Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS


Lirar en motorola defy mini, jävligt nöjd måste jag säga, billig samtidigt som den är stöttålig, Ett av de bättre köpen jag gjort
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
  • Tuta
  • Tuta
Citerar Das Erdbeerkuchen:
4,3" right? Känns som en rätt bra storlek. Själv kommer jag aldrig köpa med under 4" iaf. ^^
Låter verkligen som en schysst byte, Razr kommer få 4.0 hos oss rätt så snart också. (:


Jo, jag har surfat på morsans S2 och det är ju dubbelt så bra med 50% större skärm (ok typ 25% om man skall vara så jävla noga... har inte haft matte på 1 1/2
år )
Ska nog vänja mig
· · · - - - · · ·
  • 0
Har nyss införskaffat en Htc one x och är väldigt nöjd med den dock har jag ett problem som har med spelet modern combat 3 att göra.
Jag köpte en prenumeration från gamelofts hemsida och fick då 3 spel de 2 andra spelen funkar bra men modern combat 3 har fastnat i en loading loop. Den laddar bara med gameloft bakgrunden sen byter de till modern combat 3 bakgrunden och laddar så håller den på hela tiden nån som kan hjälpa????
  • 0
Fasen, Note II verkade riktigt trevlig! Synd att jag är för snål för att lägga pengar på den.
"We live in a rainbow of chaos." - Paul Cezanne
  • 0
Hörrni, det händer massor nytt nu under IFA, ett gäng kameror, Galaxy Note 2, mängder av schyssta nyheter från Sony, rea på spel och appar för 7-kronor styck och senast, en Playstation Vita-inspirerad spelkonsol från Archos http://www.swedroid.se/archos-slapper-barbar-spelkonsol-i-oktobe
r/


Vad tror ni om spelkonsolen? Känns grymt för att spela gamla NES-spel på!
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Vad tror ni om spelkonsolen? Känns grymt för att spela gamla NES-spel på!


Mer sugen på Ouya...
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Archos har verkligen tänkt rätt!
  • 0
Citerar torbli79:
Mer sugen på Oyua...

Yeah, håller verkligen med. Att sedan installera XBMC som en app blir grymt.

Jag köper nog hellre en vanlig tablet och sedan separat en playstation-dosa och spelar genom den. Då får man riktigt bra features från två världar. Men jag tror att det finns en stor marknad för en speltablet också.

Jag måste tillägga att jag verkligen gillar det Sony gör, bra telefoner med de snyggaste förändringarna i mjukvaran. Jag hoppas verkligen att de gör nästa Nexus, då köper jag en även min nuvarande Galaxy Nexus troligen kommer hålla ett bra tag till för mig.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Är fan sjukt taggad på Galaxy Note 2.

Har man en sådan så får man ju pretty much en tablet och mobil i samma.

Iaf så kan inte behovet för en tablet vara stort med Note 2.
FUS RO DAH!!!
  • 0
En liten fråga som oroar,... Är det sant att Sony inte tänker uppdatera Xperia Play till Ice Cream Sandwich?
  • 0
Citerar special ops:
En liten fråga som oroar,... Är det sant att Sony inte tänker uppdatera Xperia Play till Ice Cream Sandwich?


Även om de gör det så uppdatera inte, de flesta av Sony's mobiler pallar inte riktigt trycket!
FUS RO DAH!!!
  • 0
Citerar ante-vante:
Även om de gör det så uppdatera inte, de flesta av Sony's mobiler pallar inte riktigt trycket!


What?
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar special ops:
Citerar ante-vante:Även om de gör det så uppdatera inte, de flesta av Sony's mobiler pallar inte riktigt trycket!

What?



Dem hanterar inte ics så bra menar han.
Big.
  • 0
Dem hanterar inte ics så bra menar han.


What??? Varför skulle dem inte göra det
  • 0
Citerar special ops:
What??? Varför skulle dem inte göra det


Sony har själva sagt att för mycket prestanda skulle gå åt för att driva ICS så att spelprestandan skulle bli försämrad, vilket ju inte är bra. Då är det bättre att inte uppdatera.
The smell of strange colours are heard everywhere.
  • 0
Citerar nighthawk:
Sony har själva sagt att för mycket prestanda skulle gå åt för att driva ICS så att spelprestandan skulle bli försämrad, vilket ju inte är bra. Då är det bättre att inte uppdatera.


Vilket är lite underligt med tanke på att min SGS (i9000) fungerar felfritt med Cyanogenmod 9 i både spel och vanligt användande.
Fuck yeah!
  • 0
Införskaffade för ett tag sedan en HTC one X, är relativt nöjd med luren förutom en grej, den där förjävliga ''Three-dot-menu'' som breder ut sig och tar upp cirkus 1/10del av skärmen. Funkar ju någolunda med default launcher, men för mig som gillar att pippla runt och optimera telefonen så som jag vill ha den så skapar detta problem.

Finns det något sätt att gömma/ta bort denna styggelse? Helst utan att behöva Roota då jag inte känner mig så sugen på att göra det.

Tack på förhand.
//KaptenHaddock.
  • 0
Citerar Twisp:
Vilket är lite underligt med tanke på att min SGS (i9000) fungerar felfritt med Cyanogenmod 9 i både spel och vanligt användande.

CM9 != Sonys 4.0

Citerar KaptenHaddock:
Finns det något sätt att gömma/ta bort denna styggelse? Helst utan att behöva Roota då jag inte känner mig så sugen på att göra det.

Tack på förhand.
//KaptenHaddock.

I en uppdatering som kom för en månad sedan tillkom en inställning som gör att man kan välja att en longpress på multitask-knappen blir till en menyknapp.
http://www.swedroid.se/htc-one-x-uppdateras-till-android-4-04-och
-sense-4-1/
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
CM9 != Sonys 4.0


Jaja, kanske inte, man kan tycka att tillverkarna helt enkelt borde erbjuda en uppdatering till stock ICS om deras egen rom inte klarar specifikationerna då. Tänk vad lätt de skulle kunna göra det för sig.
Fuck yeah!
  • 0
Citerar Twisp:
Citerar Das Erdbeerkuchen:CM9 != Sonys 4.0

Jaja, kanske inte, man kan tycka att tillverkarna helt enkelt borde erbjuda en uppdatering till stock ICS om deras egen rom inte klarar specifikationerna då. Tänk vad lätt de skulle kunna göra det för sig.

Håller verkligen med dig på den punkten! Hoppas verkligen det i framtiden blir bättre när det gäller uppdateringarna på Android!
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Citerar Twisp:Vilket är lite underligt med tanke på att min SGS (i9000) fungerar felfritt med Cyanogenmod 9 i både spel och vanligt användande.
CM9 != Sonys 4.0

Citerar KaptenHaddock:Finns det något sätt att gömma/ta bort denna styggelse? Helst utan att behöva Roota då jag inte känner mig så sugen på att göra det.

Tack på förhand.
//KaptenHaddock.
I en uppdatering som kom för en månad sedan tillkom en inställning som gör att man kan välja att en longpress på multitask-knappen blir till en menyknapp.
http://www.swedroid.se/htc-one-x-uppdateras-till-android-4-04-och
-sense-4-1/



Jag hittar ingen guide på hur jag faktiskt ändrar inställningarna angående Three-dot-menu, du har inte lust att vägleda mig? Är inte heller säker på att jag fått senaste uppdateringen men när jag söker efter nya så kommer inget upp så jag antar att telefonen är redo.

Tack på förhand //KaptenHaddock.
  • 0
Citerar KaptenHaddock:
Jag hittar ingen guide på hur jag faktiskt ändrar inställningarna angående Three-dot-menu, du har inte lust att vägleda mig? Är inte heller säker på att jag fått senaste uppdateringen men när jag söker efter nya så kommer inget upp så jag antar att telefonen är redo.

Tack på förhand //KaptenHaddock.

Personligen kör jag inte One X, eller Sense över huvud taget.
Men kolla vilken versionsnummer din telefon kör: Inställningar > Om telefonen. Är det version 4.0.4 och Sense 4.1 ska du kunna hitta inställningen.

För att hitta just den specifika inställningen för "3 dot menu" ska man (enligt tråden som är länkar i artikeln jag länkade till) gå genom inställningar > display > senaste program-knapp (eller liknande). För att ta bort de tre prickarna som kommer upp väljer man "Tryck för senaste program, tryck och håll ner för meny".

Hoppas det hjälpte.

EDIT: Notera att om du köpt telefonen genom någon operatör så måste de testa och godkänns uppdateringen innan den skickas ut till telefonen, det brukar ta ett par extra veckor. Särskilt för operatören 3.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
Nu har min Xperia play som jag köpte i julas gått sönder, skärmen registrerar inte rörelserna och värkar också vara ett väldigt vanligt fel på just Xperia play.

Om dom inte kan laga telefonen och jag får tillbaka pengarna (2500kr), så funderar jag på en Sony GO just för att den kan ta lite stryk. Vad tycker ni om den telefonen?

Eller har ni några andra förslag?
  • 0
  • Tuta
  • Tuta
Motorola razr fick jag för 2700+frakt på expansys Riktigt fin mobil och den ska klara stötar och är stänktålig

För övrigt fick jag ics uppdateringen till min idag Flytet blev klart bättre faktiskt och det ser ju snyggare ut

Dock har universella inkorgen och sociala uppdateringar försvunnit vilket var lite tråkigt. Får leta eftermarknadsappar

Edit: Mitt resultat i quadrant har gått från 2300 till 2900 iochmed uppdateringen också, gillas
· · · - - - · · ·
  • 0
Går i tankarna att överge iPhone och hoppa på android-tåget... Går lite i tankarna på galaxy note 2 när den släpps, alternativt en gs3.. Eller rekommenderas det någon annan tele här? (ps är extremt kräsen vad gäller lagg, har hört lite om att android FORTFARNADE har stabilitetsproblem!? Ex att telefonen börjar bli seg efter en månad)
Ett ord säger mer än tusen bilder.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!