Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Favorit Trummis och Basist


Vi bor i en stor värld, men om ni måste välja, vilken är eran favorit på trummorna på basen, vilka skulle ni välja då?

Mina Favoriter:
Bas: Robert Trujillo (Metallica)
Trummor: Mike Portnoy (Dream Theather)
"I am not a merry man!" - Worf
  • 0
Nu vet jag att den har varit död ett tag, men testa den här.

Men on-topic: Min favoritbassist är Steve Harris från Iron Maiden, och favorittrummisen är Mike Portnoy.
Paying for my freedom with your lonely unmarked graves
  • 0
Tomas Haake, Dave Lombardo och Gavin Harrison på trummor.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Det hade varit bättre med en rubrik som samlade alla instrument och de bästa utövarna.
  • 0
Inget.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
På basen vill jag höra Bob Weston från Shellac, och på trummorna Damon Che från Don Caballero!
derp
  • 0
Favorit trummis eh. Hm.. Typ Chris Reifert. Men vem fan bryr sig om basister!
Särskrivningar är en del av min vardag.
  • 0
Brann Dailor, Tomas Haake och Mike Portnoy på trummor, favoritbasist är väl Chris Wolstenholme.
"Torkel, vi diskuterar inte, vi bråkar!" - Torkels mor
  • 0
Steve Harris
Dave Lombardo
  • 0
Bas:
Tina Weymouth
Paul Simonon
'Carefree Wherever You May Be...Don't Trust Your Wives With John Terry'
  • 0
Trummor: Jack Bevan eller John Stanier
Bas: Chris Taylor
Klappa fina katten?
  • 0
Steve Harris (Iron Maiden)
John Bonham (Led Zeppelin)
  • 0
Jag håller med Colabaronen, trummässigt, på pricken. Även om Dailor är favoriten. Mycket på grund av hans textskrivande i Mastodon.

Bas? Ingen jävla aning.
Prying open my third eye.
  • 0
Bästa kombon är helt klart Brian Downey och Phil Lynott.
You've been left on your own - Like a Rainbow in the Dark
  • 0
Bass: Steve Harris, Duff Mckagan, Phil Lynott, Nikki Sixx, Tommy Stinson.

Trummor: Nicko McBrain, Tommy Lee, Eric Carr, Steven Adler.
Kolsyrat vitvin kunder inte säljas champange, kungahuset rasar.
  • 0
Danney Carey och Justin Chancellor för helvede, lyssna bara på Reflection.

http://www.youtube.com/watch?v=WhIywnY4cNk
"Reality is tearing itself asunder - and i must race."
  • 0
Titta, här får jag nämna mitt favoritband! Lightning Bolt, bestående av Brian Gibson på bas och Brian Chippendale på trummor. Gibson har ersatt g-strängen med en banjosträng och hela basen är stämd som en cello. Tillsammans med diverse effektpedaler (bland annat en bas-whammy som är så sällsynt att det är löjligt) skapar han melodiöst kaos. Chippendale kör som en galning och exploderar över hela trumsetet. Han kör lite tribal-stil med mycket baspukor. Hans rigg ser ut som följande: Baspedal, virvel, två pukor (varav en golvpuka) och en ride. För att få crash-ljud drämmer han helt enkelt till riden ectra hårt. Han är uthållig som en maskin och det är min dröm att se dem live. Checka in om ni kan (och vågar)!

http://www.youtube.com/watch?v=TWN0V6QrpEE&feature=related
  • 0
Flea på bas och Chad Smith på trummor.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!