Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS


Citerar shadow of theguild:
tack för svar, hittade en "terminate" app grej som jag uppskattade.

Skaffa en Xperia x10 mini idag : )


Är du nöjd med den? Verkar lite pilligt med den lilla skärmen.
  • 0
Citerar ifongard:
Är du nöjd med den? Verkar lite pilligt med den lilla skärmen.


Denna bild säger allt om den telefonen tycker jag.

Visst offrar man lite, men det är en smartphone, och den är tokliten.

Blir mer nöjd med min Legend för varje dag som går. Upptäckte nyss att man kan lägga en 1x1-widget som är en genväg till en att SMS:a en viss kontakt. Riktigt smidigt. Skaffade Dropbox-appen nyligen också. Nu behöver jag aldrig mer ansluta den till datorn, alla filer synkar jag med molnetservern istället.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar ifongard:
Är du nöjd med den? Verkar lite pilligt med den lilla skärmen.


har testat den i en hel dag nu. Den känns jävligt rapp och skön, trots storleken. Avsaknaden av qwerty kanske är lite trist. Men det får man ta om man har en av dom minsta android telefonerna. Tydligen ska det komma 2.1 uppdate till den i höst. Vilket måste ses som lovande, trots allt.
Har ni några apps ni skulle rekomendera?
  • 0
Själv säger jag att 2.1 i höst är lite sent. Jag själv kör på 2.2, vilket är en otolig förbättring och sen höst/tidig vinter sägs Gingerbread komma.
Självklart är det dock bättre än aldrig.

Några av mina mest använda apps:
Twicca - Bästa twitterklienten, för mig utan tvekan.
Snowstorm - Väderwidget, man tänker inte på den, men den finns alltid där på hemskärmen och är underbar att kolla till på!
Bankdroid - Kollar av mina konton på banken, smidigt utan att behöva knappa in lösen osv varje gång.
Level-Headed - Ändrar ljud-styrkan så fort du kopplar in ett headset, perfekt för dig som inte vill bli döv.

Nu ska jag ut och sola.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar shadow of theguild:
Avsaknaden av qwerty kanske är lite trist. Men det får man ta om man har en av dom minsta android telefonerna.


Om du verkligen vill så går det ju att kirra.

http://www.youtube.com/watch?v=U2i5wfSzCzI
Brevis esse laboro, obscurus fio
  • 0
Vanligtvis så kostar det mer att ringa inom Andriodmobilerna som LG senaste mobil som var deras första Androidmobil, själv är jag nöjd med min Samsung Ely som har både lätt stöd till Internet och väldigt enkel att använda.

I framtiden använder man nog mer tillgång till internet än att det kostar mindre att ringa för som på Iphone, tusentals olika knappfunktioner men däremot mer kostar det att ringa för.
Iphone:
Vikt 135 gram/kg
Taltid 12 h
Passningstid 300
SAR 0
Operativsystem iPhone
SMS/MMS Ja
Ljud och bild
Touch screen Ja
Skärmstorlek mobil 3,5 tum
Kommunikation
PC-synkronisering Ja
GPS Ja
Videofunktion Ja
SMS/MMS Ja
GSM Quadband
3G Ja
WiFi Ja
Webbläsare Safari
USB stöd Ja
Bluetooth 2.1
Funktioner GPS, Megapixelkamera, Mp3-spelare, Turbo-3G, Touch Screen, 3,5 mm hörlursuttag
I förpackningen
Innehåll Apple Earphones med fjärrkontroll och mikrofon, Dockkontakt-till-USB-kabel, USB-nätadapter, Dokumentation, SIM-kortsverktyg Detta innehåller förpackningen när du får din produkt

Samsung S5230:
Taltid 10 h
Passningstid 700
SAR 0,531 SMS/MMS
SMS/MMS Ja
Systemminne
Minneskorttyp MicroSD
Ljud och bild
Antal färger 262 144
Touch screen Ja
Skärmstorlek mobil 3,0 tum
Skärmtyp TFT
Kommunikation
PC-synkronisering Ja
GPS Nej
GPRS Ja GPRS - General Packet Radio Service - gör det möjligt att skicka och ta emot information över mobiltelenätet på ett snabbare sätt än med traditionella GSM-telefoner. GPRS är utmärkt för WAP eftersom man endast betalar för den tid det tar att ladda ned informationen.
Videofunktion Ja
SMS/MMS Ja
GSM Quadband
3G Nej Hastigheten för ditt Internet i mobilen med 3G.
4G Nej 4G är fjärde generationens mobilkommunikation, ska erbjuda en hastighet på minst 100 Mbit/s, för bättre internetupplevelse.
WiFi Nej Koppla upp dig trådlöst. Med inbyggt Wi-Fi kan du surfa lättare på din mobiltelefon.
Webbläsare Ja
Wap Ja
USB stöd 2.0
Bluetooth 2.1 Bluetooth är en standard för trådlös överföring av data med höga hastigheter. Du behöver inte ansluta mobiltelefonen med sladd till datorn eller annan mobiltelefon.
Funktioner
Funktioner Megapixelkamera, Mp3-spelare, Radio, Touch Screen
I förpackningen
Innehåll Batteri, resesnabbladdare, stereoheadset, PC-kit inkl. USB-kabel

Detta innehåller förpackningen när du får din produkt

Från The Phone House.
Hm hmm jaja, ja.
  • 0
Citerar DubbelTrippel:
Vanligtvis så kostar det mer att ringa inom Andriodmobilerna som LG senaste mobil som var deras första Androidmobil, själv är jag nöjd med min Samsung Ely som har både lätt stöd till Internet och väldigt enkel att använda.

I framtiden använder man nog mer tillgång till internet än att det kostar mindre att ringa för som på Iphone, tusentals olika knappfunktioner men däremot mer kostar det att ringa för.


Jag förstår inte vad du vill säga. Hur mycket det kostar att ringa beror ju på abonnemanget och inte på vilket operativsystem mobilen har.
  • 0
Citerar ifongard:
Jag förstår inte vad du vill säga.


Föga förvånande. Ett troll.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar The Sheriff:
Föga förvånande. Ett troll.


Jag säger att dom nya mobilerna har mera applikationer än självaverket en vanlig mobil hade förr och då fick man mer tid att ringa för.
Nu är det kortare tid att ringa för en mobil.
Hm hmm jaja, ja.
  • 0
Citerar DubbelTrippel:
Jag säger att dom nya mobilerna har mera applikationer än självaverket en vanlig mobil hade förr och då fick man mer tid att ringa för.
Nu är det kortare tid att ringa för en mobil.


VA?

Citerar JJ_olof:
http://www.youtube.com/watch?v=U2i5wfSzCzI


Sökte på android market, men hittade inte det : ( kan man fixa på annat sätt?
  • 0
Citerar shadow of theguild:
Sökte på android market, men hittade inte det : ( kan man fixa på annat sätt?


http://code.google.com/p/scandinavian-keyboard/downloads/detail
?name=ScandinavianKeyboard_1.3.2.apk&can=2&q=


Lägg in i mobilen via USB och installera med exempelvis Astro File Manager. Borde fungera.

Tillagt 2010-06-06 15:31:
http://code.google.com/p/scandinavian-keyboard/downloads/detail
?name=SwedishDictionary_1.1.apk&can=1&q=swedish+dictionary


Svensk ordlista till tangentbordet också.

Vet inte om detta funkar, de kan ju förstås löst det på ännu något annat sätt i youtubevideon. Men prova.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar The Sheriff:
Lägg in i mobilen via USB och installera med exempelvis Astro File Manager. Borde fungera.


sen är det bara att installera alltså?

Ska testa nu : )
  • 0
Citerar shadow of theguild:
Citerar The Sheriff:
Lägg in i mobilen via USB och installera med exempelvis Astro File Manager. Borde fungera.


sen är det bara att installera alltså?

Ska testa nu : )


Fungerade det?
  • 0
Citerar ifongard:
Fungerade det?


Jo, det funkade. Efter lite fix. Är ovan med android (haft iPhone i 2 år)
Men det fungerade föga bra, trots skärmens storlek på 2,6"
Kör med qwerty i webbläsare, då man kan ha den i liggande läge. : )
  • 0
Citerar shadow of theguild:
Jo, det funkade. Efter lite fix. Är ovan med android (haft iPhone i 2 år)
Men det fungerade föga bra, trots skärmens storlek på 2,6"
Kör med qwerty i webbläsare, då man kan ha den i liggande läge. : )


Jag kör på vanligt siffertangentbord i stående läge med min X10, tycker det blir för smått annars.
  • 0
Funderar på att införskaffa en ny mobiltelefon snart. Har tittat lite på iPhone, men tvivlar på att den kommer ligga i min prisklass. Har därför gått och kollat lite på HTC:s lurar, Desire och Legend. Tittade även lite på Sony Ericssons X10, men den verkar vara lite slöare och plastigare, och jag vill ha en gedigen och stabil telefon (i jämförelse med min Nokia 5800 som jag har nu).

Så, jag behöver lite tips och anledningar till att INTE försöka kränga på mig själv en iPhone 4 ändå.
  • 0
iPhone är världens bästa mobil PUNKT!

Den är så mycket bättre än htc eller ericssons skitlurar, tjejen köpte nya x10 och det är skrattretande hur dålig den är, hackar och touchen är inte i närheten av iphone.

Sen har vi htc som en vän har, och båda han och men tjej ångrar sig djupt att de inte valde iphone.

INSE FAKTA FOLK, DET FINNS EN ANLEDNING VARFÖR IPHONE ÄR SÅ OMTYCKT
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Neostar, att bara skriva att du känner folk som är missnöjda med iphones konkurrenter är ett dåligt sätt att övertala oss. Anslut dig till debattkonstens flock min kära mustang, och låt oss galoppera tillsammans!
Mi style is di bom digi bom di deng di deng digidigi uu uuu
  • 0
Citerar Crassi:
Neostar, att bara skriva att du känner folk som är missnöjda med iphones konkurrenter är ett dåligt sätt att övertala oss. Anslut dig till debattkonstens flock min kära mustang, och låt oss galoppera tillsammans!


Visst! Osmidigt av mig, men då får vi det här överstökat nu.

Läs recensioner av mobiltelefonerna och inse fakta, svart på vitt så säger de flesta tidningar samma sak, iphone mosar allt PUNKT!
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Citerar neostar:
Läs recensioner av mobiltelefonerna och inse fakta, svart på vitt så säger de flesta tidningar samma sak, iphone mosar allt PUNKT!

På både prisjakt.se och pricerunner så ligger iPhone sämre till än HTC:s modeller (och andra med, för den delen). Svart på vitt, iPhone är alltså inte bättre än sina konkurrenter enligt konsumenterna?
  • 0
Legend är den polaren har och han är sjukt missnöjd, ta en sak som den emulatorn som man kan ladda hem eller köpa så man kan spela nes spel, det e skrattretande va dålig den är, gemfört med den som finns till iphone.

Sen är touchen inte på samma världskarta som iphonen.

Men men jag ska inte klanka på era lågpris/skitmobiler, men ett tips, spara lite till och köp en iphone som håller måttet.
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Legend är sjukt stabil kan jag bara säga efter två månader. Man kan inte ogilla den med aluminiumskalet och det supersnabba och smarta interfacet. Men för att älska en androidmobil mer än en iPhone måste man ha en liten nörd i sig tror jag. Det är då det finns så otroligt mycket mer kvaliteer att uppskatta jämfört med iPhone.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar Iqaros:
Citerar neostar:
Läs recensioner av mobiltelefonerna och inse fakta, svart på vitt så säger de flesta tidningar samma sak, iphone mosar allt PUNKT!

På både prisjakt.se och pricerunner så ligger iPhone sämre till än HTC:s modeller (och andra med, för den delen). Svart på vitt, iPhone är alltså inte bättre än sina konkurrenter enligt konsumenterna?


Ja visst, bland snåla småpojkar som inte har råd med bättre telefon och ger bra omdöme för att inte sin stolthet ska vika, men profesionella sidor så som GR tex.

ÄHHH. skit samma, du fråga petter så får vi se vilken lur han rekomenderar
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Citerar neostar:
Ja visst, bland snåla småpojkar som inte har råd med bättre telefon och ger bra omdöme för att inte sin stolthet ska vika, men profesionella sidor så som GR tex.

ÄHHH. skit samma, du fråga petter så får vi se vilken lur han rekomenderar


Iphoneägare. ^^
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar neostar:
Sen är touchen inte på samma världskarta som iphonen.

När jag kände på HTC Legend och Desire så låg de på samma nivå, lika responsiva.

Citerar neostar:
du fråga petter så får vi se vilken lur han rekomenderar

Brukar inte säga det här så ofta, för alla andra gör det, men sedan när blev Petters ord lag, och sedan när blev Gamereactor experter på mobiltelefoner?

Citerar neostar:
Ja visst, bland snåla småpojkar som inte har råd med bättre telefon och ger bra omdöme för att inte sin stolthet ska vika, men profesionella sidor så som GR tex.

Samtidigt som iPhone-ägare sitter och ger bra omdöme för att inte sin stolthet
ska vika på grund av att de köpt en medelmåttig telefon till ett för högt pris? Just saying.

Dina argument är ju sjukt dåliga.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!