Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS


Citerar Th3 End:
2. Har inte Nexus 7 en egen video spelare? Den dyker bara upp som alternativ när man ska spela upp video via en hemsida, men den finns inte som applikation, varför?


Galleriappen.
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0
Märkte det. Men trodde att det fanns en videospelare.

Måste säga att Nexus 7 är löjligt kul att använda! Underbar liten pryl.
  • 0
Citerar Th3 End:
Nexus lur

...När kommer egentligen Nexus 4, då? Jag tycker det är dåligt att Google inte kan mäta efterfrågan över huvud taget. Telefonen ser ju helt fantastisk ut. Fult att visa upp den så går den inte att köpa.
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
...När kommer egentligen Nexus 4, då?


Inte för att jag funderat på ett köpa en. Inte på ett bra tag. Men det släpptes väl för några dagar sedan? Nästa leverans sägs nu i veckan och andra någon gång under Januari månaden enligt Swedroid.

Byter ämnet till något spelrelaterat...

GTA 3 och Vice City är verkligen något att rekommendera. Funkar verkligen riktigt bra på ming SGSII och Nexus 7. Kontrollen är förstås inte helt perfekt, men det är fortfarande ett otroligt välgjord konvertering.
  • 0
Är det någon som råkar kunna rekommendera ett tangentbord (fysiskt) till en Nexus 7?
  • 0
Förmodar att alla redan spelar det som galningar, men Quizkampen finns nu till Android ifall du missat!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Bullard:
Är det någon som råkar kunna rekommendera ett tangentbord (fysiskt) till en Nexus 7?


Tror tyvärr inte det kommit något än. Är väldigt dåligt med tillbehör till Nexus 7 hittills. Det kommer ju en ljud/ladd-docka om nån månad, tror det är det första officiella tillbehöret. (Förutom Travel case)
Whut?
  • 0
Hmm har två små irriterande saker med min Samsung Galaxy S3 nu...

1. Efter en uppdatering jag gjorde för drygt en vecka sedan tror jag så är det nu en flik på vänster del av skärmen, trycker man på den så får man en lista med genvägar till andra appar, tex Facebook och Gmail. Men jag vill inte ha den! Kan man ta bort den på något sätt.

2. En sak som har irriterat mig ett bra tag nu...Efter än ännu äldre uppdatering jag gjorde (och det här var för ganska längesen nu) så får jag inte längre någon vibration när jag får sms. Vilket är oerhört störande när man är på något ställe där man måste ha telefonen på "tyst". Det funkar med vibrationen när jag får något Facebook eller nytt mail och när det ringer, det är bara just sms som det av nån anledning inte funkar. Och jag har kollat i inställningarna men hittar inte något fel där direkt.

Hjälp någon?
There ain't no rest for the wicked
  • 0
Citerar Silverwind:
1. Efter en uppdatering jag gjorde för drygt en vecka sedan tror jag så är det nu en flik på vänster del av skärmen, trycker man på den så får man en lista med genvägar till andra appar, tex Facebook och Gmail. Men jag vill inte ha den! Kan man ta bort den på något sätt.


För att få bort den tillfälligt kan du hålla inne bakåt-knappen (samma för att få fram den igen), för att få bort den helt går du till Inställningar > Display och bockar ur "Flera fönster".
  • 0
Citerar Jabu-Jabu:
För att få bort den tillfälligt kan du hålla inne bakåt-knappen (samma för att få fram den igen), för att få bort den helt går du till Inställningar > Display och bockar ur "Flera fönster".


Tack! Ett problem mindre i alla fall
There ain't no rest for the wicked
  • 0
Nu verkar det som att min Xperia Play håller på att gå under. Så det är väl dags att börja fundera på en ny lur.

Vad är det för telefoner som gäller idag?

Jag behöver knappast ha den snabbaste och dyraste telefonen men jag vill definitivt ha en som är betydligt bättre än Play.

Jag har dock några andra krav:

Ej tjockare än 10 mm (tjockleken var det värsta med Play)
Ej större än 5 tum.
Stort internminne (minst 4 GB )


Är det någon som har några bra tips?
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar Aaandy:
Nexus 4, kanske?


Nexus 4 har jag tittat lite granna på och jag gillar helt klart. Att den saknar minneskortsläsare är dock ett stort minus. Har 12 GB musik att trycka in och då lär den ju bli full väldigt fort. Jag har ett minneskort på 32 GB som jag gärna hade använt även i nya luren.

Men priset är väl helt okej, även om det ligger i överkant av vart jag vill sträcka mig.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Jag tycker i såna fall att du ska satsa på en Samsung Galaxy SII. Går att hitta för väldigt bra pris och det är fortfarande en riktigt bra telefon (bättre än SIII, tycker jag). Förhoppningsvis kommer Jelly Bean till den i februari också.

Citerar Aaandy:
Kostar dryga 4000 kronor idag. Vet inte om det är för dyrt.

Egentligen är det ju det, jämfört med vad den kostar i andra länder, men samtidigt väldigt billig med tanke på vad man får och vad andra nya telefoner kostar.
  • 0
Citerar nighthawk:
Nexus 4 har jag tittat lite granna på och jag gillar helt klart. Att den saknar minneskortsläsare är dock ett stort minus. Har 12 GB musik att trycka in och då lär den ju bli full väldigt fort. Jag har ett minneskort på 32 GB som jag gärna hade använt även i nya luren.

Men priset är väl helt okej, även om det ligger i överkant av vart jag vill sträcka mig.


Jag förstår. Då kanske en Samsung Galaxy SII, precis som Damien Rice skriver, borde locka lite mer?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=838917

Citerar Damien Rice:
Egentligen är det ju det, jämfört med vad den kostar i andra länder, men samtidigt väldigt billig med tanke på vad man får och vad andra nya telefoner kostar.


Sant. Det är konstigt ibland hur priset kan bli så fruktansvärt mycket högre i stackars lilla Sverige, jämfört med bara andra länder i Europa.
  • 0
Citerar Aaandy:
Jag förstår. Då kanske en Samsung Galaxy SII, precis som Damien Rice skriver, borde locka lite mer?


Jag vet inte riktigt, den känns lite gammal och jag vill gärna ha en telefon med mer högupplöst skärm och lite högre prestanda.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Har själv tänkt inhandla en Nexus 4. Verkar vara en otroligt intressant och genuint trevlig mobil. Men, till frågan. Jag har bara hört skit från Comviqs webbutik, vilket jag tills nu funderat att köpa ifrån.

Någon som har en insikt eller erfarenhet i huruvida bra/dåligt det må vara? Och då syftar jag på service och leveranstiden, som enligt sidan ska vara på 1-3 dagar. (Vilket jag har lite svårt att tro på helhjärtat?)

Om man vill säg.
Did I have an impact on the world and the people around me or did every word I spoke come out verbal and unintelligible?
  • 0
Samsung Ativ S verkar annars rätt intressant.

Vet inte om det är någon här som kollar på Linus Tech Tips?

Han har iallafall använt Iphone i ca 3 år och byttade nyligen till HTC x8 med Windows phone 8.

Verkar finnas en hel del brister i operativet som jag inte hört talas om innan, småsaker som är avhjälpta i Android.

http://www.youtube.com/watch?v=aQFQjURdFUs
  • 0
Min SGSII håller på att hämta ner uppdateringspaket på 398,06MB. Är det den nya Android versionen?
  • 0
Citerar Baxter:
Verkar finnas en hel del brister i operativet som jag inte hört talas om innan, småsaker som är avhjälpta i Android.

Musikspelaren verkar hur krånglig som helst. Jag gillar Metrosystemet, men så fort man klickar sig in i en undermeny verkar hela Windows Phone 8 gå bananas.
  • 0
Usch...tog en hel del tid att organisera om applikationerna på hemskärmen. Gillar den nya uppdateringen, hade bara 2% kvar av batteriet när den uppdaterades under resan till jobbet. Nu när jag laddar telefonen så märker jag att det tar längre tid. Det har inte ens nått 50% och det har snart gått över två timmar, avstängd dessutom.
  • 0
Citerar Th3 End:
Nu när jag laddar telefonen så märker jag att det tar längre tid. Det har inte ens nått 50% och det har snart gått över två timmar, avstängd dessutom.

Vill minnas att det var så för mig när jag uppdaterade från 3:an, blev som vanligt sen dock.
  • 0
Någonting är uppenbarligen fel med senaste uppdateringen till SGSII. Får app-varning konstant.

Jelly Bean är trevlig dock, gillar det faktum att man kan aktivera kameran via låsskärmen genom att hålla in fingret på skärmen och vända telefonen horisontellt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!