Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Filmdiskussionstråden


  • Phip
  • Phip
Citerar Mr Smiley:
Jag är på jakt efter trevliga trilogier. Har ni några tips?


Alien 1, 2 och 3.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Nej.


Du har uppenbarligen redan sett alla trilogier som är värda att se.
Det enda jag kan säga som inte redan är sagt är Tillbaka till Framtiden, men bara ettan är bra där.

Tillagt 2011-06-21 20:26:
Citerar Phip:
Alien 1, 2 och 3.


Jo, sant. Förutom trean.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar Phip:
Alien 1, 2 och 3.


Just det, något jag måste ta tag i.

Citerar cawialm:
Du har uppenbarligen redan sett alla trilogier som är värda att se.


Tvivlar jag på.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Terminator-trilogin?
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Mr Smiley:
Just det, något jag måste ta tag i.


Kan ju passa på att se 4.an också då.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Tvivlar jag på.


Jag tycker bara att många trilogier tappar mot slutet, det vill säga tredje filmen. Det är för det mesta ettan som är bäst, om ens sevärd.

Citerar MrFUBAR:
Terminator-trilogin?

Här är ju förvisso tvåan bäst, men ettan är bra mycket bättre än trean.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Terminator-trilogin?

Du menar pentalogi?
Det kan man ju veta, att när högfärden är inne stugan, så står olyckan redan och lurar ute i förstun.
  • 0
Citerar cawialm:
Här är ju förvisso tvåan bäst


Jo, men ettan är avgjort charmigast.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Jo, men ettan är avgjort charmigast.


Ja, det är den ju.

Trean är bara ytlig med schysta effekter (whoaa!) och en snygg brud. Tvåan har mest hjärta. Inget snack om saken.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar Rösti:
Du menar pentalogi?


Terminator Salvation känns ju inte riktigt som "Terminator" så den räknar jag inte med, men vadå pentalogi? Håller dem på att göra en femma? Mjölkning om något.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Citerar Rösti:
Du menar pentalogi?


Terminator Salvation känns ju inte riktigt som "Terminator" så den räknar jag inte med, men vadå pentalogi? Håller dem på att göra en femma? Mjölkning om något.


H*n syftar förmodligen på serien, men jag håller med om att Terminator är en trilogi mer än något annat.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Citerar Rösti u menar pentalogi?



Terminator Salvation känns ju inte riktigt som "Terminator" så den räknar jag inte med, men vadå pentalogi? Håller dem på att göra en femma? Mjölkning om något.

Terminator: The Sarah Connor Chronicles, ja.
Det kan man ju veta, att när högfärden är inne stugan, så står olyckan redan och lurar ute i förstun.
  • 0
  • Trog
  • Trog
Se Filmnerdens tankar om Super 8, både före och efter filmen http://filmnerden.wordpress.com/
I just dont know what went wrong
  • 0
såg nyss The book of eli!

Ni MÅSTE se Den!!!!

Bästa jag sett på länge fan
  • 0
Citerar cawialm:
Jo, sant. Förutom trean.


Underskattad film, I tell you. Dom kunde aldrig toppa tvåan,
men försökte bra med najs karaktärer, en alien igen, grymma miljöer och fläskig action.
42
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Citerar cawialm:
Jo, sant. Förutom trean.


Underskattad film, I tell you. Dom kunde aldrig toppa tvåan,
men försökte bra med najs karaktärer, en alien igen, grymma miljöer och fläskig action.


Jag tycker inte den är särskilt bra, alls. Visst har den allt du radar upp, och inte minst har den potential, men den levererar bara inte som föregångarna.
Inhemska hemskheter födda i vildmarken?
  • 0
Bruce Campbell fyller 53 år idag. Hail to the king, baby
Death To All Vampires, Maximum Body Count. We Are Awesome Monster Bashers, The Meanest, The Baddest.
  • 0
Såg Django för någon dag sen Man måste ju bara älska spaghetti västern!
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Citerar alice cooper:
Bruce Campbell fyller 53 år idag. Hail to the king, baby


Känner att jag måste se alla Evil Dead filmer. Har bara sett ettan.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar Gamerman1:
Känner att jag måste se alla Evil Dead filmer. Har bara sett ettan.


Då har du verkligen missat allt som gör Evil Dead - filmerna speciella, deras humor
Death To All Vampires, Maximum Body Count. We Are Awesome Monster Bashers, The Meanest, The Baddest.
  • 0
http://www.theyshootpictures.com/gf1000_top200directors.htm

Någon filmsida har slängt ihop en Topp 200 Regissörer-lista. Ta en titt. Jag möttes av många namn jag inte är så bekant med

Vilka är era favoritregissörer? En lista på 200 kanske är överkurs, men en topp 5 skulle vara intressant
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar cawialm:
Jag tycker inte den är särskilt bra, alls. Visst har den allt du radar upp, och inte minst har den potential, men den levererar bara inte som föregångarna.


Men det handlar lite om att man inte ska jämföra med uppföljarna. Om man tar den för vad den är och inte som en uppföljare till Aliens så blir den mycket bättre.

Citerar Mr Smiley:
Vilka är era favoritregissörer? En lista på 200 kanske är överkurs, men en topp 5 skulle vara intressant


Kubrick, Coppola, Cohen, Brad Bird, Hitchcock, Argento - utan inbördes ordning och bara några få ur högen.
42
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Någon filmsida har slängt ihop en Topp 200 Regissörer-lista. Ta en titt. Jag möttes av många namn jag inte är så bekant med


Jag har faktiskt ganska svårt för sådana listor, man inser hur mycket man missat.

  • 0
Citerar Crank:
Jag har faktiskt ganska svårt för sådana listor, man inser hur mycket man missat.


Jo, samma här...
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Vilka är era favoritregissörer? En lista på 200 kanske är överkurs, men en topp 5 skulle vara intressant


Det är svårt att ranka, men några favoriter är: Milos Forman, Quentin Tarantino, Alfred Hitchcock, Martin Scorsese, Sidney Lumet, Clint Eastwood.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!