Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS


Citerar Costae Cavea:
Är det så bara?


Om du återställer mobilen till fabriksinställningar kan de inte upptäcka att du mixtrat med den.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Min Desire lassar det fullt utan att hänga sig ändå.

Bra att veta.


Citerar Aaandy:
Om du återställer mobilen till fabriksinställningar kan de inte upptäcka att du mixtrat med den.

>:D

*formar ond plan*
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Bra att veta.


Ville bara glänsa.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Ville bara glänsa.

Men så kostar den också minst dubbelt så mycket.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
  • X
  • X
Citerar Aaandy:
Om du återställer mobilen till fabriksinställningar kan de inte upptäcka att du mixtrat med den.


Det är inte så bara om man har rootat. Hur pass "bara" det är vet jag inte dock.
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar X:
Det är inte så bara om man har rootat. Hur pass "bara" det är vet jag inte dock.

Hmm.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar X:
Det är inte så bara om man har rootat. Hur pass "bara" det är vet jag inte dock.


Roota är inte likadant som det man gör på Iphones?
  • 0
Citerar Ridley:
Men så kostar den också minst dubbelt så mycket.


Är dock väldigt nöjd med den, efter drygt 3 månader tsm. Sjukt nöjd till och med.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Är dock väldigt nöjd med den, efter drygt 3 månader tsm. Sjukt nöjd till och med.

Najs. Om jag fastnar för Android blir det väl en dyrare nästa gång.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Glass Simon:
Min Desire lassar det fullt utan att hänga sig ändå.


Kör den 2.1?

Tillagt 2010-12-08 21:26:
Citerar Ridley:
Att restorea? Är det jobbigt?


Det är just dessa frågor som gör att det inte känns ovärt att bara vänta lite innan man slänger sig in i allt.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Det är just dessa frågor som gör att det inte känns ovärt att bara vänta lite innan man slänger sig in i allt.

Sant...

Jag är bara ivrig. ;P

Men visst, det låter klokt att vänta.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Men visst, det låter klokt att vänta.


Det skadar ju absolut inte iaf. Sen lär vi märka skillnad om det är en sån prestandaboost. Jag har för övrigt lagrat radiokanaler och så. Men sånt lär ju försvinna sen när man rootar.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Men de har ju enbart alphabuilds som det är just nu. Snart kommer nog något stadigt.

Betabuild, är det väl?

Citerar Costae Cavea:
Sen lär vi märka skillnad om det är en sån prestandaboost.

Du menar om vi vänjer oss med den vanliga prestandan innan? ^^

Citerar Costae Cavea:
Men sånt lär ju försvinna sen när man rootar.

Mja...
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Och skaffa Advanced Task Killer så man lätt kan avsluta allt som stjäl minne.

</3

Citerar Aaandy:
Roota är inte likadant som det man gör på Iphones?

Nej, om du jailbreakar så lägger du inte in ny version av OSet. Därmed borde man enkelt kunna låsa in sig igen. Rootning + byte av recovery + custom ROM gör det lite mer avancerat, helt klart.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Kör den 2.1?


Uppdaterade till 2,3 (?) nyss, eller så var det 2,299- något.

Tillagt 2010-12-08 21:53:
Citerar Das Erdbeerkuchen:
</3


? :0
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
</3

Utveckla.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Glass Simon:
Uppdaterade till 2,3 (?) nyss, eller så var det 2,299- något.

2.2 gissar jag.

Citerar Glass Simon:
? :0

Använder du en task killer så plockar du bort saker ur minnet. Detta gör att varje gång du ska starta den igen så måste telefonen läsa in applikationen i minnet igen. Låter du alla appar vara kvar så händer detta inte lika ofta.

Men vad händer om minnet blir fullt?! :o

Citerar Ridley:
Utveckla.

Ofc, I will.
Inget speciellt. Telefonen kommer ta bort den lägst prioriterade appen ur minnet. Detta leder till att telefonen kommer bli bättre när den har lärt sig hur du använder den. Vet den om att du använder Tweetdeck ofta kommer den inte slänga den från minnet förrän det verkligen krisar. Medans Angry Birds, som du bara spelar en gång i veckan går ofta bra att slänga direkt.
Finns appen kvar i RAM-minnet kommer den kunna öppnas snabbare, tillsammans med mindre aktivitet på lagringsminnet kan detta leda till bättre batteritider.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Inget speciellt. Telefonen kommer ta bort den lägst prioriterade appen ur minnet. Detta leder till att telefonen kommer bli bättre när den har lärt sig hur du använder den. Vet den om att du använder Tweetdeck ofta kommer den inte slänga den från minnet förrän det verkligen krisar. Medans Angry Birds, som du bara spelar en gång i veckan går ofta bra att slänga direkt.
Finns appen kvar i RAM-minnet kommer den kunna öppnas snabbare, tillsammans med mindre aktivitet på lagringsminnet kan detta leda till bättre batteritider.

Hmm... Så du menar att den sköter sig själv och stänger av sånt som den märker att man inte använder? O: Ska prova att inte använda Task Killer ett tag då.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Hmm... Så du menar att den sköter sig själv och stänger av sånt som den märker att man inte använder? O: Ska prova att inte använda Task Killer ett tag då.

Nja. Stänger av tror jag är fel ord. Men det behövs inte heller, när en app inte är i fokus så tar den inte någon kraft. Spelar du AB och får ett sms, trycket på hemknappen och glömmer att du spelade och går och dushar, så ligger det kvar i bakgrunden men använder inte någon processorkraft. Det ligger kvar i minnet, men det tar inte batteri. Startar du sedan AB efter en timma, när du har tvättat dig helren så kommer du kunna fortsätta där du var, på bana 2-8.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Glass Simon:
Uppdaterade till 2,3 (?) nyss, eller så var det 2,299- något.


Aha, men då ljög du ju. Det var ju inte "ändå". Med 2.2 skulle vi inte ha några problem t.ex. Med 2.1 går det segare dock.

Citerar Ridley:
Du menar om vi vänjer oss med den vanliga prestandan innan? ^^


Typ.

Citerar Ridley:
Betabuild, är det väl?


Nä, inte ens det.

Tillagt 2010-12-08 22:28:
Citerar Ridley:
Så du menar att den sköter sig själv och stänger av sånt som den märker att man inte använder? O: Ska prova att inte använda Task Killer ett tag då.


Det tar ingen kraft att använda minnet för den. Programmen går bara snabbare att starta upp. Man använder inte task killer på Android.
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Nja. Stänger av tror jag är fel ord. Men det behövs inte heller, när en app inte är i fokus så tar den inte någon kraft. Spelar du AB och får ett sms, trycket på hemknappen och glömmer att du spelade och går och dushar, så ligger det kvar i bakgrunden men använder inte någon processorkraft. Det ligger kvar i minnet, men det tar inte batteri. Startar du sedan AB efter en timma, när du har tvättat dig helren så kommer du kunna fortsätta där du var, på bana 2-8.

Citerar Costae Cavea:
Det tar ingen kraft att använda minnet för den. Programmen går bara snabbare att starta upp. Man använder inte task killer på Android.



*tar bort*


Citerar Costae Cavea:
Nä, inte ens det.

Okej.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
*tar bort*


T.ex. nu har jag igång snesoid och gameboid samtidigt och de tar ingen kraft från det jag gör men de startar direkt jag trycker.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
T.ex. nu har jag igång snesoid och gameboid samtidigt och de tar ingen kraft från det jag gör men de startar direkt jag trycker.

Awesome. Då vet jag det. ^^
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Jag hittar massa roliga appar nu att leka med. Min lillebror kommer att älska ljussabern
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Jag hittar massa roliga appar nu att leka med. Min lillebror kommer att älska ljussabern

Gör gärna en lista på trevliga appar sen.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!