Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS


Den är otroligt snygg faktiskt, men HW-mässigt så är den inte något att hurra allt för högt om. AMOLED är faktiskt underbart, men att den troligtvis kommer ha HVGA-upplösning.
Sedan är jag riktigt skeptisk mot det optiska styrdonet.

Jag väntar fortfarande på att Nexus One ska släppas i Sverige. Kom igen Google, få tummen ur!
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Den är otroligt snygg faktiskt, men HW-mässigt så är den inte något att hurra allt för högt om. AMOLED är faktiskt underbart, men att den troligtvis kommer ha HVGA-upplösning.
Sedan är jag riktigt skeptisk mot det optiska styrdonet.


Senaste ryktet säger 800x480 pixlar... Jag hoppas verkligen på det! Nexus One går bort för mig då den är fuhl!
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Någon här som har HTC Hero, hur är den? På ett sätt känns det synd att köpa en mobil som inte är Iphone då den har störst stöd med apps och liknande. Man går ju miste om en del då, trots att man kanske inte vill ha mobilen.
  • 0
Citerar The Sheriff:
Senaste ryktet säger 800x480 pixlar... Jag hoppas verkligen på det! Nexus One går bort för mig då den är fuhl!

Senaste jag har hört är HVGA (480x320), men om du har något senare så får du gärna posta länk.
Jag ska nog vara nöjd, då jag är en av få som tycker att N1 ser rätt så fin ut (faktiskt), att andra säger att det ser bättre ut i verkligheten än på bild gör det inte sämre. ;)
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Senaste jag har hört är HVGA (480x320), men om du har något senare så får du gärna posta länk.


http://gizmodo.com/5458214/leaked-pic-of-htc-bravo-and-details-o
f-htc-legend-break-coveraluminum-unibody-will-turn-heads


Man kan nog inte vara säker förrens de visar den på mobilmässan i Barcelona nu om några veckor. Men jag hoppas!
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar Costae Cavea:
Någon här som har HTC Hero, hur är den? På ett sätt känns det synd att köpa en mobil som inte är Iphone då den har störst stöd med apps och liknande. Man går ju miste om en del då, trots att man kanske inte vill ha mobilen.

Jag har den. Jag tycker den är riktigt bra och jag är helt klart nöj med köpet. Ställt mot en iPhone är det svårt att avgöra vilken som skulle vara bäst, båda har en del olika förutsättningar men också stora likheter och det där är typ en smaksak enligt mig.
Herons fördelar är att det finns en enorm uppsjö apps (tyvärr många dåliga, men en del guldkorn). Är du inte nöjd med exmeplvis SMS-programmet är det bara att tanka ett nytt. Det är snyggt gränssnitt och pekskärmen är den enda jag provat som är minst lika bra som iPhonens. Den är även lätt att synka med google-konto vilket ger dig kontakter, kalender, mail och dokument direkt synkade i mobilen från datorn. Även multitasking är en fördel.
Största nackdelen är att alla spel till android suger om man gämför med iPhone, samt en sämre mediaspelare.
Mi style is di bom digi bom di deng di deng digidigi uu uuu
  • 0
Citerar The Sheriff:
Man kan nog inte vara säker förrens de visar den på mobilmässan i Barcelona nu om några veckor. Men jag hoppas!

Aha, HTC Bravo och HTC Legend är inte samma telefon. Bravo (som du är den telefonen du länkade till) har i princip samma hådvara som Nexus One. Skillnaden är att det ryktas om lite mindre RAM. Sedan är det ju knapparna och styrdonet som skiljer. Bravo har också Sense, vilket N1 saknar.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Aha, HTC Bravo och HTC Legend är inte samma telefon. Bravo (som du är den telefonen du länkade till) har i princip samma hådvara som Nexus One. Skillnaden är att det ryktas om lite mindre RAM. Sedan är det ju knapparna och styrdonet som skiljer. Bravo har också Sense, vilket N1 saknar.


Läs artikeln igen.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar The Sheriff:
Läs artikeln igen.

<--

Pinsam miss av mig. Men det vore faktiskt lite konstigt (men underbart bra) om HTC skulle göra så. Det blir ju genast ett starkt argument mindre för att köpa den dyrare (och med inkomstbringande?) telefonen Bravo.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Den skulle ha ungefär 290 ppi (pixlar per tum, det var svårare att räkna ut än jag trodde... tur att man kan googla.. ), vilket skulle vara lite sinnessjukt jämfört med exempelvis Iphones 160...

Bravon är stor.. Och dyr. Det enda som lockar är HD-filmkameran, men det är inte värt det.

(Legend kommer nog inte vara gratis heller, men men.. )
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Iom att Apple släppt sin iPad väntar jag spänt på om något Android-liknande släpps!
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar The Sheriff:
Bravon är stor.. Och dyr. Det enda som lockar är HD-filmkameran, men det är inte värt det.

Stor? Inte om man litar på den läckta katalogen (vilket jag litar mer på än en polsk sida som inte fick ta bilder), som jag länkade till på förra sidan, så är den 1 mm högre, 1 mm smalare och 0,3 mm tjockare.
Dyr? Japp, troligvis.
För mig så är inte HD-kamera viktigt, alls. Det är en riktigt cool funktion dock. Viktigare är istället Snapdragon-processorn på 1GHz.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Dr Muu:
Iom att Apple släppt sin iPad väntar jag spänt på om något Android-liknande släpps!


Det har faktiskt redan släppts (utannonserats?) ett par, men ingen av dem ser klockrena ut dock...

En kik på tabletmarknaden närmaste halvåret
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar The Sheriff:
En kik på tabletmarknaden närmaste halvåret


Din länk är bruten?
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Stor? Inte om man litar på den läckta katalogen (vilket jag litar mer på än en polsk sida som inte fick ta bilder), som jag länkade till på förra sidan, så är den 1 mm högre, 1 mm smalare och 0,3 mm tjockare.


Oj, det var verkligen inte större jämfört med hur mycket större skärmen är.

Och visst är den polska sidan lite misstänksam, ja.

Tillagt 2010-01-31 17:51:
Citerar Dr Muu:
Din länk är bruten?


Nu borde den funka. Den första funkade för mig dock.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Citerar The Sheriff:
Nu borde den funka. Den första funkade för mig dock.


Aha! Hm, synd, av det jag såg var det bara iPad som var intressant... Nåja, jag kommer avvakta, jag är inte i direkt behov av en Tablet än, en Smartphone kanske räcker...
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Citerar Dr Muu:
Din länk är bruten?

Funkar för mig med.

Gizmodo hade missat MSIs Android-tablet på 10".
http://www.engadget.com/2010/01/28/msis-10-inch-tablet-launchin
g-this-year-at-500-patently-ignor/


Det stora problemet med Android och Tablets är enligt mig multimedia-funktionerna. Att inte spela upp Xvid är kasst faktiskt. I och för sig har Apple lyckats utan att stödja det (vad jag vet), så det skulle kanske ändå fungera.
Musikspelaren är inte heller den bästa i nuvarande form. Men det är sagt att den ska piffas upp snart, precis som bild-galleriet i 2.1.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Det stora problemet med Android och Tablets är enligt mig multimedia-funktionerna. Att inte spela upp Xvid är kasst faktiskt. I och för sig har Apple lyckats utan att stödja det (vad jag vet), så det skulle kanske ändå fungera.
Musikspelaren är inte heller den bästa i nuvarande form. Men det är sagt att den ska piffas upp snart, precis som bild-galleriet i 2.1.


Det jag letar efter är kort och gott en "Livsorganiserare"... Kalender, kontaktbok, mail och ToDo-lista... iPad har de alla, men eftersom jag ändå synkar min iCal med Google Calandar, min Mail med Gmail och tror att det går att synka min kontaktbok med Gmail - Så borde det inte vara något problem med Android heller.
flying monkeys stole my signature. damn them.
  • 0
Jag blev lite sugen på HTC Hero, så jag gav mig ut på nätet för att titta på några videor och läsa lite om den. Wow! Det här verkar vara en mobiltelefon i min smak, och något jag kan tänka mig att köpa i framtiden. Det kommer i alla fall bli en Android-mobil jag inhandlar näst, det är jag nästan säker på. iPhone är trevlig, men jag upptäcker hellre någonting helt nytt som jag dessutom kan konfigurera och anpassa bättre till mina behov. Det kan tilläggas att jag har iPod Touch. ;)
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Okej, här kommer ett tips om den bästa appen jag testat hittils.
Jag har juh klankat ner en del på Hero's musikspelare och speciellt i jämförelse med iPhones dito har jag vart lite negativt inställd.

Tankade nyss MixZing, en musikspelare som fullkomligt smiskar alla andra musikspelare jag har testat, oavsett format. Den har exakt alla funktioner man kan tänkas vilja ha, den flyter på perfekt och den har smidig och snygg disposition. Fördelar:
- Den har två (!) olika widgets att välja mellan (stor och liten)
- Den samlar information om dina spellistor och rekomenderar musik.
- Du kan söka en låt på google, wikipedia och youtube direkt från spelaren.
- Du har en spelkö som du kan lägga till och ta bort låtar efter hand.
- Den laddar (vid anslutning till nätet) automatiskt ner information och cover art från album.
- Du kan välja låtar som ringsignal direkt i spelaren.
- Att skapa spellistor har aldrig vart smidigare, du kan dra omkring låtar hur som helst, lägga till dem och ta bort dem samt ändra ordning på ett så smidigt sätt som överhuvudtaget är möjligt.

Kort sagt har den allt som både orginalmusikspelarna i Hero och Iphone har och mycket mer och i ett ordentligt mycket bättre utförande.

Mi style is di bom digi bom di deng di deng digidigi uu uuu
  • 0
Citerar Dr Muu:
Det jag letar efter är kort och gott en "Livsorganiserare"... Kalender, kontaktbok, mail och ToDo-lista... iPad har de alla, men eftersom jag ändå synkar min iCal med Google Calandar, min Mail med Gmail och tror att det går att synka min kontaktbok med Gmail - Så borde det inte vara något problem med Android heller.

Då är android ngt för dig! Jag synkar allt med Googles tjänster inkl. telefonboken/kontakter och det är sjukt smidigt.

Citerar Crassi:
Bla, blablalabala. Bla.

Åh! Det låter förtjusande! Tycker att den medföljande är ganska okej ändå, lite tråkig dock. Denna låter mysig, ska genast testa.


Kan ju tipsa om en applikation som heter Auto Conferance. Den sätter automatiskt på högtalartelefonen när man lägger den ner vinkelrätt. Riktigt mysig applikation.
Anders Borg sa; Vi måste spara pengar, kosta vad det kosta vill.
  • 0
Woho, jag skriver detta från min nyanlända Nexus One.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Någon som hört något nytt om Sony Ericssons android telefon "Robyn"?
Brevis esse laboro, obscurus fio
  • 0
Herregud, Android är helt överlägsen de operativsystemet som är i Iphone.
DÖDSHOT
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!