Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS

Citerar Ridley:
Gör gärna en lista på trevliga appar sen.

PowerAMP för musiken iaf. Än så länge är den klockren med snygga widgets att ha på en av dina homescreens
Gamertag: Ribcage se
  • 0
Citerar Costae Cavea:
PowerAMP för musiken iaf. Än så länge är den klockren med snygga widgets att ha på en av dina homescreens

Okej, har inte börjat lägga in musik än, men ska kolla upp den då.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Okej, har inte börjat lägga in musik än, men ska kolla upp den då.

Jag diggar för fullt
  • 0
Google har verkligen snabbat upp market-servrarna. Förut tog det alltid ibland upp till en minut innan en nedladdning startade, nu går en nedladdning blixtsnabbt.

Tillagt 2010-12-08 23:51:
Citerar Ridley:
Gör gärna en lista på trevliga appar sen.

Oh, hi thare, sida 49.

http://www.gamereactor.se/forum/?forum=1&thread=149804&pag
e=49
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar The Sheriff:
Google har verkligen snabbat upp market-servrarna. Förut tog det alltid ibland upp till en minut innan en nedladdning startade, nu går en nedladdning blixtsnabbt.

Haha, tvärt om för mig just nu, klart segare än vanligt.
And the iceman cometh, Sander baby. The iceman fucking cometh.
  • 0
Citerar Elliott:
Citerar The Sheriff:

Haha, tvärt om för mig just nu, klart segare än vanligt.

Eheh.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
För mig har det gått snabbt. Laddat ner flera program samtidigt och så. Smidigt och bra.
  • 0
hur får man fler homescreens, har 5 vill kunna ändra till 7 vilket ska gå... vet bara inte hur man gör =/
  • 0
Citerar xbenjiboyx:
hur får man fler homescreens, har 5 vill kunna ändra till 7 vilket ska gå... vet bara inte hur man gör =/

Vad har du för telefon?
There is no charge for my awesomeness!
  • 0
Citerar xbenjiboyx:

Skaffa launcher pro. Gå sedan på preferences.
  • 0
Citerar -Angel-:
Citerar xbenjiboyx:hur får man fler homescreens, har 5 vill kunna ändra till 7 vilket ska gå... vet bara inte hur man gör =/

Vad har du för telefon?

Lg optimus one (p500)
  • 0
Kan inte så mycket om den, men prova LauncherPro, den är riktigt bra, finns på android market
There is no charge for my awesomeness!
  • 0
Citerar -Angel-:
Kan inte så mycket om den, men prova LauncherPro, den är riktigt bra, finns på android market

Upptäckte hur jag skulle göra,har launcher pro men föredrar LG´s egna.... menar launcher pro är sjukt snabbt men LG´s egna är i helhet bekvämmare!
  • 0
Citerar The Sheriff:
CyanogenMod 6.1:s svarta tema

Vad är CyanogenMod för något?
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
En custom ROM. Roota > flasha in CyanogenMod = PROFIT
Sorry old horse!
  • 0
Citerar Fåntöme:
Roota -> flasha in CyanogenMod = PROFIT

Fixed.
  • 0
vad är egentligen custom rom?
och varför vill man ha det?

Just asking, not retarded
  • 0
Citerar xbenjiboyx:

"A custom ROM is a fully standalone version of the OS, including the kernel (which makes everything run), apps, services, etc - everything you need to operate the device, except it's customized by someone in some way."

T ex på min samsung spica har jag nu multitouch, apps2sd, flash lite, "undervolted" kernel (batteriet räcker längre), i stort sett samma prestandaökning som 2.2 ger fast jag är kvar på 2.1 och en hel del andra förbättringar som inte är möjliga på en stock rom.
Ytterligare en anledning är om man vill ha en nyare version av android fast din tillverkare inte har släppt någon, så kan det finnas custom roms som låter dig updatera.
And the iceman cometh, Sander baby. The iceman fucking cometh.
  • 0
Citerar Elliott:
Citerar xbenjiboyx:

"A custom ROM is a fully standalone version of the OS, including the kernel (which makes everything run), apps, services, etc - everything you need to operate the device, except it's customized by someone in some way."

T ex på min samsung spica har jag nu multitouch, apps2sd, flash lite, "undervolted" kernel (batteriet räcker längre), i stort sett samma prestandaökning som 2.2 ger fast jag är kvar på 2.1 och en hel del andra förbättringar som inte är möjliga på en stock rom.
Ytterligare en anledning är om man vill ha en nyare version av android fast din tillverkare inte har släppt någon, så kan det finnas custom roms som låter dig updatera.

ahh ok , thx! inget för mig alltså som redan har 2.2
  • 0
edit: Nevermind.
Sorry old horse!
  • 0
Imponerande av LG att gå ut med att Optimus One kommer får 2.3 inom sinom tid. Särskilt när de först gjorde bort sig och sa att det skulle krävas 1GHz processor.

Citerar The Sheriff:
Eller som Engadget skulle säga. Pure sex.

Bah! Det är ju Android. De skulle bara klaga på att det finns så många färger att välja mellan i notibar.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Jag blir mer och mer nöjd med Android och mobilen överlag ju mer jag lär mig den och testar nya saker. Jag har jobbat hela natten. I vanliga fall brukar jag kolla på datorn eller TV där under all dötid som blir, men inte den här gången. Nu var det Gameboid och en massa annat som lirades.
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Imponerande av LG att gå ut med att Optimus One kommer får 2.3 inom sinom tid. Särskilt när de först gjorde bort sig och sa att det skulle krävas 1GHz processor.

woe, det hade jag ingen aning om, GRYMT!
trodde 2,3 endast skulle vara för värsting modellerna, de med dualcore som kommer

Tillagt 2010-12-11 12:15:
vad kommer gingerbread ens göra då?
  • 0
Tegra 2 verkar ju ge ett helt sjuklig stort övertag i prestanda. Tänkte vänta tills mellandagsrean eftersom den är såpass nära och 3 verkar skjuta sig själva i foten med DHD, men nu väntar jag nog ännu längre.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy