Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Filmdiskussionstråden


Jag tycker faktiskt om Two and a half men, skönt program att bara slökolla på. Man vet exakt vad man får i alla fall, fast om inte Charlie ska vara med kan de lika gärna lägga ned allt. Genast.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Jag vet att detta är konstigt men jag gillade faktiskt Grown Ups. Så jag undrade om ni vet några komedier som är lika dumma och tramsiga. Till exempel där de skadar sig mycket och sånt. Gärna med liknande miljöer, då jag älskade miljön i filmen.
Touché
  • 0
Kan man förvänta sig en uppföljare till Prince of Persia filmen? Den var väl inte särskilt strålande, men jag gillade den och jag ser en potential då Jake gjorde en bra insats.
  • 0
Citerar MovieGame Fan:
Jag vet att detta är konstigt men jag gillade faktiskt Grown Ups. Så jag undrade om ni vet några komedier som är lika dumma och tramsiga


Alla har vi våra guilty-pleasures
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Alla har vi våra guilty-pleasures


Word!
Touché
  • 0
Bara jag som taggar Tintin?
http://www.imdb.com/title/tt0983193/
I can't change my past, but who the fuck are you to predict my future?
  • 0
Citerar Hemligt:
Bara jag som taggar Tintin?


Du är inte ensam, ljuvliga animationer och förlagan till filmen är ju riktigt bra så den kan inte bli annat än fantastisk .
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Såg nyligen Antichrist, vad fan ska jag säga..?
Plågsam, men ändå vacker i allt mörker.

Jag förstod verkligen inte allt, men en sak jag måste få er hjälp med:
Spoiler:Vilka var alla människor i slutet?!
42
  • 0
Jag avgudar filmen Låt den rätte komma in. Bästa vampyrfilmen jag sett. Mycket välgjord.
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Antichrist


Underbar film En Von Trier med inslag av lite Lynch.
Death To All Vampires, Maximum Body Count. We Are Awesome Monster Bashers, The Meanest, The Baddest.
  • 0
Citerar Th3 End:
Låt den rätte komma in


Den bästa svenska filmen jag någonsin har sett.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Citerar Th3 End:Låt den rätte komma in

Den bästa svenska filmen jag någonsin har sett.


I haven't seen it! Jag vet inte ens vilken genre den tillhör, är det thriller eller skräck?
''The eye reveals a time when dinosaurs roamed the earth and wandered the landscapes. It was a time when earth was controlled by circle of life and nature, not by mankind''
  • 0
Citerar Threedrake:
I haven't seen it! Jag vet inte ens vilken genre den tillhör, är det thriller eller skräck?


Jag skulle inte direkt kalla det skräck, snarare en film med väldigt suggestiv och stundtals obehaglig stämning. Se den! Du kommer inte bli besviken
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Jag skulle inte direkt kalla det skräck, snarare en film med väldigt suggestiv och stundtals obehaglig stämning. Se den! Du kommer inte bli besviken


jaha, man får väl ta och införskaffa/hyra den någon gång. Eller se den på TV, man vet aldrig
Jag tvivlar dock på att den är något fantastiskt. Svensk film brukar i vanliga fall inte vara den bästa sorts film, i min mening.
''The eye reveals a time when dinosaurs roamed the earth and wandered the landscapes. It was a time when earth was controlled by circle of life and nature, not by mankind''
  • 0
Citerar Threedrake:
Jag tvivlar dock på att den är något fantastiskt


Hur kan du veta det när du inte sett den?

Citerar Threedrake:
Svensk film brukar i vanliga fall inte vara den bästa sorts film, i min mening.


Jag tycker faktiskt att många underskattar svensk film, som just nu mår bättre än på många år.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Hur kan du veta det när du inte sett den?


Självfallet kan jag inte veta det, men jag har inga direkta förväntningar på filmen, eftersom jag vanligtvis inte uppskattar just svensk film. Men som du skriver, bara för att vissa är medelmåttiga betyder det inte att alla är det.
''The eye reveals a time when dinosaurs roamed the earth and wandered the landscapes. It was a time when earth was controlled by circle of life and nature, not by mankind''
  • 0
Citerar Threedrake:
Självfallet kan jag inte veta det, men jag har inga direkta förväntningar på filmen, eftersom jag vanligtvis inte uppskattar just svensk film. Men som du skriver, bara för att vissa är medelmåttiga betyder det inte att alla är det.


Se den så kanske din uppfattning om svensk film åtminstone ändras lite till det bättre
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Se den så kanske din uppfattning om svensk film åtminstone ändras lite till det bättre


Jag hoppas verkligen det.
''The eye reveals a time when dinosaurs roamed the earth and wandered the landscapes. It was a time when earth was controlled by circle of life and nature, not by mankind''
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Threedrake:
Svensk film brukar i vanliga fall inte vara den bästa sorts film, i min mening.


Om man tittar på Beck, Wallander och möjligtvis skilda världar, så ja.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Det ska bli kul att se Mikael Persbrandt i The Hobbit...

"Nu börjar vi bli jävligt, jävligt trötta på ditt jävla skitsnack, nu är det dags att börja prata klarspråk, din jävla lille hobbit!"
  • 0
Citerar Homer S:
Det ska bli kul att se Mikael Persbrandt i The Hobbit...


Är rädd för att han kommer kännas rätt malplacerad, men jag hoppas självklart på att det kommer visa sig att inte stämma.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Är rädd för att han kommer kännas rätt malplacerad, men jag hoppas självklart på att det kommer visa sig att inte stämma.


Finns ju dock roller som han är riktigt bra i, till exempel Maria Larssons Eviga Ögonblick.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar MrFUBAR:
r rädd för att han kommer kännas rätt malplacerad, men jag hoppas självklart på att det kommer visa sig att inte stämma.


För oss ja!
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!