Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS


Citerar Aaandy:
Citerar JS:Någon som kör ART på sin telefon? Hur tycker ni det fungerar jämfört med dalvik?

Jag har bara hört positiva saker om ART, men när jag aktiverade det på min Nexus 5 fungerade det betydligt sämre än Dalvik...


På vilket sätt fungerade det sämre?
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar Aaandy:
Jag har bara hört positiva saker om ART, men när jag aktiverade det på min Nexus 5 fungerade det betydligt sämre än Dalvik...


Vad upplever du som sämre? Märker själv ingen större skillnad på min N5.
Big.
  • 0
Jag förstår verkligen inte hur enhetsminnet kan bara vara 2GB. Så mycket är väl ram-minnet. Vad hände med 16GB minnet? Vart tog den vägen?

Telefonen säger gång på gång att det är ont om minne och kollar jag på "enhetsminne" står det 1,9GB använt , 97 ledigt.

(Samsung Galaxy SII)
  • 0
Citerar Th3 End:
Ok, jag hade ändå tänkt att roota den, börjar bli dags att lära sig lite.


Indeed! Känner likadant.
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar Th3 End:
Jag förstår verkligen inte hur enhetsminnet kan bara vara 2GB. Så mycket är väl ram-minnet. Vad hände med 16GB minnet? Vart tog den vägen?

Telefonen säger gång på gång att det är ont om minne och kollar jag på "enhetsminne" står det 1,9GB använt , 97 ledigt.

(Samsung Galaxy SII)


2GB minnet du pratar om är minnet du kan installera appar på. RAM-minnet i S2 är på 1GB. De 16GB är till för film/bilder/musik etc..
Big.
  • 0
  • Räv
  • Räv
Gick igår och köpte mig en Nexus 5, och ja, nu har jag äntligen hittat hem i telefonvärlden. Denna telefonen är precis allt vad jag vill ha i en ringmanick.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Någon som har tips på en app/widget/whatever som gör att man kan se tiden i timmar:minuter:sekunder på lås-skärmen, det vill säga utan att behöva slå in sitt skärmlås?
Vik hädan, troll.
  • 0
Ååååååh, håller på att bli galen, för över mp3 filer till min S3'a, allt ligger i alfabetisk ordning i mappen när jag kollar på datorn, men när jag går in på mobilen så ligger allt fel, det ligger inte helt fel, utan fil 1 kan ligga på andra plats, fil 2 på första, fil 68 på plats 70 osv, och fil 1 är längst ner och fil 100 (lr hur många det nu var) är högst upp....

Testat att radera flera gånger och sen överföra igen, då hamnar alla filer på en ny konstig plats, då hamnade fil 3 först osv.
One swallow does not make a summer
  • 0
Jag kan tipsa dom som söker en smidig billaddare till Nexus 5 att göra en lösning med den officiella trådlösa laddaren till Nexus-enheterna. Fick inspiration av diverse Youtube-videos med både ovan nämnda laddare och andra laddare. Den stora skillnaden är att denna har magneter inbyggda som håller mobilen på plats. Andra kan man behöva modda in egna magneter i.

Jag hittade den tyvärr bara på Bazula i Sverige, lite trist prissättning. Lär kanske gå att hitta på Ebay om man orkar vänta lite.

http://www.bazula.se/Google-Nexus/Ti...7-2nd-gen-.htm

Tillsammans med följande mobilhållare (egentligen bara för att jag hade den sedan tidigare, valfri lär funka) blev det nog den smidigaste hållaren jag haft i bilen.

http://www.netonnet.se/art/telefon/m...r/191978.8322/

Resultatet:

Bild - Video (Ursäkta formatet)

Ett par detaljer värda att nämna:

*Laddaren ville ha en hel del kräm, 1.8A har jag för mig att det stod. Fick själv skaffa ny 12v-adapter. USB-förlängning gillade den inte riktigt heller så jag valde att förlänga 12v-uttaget ist (tog ström från baksätet)

*Magneten håller telefonen ordentligt på plats. Hållaren i sig kan glida ner lite om vent-gallren ger vika för tyngden. Inte hänt ofta. Vanliga sugpropps-hållare har inte det problemet.

*Var orolig för att laddningen inte skulle vara nog, men efter att ha kört ~85mil med GPS och Spotify (blåtandsströmning) så hade inte batteriet rört sig en procent.

Hej hopp
  • 0
  • Räv
  • Räv
Citerar Jabu-Jabu:
http://www.bazula.se/Google-Nexus/Ti...7-2nd-gen-.htm


Denna länken är brusten, vad hette laddaren?

Är nämligen själv väldigt sugen på detta, nu när jag är i bilköpartagen, Riktigt kanontips, tack så mycket.

edit:

http://www.bazula.se/Google-Nexus/Tillbehoer-foer-Nexus-7-2nd-g
en/46787-LaddareKablar/Google-Nexus-Wireless-Charger-for-Nexu
s-7-2nd-gen-.htm


Enligt filmen ser det ut att vara denna?
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
Enligt filmen ser det ut att vara denna?


Yes det är korrekt.
  • 0
Någon som har erfarenheter av Android Wear?
  • 0
Aaandy, har inte själv men känner en med en LG klocka och han säger att den är grym, används med en HTC One M8
be together, not the same
  • 0
Citerar Newbie13:
Aaandy, har inte själv men känner en med en LG klocka och han säger att den är grym, används med en HTC One M8


Härligt! Jag fick lite födelsedagspengar och tänkte spendera dem på en smartklocka. Hoppas den bara lever upp till mina förväntningar.
  • 0
  • Räv
  • Räv
Okej!

Så One+ har nu släppt sin One till öppen försäljning för alla, alltid.

Jag beställde min 64 nu idag, tillsammans med två flipcovers, och det gick tillsammans på runt 3000 kronor, vilket är sinnessjukt lite med tanke på vad man får.

Återkommer med intryck, om någon av er är intresserad av sådant. Dagens tips är dock att passa på att beställa en nu när de fortfarande är billiga, priserna lär höjas snart med tanke på hur svag kronan är.
"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."
  • 0
Citerar Räv:
Återkommer med intryck, om någon av er är intresserad av sådant. Dagens tips är dock att passa på att beställa en nu när de fortfarande är billiga, priserna lär höjas snart med tanke på hur svag kronan är.


Jag är väldigt intresserad av intryck!
  • 0
Så rekommenderas One+ One?
Indecent exposure is fun.
  • 0
Min OnePlus One rapporterades senast vara i bryssel..
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!