Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Filmdiskussionstråden


Citerar The Vision:
Men tacka gud för att Drive inte blev den 60 miljoner dollars-actionfilm med Hugh Jackman som det var planerat först.


Mja, då hade den säkerligen sett väldigt (VÄLDIGT) annorlunda ut.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Mja, då hade den säkerligen sett väldigt (VÄLDIGT) annorlunda ut.

Ja, typ en ny Transporter-rulle. Gött att det inte blev av och att Gosling plockade upp projektet. Fyfan, vill se den nu igen.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Kan någon hjälpa mig lite, i vilken ordning går Hannibal-filmerna?
this is not even my final form
  • 0
Citerar -Ando:
Hannibal Rising -> Red Dragon -> Silence Of The Lambs -> Hannibal

Tror jag.


Ah, tackar. Då vet jag nu att jag sett två utav dem i helt fel ordning. Attans.
this is not even my final form
  • 0
  • Phip
  • Phip
Filip och Fredrik ska visst sitta och kommentera Oscarsgalan igen.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Filip och Fredrik ska visst sitta och kommentera Oscarsgalan igen.


Ah man Fan vad störande de var förra året. Störda (och fullkomligt ointressanta) gäster och prat under vinnarnas tal.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Eller så streamar man Oscarsgalan bara utan kommentatorer.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Rätt surt att sitta på en sketen stream när det sänds på TV.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Rätt surt att sitta på en sketen stream när det sänds på TV.

Eller så streamar man i HD och drar upp det på TV? Vilken kanal sändes det på förra året förresten?
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Förstår inte varför Filip och Fredrik ens vill vara med och kommentera galan när de anser att " "Hollywood gör en jävla skitgala och de som arbetar med film förtjänar väl för fan ingen respekt."

Lite tråkigt för oss filmintresserade. Annars så tycker jag dem gjorde så många tabbar förra året. Visste inte vilka alla var, inte ens de nominerade och allt tjat under alla tal.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar B rute S:
Vad tycker ni om filmen Grusling?

Stenhård.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar Gamerman1:
Förstår inte varför Filip och Fredrik ens vill vara med och kommentera galan när de anser att " "Hollywood gör en jävla skitgala och de som arbetar med film förtjänar väl för fan ingen respekt."


Bra fråga. Känns lite som att de den här gången går in i hela grejen med attityden att det kommer vara dåligt så de kan gnälla vidare.

Citerar The Vision:
Vilken kanal sändes det på förra året förresten?


Kanal 9, precis som i år.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Kanal 9, precis som i år.

Hm, den har jag inte i min lägenhet.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Jag kanske ska se The Girl With The Dragon Tatto ikväll. Tror den kommer passa mig perfekt.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Citerar Artillery Force:
Jag kanske ska se The Girl With The Dragon Tatto ikväll. Tror den kommer passa mig perfekt.


Den svenska är så mkt bättre ^-^
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Citerar Psycho_JJ:
Citerar Artillery Force:Jag kanske ska se The Girl With The Dragon Tatto ikväll. Tror den kommer passa mig perfekt.

Den svenska är så mkt bättre ^-^


Själv fann jag dem mer likvärdiga, fast den amerikanska var snäppet bättre.
Där emot tror jag de amerikanska versionerna av uppföljarna kommer att bli mycket bättre än sina svenska föregångare. De kändes dessvärre för mycket "made for TV", vilket de från början var, men flyttades upp som bio filmer när första blev en succé.
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Citerar El_Tobio:
Själv fann jag dem mer likvärdiga, fast den amerikanska var snäppet bättre.
Där emot tror jag de amerikanska versionerna av uppföljarna kommer att bli mycket bättre än sina svenska föregångare. De kändes dessvärre för mycket "made for TV", vilket de från början var, men flyttades upp som bio filmer när första blev en succé.


Nah nu är det min personliga syn då jag föredrar originalet på svenska. Diggar inte riktigt när man gör om en film till ett annat språk så där.
Men de är båda okej är inte så jättestort fan till filmerna egentligen.
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Citerar Psycho_JJ:
Diggar inte riktigt när man gör om en film till ett annat språk så där.

Så det avgör för dig ifall en film är bra eller dålig?
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Så det avgör för dig ifall en film är bra eller dålig?


Nej inte det jag påstod.

Det är min personliga synvinkel.
Filmerna i sig är fortfrarande bra det handlar bara om min smak
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
  • Phip
  • Phip
Vad tror ni om Kontoret då?
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Vad tror ni om Kontoret då?


Ser inget vidare ut.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Citerar Phip:
Vad tror ni om Kontoret då?


Ser inget vidare ut.


Konstigt, att man kopierat vissa scener från The Office Uk rakt av. Annars så ser det ganska trist ut.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Planerar ni se BAFTA-galan på söndag, då?
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar pBEAR:
Det jag menar är om den sänds på någon annan kanal?


Tror inte det, nej. Men det lär ju dyka upp en stream för de som inte har kanalen.
Indecent exposure is fun.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!