Svenska
nyaste
Atrás

Övrigt

Här inne pratar vi om musik, filmer, kläder och konstiga sjukdomar.

En tråd om sex 2.0


borttaget.
  • 0
Citerar Chrysis_ignita:
Så de som haft oskyddat sex med flera personer vid exempelvis en festival bör testa sig snarast och sedan testa sig igen 6-12 mån senare.


Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx:Han har semester för tillfället (min standard-läkare alltså, vill inte kontakta ngn annan) så har valt att avvakta, inte märkt några problem hittills så det kanske är lugnt (om det inte dröjer flera veckor elr liknande för symptomen att börja dyka upp). Värsta man skulle kunna få är väl hiv och det är ju en väldigt liten risk.

Se ovan.


va fan, är detta verkligen sant? har inte fått några problem hittills och vart en månad sedan nu. ställer mig väldigt tveksam till att det kan ta upp till ett år för symptom att dyka upp. har träffat en ny tjej nu och blev väldigt nojig när jag fick läsa detta. skulle jag i teorin kunna ha fört över någon sjukdom till henne (om jag fått en smitta) eller är det bara jag som blir drabbad?
Scoreacek scores again
  • 0
Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx:
skulle jag i teorin kunna ha fört över någon sjukdom till henne (om jag fått en smitta) eller är det bara jag som blir drabbad?


Ja, hon kan bli smittad.
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Sexualkunskapen i sverige ger starka resultat ser jag.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Sexualkunskapen i sverige ger starka resultat ser jag.

Every night before going to sleep, Chuck Norris checks under his bed for Liam Neeson
  • 0
Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx:
va fan, är detta verkligen sant? har inte fått några problem hittills och vart en månad sedan nu. ställer mig väldigt tveksam till att det kan ta upp till ett år för symptom att dyka upp. har träffat en ny tjej nu och blev väldigt nojig när jag fick läsa detta. skulle jag i teorin kunna ha fört över någon sjukdom till henne (om jag fått en smitta) eller är det bara jag som blir drabbad?


Har man haft oskyddat sex med någon ny bör man alltid testa sig. Att folk faktiskt tvekar på om man ska göra det är i mina ögon helt jävla efterblivet, SPECIELLT då många könssjukdomar i många fall inte ens ger några symtom.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx:
va fan, är detta verkligen sant? har inte fått några problem hittills och vart en månad sedan nu. ställer mig väldigt tveksam till att det kan ta upp till ett år för symptom att dyka upp. har träffat en ny tjej nu och blev väldigt nojig när jag fick läsa detta. skulle jag i teorin kunna ha fört över någon sjukdom till henne (om jag fått en smitta) eller är det bara jag som blir drabbad?


Såvidare du inte kom till Sverige efter du fyllde 15 år har du haft sexualundervisning i skolan.
Om du då inte sov/skolkade/snackade med kompisar under de timmarna borde du hört detta.

För att ge ett kort svar, så JA du kan bära på smittor.
Längre svar...
Rent sannolikhetsmässigt är det att
- desto flera sexuella partners du har desto större risk (om det då är oskyddat)
- oskyddade samlag betydande högre risk än skyddade samlag
- om du haft samlag när du haft sår är det betydande ökad risk för smitta(sår runt eller på könsorganen,samt munnen och analt)
- vissa sjukdomar är mer vanliga i vissa länder,tex är hepatit B mycket vanligt i Asien jämfört med människor i Norden så om du varit på sexuell semester spelar det också roll.
- din mottagningsförmåga, våra immunförsvar är olika aktiva och olika bra.

Flera av dessa infektioner kan vara helt symtomfria.
Värsta exemplet är HIV där personer inte märkt av det i upp till 10 år (vissa får en primärinfektion 1-2 vecka efter smitta som liknar influensa).

Jag förstår inte riktigt hur du kan missa detta helt.
Det finns
- Google
- Folkhälsomyndigheten
-1177
- Vårdcentraler som har telefontid
- Samt diverse övriga sidor med information.


Övrigt::
Märker vissa skriver att allt kan botas med lite piller.
Antibiotikaresistans är ett allvarligt problem över hela världen. Om människor inte tar bättre hand om sig själv gällande prevention kommer dagen då nästan inga antibiotika fungerar. Redan idag dör människor i bakteriella infektioner för att antibiotika slutat fungera.
Man måste ha respekt för hur naturen och vår biologi fungerar och lägga ned denna det drabbar inte mig-mentaliteten.

Dessutom kom ihåg.
Bakterier kan man ge läkemedel mot,om resistans inte finns.
Virus är man väldigt begränsad i vad man kan behandla med (antibiotika fungerar ej), därför herpes(könsvårtor) är exempel på ett virus man bär hela livet.
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx:
va fan, är detta verkligen sant? har inte fått några problem hittills och vart en månad sedan nu. ställer mig väldigt tveksam till att det kan ta upp till ett år för symptom att dyka upp. har träffat en ny tjej nu och blev väldigt nojig när jag fick läsa detta. skulle jag i teorin kunna ha fört över någon sjukdom till henne (om jag fått en smitta) eller är det bara jag som blir drabbad?


Äh, fuck det där. Klamydia och grejer är rockenroll. Sjukt töntigt att gå till doktorn för att ha legat lite. Sålänge det inte svider på fel ställe när du slår en sjua på muggen så är det lugnt. Besides, hur ofta ser du någon dricka på "jag har aldrig haft en könssjukdom?"

Vilken jävla isbrytare.
  • 0
Citerar Moose:
Äh, fuck det där. Klamydia och grejer är rockenroll. Sjukt töntigt att gå till doktorn för att ha legat lite. Sålänge det inte svider på fel ställe när du slår en sjua på muggen så är det lugnt. Besides, hur ofta ser du någon dricka på "jag har aldrig haft en könssjukdom?"


ja tänkte också så, fan det är ju sjukt många som ligger runt varje helg och klarar sig. kanske inte utan kondom varje gång men de flesta av mina polare kör utan för det mesta med ragg från krogen (säger dom iaf), och inte alltid så fräscha brudar kan jag lova. har dock bokat en tid hos läkarn för tjejens skull nu, vart ett jävla liv när jag berätta hur det låg till men vart så nojig av prokondom-inläggen här. vet inte hur jag ska lägga fram det till min läkare som man gått till sedan man va liten bara... "jo det är såhär att jag knulla lite för några några veckor sedan utan kondom med okända brudar och skulle därför vilja testa mig för hiv om det går bra". kommer framstå som en jubelidiot och bli väldigt pinsamt, säkert dyrt att ta prover också
Scoreacek scores again
  • 0
Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx:
ja tänkte också så, fan det är ju sjukt många som ligger runt varje helg och klarar sig. kanske inte utan kondom varje gång men de flesta av mina polare kör utan för det mesta med ragg från krogen (säger dom iaf), och inte alltid så fräscha brudar kan jag lova. har dock bokat en tid hos läkarn för tjejens skull nu, vart ett jävla liv när jag berätta hur det låg till men vart så nojig av prokondom-inläggen här. vet inte hur jag ska lägga fram det till min läkare som man gått till sedan man va liten bara... "jo det är såhär att jag knulla lite för några några veckor sedan utan kondom med okända brudar och skulle därför vilja testa mig för hiv om det går bra". kommer framstå som en jubelidiot och bli väldigt pinsamt, säkert dyrt att ta prover också


Att göra saker för att andra gör det är rätt sjukt.
Byt ut din mening mot det här: "Det är lugnt. Mina polare kör alltid motorcykel utan hjälm"

Det är inte dyrt att ta prover. Bra att du går dit!
  • 0
Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx:
ja tänkte också så, fan det är ju sjukt många som ligger runt varje helg och klarar sig. kanske inte utan kondom varje gång men de flesta av mina polare kör utan för det mesta med ragg från krogen (säger dom iaf), och inte alltid så fräscha brudar kan jag lova. har dock bokat en tid hos läkarn för tjejens skull nu, vart ett jävla liv när jag berätta hur det låg till men vart så nojig av prokondom-inläggen här. vet inte hur jag ska lägga fram det till min läkare som man gått till sedan man va liten bara... "jo det är såhär att jag knulla lite för några några veckor sedan utan kondom med okända brudar och skulle därför vilja testa mig för hiv om det går bra". kommer framstå som en jubelidiot och bli väldigt pinsamt, säkert dyrt att ta prover också


Det är la bara att sticka iväg till ungdomsmottagningen. Betalade ingenting när jag var där.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar xX C0d lover 4 l1fe II Xx:
vet inte hur jag ska lägga fram det till min läkare som man gått till sedan man va liten bara... "jo det är såhär att jag knulla lite för några några veckor sedan utan kondom med okända brudar och skulle därför vilja testa mig för hiv om det går bra".

Dom är vana och professionella och att berätta att man haft oskyddat sex med okända partners är inget nytt för dom, skulle tro att det är den vanligaste orsaken till att någon vill testa sig.
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således uttrycker dig som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som sådan.
  • 0
Citerar Holmfrid:
Vad är er syn på analsex? Jag tycker det inte är så jävla speciellt awesome, men en del är ju fan besatta av det.


Har alltid vart nyfiken att testa det (på mig själv dvs) men jag har alltid varit så bekväm av mig. När suget kommer masturberar jag bara, då det går fortare och är mindre stökigt. Jag vet att jag borde ta itu med det utifall jag hittar mig en pojkvän (är bisexuell dvs), men jag har aldrig orkat ta reda på vilken sorts dildo som är bäst.

Jag har ett svagt minne av att man ska skaffa en som är gjort av ett viss material då den orsakar mindre friktion och inte försämras efter varje tvättning, men jag minns inte vad det kallades.

Dock har jag hört från en tös på youtube att det räcker med cirka 3 omgångar av analsex, sen är man redo the thundering doggystyle of death.

Förutsatt att man använder glidmedel korrekt dvs.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Kondomen sprack när jag hade sex med mitt ex för 5-6 veckor sedan, hon hade haft sin mens veckan innan, och mådde illa någon vecka senare, i nästan en vecka, hon skulle testa sig om hon var gravid men gjorde aldrig det, hon var rädd för resultatet.

Men hennes mens kom 5 dagar för tidigt, och hon har nyligen haft mens igen. Är det stor sannolikhet att hon är gravid? Hon har inte mått illa på väldigt länge. Hon har nästan aldrig fått sin mens tidigare än vad hon brukar. Skulle hon bli gravid så ville varken jag eller hon behålla barnet.

Sjukt jobbigt att hon inte testar sig, för hon sa, jag har fått mens så jag är inte gravid.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Sjukt jobbigt att hon inte testar sig, för hon sa, jag har fått mens så jag är inte gravid.


Sexualkunskapens gyllene regel: Man testar sig så man är säker!
And in despair I bowed my head; There is no peace on earth, I said; For hate is strong, and mocks the song of peace on earth, good-will to men!
  • 0
Citerar Siegfried:
Kondomen sprack när jag hade sex med mitt ex för 5-6 veckor sedan, hon hade haft sin mens veckan innan, och mådde illa någon vecka senare, i nästan en vecka, hon skulle testa sig om hon var gravid men gjorde aldrig det, hon var rädd för resultatet.


Vad använder du för kina kondomer ?

hur lyckas man spräcka en kondom seriöst. dem är ju typ odödliga.
  • 0
Citerar Siegfried:
hon skulle testa sig om hon var gravid men gjorde aldrig det, hon var rädd för resultatet.


Hahaha, det där känns ju helt rätt tänkt. Om inte annat så lär det ju synas ett fysiskt resultat - vare sig hon vill eller inte - om någon månad, i värsta fall...
  • 0
Citerar Siegfried:
hon har nyligen haft mens igen


Hon har alltså haft mens EFTER kondomen sprack?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
  • 0
Citerar Siegfried:
Sjukt jobbigt att hon inte testar sig, för hon sa, jag har fått mens så jag är inte gravid.

Och det är ingen som helst indikator på att man inte är gravid, blödningar under graviditeten är vanliga och det är många som tror att deras mens bara är lite ur fas när de egentligen är gravida.
  • 0
Hon testade sig till slut, och det var negativt, tack & lov. En dum fråga kanske, men hur fan vet man vilken som är rätt och fel håll på en kondom :0 tycker den ser likadan ut på båda hållen.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Hon testade sig till slut, och det var negativt, tack & lov. En dum fråga kanske, men hur fan vet man vilken som är rätt och fel håll på en kondom :0 tycker den ser likadan ut på båda hållen.


Titta nära så ser du åt vilket håll den är rullad.
  • 0
Citerar Lapsang souchong:
Citerar Siegfried:Hon testade sig till slut, och det var negativt, tack & lov. En dum fråga kanske, men hur fan vet man vilken som är rätt och fel håll på en kondom :0 tycker den ser likadan ut på båda hållen.

Titta nära så ser du åt vilket håll den är rullad.


Har försökt, men ser fan ingen skillnad :0

Borde inte det vara en rätt sida om man öppnar det antingen på den sidan instruktionerna är på eller den sidan som är blå eller röd? Profil. Har öppnat flera men kan vet fortfarande inte vilken som är rätt.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Har försökt, men ser fan ingen skillnad :0


Med viss tankeförmåga bör de inte vara speciellt svårt.

Petar du lite försiktigt i mitten av kondomen ser du enkelt hur den är rullad. Är rullningen utanför det lilla tält som uppstår när du trycker lite har du den rätt. Är rullningen innanför tältet så har du den åt fel håll.
  • 0
Tack för en hel del sköna skratt i denna tråden, keep it up!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!