Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS

Sägs ju att ZTE Blade får dubbel prestanda om man rootar och lägger in 2.2, men hur funkar det i så fall i praktiken? Gäller det hur bra apps flyter på eller bara operativsystemets funktioner?
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Jet Car Stunts har släppts till Android, blir ett köp när jag får det bekräftat att det flyter på bra på N1.
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?p=384185

OMG!!!!!!!!!!! mitt favorit spel på itouch!!!!!!!
  • 0
Rootade precis min Galaxy S och satan vad fort det gick, det tog inte ens 30 sekunder och det var verkligen bara ett enda klick
Så, vad ska jag göra nu när jag är superuser. Några förslag?
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar grandtheftauto4life:

Speedmod!

Har det till min galaxy s och fyfan vad snabbt det går.
  • 0
Citerar Radim:

Speedmod!

Har det till min galaxy s och fyfan vad snabbt det går.

Ja jävlar, jag skaffade det precis och den är löjligt snabb. Tur det eftersom 2.2 segade ned min telefon fast det kom mycket roliga saker. Men nu så har jag en blixtsnabb telefon med 2.2.
Win-Win
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Har märkt av att min vibration på min Desire har blivit väldigt klen. När någon tex ringer så vibrerar den ju i omgångar men varje gång så sjunker den och bli lägre hela tiden. väldigt irriterande ibland. Vet någon vad det kan vara och om en hard reset kan lösa det hela??
  • 0
Funderar lite smått på att överklocka processorn på galaxyn, folk har tydligen fått upp den till 1,6 GHZ men det kanske är lite overkill
  • 0
Funderar lite smått på att överklocka processorn på galaxyn, folk har tydligen fått upp den till 1,6 GHZ men det kanske är lite overkill

Lär väl dock få kraftigt förkortad batteritid som konsekvens. Dessutom ryker ju garantin!
Brevis esse laboro, obscurus fio
  • 0
Citerar JJ_olof:
Lär väl dock få kraftigt förkortad batteritid som konsekvens. Dessutom ryker ju garantin!

Garantin har på pappret redan försvunnit i och med rootningen. Klockning ger inte automatiskt kortare batteritid. Du får ju t.ex. kortare stund telefonen arbetar på max i och med att den räknar ut allt snabbare.
Mitt tips är att testa sig fram och ta något som passar. (:
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Börjar nästan lipa när jag jämför Angry Birds på min Wildfire med Angry Birds på polarns iPhone... D:
Have you ever tried to eat a clock? It's very time consuming.
  • 0
Multitasking win: Sätta på Petters Podcast (i flash!) i webbläsaren, minimera webbläsaren, och spela Angry Birds samtidigt, helt laggfritt. Sen behöver man bara en soffa, så kan man ligga och mysa lite med tabben.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar Zach_:
Börjar nästan lipa när jag jämför Angry Birds på min Wildfire med Angry Birds på polarns iPhone... D:

Meh. Jämföra Wildfire med iPhone? Nä.
"Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det."
  • 0
Citerar Chamanor:
Meh. Jämföra Wildfire med iPhone? Nä.

Sant. :/
Have you ever tried to eat a clock? It's very time consuming.
  • 0
Zenonia 2 nu på Android Market! Köp, köp, köp!
"Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det."
  • 0
  • I
  • I
Citerar Zach_:

Jag jämförde min med min 3 år gamla 1st generation iPod Touch, och min iPod utklassade den. Först och främst kan min Wildfire inte alltid starta spelet, men när den väl gör det kan jag inte ens komma till val av banorna för att den är så trög. Samtidigt startar min iPod spelet snabbare, men framför allt utan att misslyckas. Att Wildfire sedan har en bedrövlig skärm som även den utklassas av min iPod har inte heller gjort mig mer entusiastisk när det gäller min Wildfire, men jag hoppas innerligt att den bättrar sig.
Ad finem ambulo.
  • 0
Jag har några saker angående det.
1. En telefon för (nästan, jag har inte koll på vad iPod touch kostar) samma pris som en mediaspelare. Självklart måste man spara ner på vissa saker för att kunna få in telefondel för samma pris. Dessutom till en mindre storlek.
2. Att skärmen är lågupplöst är verkligen en sak du kan kolla upp innan, det är helt klart en tungt argument till att köpa Legend/Gratia istället.
3. Köpte du en Wildfire och hoppades på att den skulle klara av AB så kollade du inte upp särskilt noga i förväg.
Guess that's the fragmentation Jobs talking about.
4. Att det inte fungerar är synd, hoppas att det kommer fungera bättre med Lite-versionen som Rovio har annonserat. (:

Nu låter det som om jag försvarar Android till varje pris, men det är så här jag tycker att det är. Typ.

Jag blir intresserad av denna: http://www.teknikproffset.se/DATOR/Datorer/Tablet-PC-7-WiFi-And
roid-21.htm

Ska kolla upp den lite bättre först bara. (:
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar The Sheriff:
Citerar Dark urban:
Vad heter original fonten i Android? Är det droidsans.ttf?

Det stämmer. Fast i Samsungs telefoner är det exempelvis Helvetica Neue.

Okej tack för svar. Undra om det är samma font som dom använder i sina videos? Den är grymt snygg.

http://www.youtube.com/watch?v=Jx3pdWBlZ34
  • 0
Höh, trådtiteln hade visst rätt.
DÖDSKNARK, DÖDSLEKAR, DÖDSSPEL, DÖDSMUSIK, DÖDSBIL, DÖDSRABATT, DÖDSGATOR, DÖDSROCK, DÖDSHAJAR, DÖDSÖVNING, DÖDSÖ, DÖDSMANET, DÖDSVAL, DÖDSHALKA, DÖDSLYFT, DÖDSSMITARE och DÖDSDRINK.
  • 0
  • I
  • I
Citerar Lotus:
Höh, trådtiteln hade visst rätt.

Sant, haha.

För övrigt, vad tycker ni om HTC Legend? Är den värd de 1500-2000kr som den är dyrare än HTC Wildfire? Den senare gjorde mig ganska besviken med sin undermåliga skärm och processor som gör att den inte ens klarar av Angry Birds eller Doodle Jump.
Ad finem ambulo.
  • 0
Vilka är de absolut bästa spelen/apparna just nu till android? gratis eller inte spelar ingen roll.
KiNG
  • 0
Citerar Biffo:
Vilka är de absolut bästa spelen/apparna just nu till android? gratis eller inte spelar ingen roll.

På sida 49 i tråden finns flera listor med grymma spel och appar. Kan vara bra att kolla in eftersom listorna är relativt nya. Mitt favoritspel är i alla fall Game dev story.
  • 0
Behöver lite hjälp med min X10 mini.. Det är så att alla låtar jag lägger in till mobilen blir till en massa frågetecken? Istället för låttiteln står det bara en massa "??????" i mobilen, som okänd artist. Någon som har en aning om vad som händer? Och hur man löser det? Tack på förhand =)
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Garantin har på pappret redan försvunnit i och med rootningen. Klockning ger inte automatiskt kortare batteritid. Du får ju t.ex. kortare stund telefonen arbetar på max i och med att den räknar ut allt snabbare.
Mitt tips är att testa sig fram och ta något som passar. (:

Hehe, tänkte inte på att den redan var rootad. Själv skulle jag aldrig våga göra någonting som får garantin att sluta gälla, speciellt om jag hade betalt flera tusen för prylen.
Brevis esse laboro, obscurus fio
  • 0
Citerar JJ_olof:
Hehe, tänkte inte på att den redan var rootad. Själv skulle jag aldrig våga göra någonting som får garantin att sluta gälla, speciellt om jag hade betalt flera tusen för prylen.

Så länge man är någorlunda rädd om prylen så är det lugnt att roota, dessutom så hittar väl ofta telefonföretagen kryphål för att det inte ska gälla som garantireparation och då sitter man där ändå.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy