Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS


Hämtade ut ett riktigt flaggskepp förut, nämligen en HTC One. Har dessvärre inte hunnit göra ett smack på den då jag har en del förberedelser att dra igenom, men tips om det mesta till en nybörjare av Android som mig uppskattas.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
Citerar Corfixeen:
men tips om det mesta till en nybörjare av Android som mig uppskattas.


Swiftkey tangentbordet är det första du bör skaffa. Om du inte redan gjort det. =)
  • 0
Citerar Th3 End:
Swiftkey tangentbordet är det första du bör skaffa. Om du inte redan gjort det. =)


Har hämtat hem fullversionen och även testat lite grann. Känns enormt bra, flow-funktionen är ju hur grym som helst. Tack för tipset!

Kan ju även passa på att säga att jag är otroligt nöjd med min One än så länge, den är verkligen helt underbar. Ångrar inte bytet från iOS till Android för fem öre.
Saving the world at $11 an hour.
  • 0
När levereras SGS4 med 64GB internminne? Någon som vet?
  • 0
Jag kan också rekommendera dig att köpa en "Action Launcher Pro" som ändrar gränssnittet en aning. Ett plus är väl att den tar bort den där extra sidan med "Blinkfeed" som jag själv inte har någon användning av.

Jag köpte också telefonen HTC One. Den ersätter min SGSII, men inte helt och hållet. Fantastiskt bra lur. Jag fullständigt älskar allt med den. Byggmaterialet, hårdvaran, skärmen, stereohögtalaren, kameran och några andra små finesser som verkligen får telefonen att sticka ut.
  • 0
Fick min Samsung Galaxy Note II idag... Jag är nöjd.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Th3 End:
Jag köpte också telefonen HTC One. Den ersätter min SGSII, men inte helt och hållet. Fantastiskt bra lur. Jag fullständigt älskar allt med den. Byggmaterialet, hårdvaran, skärmen, stereohögtalaren, kameran och några andra små finesser som verkligen får telefonen att sticka ut.

Köpte du den vanliga eller Google (play?) edition? Den sistnämnda får mig till och med att snegla på androidsystemet.
  • 0
Köpte vanliga då det inte fanns någon vanilla/stock android version vid det tillfället. Även om det går att fixa något liknande i efterhand via rooting, så är jag ändå inte så där jätte intresserad. Det kvittar för min del med andra ord.

Jag rekommenderar HTC One till de som funderar på att köpa en ny lur. Robust lur, härlig lur.
  • 0
Finns det några bra Andoid-spel jag kan grabba från Play Store?
Gärna spel som inte är supersimpla mobilspel.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Gärna spel som inte är supersimpla mobilspel.


Sword & Sworcery är något du borde kika på. Inget superseriös spel, men designmässigt briljant enligt min åsikt. Speciellt med tanke på att det passar utmärkt i Note 2 p.g.a dess skärmstorlek.
  • 0
Kan ni rekommendera en bra men energisnål webbläsare för Android?

Den ska vara bra på att hantera många flikar samtidigt, växling mellan dessa bör även vara smidigt. Får gärna vara baserad på Chromium (Chromes open source-version) eftersom jag tycker Chrome är väldigt smidigt och lättanvänt.

Har tidigare kört mest Chrome men även en del Opera For Android. Båda slukar dock enormt med batteri (ofta upp till 30% på en halvtimme). När jag kör Chrome brukar jag behöva aktivera quadcore-läget i min telefon för att det inte ska lagga om jag har många flikar öppna och det tömmer batteriet väldigt fort så jag vill gärna ha en webbläsare som inte kräver så mycket prestanda. Opera verkar vara snäppet bättre men även där behöver jag köra quad ibland.

Har ni några förslag?
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Kan ni rekommendera en bra men energisnål webbläsare för Android?

Den ska vara bra på att hantera många flikar samtidigt, växling mellan dessa bör även vara smidigt. Får gärna vara baserad på Chromium (Chromes open source-version) eftersom jag tycker Chrome är väldigt smidigt och lättanvänt.

Har tidigare kört mest Chrome men även en del Opera For Android. Båda slukar dock enormt med batteri (ofta upp till 30% på en halvtimme). När jag kör Chrome brukar jag behöva aktivera quadcore-läget i min telefon för att det inte ska lagga om jag har många flikar öppna och det tömmer batteriet väldigt fort så jag vill gärna ha en webbläsare som inte kräver så mycket prestanda. Opera verkar vara snäppet bättre men även där behöver jag köra quad ibland.

Har ni några förslag?


Jag rekommenderar Opera. Väldigt snabb, snygg och bra funktioner. Annars Dolphin browser, kvik men få funktioner. Vll du ha den allra snabbaste ska du skaffa Naked Browser. Innehåller inget bling bling alls utan fokuserar allt på prestanda och batteri. Ful som stryk men snabb som skabb.

Chome och FF tycker jag är ganska dåliga...
  • 0
jag har en htc one x och för ett tag sen installerade jag clockworksmod på den, men jag slutade efter halva processen, nu ett tag senare då jag försöker uppdatera min mobil så startas den om och går in i clockwork mod grejen, problemet är att uppdateringen inte installeras korrekt står det kan man ta bort clockwork mod??


har fått den här länken men filen som man behöver finns inte på mediafire ;( http://www.androidauthority.com/one-x-revert-stock-recovery-768
54/
  • 0
Citerar nimaager:
ag har en htc one x och för ett tag sen installerade jag clockworksmod på den, men jag slutade efter halva processen, nu ett tag senare då jag försöker uppdatera min mobil så startas den om och går in i clockwork mod grejen, problemet är att uppdateringen inte installeras korrekt står det kan man ta bort clockwork mod??


Ja alltså tar du bort original recoveryn och installerar CWM så måste du ta bort CWM och lägga in det gamla igen för att använda officiella uppdateringar.

Här är hur du flashar recoveryn, lockar/unlockar bottlodadern och flashar roms etc: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2069904

Finns ju helgrymma roms till One x, varför inte köra på dem?
  • 0
Jag är inte så bra på sånt här det är däröfr
  • 0
Citerar nimaager:
Jag är inte så bra på sånt här det är däröfr


Klyftigt att ge sig in på det från första början då.
  • 0
Tycker ni man ska satsa på en Nexus 4 eller en Samsung Galaxy Note 2? Lite mer sugen på SGN2 men Nexus'en verkar så...spännande på något viss. Iaf lite mer exklusiv i min närhet.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Citerar The LOL object:
Tycker ni man ska satsa på en Nexus 4 eller en Samsung Galaxy Note 2? Lite mer sugen på SGN2 men Nexus'en verkar så...spännande på något viss. Iaf lite mer exklusiv i min närhet.


Är inte Nexus 4 mobilstorlek och Note 2 mer surfplattestorlek?
  • 0
Citerar Aaandy:
Är inte Nexus 4 mobilstorlek och Note 2 mer surfplattestorlek?


Nja, Note 2 är ju 5.5" tum - vilket visserligen är väldigt stort, men inte för stort. Min bror har en sådan och är väldigt nöjd, och jag har gillat vad jag sett när jag fått pilla på den.
"Charizard är så jävla ond."
  • 0
Säger bara LG Optimus 4x. Bästa telefonen för 2300kr du kan hitta.
  • 0
Citerar The LOL object:
Tycker ni man ska satsa på en Nexus 4 eller en Samsung Galaxy Note 2? Lite mer sugen på SGN2 men Nexus'en verkar så...spännande på något viss. Iaf lite mer exklusiv i min närhet.


Med Nexus 4 så får du ju nya Android versioner snabbt i alla fall. Men man kanske kan installera cfw på Note 2 utan några större problem?
  • 0
Citerar The LOL object:
Tycker ni man ska satsa på en Nexus 4 eller en Samsung Galaxy Note 2? Lite mer sugen på SGN2 men Nexus'en verkar så...spännande på något viss. Iaf lite mer exklusiv i min närhet.

Står valet mellan de två så kan du ju plocka det bästa från båda hållen och köpa en HTC One Google edition.
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar The LOL object:
Tycker ni man ska satsa på en Nexus 4 eller en Samsung Galaxy Note 2? Lite mer sugen på SGN2 men Nexus'en verkar så...spännande på något viss. Iaf lite mer exklusiv i min närhet.



Nexus 4 helt klart, du kommer ångra alla andra köp.
Big.
  • 0
När släpptes Nexus 4? Tänkte om det finns en risk att en ny variant skulle släppas alldeles för snart?
"Charizard är så jävla ond."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!