Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Filmdiskussionstråden


127 Hours
Black Swan
The Fighter
Inception
The Kids Are All Right
The King's Speech
The Social Network
Toy Story 3
True Grit
Winter's Bone

Rankning:
1. Winter's Bone (5/5)
2. Black Swan (4/5)
3. 127 Hours (4/5)
4. Social Network (3/5)
5. True Grit (3/5)
6. Inception (3/5)

Ska se The King's Speach ikväll.
Klappa fina katten?
  • 0
Börjar ta igen de Oscarsnominerade rullarna inför galan och jag kan för allt i världen inte förstå vad som gör The Kids Are All Right såpass hyllat. Menlös berättelse och menlösa karaktärer utan någon som helst poäng. Lägg därtill billig humor, riktigt tråkiga skådespelarinsatser, en genomskådlig feel-goodfilter och ett slut som inte knyter upp några som helst trådar.
Ok, så det finns vissa törnar i livet. Jahopp. Och? Vad ville den egentligen förmedla? Vad var poängen med någonting?

Ugh. Rekommenderas ej.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Citerar Phip:
Clint Eastwoods nya film om J.Edgar Hoover är jag riktigt peppad på. Har är lite bilder.

http://www.ineedmyfix.com/2011/02/12/photos-leonardo-dicaprio-
and-clint-eastwood-film-j-edgar/if-5531/


Haha, man undrar verkligen vart han får alla krafter ifrån. Keep up the good work old man!
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar Phip:
Clint Eastwoods nya film om J.Edgar Hoover är jag riktigt peppad på. Har är lite bilder.

http://www.ineedmyfix.com/2011/02/12/photos-leonardo-dicaprio-
and-clint-eastwood-film-j-edgar/if-5531/


Ser helt underbart ut!
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Såg 127 Hours igår. Fantastisk film, jag är otroligt imponerad av Franco och Boyle (även om jag har lite invändingar på filmarbetet).
42
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
(även om jag har lite invändingar på filmarbetet).


Själv så tycker jag att den på det stora hela var riktigt snyggt gjord, speciellt fotot var i min meningen helt fantastiskt. Det enda jag kan invända på är väl de tre-delade bilderna i början som jag inte riktigt förstår charmen med.
"Har du någon gång blivit förälskad i en sten?"
  • 0
Citerar MrFUBAR:
Själv så tycker jag att den på det stora hela var riktigt snyggt gjord, speciellt fotot var i min meningen helt fantastiskt. Det enda jag kan invända på är väl de tre-delade bilderna i början som jag inte riktigt förstår charmen med.


Mjo, det var väl lite det jag störde mig på, framförallt i början. Det kändes mer som Slumdog Millionare, sedan som en musikvideo. Men så fort han fastnade så rättade allt till sig.
42
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar MrFUBAR:
Det enda jag kan invända på är väl de tre-delade bilderna i början som jag inte riktigt förstår charmen med.


Håller med.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Gillar filmer som utspelar sig i afrika. Jag har sett dessa men jag undrar om det finns några mer bra som ni kan tipsa om.


Blood diamond
Johnny mad dog
Shooting dogs
Hotel rwanda(inte sett den men hört talas om den)
The last king of scotland
Tsotsi


Helst inga sci fi filmer som t.ex District 9 (har för mig den utspelar sig i afrika)
LOL på er !!
  • 0
Vad är den allmänna åsikten kring bröderna Cohen? Såg nyss A serious man
Väldigt tung och mörk humor men ändå skitskarp. Även om den är väldigt inriktad på judar när det kommer till begrepp och interna fabler osv. så är den tilltalande för en "goy" som mig.
rekommenderar starkt, men jag tycker man ska våga se den med kritiska ögon, för den är inte perfekt.

tycker handlingen lätt kan försvinna bland alla fars-liknande scener där tragiska skämt och scenarion målas upp gång på gång...
yes, to dance beneath the diamond sky with one hand wavin' free
  • 0
Citerar Smartdrag:
Vad är den allmänna åsikten kring bröderna Cohen?


Love 'em

Citerar Smartdrag:
Såg nyss A serious man


Kommer inte ihåg mycket av den då jag var så förbannat trött när jag såg den. Får ta och kolla igenom den igen. Överlag gillar jag de flesta Cohen-filmerna starkt, särskilt Fargo och No Country For Old Men.
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar Smartdrag:
Vad är den allmänna åsikten kring bröderna Cohen? Såg nyss A serious man
Väldigt tung och mörk humor men ändå skitskarp. Även om den är väldigt inriktad på judar när det kommer till begrepp och interna fabler osv. så är den tilltalande för en "goy" som mig.
rekommenderar starkt, men jag tycker man ska våga se den med kritiska ögon, för den är inte perfekt.

tycker handlingen lätt kan försvinna bland alla fars-liknande scener där tragiska skämt och scenarion målas upp gång på gång...


Coens är kungar. Själv älskar jag A Serious Man så att det förslår, en åsikt jag annars verkar vara rätt ensam om. Här är en recension jag skrev för ett tag sedan, för den intresserade:

http://www.gamereactor.se/blog/moviefreak/158775/
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
  • Phip
  • Phip
Har inte sett alla Oscars filmer ännu, men jag hoppas på att Christian Bale vinner för bästa manliga biroll. Har ju inte sett The King's Speech ännu så jag vet ju inte hur Geoffrey Rush har presterat.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Smartdrag:
Vad är den allmänna åsikten kring bröderna Cohen?


Dom har gjort The Big Lebowski. Det är allt som behövs för en geniförklaring.


Ny Thor-trailer uppe Jag gillar delarna när han är i "vår värld", men när han springer runt i vinterpalatset så ser det mer pajigt ut.

Kakelugnsroboten som ser ut att komma från The Day The Earth Stood Still ser halvmjäkig ut, men monstet i slutet av trailern ser desto bättre ut.

Men ska han ha den lilla hammaren hela tiden? Jag är ingen expert på serien, men han har väl en stor hammare/slägga också?

Vad tror ni?
42
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Ny Thor-trailer uppe


Vilken film är Natalie Portman inte med i numera. Annars ser filmen ut som skit.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Såg Sympathy for Mr. Vengeace igår och Lady Vengeance idag, efter att ha blivit sugen på de resternade delarna av hämndtrilogin pga. Oldboy. Fantastiska allihop.
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar izzu:
Ganska gammal film från 2005


Den är väl inte gammal?
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Den är väl inte gammal?


Allting är relativt.
Call it.
  • 0
  • izzu
  • izzu
Jodå.. jag tycker de är gammalt.

fast man ¨får ju tycka som man vill
  • 0
Så... filmer som ni verkligen gillar men alla andra verkar hata?
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Så... filmer som ni verkligen gillar men alla andra verkar hata?


Utifrån min kompisskara:

Watchmen. Min absoluta favoritfilm, men känner väldigt få som gillar den.
The Big Lebowski, svartvit film :3
42
  • 0
Citerar Linus Ohlsson-99:
Watchmen. Min absoluta favoritfilm, men känner väldigt få som gillar den.


Samma här, de som jag har visat Watchmen för verkar inte ha tycket att den var så bra. Samma sak med The Host, den där koreanska monsterfilmen.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!