Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Filmdiskussionstråden


  • Phip
  • Phip
Citerar godzilla-kid:
Det är galna filmskapare som gör filmindustrin intressant!


Precis, titta bara på Mel Gibson, han har lite udda och konstiga åsikter (vem bryr sig egentligen?) men när han får chansen så snickrar han oftast ihop egna och originella filmer.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar godzilla-kid:
Citerar Gamerman1:Mjo som person verkar han ju spritt språngande galen.

Det är galna filmskapare som gör filmindustrin intressant!


Sant, sant.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar Phip:
James Franco och Anne Hathaway var pissdåliga.


De också! Fast Franco var lite underhållande i och med att han är så konstig.

Citerar Phip:
Lincoln/Booth skämtet och Sound of music skämtet var ju riktigt roliga.

Jo i och för sig, lincoln-skämtet skrattade jag till på, men det räcker ju inte med en eller två roliga/bra saker på 3,5 timmar... Sound of music-grejen minns jag inte. Introt var det absolut sämsta, verkligen skittråkigt och utdraget.

Citerar ApeWithSniper:
Vad tycker och tänker ni kring Lars von Trier? Jag fullkomligt avgudar Riket, men har inte sett något annat av honom som håller samma kvalitet. Antichrist var visserligen vidrig utan dess like, så den gjorde sitt jobb som skräckfilm. Såg Melancholia i går, tyckte inte om den särskilt mycket.

Han är fantastisk, men jag har mycket kvar att se. Har sett Dogville, Manderlay, Antichrist, Melancholia och Dancer in the Dark. Gillar alla och Dogville verkligen älskar jag, måste se den igen snart.

Det är en av de filmer som påverkat mig starkast, kände mig helt konstigt resten av kvällen efter jag sett klart den. Det är väl lite grejen med Lars Von Triers filmer, att man ska må lite dåligt och grubbla efteråt.
Klappa fina katten?
  • 0
Citerar Mästerkatten:
Det är en av de filmer som påverkat mig starkast, kände mig helt konstigt resten av kvällen efter jag sett klart den. Det är väl lite grejen med Lars Von Triers filmer, att man ska må lite dåligt och grubbla efteråt.

Jag blev lite skrämd av Dogvilles upplägg. Borde kanske se den då.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Mästerkatten:
De också! Fast Franco var lite underhållande i och med att han är så konstig.


Jag tyckte bara att de blev akward.

Citerar Mästerkatten:
Jo i och för sig, lincoln-skämtet skrattade jag till på, men det räcker ju inte med en eller två roliga/bra saker på 3,5 timmar... Sound of music-grejen minns jag inte. Introt var det absolut sämsta, verkligen skittråkigt och utdraget.


Jo, jag kan hålla med om att introt var ganska uttdraget.

Sound of Music skämtet var när nazisten kom in springandes.

http://www.youtube.com/watch?v=vkoOsbwIirs
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Tyckte Seth gjorde skötte sig riktigt bra. Speciellt om man jämför hur det var Förra året. Det var katastrof rakt igenom.

Best of Seth;

http://www.youtube.com/watch?v=EeR8n3YrxTE
60% of the Time, It Works Every Time.
  • 0
Citerar pBEAR:
Jag tyckte bara att de blev akward.

Ja verkligen, helt hemskt egentligen. Men blev lite intressant i alla fall.

Citerar Phip:
Sound of Music skämtet var när nazisten kom in springandes.

http://www.youtube.com/watch?v=vkoOsbwIirs


Ah, jag förstod det inte. Har inte sett Sound of Music.
Klappa fina katten?
  • 0
Såg färdigt filmen Outland från 1981 med Sean Connery imorse. Han spelar en sheriff på Jupiters tredje måne och avslöjar en drogskandal och därefter bryter helvetet loss. Kul scifi-kultfilm med halvtaskiga effekter med dagens mått men det är sådant som jag tycker är charmigt med gamla filmer.
Entering zero gravity
  • 0
Jag såg nyligen Before sunrise och Before sunset.

Är det någon av er som har upptäckt dessa fullkomligt fantastiska filmer? Speciellt den första - om de två unga personerna som träffas på ett tåg i Europa och snabbt faller hjälplöst för varandra - och vad tycker ni?
Dialogerna och skådespelarprestationerna är något alldeles i särklass och det ska komma en tredje film nu i år som jag verkligen ser fram emot. Har aldrig sett en film(filmserie?) om så mycket kärlek som ändå inte känns det minsta tillgjord.

http://www.imdb.com/title/tt0112471/
  • 0
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Gamerman1:
Bong Joon-ho's Snowpiercer (2013).


En av de filmerna som jag är mest peppad på och det ser riktigt jävla bra ut!
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Film efterlyses: Amerikansk, handlar om ett par som dör och hamnar i något slags dödsrike. Minns endast två scener; ett när dom sitter i ett väntrum efter att ha dött, tillsammans med andra döda personer och alla är deformerade beroende på hur dom dog. Den andra scenen jag minns är när de öppnar ytterdörren till sitt hus och upptäcker en öken utanför med något slags sandmonster simmande i sanden.
  • 0
Citerar cbx den store:
Film efterlyses: Amerikansk, handlar om ett par som dör och hamnar i något slags dödsrike. Minns endast två scener; ett när dom sitter i ett väntrum efter att ha dött, tillsammans med andra döda personer och alla är deformerade beroende på hur dom dog. Den andra scenen jag minns är när de öppnar ytterdörren till sitt hus och upptäcker en öken utanför med något slags sandmonster simmande i sanden.

Tycker att det låter lite som tv-serien Mitt liv som död. Tror den heter så i alla fall.
  • 0
Citerar cbx den store:
Film efterlyses: Amerikansk, handlar om ett par som dör och hamnar i något slags dödsrike. Minns endast två scener; ett när dom sitter i ett väntrum efter att ha dött, tillsammans med andra döda personer och alla är deformerade beroende på hur dom dog. Den andra scenen jag minns är när de öppnar ytterdörren till sitt hus och upptäcker en öken utanför med något slags sandmonster simmande i sanden.


Tim Burtons Beetlejuice (1988 ) är det.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar Gamerman1:
Tim Burtons Beetlejuice (1988 ) är det.



Den var det, tackar!
  • 0
Tydligen ska Hoyte van Hoytema filma Nolans nästa film Interstellar. Väldigt spännande kombination!
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Jag såg nyligen Before sunrise och Before sunset.

Är det någon av er som har upptäckt dessa fullkomligt fantastiska filmer? Speciellt den första - om de två unga personerna som träffas på ett tåg i Europa och snabbt faller hjälplöst för varandra - och vad tycker ni?
Dialogerna och skådespelarprestationerna är något alldeles i särklass och det ska komma en tredje film nu i år som jag verkligen ser fram emot. Har aldrig sett en film(filmserie?) om så mycket kärlek som ändå inte känns det minsta tillgjord.

http://www.imdb.com/title/tt0112471/


Jag har inte sett dem, men är ganska så sugen efter att ha sett lite marknadsföring senaste tiden. Dessutom är de ju rejält hyllade också. Har bara sett trailers för de två första, och den andra verkar ju väldigt intressant i och med att de behandlar konceptet gällande deras förflutna och hur deras liv hade kunant te sig annorlunda. Nu är jag definitivt sugen på att se dessa.
  • 0
Ratchet & Clank kommer förmodligen bli den första animerade filmen baserat på ett spel som blir bra. Med tanke på att de har röstskådisarna till Ratchet, Clank och Qwark kvar gör ju hela saken inte sämre. Hoppas på ett gott resultat.
http://www.youtube.com/watch?v=FDDHd-reopY
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Citerar Nattvandraren:
Jag har inte sett dem, men är ganska så sugen efter att ha sett lite marknadsföring senaste tiden. Dessutom är de ju rejält hyllade också. Har bara sett trailers för de två första, och den andra verkar ju väldigt intressant i och med att de behandlar konceptet gällande deras förflutna och hur deras liv hade kunant te sig annorlunda. Nu är jag definitivt sugen på att se dessa.

Den första är en av mina absoluta skådespelare. Det bästa med den är att den känns så improviserad och avslappnad ofta, men skådespelarna själva har sagt att filmen är stenhårt regisserad med varje ansiktsuttryck och rörelse.

(Dessutom är Julie Delpy så vacker att man mals ner i atomer av förälskelse.)
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Tydligen ska Hoyte van Hoytema filma Nolans nästa film Interstellar. Väldigt spännande kombination!


Han jobbar ju med Alfredsson på Brothers lion heart med
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Citerar kahuna:
Han jobbar ju med Alfredsson på Brothers lion heart med


Med en sådan hutlös budget borde man skrapa ihop ett mästerverk som ska ge ett bättre seende för den svenska filmbranschen. Inte något som Studentfesten. Avskyvärd film där.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
  • Phip
  • Phip
Disney måste vara ett av världens mest idiotiska och tråkigaste företag. Att de sparkar 9 stycken "veteran" tecknare från studion, kommer de inte ihåg vad som gjorde dem till Disney och vad alla tänker på när man säger just Disney?

Hade varit trevligare om de satsade på tecknad film för hand istället för massa 3D animerade filmer som är "inne" just nu. Det känns verkligen som de behöver någon som rustar upp där.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Disney måste vara ett av världens mest idiotiska och tråkigaste företag. Att de sparkar 9 stycken "veteran" tecknare från studion, kommer de inte ihåg vad som gjorde dem till Disney och vad alla tänker på när man säger just Disney?


De vill väl framstå som ett mer framstående företag som Pixar, även om de nu äger dem. Starta nytt helt enkelt. Gammal är bäst.
"Madness is something rare in individuals - but in groups, parties, peoples, ages, it is the rule." Friedrich Nietzsche, Beyond: Good and Evil
  • 0
Bokade precis biljetter till premiärvisningen av World War Z. Har väl inte allt för höga förväntningar men jag räknar med skön zombieunderhållning.
Du säger att jag drömmer, jag som inte ens kan sova?
  • 0
Citerar Croceus:
Bokade precis biljetter till premiärvisningen av World War Z. Har väl inte allt för höga förväntningar men jag räknar med skön zombieunderhållning.


Vill se den fast den är från 15. Allt jag vill se nästan är från 15 år.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!