Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

Android - Din nästa mobiltelefons OS


  • X
  • X
Citerar Chamanor:
Testat flasha in "gapps"? Det var i alla fall jag tvungen att göra efter att ha flashat in Cyanogenmod. Är inte helt säker på om det här fungerar dock. Så gör det på egen risk, eller leta vidare/fråga på Swedroid etc.


Gapps har jag flashat in, får man ens Market på något annat vis?
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar X:
Gapps har jag flashat in, får man ens Market på något annat vis?


Skulle inte tro det. I alla fall inte om man har rootat, samt flashat in någon ROM. Flasha om gapps?
"Alla djur, utom människan, vet mycket väl att livets huvudsakliga mening är att njuta av det."
  • 0
Vet någon hur man nedgraderar Galaxy Mini till 2.2.1?
  • 0
Google har ju som bekant påbörjat med att testa Wallet-funktionen som gör det möjligt att använda mobilen som kontantkort för betalningar. Innebär detta att NFC är en onödig tillägg i mobiler eller krävs det också att mobilen har en NFC-funktion för att få Wallet att fungera?


http://www.dn.se/ekonomi/betala-din-hamburgare-med-mobilen
  • 0
Citerar X:
Gapps har jag flashat in, får man ens Market på något annat vis?

Har du testat att rensa cache/data i download manager också? Kom på att jag nog glömde nämna den förra gången.

Citerar Th3 End:
Google har ju som bekant påbörjat med att testa Wallet-funktionen som gör det möjligt att använda mobilen som kontantkort för betalningar. Innebär detta att NFC är en onödig tillägg i mobiler eller krävs det också att mobilen har en NFC funktion?


http://www.dn.se/ekonomi/betala-din-hamburgare-med-mobilen

Som det verka nu kommer NFC krävas för att GWallet ska fungera, det har dock gått lite spekulationer om att man ska kunna använda ett klistermärke med en NFC-tagg på telefonen, vilket är tekniskt möjligt. Dock finns det mer risk för säkerhetshål.

Jag tror att NFC är nästa stora grej. Till en början kommer det vara till för nördar, men om drygt ett år (då iPhone 6 kommer med NFC) så kommer det explodera. Reklam till mobilen, virtuella busskort, incheckningar till G+, FB, Gowalla osv. Listan kan göras lång med tillämpningar.
http://twitter.com/DasErdbeer |
  • 0
  • X
  • X
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Har du testat att rensa cache/data i download manager också? Kom på att jag nog glömde nämna den förra gången.


Japp, fortfarande inget reultat.

Jag provade också använda mig utav det där som kallas Google, jag hittade något om att man skulle använda sig av något som heter S2E, det verkar dock inte alls fungera som det ska. Jag får väl leva med en telefon som inte gör hälften av vad den ska göra...
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar Das Erdbeerkuchen:
Jag tror att NFC är nästa stora grej. Till en början kommer det vara till för nördar, men om drygt ett år (då iPhone 6 kommer med NFC) så kommer det explodera. Reklam till mobilen, virtuella busskort, incheckningar till G+, FB, Gowalla osv. Listan kan göras lång med tillämpningar.


Jo, det är också en härlig grej som jag välkommnar med öppna armar.
  • 0
Då man snart har en Galaxy SII undrar jag om det finns något man kan behöva veta, både om telefonen och Android i allmänhet? Kört Apple förut, så vet inte allt. Grejer man köper betalas från abonnemanget va? Man linkar inget konto som det dras ifrån direkt?
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Man linkar inget konto som det dras ifrån direkt?


Nope. Vill du köpa något över Market så reggar du ditt kontokort, annars inget. Så var det på min Desire i alla fall.

Citerar Gamesrule:
Android i allmänhet?


Skaffa SwiftKey Keyboard, bästa appen någonsin.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Grymt sugen på en Galaxy Tab just nu, för kalender, film, extratelefon och - framför allt - emulering av en TI-grafräknare. Vore perfekt på en 7"-tablet.

Men det kommer snart en ny Tab med Exynos, fast den lär bli så dyr
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar torbli79:
Nope. Vill du köpa något över Market så reggar du ditt kontokort, annars inget. Så var det på min Desire i alla fall.




Vänta lite, vad sa du nej om? Jag vill ju INTE linka konto och du säger att man inte behöver det, men sen gör det det? Fattar inte?


Ok åt app-tipset.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Vänta lite, vad sa du nej om? Jag vill ju INTE linka konto och du säger att man inte behöver det, men sen gör det det? Fattar inte?


Antar att han menar att man länkar ett bankkort som i sin tur är länkat till kontot, inte kontot direkt.

Med andra ord precis som iTunes Store och App Store.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Antar att han menar att man länkar ett bankkort som i sin tur är länkat till kontot, inte kontot direkt.

Med andra ord precis som iTunes Store och App Store.




För jag hade en iPod förut, som gick sönder för ett tag sedan, där kunde man välja "Betalningsmetod" - "Ingen", och då bara ladda hem gratisappar, annars länkade man sin kontoinformation, MEN, då detta nu är en telefon, kan jag betala appar direkt med abonnemangspengarna, alltså att det dras på saldot? Går det?
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
För jag hade en iPod förut, som gick sönder för ett tag sedan, där kunde man välja "Betalningsmetod" - "Ingen", och då bara ladda hem gratisappar, annars länkade man sin kontoinformation, MEN, då detta nu är en telefon, kan jag betala appar direkt med abonnemangspengarna, alltså att det dras på saldot? Går det?


Så vitt jag vet går det inte, nej, det är precis likadant som med iPhone/iPod Touch/iPad.
"Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it." - Richard Feynman
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Grymt sugen på en Galaxy Tab just nu, för kalender, film, extratelefon och - framför allt - emulering av en TI-grafräknare. Vore perfekt på en 7"-tablet.


Vem är inte det!?

http://www.engadget.com/2011/06/08/samsung-galaxy-tab-10-1-r
eview/


Den ser så otroligt tjusigt ut. Minus det plastiga intrycket man får när man ser på bilden. Sen vet jag inte om det är en nackdel att hela "chassit" är i plast. Tänkte på värmen som plattan möjligtvis framkallar (kanske inte). Blir det inte lite obehagligt när man sitter på soffan och surfar?
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Så vitt jag vet går det inte



Faan. Men jag fattar inte VARFÖR det inte skulle gå. Men jävlar också. -.-
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
  • JS
  • JS
Citerar Andra Bullar:
Men det kommer snart en ny Tab med Exynos, fast den lär bli så dyr



Vilken tablet kommer med exynos?


Synd att Samsung GS2 inte har NFC dock
Big.
  • 0
Citerar Andra Bullar:
Men det kommer snart en ny Tab med Exynos, fast den lär bli så dyr


Är Samsungs egna SOC bättre än Nvidias?
  • 0
Citerar Th3 End:
Är Samsungs egna SOC bättre än Nvidias?


Tegra 2 är ljusår före den kretsen vi ser i iphone och många andra telefoner som är ett par år gammal. Men i jämförelse med exynos är tegra 2 något som liknar förra generationen. Ofta så är den hälften så snabb och ibland värre än det.
  • 0
Skaffade Samsung Galaxy S II häromdagen, helt fantastisk mobil, det är ett riktigt monster. Det finns inget den inte rår på, full HD-inspelning är riktigt nice också.
  • 0
Citerar Fakil:
Skaffade Samsung Galaxy S II häromdagen, helt fantastisk mobil, det är ett riktigt monster. Det finns inget den inte rår på, full HD-inspelning är riktigt nice också.




Får min snaaart, men den är som sagt väldigt eftertraktad, så leveransen låg på 3-4 veckor, men har jag tur kommer den väl nästa vecka.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Av någon anledning är "flytta till SD-kort"-knappen mörk under inställningarna till många av mina appar, någon som har en aning om varför vissa appar inte kan läggas över till minneskortet?
Goats who stare at men.
  • 0
Är det någon som har ett bra tips på ett textredigeringsprogram till Android, typ Office för att redigera t.ex. Word-dokument? Det inbyggda verkar inte fungera speciellt bra, eller inte alls. Vet att det finns ett Quickoffice, men det kostar över hundra spänn, hittar helst något billigare om det finns, jag behöver inte någon avancerad textredigering.
  • 0
Hur använder man mobilens mobila nätverk som nätverk till sin laptop? Får det inte att fungera.
We went for a bike ride. Tops off. Fred Perry shorts on.
  • 0
Citerar Glass Simon:
Hur använder man mobilens mobila nätverk som nätverk till sin laptop? Får det inte att fungera.


Har du android 2.2+ aktiverar du trådlös åtkomstpunkt bara.. Har aldrig strulat för mig..

För även lägre androidversioner kan man ladda ner appar med USB/Bluetoothkoppling också. Sök på "tether".
Det lät bra i huvudet innan jag skrev det..
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!