Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS


Citerar Ridley:
Något speciellt jag borde tänka på, prova eller ställa in nu när jag har en ny Android-mobil?


Ladda ner Angry Birds.
  • 0
Citerar aroon:
Ladda ner Angry Birds.


Jag ser mer fram emot att ladda ner SNESoid och GBAoid(stavas det så?)
  • 0
Ifall ni använder er av GBAoid eller SNESoid så är rom gripper ett MÅSTE. Söker igenom flera tusen roms och laddar ner genom ett klick. Setcpu är också ett ganska trevligt program.
  • 0
Citerar Radim:
rom gripper ett MÅSTE.


Antar att det är en app som bara är att söka efter?

Citerar Radim:
Setcpu är också ett ganska trevligt program.


Kräver väl root?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Du bör tanka Launcher Pro så blir hela mobilen smidigare typ. Det är det första jag kommer att göra iaf. Sen Handcent SMS som alla rekommenderar som SMS-klient.

Fixat, awesome.

Citerar aroon:
Ladda ner Angry Birds.

Redan gjort.

Citerar Radim:
Ifall ni använder er av GBAoid eller SNESoid så är rom gripper ett MÅSTE. Söker igenom flera tusen roms och laddar ner genom ett klick.

Sweet. Som jag uppfattar det kan man inte spara spel med gratisversionerna av oid-emulatorerna. Finns det nån (gratis) omväg för det?
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Härligt att äntligen få Angry Birds till Wildfiren.

Tillagt 2010-12-07 22:54:
Lite segt dock.
Have you ever tried to eat a clock? It's very time consuming.
  • 0
Costae. Hur installerar jag Bladen på datorn så jag kan komma åt att lägga in musik, bilder och sånt?
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Hur installerar jag Bladen på datorn så jag kan komma åt att lägga in musik, bilder och sånt?


Vet ej, har ingen Du får ta reda på det och säga till mig sen hur man gör. Vet att det finns att ladda ner utforskare etc dock. Sedan finns det internetstorage(kommer inte ihåg namn) som du kommer åt både från dator och mobil att ladda ner som app.

Citerar Ridley:
Fixat, awesome.


Nu nyss eller länge sen?
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Vet ej, har ingen

Okej. ;P

Citerar Costae Cavea:
Du får ta reda på det och säga till mig sen hur man gör. Vet att det finns att ladda ner utforskare etc dock. Sedan finns det internetstorage(kommer inte ihåg namn) som du kommer åt både från dator och mobil att ladda ner som app.

Mmm... Får undersöka.


Citerar Costae Cavea:
Nu nyss eller länge sen?

Efter att du skrev det.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Efter att du skrev det.


Bra bra, så jag får ta åt mig lite ära och känna mig bra.



Citerar Ridley:
Mmm... Får undersöka


Jag vill också ha en! Jag bokade ju en via telefon den första dagen. Den bokningen finns inte enligt Telia. Tur att jag gick efter mina instinkter och bokade en till i butik.
  • 0
Citerar Ridley:
Redan gjort.


Angry Birds Seasons också?
"Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det."
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Sen Handcent SMS som alla rekommenderar som SMS-klient.

Personligen gillar jag orginal-appen mer. Men Handcent är ju oändligt anpassningsbar. Man kan göra vad som helst med den.

Citerar Costae Cavea:
Nu verkar det som att man bör vänta med en costum ROM tills de gör en åt de med LCD-skärm i enkom. Finns det någon mer fördel förutom att köra 2.2 med att roota? Vet att man iofs kan klocka och ändra dpi och minnesanvändning.

Endast extraalternativen som brukar finnas med i customROMs. Hur mycket sådant som finns i MoDaCos rom vet jag inte. Men de flesta brukar vara nöjd med hans jobb.
Det finns dock ett gäng roms för er med Telia-varianten. Till exempel swedroid-medlemmen kallt_kaffe's http://android.modaco.com/content/zte-blade-blade-modaco-com/3
23528/rom-eclair-hungarian-hedgehog-rls2-2010-11-26/


Här finns en fin lista på ROMar:
http://android.modaco.com/content/zte-blade-blade-modaco-com/3
19831/06-dec-installing-the-modaco-custom-rom-from-scratch-and
-other-roms/


Citerar Radim:
GBAoid

GameBoid.

Citerar Ridley:
Sweet. Som jag uppfattar det kan man inte spara spel med gratisversionerna av oid-emulatorerna. Finns det nån (gratis) omväg för det?

Jodå, du kan spara. Du kan dock "bara" spara på sättet som man gjorde back in the days. Inte någon möjlighet att spara mitt under ett battle i PokéMon med andra ord.

Citerar Ridley:
Costae. Hur installerar jag Bladen på datorn så jag kan komma åt att lägga in musik, bilder och sånt?

Inga drivisar behövs. Koppla in sladden, dra ner notificationbaren och välj mount SD-card. Sedan finns minneskortet tillgängligt som vilken som helst.


EDIT:
Citerar Costae Cavea:
Här finns drivrutiner:

Några drivrutiner behövs inte till Android-telefoner. Inte för filöverföring.

Ska du däremot roota via ADB eller om du ska utveckla med Eclipse/AppInventor behövs det.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Endast extraalternativen som brukar finnas med i customROMs.


Jag hittade en ROM som fungerade med TFT på Swedroid så det är lugnt. Lär ju komma många fler också.

Citerar Das Erdbeerkuchen:
Några drivrutiner behövs inte till Android-telefoner. Inte för filöverföring.


Okej, tack för infon!
  • 0
Citerar Chamanor:
Angry Birds Seasons också?

Naeh, kanske är lika bra att passa på...

*skaffar*

Citerar Das Erdbeerkuchen:
Jodå, du kan spara. Du kan dock "bara" spara på sättet som man gjorde back in the days. Inte någon möjlighet att spara mitt under ett battle i PokéMon med andra ord.

Yay! *skaffar*

Citerar Das Erdbeerkuchen:
Inga drivisar behövs. Koppla in sladden, dra ner notificationbaren och välj mount SD-card. Sedan finns minneskortet tillgängligt som vilken som helst.

Sweet, märkte hur lätt det var nu. :3 Bara gjorde en images-mapp och en music-mapp och så funkar allt lätt som en plätt. Så nu har jag en fräsig Tron-bakgrund (960x800 px är det som gäller) och Derezzed som ringsignal (med hjälp av Ringdroid).


BTW, jag väntar på att Costae har rootat sin innan jag provar, tror jag.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Angående bakgrunder. Vilken storlek och upplösningen bör man ha på bilden på bladen för att den ska se som bäst ut? Hur fixar man rörliga bakgrunder? Interaktiva? Såg min polares HTC HD där han körde med Sense och han hade fiskar och grejer som han kunde leka med t.ex.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Angående bakgrunder. Vilken storlek och upplösningen bör man ha på bilden på bladen för att den ska se som bäst ut?

960x800, kom jag fram till. Rörliga/interaktiva bakgrunder är nog knepigt att göra själv dock. Skulle tro att de antingen följer med eller finns i en app.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
BTW, jag väntar på att Costae har rootat sin innan jag provar, tror jag.


Haha Jag måste bara vara säker på att jag har en bra backup på den och att det går lätt att återställa till original innan jag kör. Då är det ju inga problem.

Tillagt 2010-12-07 23:55:
Citerar Ridley:
960x800, kom jag fram till. Rörliga/interaktiva bakgrunder är nog knepigt att göra själv dock. Skulle tro att de antingen följer med eller finns i en app.


Ah, tänkte var man hittar dem och så. Men jag får väl söka mig till det på annat håll. Tror nog att hans följde med Sense och att det finns vissa som följer med launcher Pro.

Vet du skillnaden på Plus och vanliga? Är inte obekväm med att betala ifall jag får en bättre upplevelse med mobilen.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Vet du skillnaden på Plus och vanliga?

Enda jag märkt hittills är att jag inte kunde aktivera den medföljande kalender-widgeten.


Citerar Costae Cavea:
Jag måste bara vara säker på att jag har en bra backup på den och att det går lätt att återställa till original innan jag kör. Då är det ju inga problem.

Jaja, bara du gör det först så kan jag fråga dig om hjälp sen. ;3
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Ridley:
Jaja, bara du gör det först så kan jag fråga dig om hjälp sen. ;3


Will do. Kommer nog roota direkt som det känns nu. Dubbel prestanda kan jag ta, även om jag går miste om radio och lampan där.
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Dubbel prestanda

Really?
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Angående bakgrunder. Vilken storlek och upplösningen bör man ha på bilden på bladen för att den ska se som bäst ut? Hur fixar man rörliga bakgrunder? Interaktiva? Såg min polares HTC HD där han körde med Sense och han hade fiskar och grejer som han kunde leka med t.ex.

Vilken storlek som helst ska gå, Android anpassar efter din telefon.
Men se till att ha minst samma höjd som din telefon klarar (800 px) bredden är lite svårare då den inte är exakt som bredden. När du sveper mellan skärmarna så följer inte bakgrunden med helt. Utan följer med lite saktare.

Live Wallpapers är de som rör på sig. Finns massa olika att ladda ner på market. Julmust, Matrix osv. Eller kan du köpa denna för en dryg femma:

http://www.youtube.com/watch?v=Cn_g_gbbG4U
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Ridley:
Really?


Ja, minst.

Prestanda med 2.2

Tillagt 2010-12-08 00:12:
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Live Wallpapers är de som rör på sig. Finns massa olika att ladda ner på market. Julmust, Matrix osv. Eller kan du köpa denna för en dryg femma:


Snusk!
  • 0
Citerar Ridley:
960x800, kom jag fram till. Rörliga/interaktiva bakgrunder är nog knepigt att göra själv dock. Skulle tro att de antingen följer med eller finns i en app.

Gött med en grafiker bland oss.

Du kan göra simpla LWPs mha en app. Men då är det mest att vanliga bilder byts ut när man trycker.

Citerar Costae Cavea:
Vet du skillnaden på Plus och vanliga?

Widgets är stora skillnaden. Men lite småpill som dessa funktioner: Bild 1
Bild 2
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Widgets är stora skillnaden. Men lite småpill som dessa funktioner: Bild 1
Bild 2


Jag betalar nog. Dels för de extra funktionerna men dels också för att jag vill stödja utvecklingen. Vad jag vet så uppdaterar de dessa appar kontinuerligt. Hur går det till? Måste man ladda hem det direkt eller uppdateras det automatiskt när man använder apparna?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!