, ja. Helt fantastiskt.


Ett namn jag inte hört förrän nu! Det bådar gott.
  • 0
Citerar Moose:
Stämmer du in i den gosskör av lovord som omgärdar filmen?


Ja, den är helt underbar! Oscar Isaac i huvudrollen är strålande!
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Då är det bara tre dagar kvar till Draktränaren 2. Jösses, vad pojkvaskern har växt upp!
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Någon som ska se den nya TMNT filmen runt premiären?

Jag hoppas den är bra, men känner mig ändå lite skeptisk Megane Fox i allt det hela, :/
  • 0
Precis glott igenom Nolans Memento (2000) för första gången.

"Ont i huvudet" får nog sammanfatta mina initiala reaktioner. Inte den bästa rullen att se en slö och regnig söndagnatt, känner jag spontant.
  • 0
Citerar Moose:
Precis glott igenom Nolans Memento (2000) för första gången.

"Ont i huvudet" får nog sammanfatta mina initiala reaktioner. Inte den bästa rullen att se en slö och regnig söndagnatt, känner jag spontant.


Nä. Den är inte menad att vara bra. Den är menad att visa för psykopatiska psykiatriker hur minnesluckor fungerar.
I mourn the smell of love in the napalm.
  • 0
Citerar Chaan:
Nä. Den är inte menad att vara bra. Den är menad att visa för psykopatiska psykiatriker hur minnesluckor fungerar.


Då kan jag tipsa om "The Room".
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar AG Jati:
Då kan jag tipsa om "The Room".


Helt klart en sevärd film! Tror aldrig jag skrattat så mycket.
Tar du hand om jorden så tar den hand om dig.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!