Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Filmdiskussionstråden


  • ses
  • ses
True Grit vann INGEN oscar.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
True Grit vann INGEN oscar.


Det var hårt att se den förlora mot Alice i Underlandets fantasilösa design... ännu svårare att smälta är att killen som gjorde djurläten inte ens fick en nominering.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Kan nån rekommendera filmer som Forrest Gump. Där det händer många olika saker i samma film
Touché
  • 0
Citerar MovieGame Fan:
Kan nån rekommendera filmer som Forrest Gump. Där det händer många olika saker i samma film


Benjamin Buttons Otroliga Liv är ganska liknande, har väl samma manusförfattare om jag inte misstar mig.
42
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar MovieGame Fan:
Kan nån rekommendera filmer som Forrest Gump. Där det händer många olika saker i samma film


Big Fish.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar MovieGame Fan:
Kan nån rekommendera filmer som Forrest Gump. Där det händer många olika saker i samma film


Slumdog Millionaire tycker jag har vissa likheter med Forrest Gump.
Call it.
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar moviefreak:
Det var hårt att se den förlora mot Alice i Underlandets fantasilösa design... ännu svårare att smälta är att killen som gjorde djurläten inte ens fick en nominering.


Det finns ingen rättvisa i världen.

Citerar MovieGame Fan:
Där det händer många olika saker i samma film


Du menar alltså en episk film? Begreppet episkt har i modern tid mest använts för at tbeskriva någonting awesome eller mindblowing, men ordet episkt syftar faktiskt på en lång historia som sräcker sig över en lång tidsperiod.

Jag rekommenderar Little Big Man, lite av en föregångare till "Forrest Gump", och ett måste i västernsamlingen.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
True Grit vann INGEN oscar.


Löjligt!
Indecent exposure is fun.
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Mr Smiley:
Löjligt!


That's why Cannes is soo much better!
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Little Big Man

Usch, den är ju hemsk!
Klappa fina katten?
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Mästerkatten:
Usch, den är ju hemsk!


Ojojoj, här är vi verkligen oense , jag kan medge att filmen blir lite väl "underhållande" ibland, och inte riktigt vil gå in på djupet i historien.

Samtidigt är filmen inte menad att vara ett makalöst djupt drama om fördomar och indianer, som jag upplever det. Det ska vara en lång historisk fars, därför kan jag accptera scener jag annars hade provocerats ågot djävulskt av (tre laids i rad, hosthost).
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Jag rekommenderar Little Big Man, lite av en föregångare till "Forrest Gump", och ett måste i västernsamlingen.


Glöm inte Balladen om Little Jo , andlöst vacker film och i western-miljö dessutom.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar MrFUBAR:
Glöm inte Balladen om Little Jo , andlöst vacker film och i western-miljö dessutom.


Inte sett, faktiskt...

Känner att jag skulle vilja förjdupa mig i westerngenren, har förfasen knappt sett ett dussin stycken cowboyrullar.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Inte sett, faktiskt...


Du borde verkligen kolla in den. Främst för att den skiljer sig ganska mycket från andra western-rullar då det hela skildras ur en kvinnas perspektiv.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar ses:
Känner att jag skulle vilja förjdupa mig i westerngenren, har förfasen knappt sett ett dussin stycken cowboyrullar.


Ta och gör det.

När jag var yngre så såg jag en hel del (vare sig jag ville eller inte...) westernfilmer med min pappa, som älskar western.

Bland favoriterna är Dollartriologin, De Skoningslösa, Once Upon A Time In The West, Häng Dom Högt.
42
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar Linus Ohlsson-99:
När jag var yngre så såg jag en hel del (vare sig jag ville eller inte...) westernfilmer med min pappa, som älskar western.


Själv har jag haft en sci-fipappa.

Citerar Linus Ohlsson-99:
Bland favoriterna är Dollartriologin, De Skoningslösa, Once Upon A Time In The West, Häng Dom Högt.


Där ha rjag sett alla förutom "Häng Dom Högt", men jag har ju satt upp som et tmål för mig att se alla filmer med och av Clintus.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Själv har jag haft en sci-fipappa.


Inte så illa det heller ;3
Pappa har väl egentligen lärt mig att se både Western, polisfilmer, ostig B-action och Maffiafilmer.
Skräckfilmerna är mammas avdelning.
42
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Pappa har väl egentligen lärt mig att se både Western, polisfilmer, ostig B-action och Maffiafilmer.


Haha, känns som att alla pappor gillar sånna filmer^^
  • 0
  • izzu
  • izzu
<quote author="Viktor">Citerar izzu:
Ganska gammal film från 2005

Så länge det är färg kan man inte kalla det gammalt.


jodå.. jag kan
  • 0
Är lite nyfiken på filmen Rango.
Have you ever tried to eat a clock? It's very time consuming.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Linus Ohlsson-99:
http://www.imdb.com/media/rm2180037376/tt0458339

Ehrm... Tja, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka, det ser ju bättre ut än det här men ser för plastigt och omänskligt ut.


Haha, ser coolt ut.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Zach_:
Är lite nyfiken på filmen Rango.


Tyckte den var intressant i början, men blev lite mindre pepp när det är en västernfilm. Jag hade tyckt att det varit roligare om det utspelat sig i den vanliga världen om du förstår vad jag menar. Men den ser fortfarande lite cool ut.

Citerar Linus Ohlsson-99:
Ehrm... Tja, jag vet inte riktigt vad jag ska tycka, det ser ju bättre ut än det här men ser för plastigt och omänskligt ut.


Haha, den var ju tuff.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Vad heter huvudkaraktären i filmen "Moon"? Har sett honom förut, tror att det var i Charles Angels där han agerade som skurk.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!