Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS


Citerar dinskugga:
Det ska bli intressant att se hur iPad Mini prissätts.

Dock så känns det som denna 32gb Nexus 7 inte kommer till Sverige förens efter årskiftet dock. Om man ska jämföra med tiden som det tog nu för 16gb att komma hit.


Precis. Lite dryg väntan egentligen, om man nu inte verkligen behöver 32 GB på sin surfplatta.

Det har ryktats i det. http://feber.se/ipad/art/254446/r_det_hr_priserna_fr_ipad_mini/
  • 0
Citerar Aaandy:
Precis. Lite dryg väntan egentligen, om man nu inte verkligen behöver 32 GB på sin surfplatta.

Det har ryktats i det. http://feber.se/ipad/art/254446/r_det_hr_priserna_fr_ipad_mini/


Billigare än vad den billigaste Ipod touchen är i nuläget? Låter fruktansvärt konstigt.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar dinskugga et ska bli intressant att se hur iPad Mini prissätts.

Dock så känns det som denna 32gb Nexus 7 inte kommer till Sverige förens efter årskiftet dock. Om man ska jämföra med tiden som det tog nu för 16gb att komma hit.

Precis. Lite dryg väntan egentligen, om man nu inte verkligen behöver 32 GB på sin surfplatta.

Det har ryktats i det. http://feber.se/ipad/art/254446/r_det_hr_priserna_fr_ipad_mini/


Dom priserna var ju jävligt mysko. Enda vettiga priset är ju 8GB för 249 euro

Om man tar en iPad Mini 16Gb så får man ju betala lika mycket som en iPad 2 16GB 10"

Känns svårt att sälja det hos personer som inte är så kunniga. jag antar att Minin kommer ha A6 cpu:n och retnia som väger upp det priset. Men om man kollar i den stora befolkningen så lär dom ju bara se priset och storleken.
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Billigare än vad den billigaste Ipod touchen är i nuläget? Låter fruktansvärt konstigt.


Det tycker jag också, men konstigare saker har inträffat. Även om jag tror Apple ser detta som ett tillfälle att tjäna storkovan. Särskilt då en mindre platta uppenbarligen är eftertraktat, så kan det spä på priset.

Citerar dinskugga:
Dom priserna var ju jävligt mysko. Enda vettiga priset är ju 8GB för 249 euro

Om man tar en iPad Mini 16Gb så får man ju betala lika mycket som en iPad 2 16GB 10"

Känns svårt att sälja det hos personer som inte är så kunniga. jag antar att Minin kommer ha A6 cpu:n och retnia som väger upp det priset. Men om man kollar i den stora befolkningen så lär dom ju bara se priset och storleken.


Precis. Bra tankar. En rolig sak dock är att Ipad Mini, enligt ryktena, inte kommer att ha retina-skärm. Formatet 4:3 och halva upplösningen mot Ipad med retina-skärm, alltså 1024 x 768. Detta för att den annars skulle tappa så mycket i vinstmarginal att den inte vore värd att tillverka ens. Retina-skärm är fortfarande väldigt dyrt, och jag tror Apple hellre tjänar in de pengarna de kan med en vanlig skärm, än att utrusta den med något som kan radera vinstmarginalen.

Just det, Jakkal länkade mig detta. http://www.swedroid.se/32gb-variant-av-nexus-7-slapps-snart-i-en
gland-notis/
  • 0
Gillar Nexusen men tror att jag utnyttjar mitt öppet köp. Den känns hyfsat gediget byggd, inga problem med lös skärm eller så. Dock har skärmen inte så bra skärmkvalité imo. Helt ok för priset antar jag men inget jag skulle hylla.
Känner också att jag inte klarar mig med bara 16gb. Vill verkligen ha plats för sd-kort.
Men den främsta anledningen till att jag lämnar tillbaka den är faktiskt storleken. Den är nog lite för liten trots allt, 10" passar nog mig betydligt bättre. Speciellt när nästa mobil säkerligen blir uppemot 5" (och kanske 1080p), då känns skillnaden mot 7'ans skärm nästan försumbar.
Aja, kul att testa den iaf, flytet är riktigt bra också (jämfört med tidigare android-produkter)
And the iceman cometh, Sander baby. The iceman fucking cometh.
  • 0
Om man ska uppdatera från CM10 Nightly till en nyare version av CM10, måste man radera alla appar och sånt, eller är det bara när man byter ROM helt som det ska göras?
  • 0
Hatar min Desire. Hatar att internminnet är minimalt. Att min Notes-app, för andra gången, slutat fungera och att alla mina notes försvunnit (för andra gången). Skräp säger jag bara. Måste man köpa en ny telefon per år för att kunna använda skiten? Pinsamt, äckligt och skrämmande, snart dammar jag av min 3310 så att jag vet vad jag får.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Hatar min Desire. Hatar att internminnet är minimalt. Att min Notes-app, för andra gången, slutat fungera och att alla mina notes försvunnit (för andra gången). Skräp säger jag bara. Måste man köpa en ny telefon per år för att kunna använda skiten? Pinsamt, äckligt och skrämmande, snart dammar jag av min 3310 så att jag vet vad jag får.


Jag kommer aldrig förstå hur de tänkte med internminnet.
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar Blinkers93:
Om man ska uppdatera från CM10 Nightly till en nyare version av CM10, måste man radera alla appar och sånt, eller är det bara när man byter ROM helt som det ska göras?


Nej det behöver du inte.
Big.
  • 0
Citerar torbli79:
Hatar min Desire. Hatar att internminnet är minimalt. Att min Notes-app, för andra gången, slutat fungera och att alla mina notes försvunnit (för andra gången). Skräp säger jag bara. Måste man köpa en ny telefon per år för att kunna använda skiten? Pinsamt, äckligt och skrämmande, snart dammar jag av min 3310 så att jag vet vad jag får.

Usch. Jag slutade precis använda min gamla Desire. Minimalt internminne, fejk-multitouch (a.k.a. råbuggad dualtouch), slentrianmässiga löften om uppdateringar som aldrig kom (eller jo, fast enbart till utvecklare) och en i allmänhet svag telefon. Har personligen gått över till iOS, men det är knappast något som behöver vara rätt väg för dig. Känn efter! Oavsett om du kör en Galaxy Nexus eller iPhone kommer det kännas så fantastiskt bra när du stänger av din Desire för sista gången.
  • 0
Citerar Scalpz:
Oavsett om du kör en Galaxy Nexus eller iPhone kommer det kännas så fantastiskt bra när du stänger av din Desire för sista gången.


Det känns i alla fall skönt att höra. När jag köper en telefon för 5000 så planerar jag dock att ha den i kanske 4-5 år, inte två. Är inte så sugen på att spendera pengar på en ny telefon när min i teorin fungerar, men det här börjar bli frustrerande.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Förstår det. Jag är själv student och naturligtvis mindre peppad på att spendera pengar på en ny telefon vartannat år.
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar torbli79:
Det känns i alla fall skönt att höra. När jag köper en telefon för 5000 så planerar jag dock att ha den i kanske 4-5 år, inte två. Är inte så sugen på att spendera pengar på en ny telefon när min i teorin fungerar, men det här börjar bli frustrerande.


En fabrikstårställning skulle nog va bra för din telefon.
Big.
  • 0
Citerar JS:
Citerar torbli79 et känns i alla fall skönt att höra. När jag köper en telefon för 5000 så planerar jag dock att ha den i kanske 4-5 år, inte två. Är inte så sugen på att spendera pengar på en ny telefon när min i teorin fungerar, men det här börjar bli frustrerande.

En fabrikstårställning skulle nog va bra för din telefon.


Det kommer inte åtgärda problemet.
  • 0
Citerar JS:
En fabrikstårställning skulle nog va bra för din telefon.


Skulle inte hjälpa med internminnet...

Tillagt 2012-10-25 14:30:
Kan någon (läs: Das Erdbeerkuchen) förklara för mig varför inte alla appar ger en möjligheten att installera på SD-kortet? Är det så mycket svårare att programmera? Det borde vara ett krav!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
  • Osco
  • Osco
Citerar torbli79:
Citerar JS:En fabrikstårställning skulle nog va bra för din telefon.

Skulle inte hjälpa med internminnet...


Finns nog guider på XDA, om hur man använder SD-kort som internminne.
(~ ̄▽ ̄)~
  • 0
Citerar Osco:
Citerar torbli79:Citerar JS:En fabrikstårställning skulle nog va bra för din telefon.

Skulle inte hjälpa med internminnet...

Finns nog guider på XDA, om hur man använder SD-kort som internminne.

Alla har inte tid och ork att agera kvasiprogrammerare. Man ska dessutom inte behöva gå igenom en sådan process för att ha en någorlunda normal upplevelse med sin telefon.

(Ursäkta om det där lät grinigt, vet att du enbart menade väl.)
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar Scalpz:
Finns nog guider på XDA, om hur man använder SD-kort som internminne.
Alla har inte tid och ork att agera kvasiprogrammerare. Man ska dessutom inte behöva gå igenom en sådan process för att ha en någorlunda normal upplevelse med sin telefon.


Om man inte har ork och tid att läsa på om vad det är för telefon man köper kanske man inte ska lägga så mycket pengar den. Och har man inte ork och tid att göra något åt problemet kanske man ska sluta gnälla, för det hjälper ju inte.
Big.
  • 0
Citerar JS:
Om man inte har ork och tid att läsa på om vad det är för telefon man köper kanske man inte ska lägga så mycket pengar den. Och har man inte ork och tid att göra något åt problemet kanske man ska sluta gnälla, för det hjälper ju inte.

HTC Desire var ett flaggskepp som kostade minst lika mycket som sina konkurrenter. Den visade sig dock vara ett luftslott. Prestandamässigt låg den långt under konkurrenten Galaxy, något man knappast kunde kräva av konsumenterna att veta om (främst eftersom hårdvaran såg lovande ut). Den utlovade "multitouchen" var en halvtrasig dualtouch (googla gärna efter axis inversion problem), vilket man heller inte kunde kräva av konsumenterna att veta om. Därefter lovade HTC ut Gingerbread, tog tillbaka löftet, och lovade återigen ut det. Det slutade med att enbart utvecklare fick tillgång till uppdateringen. Alla Desire-kunder fick alltså en uppdatering, några månader efter telefonsläppet.

Sedan har vi naturligtvis det skrattretande internminnet. Med möjligheterna till extraminne är det väl kanske inte så konstigt att alla inte insåg vilket fatalt misstag det var.

I slutändan pratar vi om en telefon som kostade mycket, men inte kunde hålla måttet. Det har inget att göra om att "läsa på", som du ser. Att klaga på konsumenter i det fallet låter enkom patetiskt. För konsumenter är det dock naturligt att lämna omdömen.
  • 0
Citerar JS:
Om man inte har ork och tid att läsa på om vad det är för telefon man köper kanske man inte ska lägga så mycket pengar den. Och har man inte ork och tid att göra något åt problemet kanske man ska sluta gnälla, för det hjälper ju inte.


Jag lade ner tid på vad det var, jag är bekant med dagens teknik och visste vad jag gav mig in på. Det fungerade bra de första 18 månaderna, sedan började strulet. Som konsument känner jag mig heller inte så sugen på att anpassa produkten ner till minsta rad kod, det vill jag få på köpet när jag pungar ut 5000. Besviken.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar Scalpz:
fett stycke text



Jo jag vet allt det där, hade en desire ca 1 år. Prestandan räckte väl till dåtidens spel så det kvittar väl hur mycket bättre prestanda galaxy 1 har. Vad jag kan minnas var det även fritt fram för den som ville installera 2.3 att göra det. Men visst var internminnet alldeles för litet även för en telefon 2010.


Citerar torbli79:
Mindre stycke



Ok, men du behöver inte "anpassa produkten till minsta rad kod" för att installera en massa appar på minneskortet. Sen borde du faktiskt återställa din telefon med för att kanske lösa problem som inte har med internminnet att göra åtminstone. Det finns backup program så du behöver inte bli av med allt bara för att du återställer den.

Det är faktiskt ganska enkelt om man klarar av att följa instruktioner. Hjälper gärna till om du vill göra det.


http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=20041
Big.
  • 0
Citerar JS:
Ok, men du behöver inte "anpassa produkten till minsta rad kod"


Förstår att det inte är så precist, men jag tror du förstår vad jag menar.

Om jag sedan gör en fabriksåterställning så kanske det blir lite bättre, men problemet med internminnet återstår (ska dock kolla upp det där med att göra SD till interminne, vad nu det kan vara), men jag känner mig ganska så säker på att telefonen inte kommer hålla hög kvalitet i ytterligare tre år, vilket jag (naivt nog) förväntade mig. Superlång mening!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Fucking magnets, how do they work!

http://www.swedroid.se/snabbstartguide-for-nexus-4-lackt-via-lgs-
hemsida-tradlos-laddning-bekraftat


Framtiden är här på måndag!

Tillagt 2012-10-27 10:09:
Citerar torbli79:
Kan någon (läs: Das Erdbeerkuchen) förklara för mig varför inte alla appar ger en möjligheten att installera på SD-kortet? Är det så mycket svårare att programmera? Det borde vara ett krav!

Ett mysterium. Det ska vara väldigt simpelt (en rad kod för att godkänna det). Jag tror mest det handlar om okunskap hos utvecklare faktiskt, för mig veterligen finns det ingen nackdel att låta användare installera på SD-kort. (Förutom att widgets inte fungerar då och att appar som använder native-synk - typ facebook och twitter osv - inte längre kan synka som tänkt.)
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Googles konferens på måndag verkar vara något alldeles extra. Helt galet om de prestenterar Nexus 4, Nexus 10 och Android 4.2! Hoppas också att det sistnämnda kommer till Nexus 7 bara.

Tillagt: VA?! NEEEJ. Jävla orkaner. http://www.sweclockers.com/nyhet/16070-google-staller-in-manda
gens-evenemang
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!