Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS


Är detta den "Android" telefon som går på reklam nu med LG?
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
Är detta den "Android" telefon som går på reklam nu med LG?


Du kan i hitta Andriod i såväl kylskåp (i teorin, tror inte det finns), som läsplattor och den telefonen du pratar om, om det är den reklamen jag tror mig ha sett.

För tillfället har är det väl HTCs mobilutbud som dominerar utbudet av produkter med operativsystemet Android.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar Dr Muu:
Citerar Geccod:Huawi U8220

Hm, skulle vara bra om den eller en likvärdig modell i pris finns när jag ska byta... Med ditt 199kr/månads-abonnemang kan man ju lägga till 3mobilsurf Plus och 3Sms Flat, men ändå ha 30 kr kvar att ringa för...

Ja, jag är riktigt nöjd med den. Dock har jag hört att tilläggstjänster (surf och sms) inte dras från existerande abonnemang utan istället läggs på som en extra summa.

Tillagt 2010-04-05 01:23:
Citerar The_gunners:
Är detta den "Android" telefon som går på reklam nu med LG?

Som The Sheriff säger så är Android ett operativsystem, likt Windows eller OS X, som man använder sig av i smartphones.
  • 0
Citerar Geccod:
Ja, jag är riktigt nöjd med den. Dock har jag hört att tilläggstjänster (surf och sms) inte dras från existerande abonnemang utan istället läggs på som en extra summa.


Nä, inte med Tre... Inte om du har något av deras nuvarande abonnemang iaf.
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar Dr Muu:
Citerar Geccod:Ja, jag är riktigt nöjd med den. Dock har jag hört att tilläggstjänster (surf och sms) inte dras från existerande abonnemang utan istället läggs på som en extra summa.

Nä, inte med Tre... Inte om du har något av deras nuvarande abonnemang iaf.

Okej. Bra i sånt fall.
  • 0
För övrigt så finns det ju en Gameboy emulator kallad "GBCoid Lite". Tydligen är detta bara en demo version där man inte kan spara sina spel, någon som vet hur man får tag på den fullbordade emulatorn?
  • 0
Pillade lite på x10 på mediamarkt. Kritiken om att den skulle vara seg kändes inte befogad. Jag tyckte den kändes väldig kvick, menyerna och scrollning fungerade och flöt på riktigt bra. Jag testade även att skriva lite och upplevde aldrig att mobilen inte registrerade bokstäver. Något man dock bör ha i åtanke var att mobilens minne var helt tomt.
Brevis esse laboro, obscurus fio
  • 0
Ska jag ta Htc Legend eller Desire? Den snygga, eller den lite dyrare, lite bättre och fula Desire?
Pew! Pew! Pew!
  • 0
Citerar buzzbest:
Ska jag ta Htc Legend eller Desire? Den snygga, eller den lite dyrare, lite bättre och fula Desire?


Beror ju på hur du använder din telefon. Vill du surfa och "multitaska" mycket så är Desire det bättre alternativet. Vill du ha en androidlur i lyxförpackning, som dessutom är billigare, så välj Legend.
Brevis esse laboro, obscurus fio
  • 0
Citerar JJ_olof:
Pillade lite på x10 på mediamarkt. Kritiken om att den skulle vara seg kändes inte befogad. Jag tyckte den kändes väldig kvick, menyerna och scrollning fungerade och flöt på riktigt bra. Jag testade även att skriva lite och upplevde aldrig att mobilen inte registrerade bokstäver. Något man dock bör ha i åtanke var att mobilens minne var helt tomt.


M3 hade tydligen fått en version med gammal firmware, inte så smidigt av Sony Ericsson.. :3

Citerar buzzbest:
Ska jag ta Htc Legend eller Desire? Den snygga, eller den lite dyrare, lite bättre och fula Desire?


Jag älskar min Legend, har inte så mycket mer att tillägga. Utom möjligtvis man ska vara medveten om att man väljer bort prestanda som antagligen kommer ha betydelse i framtiden. Å andra sidan, aluminiumskal never gets old.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar Geccod:
För övrigt så finns det ju en Gameboy emulator kallad "GBCoid Lite". Tydligen är detta bara en demo version där man inte kan spara sina spel, någon som vet hur man får tag på den fullbordade emulatorn?

Välj Gameboid istället, mycket bra faktiskt och fungerar fullt ut även i lite-versionen. Vill du har fullversion får du roota och lägga in market enabler eller köpa via Android-emulatorn. Man kan också ladda ner den från vissa hemsidor (där man betalar).

Citerar buzzbest:
Ska jag ta Htc Legend eller Desire? Den snygga, eller den lite dyrare, lite bättre och fula Desire?

Desire för prestanda, Legend för byggkvalitet.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Kom en uppdatering idag, och nu hittar jag alla appar jag letat efter förut.

Layar är så galet..
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Jag har skaffat X10 nu. Har inte använt den så mycket än. Men har lite problem med batteritiden. Den laddar ut ca 35 procent på natten när jag inte använder den...
  • 0
Citerar ifongard:
Jag har skaffat X10 nu. Har inte använt den så mycket än. Men har lite problem med batteritiden. Den laddar ut ca 35 procent på natten när jag inte använder den...


Slå av synkning?
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar The Sheriff:
Slå av synkning?


Har skaffat JuiceDefender nu och startar om när jag laddat klart så inatt hade den dragit ca 9 procent.
  • 0
Citerar The Sheriff:
http://www.youtube.com/GoogleDevelopers

Keynote om Android nu. Blir 2.2 utannonserat måntro?

Det var awesome, jag försökte kolla så mycket som möjligt, men med 7 strömavbrott blev det lite... Hackigt. Men det var flera bra nyheter, även om man visste om de flesta innan. Själv är jag näst intill löjligt glad för en av de minsta nyheterna: http://bit.ly/b1KswT (Vibration på, direkt från låsskärmen. Jag hatar när det är helt tyst.)

Och en liten trevlig nyhet för dig Sheriff: http://bit.ly/cEN0fH
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar ifongard:
Jag har skaffat X10 nu. Har inte använt den så mycket än. Men har lite problem med batteritiden. Den laddar ut ca 35 procent på natten när jag inte använder den...


Min har hållt i 3-4 dagar nu, mestadels i viloläge. Nya batteriet kan ladda ur sig snabbare än normalt, det blir bättre med tiden.

Tillagt 2010-05-20 22:13:
Citerar Sqweek:
okänsligare touchskärm får man leta efter.


Jag känner inte av några större problem med skärmen på nya x10. Den reagerar snabbt och säkert på alla tryck. En stylus att skriva med i vissa lägen hade inte gjort något dock. Man får vara lätt på fingrarna.
"Det är häftigt att betala skatt"
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Och en liten trevlig nyhet för dig Sheriff: http://bit.ly/cEN0fH


Nog för att jag kan tycka att 2.1 är superstabilt, snabbt som sjutton och har alla funktioner jag behöver, men det är ändå några fina detaljer i 2.2 som skulle sitta fint. Skulle vara trevligt om man fick det!
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar The Sheriff:
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Och en liten trevlig nyhet för dig Sheriff: http://bit.ly/cEN0fH


Nog för att jag kan tycka att 2.1 är superstabilt, snabbt som sjutton och har alla funktioner jag behöver, men det är ändå några fina detaljer i 2.2 som skulle sitta fint. Skulle vara trevligt om man fick det!


Hoppas Sony Ericsson fixar 2.2 istället för 2.1. Men det är väl inget man ska hålla för så troligt.
  • 0
Har en lite dum fråga, men hur dödar jag program som är på i bakgrunden så som goggle talk och sådant?
  • 0
Citerar shadow of theguild:
Har en lite dum fråga, men hur dödar jag program som är på i bakgrunden så som goggle talk och sådant?

Settings > Applications > Runnings Services (Kan se olika ut beroende på telefon och OS-version.)

Dock är det inte någon fara att ha igång program i bakgrunden. Särskillt inte Googles egna, då de är korrekt programmerade, 3:e-parts skulle kunna ligga och dra processorkraft i bakgrunden och därmed försämra batteritid men jag har inte stött på något sådant ännu.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
tack för svar, hittade en "terminate" app grej som jag uppskattade.

Skaffa en Xperia x10 mini idag : )
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!