Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS


Citerar aroon:
Hård på vilket sätt?


Och synd på bloggen.

Citerar aroon:
*Kollar på omröstningens siffor, och ler lite grann.*

Åhå! Jag visste att rubriken på tråden skulle manipulera några!

: D
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Och synd på bloggen.


Mjo. Det borde väl finnas något sätt ändå, tycker man.

Citerar Das Erdbeerkuchen:
Åhå! Jag visste att rubriken på tråden skulle manipulera några!


*Tittar igen*
*Söker på Google*
*Postar länken*
  • 0
Så fort den rootas lägger jag in den på min N1. <3
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar aroon:
Yeah
Baby
Yeah!


Nice, någon som vet om 2.3 kommer till SGS?
"Finns där något sätt för islam att på ett bra sätt integreras i det svenska samhället, eller kommer svensk trångsynthet, rädsla och respektlöshet göra detta omöjligt?"
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Så fort den rootas lägger jag in den på min N1. <3


Vilken? Det var tre länkar om du missade det. En var att Gingerbread just nu rullas ut till N1.


Citerar grandtheftauto4life:
Nice, någon som vet om 2.3 kommer till SGS?


Det lär nog komma till både DHD och SGS rätt först, gissar jag.
  • 0
Citerar aroon:
Vilken? Det var tre länkar om du missade det. En var att Gingerbread just nu rullas ut till N1.

Det rullas endast ut till de som är kvar på stock. Min recovery byttes för länge sedan (och senast igår). Och jag vill inte lägga in en orootad rom, det är ju inte säkert att det är så lätt att roota efteråt.

Citerar grandtheftauto4life:
Nice, någon som vet om 2.3 kommer till SGS?

Min gissning. SGS får relativt snabbt. Smasung har haft god insikt i utvecklingen av 2.3 (i och med NS) och kan därför ha jobbat med en uppdatering redan nu. Dessutom är NS och SGS i princip samma hårdvara, bortsett från NFC-chippet.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Det rullas endast ut till de som är kvar på stock. Min recovery byttes för länge sedan (och senast igår). Och jag vill inte lägga in en orootad rom, det är ju inte säkert att det är så lätt att roota efteråt.


Åhå. Där ser man. *Låtsas att jag förstod ett ord av vad du skrev*
  • 0
Och här sitter jag med 1.6. Kom igen, SE.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Och här sitter jag med 1.6. Kom igen, SE.

Alla SE's telefoner är uppdaterade till 2.1. Även x8.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Hur fanken stänger jag av vibrationen när jag skriver SMS på min Desire? Är det den där "Haptisk återkoppling" eller är jag helt ute och cyklar?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Hur fanken stänger jag av vibrationen när jag skriver SMS på min Desire? Är det den där "Haptisk återkoppling" eller är jag helt ute och cyklar?

Det är helt korrekt. Låter som en småkass översättning av haptix feedback.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar torbli79:
Hur fanken stänger jag av vibrationen när jag skriver SMS på min Desire? Är det den där "Haptisk återkoppling" eller är jag helt ute och cyklar?


Det är det.
  • 0
Sweet, var som jag trodde.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Sweeeeet var ordet! Smarrig pepparkaka.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Älskar hur enkelt det är att föra över material via Bluetooth från min dator till mobilen. Tar inte många sekunder, alltid bra om man har bråttom till en föreläsning eller dylikt.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Ah. Jag har lagt in nya stock-tangentbordet från 2.3 (funkar bara på rootad 2.2), det känns riktigt bra! Tyvärr så ingick inte ordlista i zippen jag flashade, men skriver man lite på engelska så märker man att det är riktigt skönt. I och med att svensk ordlista finns med som standars i 2.3 så tror jag knappt att jag kommer vilja använda htc-ime-mod längre.

2.3 är inte ett stort kliv inom Android. Särskilt inte för slutanvändaren, det finns dock en stor samling nya APIer som ser mycket trevliga ut och som kan göra stor skillnad i applikationer, hur lätta de är att skriva och hur bra de kommer fungera. En av de största och bästa skillnaderna är dock att det ska vara lättare för OEMs att lägga över sina egna skal på Android (enligt en kunnig kille på Twitter), detta utan att förstöra så mycket. Förhoppningsvis hjälper detta till för att det efter 2.3 kommer ske mycket snabbare uppgraderingar av mjukvara även till Sense- och TouchWiz-mobiler.

<3

EDIT: Enligt en spelutvecklare som jobbar med Android verkar 2.3 API ge enorm skillnad.

Citerar BadLogicGames:
THIS IS FUCKING GREAT! They really got things right this time. (...) But the developer facing side has now become just plain awesome.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Alla SE's telefoner är uppdaterade till 2.1. Även x8.

Hur får jag tag i den då? Ska inte det ske per automatik?

EDIT: Läste på Swedroid att de släpper uppdateringen till en del av telefonerna i taget, vilket låter oerhört dumt.
  • 0
Sweet! Mah Blade väntar på posten! Går och hämtar den om en stund.
Om man inte var så lat skulle man göra något skitepiskt
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Hur får jag tag i den då? Ska inte det ske per automatik?


Du måste koppla in den i datorn.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Testade att uppdatera direkt i mobilen, men den installarer bara halvvägs sedan stängs den ner.

Tillagt 2010-12-07 16:01:
Jaha, minnet var fullt. xD
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Nu börjar nedräkningen till CyanogenMod 7.0.

Förlitar mig inte på HTC för att få 2.3..
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Nu närmar sig julen och jag tänkte önska mig en ny mobil. Just nu är siktet inställt på en HTC Wildfire. Någon som har en sån och kan ge mig lite åsikter?

Tänkte även dubbelkolla med er (har nämligen ingen koll själv) kring hur det är med appar som Facebook. Är det gratis eller måste man själv betala en summa för att få använda t.ex. ovannämnda Facebook?

Tack för svar.
Varför göra det idag när du kan skjuta upp det till imorgon.
  • 0
Citerar Eddan:
Tänkte även dubbelkolla med er (har nämligen ingen koll själv) kring hur det är med appar som Facebook. Är det gratis eller måste man själv betala en summa för att få använda t.ex. ovannämnda Facebook?

Du betalar för datatrafiken.

Citerar Eddan:
Nu närmar sig julen och jag tänkte önska mig en ny mobil. Just nu är siktet inställt på en HTC Wildfire. Någon som har en sån och kan ge mig lite åsikter?

Om du inte har gjort det, åk och testa en Wildfire i en butik eller någonstans. Jag var själv inne på en men skärmen är helt galet pixlig.
  • 0
Citerar Eddan:
Nu närmar sig julen och jag tänkte önska mig en ny mobil. Just nu är siktet inställt på en HTC Wildfire. Någon som har en sån och kan ge mig lite åsikter?

Tänkte även dubbelkolla med er (har nämligen ingen koll själv) kring hur det är med appar som Facebook. Är det gratis eller måste man själv betala en summa för att få använda t.ex. ovannämnda Facebook?

Tack för svar.


Du måste på något sätt betala för internetanvändandet till din operatör, såvida du inte gör det via WiFi. Vanligast är väl att man betalar lite varje månad för en fast mängd data man kan använda.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!